
2.0i ohc ja viilaaminen
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 82
- Liittynyt: Ti Tammikuu 11. 19:23:10 2005
- Paikkakunta: Mikkeli
2.0i ohc ja viilaaminen
Ohc:n virittämisestähän löytyy searchilla vaikka kuinka paljon infoo,mutta nyt samaan kansiin infoo. Elikkä tarkoitus olisi joskus hamaassa tulevaisuudessa kyhätä edellä mainitusta myllystä jotain,mahdollisesti jopa tehokasta
pannua. tarkoitus olisi käyttää alkup.ruiskua ja pitäytyä vaparissa.Ja budjetti ratkaisuja eli vakio kampura,saabin veivit,kuplan mahlet,kannen kevyt työstö,virinokka.Minkälaisia rajoja tuo ruisku asettaa tehon suhteen? +kaikki muu info tervetullutta,kiitos etukäteen.

-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Jos koneesta on tarkoitus ottaa vaparina tehoa, niin Mahlet jättäisin kyllä melkein kauppaan, koska eivät juuri tykkää kierroksista.
Sitten ruisku asettaa omat rajansa, mutta korjaantuu päivittämällä MegaSquirtiin.
Kannattaa lukea myös tämä opas!
Sitten ruisku asettaa omat rajansa, mutta korjaantuu päivittämällä MegaSquirtiin.
Kannattaa lukea myös tämä opas!
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 16. 5:22:40 2003
En tiedä miten se pitäis tehdä tai miten tehokaan haluat mutta..
Mulla oli viime kesälle vakio alakerta ajettu juuri sisään eli 270tkm pohjalla. Siihen tehtiin kansi normaaleilla venttiileillä, nokka oli kent cams 134. Samalla tuli vakio ruisku kaasarin tilalle. Siitä tuli 130hv ja vääntö oli 170nm.
Nyt on yläkerta sama. Alakerta ei kestänyt joten se uusittiin. Kuplan 92:set mahlet, ne kestää vakio käytössä koska ei ole aikomus kierrättää konetta. Cvh koneen veivit, ja iskua pidennetty niin paljon kun saa. Eli tilavuudeksi tulee yli 2l. Se paljonko tästä tulee selviää varmaan tällä viikolla. Tavoitteena 140.
Ens vuonna sitten ahdinta. Sillä olis tavoite 200 hv. Paineita ei nostella yli 0,5, koska ei ole tarvetta, eikä ne männät kestä. Sen tehot selviää ens vuonna. Joskus voi olla että tulee joku uusi ruisku, ehkä mega tai joku muu.
Ja budjetista sen verran että joka vuosi on hävinny tililtä 1000e.
Että näin meillä.
Mulla oli viime kesälle vakio alakerta ajettu juuri sisään eli 270tkm pohjalla. Siihen tehtiin kansi normaaleilla venttiileillä, nokka oli kent cams 134. Samalla tuli vakio ruisku kaasarin tilalle. Siitä tuli 130hv ja vääntö oli 170nm.
Nyt on yläkerta sama. Alakerta ei kestänyt joten se uusittiin. Kuplan 92:set mahlet, ne kestää vakio käytössä koska ei ole aikomus kierrättää konetta. Cvh koneen veivit, ja iskua pidennetty niin paljon kun saa. Eli tilavuudeksi tulee yli 2l. Se paljonko tästä tulee selviää varmaan tällä viikolla. Tavoitteena 140.
Ens vuonna sitten ahdinta. Sillä olis tavoite 200 hv. Paineita ei nostella yli 0,5, koska ei ole tarvetta, eikä ne männät kestä. Sen tehot selviää ens vuonna. Joskus voi olla että tulee joku uusi ruisku, ehkä mega tai joku muu.
Ja budjetista sen verran että joka vuosi on hävinny tililtä 1000e.
Että näin meillä.
-
- Viestit: 82
- Liittynyt: Ti Tammikuu 11. 19:23:10 2005
- Paikkakunta: Mikkeli
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Kupla Mahle + Saab kanki kestää kyllä hieman enemmän ku 7000rpm. Siinä on ihan järkevä paketti alakertaan. Ite heivaisin vakio ruiskun niin kauas ku pippuri kasvaa ja laittaisin 45 tai 48 weberit. Toinen vaihtoehto on läppärungot.
edit: MS on sit semmonen hyvä budjetti ratkaisu.
edit: MS on sit semmonen hyvä budjetti ratkaisu.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 5. 20:46:08 2004
- Paikkakunta: Huittinen
Saanen olla hieman eri mieltä:Vilkki kirjoitti:En tiedä miten se pitäis tehdä tai miten tehokaan haluat mutta..
Mulla oli viime kesälle vakio alakerta ajettu juuri sisään eli 270tkm pohjalla. Siihen tehtiin kansi normaaleilla venttiileillä, nokka oli kent cams 134. Samalla tuli vakio ruisku kaasarin tilalle. Siitä tuli 130hv ja vääntö oli 170nm.
Nyt on yläkerta sama. Alakerta ei kestänyt joten se uusittiin. Kuplan 92:set mahlet, ne kestää vakio käytössä koska ei ole aikomus kierrättää konetta. Cvh koneen veivit, ja iskua pidennetty niin paljon kun saa. Eli tilavuudeksi tulee yli 2l. Se paljonko tästä tulee selviää varmaan tällä viikolla. Tavoitteena 140.
Ens vuonna sitten ahdinta. Sillä olis tavoite 200 hv. Paineita ei nostella yli 0,5, koska ei ole tarvetta, eikä ne männät kestä. Sen tehot selviää ens vuonna. Joskus voi olla että tulee joku uusi ruisku, ehkä mega tai joku muu.
Ja budjetista sen verran että joka vuosi on hävinny tililtä 1000e.
Että näin meillä.
Kupla-mahlet on itsellä kestänyt saab-kankien kanssa 1.4 bar ahtoa. Ainakin ensimmäiset 10 000km, revitty on riittävästi, laihallakin käynyt@1.2 bar. puristus ~9:1. Vakio laakereilla yms...
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: Pe Elokuu 30. 18:48:59 2002
- Viesti:
Rebo kirjoitti:Saanen olla hieman eri mieltä:Vilkki kirjoitti:En tiedä miten se pitäis tehdä tai miten tehokaan haluat mutta..
Mulla oli viime kesälle vakio alakerta ajettu juuri sisään eli 270tkm pohjalla. Siihen tehtiin kansi normaaleilla venttiileillä, nokka oli kent cams 134. Samalla tuli vakio ruisku kaasarin tilalle. Siitä tuli 130hv ja vääntö oli 170nm.
Nyt on yläkerta sama. Alakerta ei kestänyt joten se uusittiin. Kuplan 92:set mahlet, ne kestää vakio käytössä koska ei ole aikomus kierrättää konetta. Cvh koneen veivit, ja iskua pidennetty niin paljon kun saa. Eli tilavuudeksi tulee yli 2l. Se paljonko tästä tulee selviää varmaan tällä viikolla. Tavoitteena 140.
Ens vuonna sitten ahdinta. Sillä olis tavoite 200 hv. Paineita ei nostella yli 0,5, koska ei ole tarvetta, eikä ne männät kestä. Sen tehot selviää ens vuonna. Joskus voi olla että tulee joku uusi ruisku, ehkä mega tai joku muu.
Ja budjetista sen verran että joka vuosi on hävinny tililtä 1000e.
Että näin meillä.
Kupla-mahlet on itsellä kestänyt saab-kankien kanssa 1.4 bar ahtoa. Ainakin ensimmäiset 10 000km, revitty on riittävästi, laihallakin käynyt@1.2 bar. puristus ~9:1. Vakio laakereilla yms...
Joo o.. kaverilla 2kisaa ajettu jm-escortti n.11 puristus suhde ja kaikissa neljässä männässä hiushalkeema päässä..
Noista kupla mahleista kuulee tosi ristiriitasta juttua joillain tuntuu kestävän mitä vaan ja toisilla ei yhtään mitään.
En tiedä onko sitten laadussa heittoja noin paljon vai mikä on mutta kannattaa harkita tarkkaan käyttääkö vai ei

-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 16. 5:22:40 2003
Kyllä mä ainakin tarkoitin niitä. Ostettu Keiteleen koneesta, sieltä mistä halvalla saa. Siis jos kysyjä haluaa sellaista budjettikonetta, niin näitä voi oman harkintansa mukaan käyttää.ytte kirjoitti:Varmaan just puhuttu pelkistä kuplamahleista.
Pahoittelen sitä että polkaisin muurahaispesää aloittamalla keskustelua näistä tunteita pintaan nostattavista männistä. "Kuplan mahle mäntä"- aiheita ja keskustelua täältä varmaan löytyykin jo vaikka kuinka.
Varmaan tiesittekin että BMW käyttää alkuperäisasennuksena mahlen mäntiä. Ainakin noissa vanhemmissa on.
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
No mitkäs ne siellä iS:n koneessa vakiona on?Vilkki kirjoitti:Kyllä mä ainakin tarkoitin niitä. Ostettu Keiteleen koneesta, sieltä mistä halvalla saa. Siis jos kysyjä haluaa sellaista budjettikonetta, niin näitä voi oman harkintansa mukaan käyttää.ytte kirjoitti:Varmaan just puhuttu pelkistä kuplamahleista.
Pahoittelen sitä että polkaisin muurahaispesää aloittamalla keskustelua näistä tunteita pintaan nostattavista männistä. "Kuplan mahle mäntä"- aiheita ja keskustelua täältä varmaan löytyykin jo vaikka kuinka.
Varmaan tiesittekin että BMW käyttää alkuperäisasennuksena mahlen mäntiä. Ainakin noissa vanhemmissa on.
Vastaus: Mahlet

Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Eikös siellä KS:kin ole ollutqreippi kirjoitti:No mitkäs ne siellä iS:n koneessa vakiona on?Vilkki kirjoitti:Kyllä mä ainakin tarkoitin niitä. Ostettu Keiteleen koneesta, sieltä mistä halvalla saa. Siis jos kysyjä haluaa sellaista budjettikonetta, niin näitä voi oman harkintansa mukaan käyttää.ytte kirjoitti:Varmaan just puhuttu pelkistä kuplamahleista.
Pahoittelen sitä että polkaisin muurahaispesää aloittamalla keskustelua näistä tunteita pintaan nostattavista männistä. "Kuplan mahle mäntä"- aiheita ja keskustelua täältä varmaan löytyykin jo vaikka kuinka.
Varmaan tiesittekin että BMW käyttää alkuperäisasennuksena mahlen mäntiä. Ainakin noissa vanhemmissa on.
Vastaus: Mahlet

Dieseli voortin kankee ja sinne sopivaa mäntää vaikka wisecolta, tai sit wiseco crown yhdistelmä joita saa aika halvalla.
-
- Viestit: 1043
- Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
- Paikkakunta: pohjois-suomi
no kyllä se wiseco/ crower pakettikin 1000e melkein maksaa.
on mullakin vapareissa ja turboissa ollut vw mahleja ja hyvin kestäny kymmeniä tuhansia kilometreja.nähnyt olen kyllä niitä haljenneitakin jollakin. kilpakoneet on kierrättämisen puolesta eri juttu kun kokoajan ajetaan kovilla kierroksilla, jos hyvän tekee niin silloin wisecoa sisään. mutta katuautoa ei taida tulla laulatettua kokoajan seittemäätonnia niin vw/saab yhdistelmäkin ajaa asiansa, ja tietysti seokset kohallaan..
on mullakin vapareissa ja turboissa ollut vw mahleja ja hyvin kestäny kymmeniä tuhansia kilometreja.nähnyt olen kyllä niitä haljenneitakin jollakin. kilpakoneet on kierrättämisen puolesta eri juttu kun kokoajan ajetaan kovilla kierroksilla, jos hyvän tekee niin silloin wisecoa sisään. mutta katuautoa ei taida tulla laulatettua kokoajan seittemäätonnia niin vw/saab yhdistelmäkin ajaa asiansa, ja tietysti seokset kohallaan..
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Riippuu mihin tarkoitukseen sä auton rakennat. Mun vastaus tohon on se ettei se paskakasa kuullostais mummon vanhalta taunukselta.ohc kirjoitti:Miksi vitussa pitää saada kone kiertämään katukäytössä muutenkaan yli 7000?qreippi kirjoitti:Mahlet kestää kyllä katu-ajossa, mutta rajotin kannattaa laittaa esim. 7000.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
Pointti oli se että kyllä siitä koneesta saa tehoa vähemmilläkin kierroksilla. Tietysti jos nuo äänet on pääasia koko virityksessä niin mikäs siinä sitten.jesus48 kirjoitti:Riippuu mihin tarkoitukseen sä auton rakennat. Mun vastaus tohon on se ettei se paskakasa kuullostais mummon vanhalta taunukselta.ohc kirjoitti:Miksi vitussa pitää saada kone kiertämään katukäytössä muutenkaan yli 7000?qreippi kirjoitti:Mahlet kestää kyllä katu-ajossa, mutta rajotin kannattaa laittaa esim. 7000.
OT:
Mulla oli tehopiikki tuossa vanhassa koneessa kierroksilla 5800 ja tehoa 137hv (1.6ohc), eli tehoa koneessa 2x enemmän verrattuna vakioon ja silti miellyttävä ajella eikä mikään sirkkeli jossa tehot 7000:n paremmalla puolella.
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
nyt puhutaankin "katuautoista"..ts minä puhun..ohc kirjoitti:Pointti oli se että kyllä siitä koneesta saa tehoa vähemmilläkin kierroksilla. Tietysti jos nuo äänet on pääasia koko virityksessä niin mikäs siinä sitten.jesus48 kirjoitti:Riippuu mihin tarkoitukseen sä auton rakennat. Mun vastaus tohon on se ettei se paskakasa kuullostais mummon vanhalta taunukselta.ohc kirjoitti: Miksi vitussa pitää saada kone kiertämään katukäytössä muutenkaan yli 7000?
OT:
Mulla oli tehopiikki tuossa vanhassa koneessa kierroksilla 5800 ja tehoa 137hv (1.6ohc), eli tehoa koneessa 2x enemmän verrattuna vakioon ja silti miellyttävä ajella eikä mikään sirkkeli jossa tehot 7000:n paremmalla puolella.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler