Pinton kytkentäkaavio?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

hepsukka
Viestit: 46
Liittynyt: Su Lokakuu 30. 13:17:51 2005
Paikkakunta: Kokkola

Pinton kytkentäkaavio?

Viesti Kirjoittaja hepsukka » Ti Kesäkuu 6. 13:51:18 2006

Löytyiskö keltään tommonen vai pitääkö se fordilta hakea? Kone siis 2.3 efi turbo 8) Ainoastaan ruiskun kytkentäkaaviot hakusessa

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Re: Pinton kytkentäkaavio?

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Kesäkuu 6. 14:16:39 2006

hepsukka kirjoitti:Löytyiskö keltään tommonen vai pitääkö se fordilta hakea? Kone siis 2.3 efi turbo 8) Ainoastaan ruiskun kytkentäkaaviot hakusessa
voipi olla vaikea löytää tommosta..kannattaa kysyä suoraan fordilta.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

voicecoil
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
Paikkakunta: naarajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil » Ti Kesäkuu 6. 16:32:55 2006

et todennäkösesti saa fordiltakaan,samaan autoon on jo kysytty viimekesänä noita kaavioit.ja ei niitä kiinnostanut koko romu koska eivät itekkään ymmärrä niitten päälle mitään.ainoa joka tietäs enemmän ei oikein tienny sekään mikä vois olla vikana siinä rieskassa,nimeä en viitsi rueta kuuluttamaan koska en tiedä miten hän siitä tykkäis..ja se ties sen verran kertoo et se sun auton kone on tod.näk sellanen joku "testimoottori" koska soitin hänelle viimekesänä ja oli sitä mieltä että siinä imusarjassa on yks anturi liikaa joten ei ole vissiin ihan normaali pintopata, edes ruiskun osalta.tulit vissiin samaan johtopäätökseen että ei ole paineensäädinvika..laita siihen mega tai joku muu säädettävä niin saat sen xr:n toimimaan..laittamalla privaa xrissaselle saat varmaankin sen pintohemmon puhelinnumeron,itellä ei sitä enää ole valitettavasti.
irc galleria voicecoil

Miku
Viestit: 795
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002

Viesti Kirjoittaja Miku » Ti Kesäkuu 6. 17:55:07 2006

Jos ja kun tuo on sama moottori kuin jenkkifordeissa, niin amerikkalaisilta sivustoilta voisi löytyä apuja. Suomessa en tiijä, mahtaisiko joku esim. Mustang-clubilta omistaa kaavioita.

hepsukka
Viestit: 46
Liittynyt: Su Lokakuu 30. 13:17:51 2005
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja hepsukka » Ti Kesäkuu 6. 18:05:38 2006

voicecoil kirjoitti:et todennäkösesti saa fordiltakaan,samaan autoon on jo kysytty viimekesänä noita kaavioit.ja ei niitä kiinnostanut koko romu koska eivät itekkään ymmärrä niitten päälle mitään.ainoa joka tietäs enemmän ei oikein tienny sekään mikä vois olla vikana siinä rieskassa,nimeä en viitsi rueta kuuluttamaan koska en tiedä miten hän siitä tykkäis..ja se ties sen verran kertoo et se sun auton kone on tod.näk sellanen joku "testimoottori" koska soitin hänelle viimekesänä ja oli sitä mieltä että siinä imusarjassa on yks anturi liikaa joten ei ole vissiin ihan normaali pintopata, edes ruiskun osalta.tulit vissiin samaan johtopäätökseen että ei ole paineensäädinvika..laita siihen mega tai joku muu säädettävä niin saat sen xr:n toimimaan..laittamalla privaa xrissaselle saat varmaankin sen pintohemmon puhelinnumeron,itellä ei sitä enää ole valitettavasti.
Vika on kaukaa paineensäätimestä, ei pienintä hajuakaan enään missä on vika ellei sit oo väärä boxi ruiskulle. Kytkentäkaaviot haen sen takia että voisin vanhalla johtosarjalle laittaa megan ettei tarvisi kaikki uusia. Ja Imusarjassa ei oo yhtään ylimääräistä anturia, toki yks turha puuttuu :P Selittäis se vika aika hyvin jos ne on väärän boxin sinne lyönnyt tai sitten käräyttäneet sen, koska bensaa se saa liikaa. Ja sinä kun tunnet tämän tyypin keltä ostin sen niin osaisitko neuvoa terveisiä että ois tarvetta niille bilsteinille mitkä hän lupasi kaupan päälle ja voisi olla edes sen verran reilu ku "huijas" ton auton mulle.
Miku kirjoitti:Jos ja kun tuo on sama moottori kuin jenkkifordeissa, niin amerikkalaisilta sivustoilta voisi löytyä apuja. Suomessa en tiijä, mahtaisiko joku esim. Mustang-clubilta omistaa kaavioita.
Periaattessa boxien liittimille selitys että mikä on mikä riittää jo niin sillä pääsee yllättävän pitkälle, pitää melkeen ottaa selvää tuosta löytyiskö mustangipojilta :D

Boss429
Viestit: 113
Liittynyt: La Kesäkuu 1. 20:39:33 2002
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Boss429 » Ti Kesäkuu 6. 19:05:48 2006

´86 Sierra 2.0 Ghia 16V Cosworth
´82 Sierra 2.0 Ghia Automatic
´85 Sierra 2.0 Ghia
´87 Sierra 2.0 GL
´90 Sierra 2.0i GL

hepsukka
Viestit: 46
Liittynyt: Su Lokakuu 30. 13:17:51 2005
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja hepsukka » Ti Kesäkuu 6. 20:26:57 2006

Boss429 kirjoitti:http://www.blindchickenracing.com/How_t ... wiring.jpg olisko tosta apua?
Onhan siitä jonkin verran apua, mutta ku ykskään "väri" ei ainakaan pidä paikkaansa :roll:


Saako joku selville tuosta ECU:sta mistä se on alunperin?

Lukee:

EEC-IV
EFI-TC5 | E5ZF-12A650-F3D

Editttiiiiiiiiii:

Tuossa just huvikseen netistä löysin että 2.3 pitäis olla EEC-V ohjauksella... :roll: Onpa taas kummaa jos ei toimi...

voicecoil
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
Paikkakunta: naarajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil » Ti Kesäkuu 6. 21:41:12 2006

joo nuita värejä jo tutkittiin viimekesänä,ja minä kiinnittelin sinne niitä pinnejä tiukemmin mitkä oli löysästi kiinni boksinliittimessä.minä en ainakaan saanu siihen vekottimeen mitään tolkkua viimekesänä,vietin jonkun verran aikaa sen romunm parissa,esim poistin ylimäärästä johtoa konehuoneesta aika rajusti.en sittern tiedä mitä siihen on sen jälkeen sepitelty sen ex omistajan toimesta.ehotin jo viimekesänä sitä megaa siihen mut ei kelvannu..mekaanisesti se pata kyl on ehjä.tosin kannattaa seurata sieltä lohkosta korjattua kohtaa pakosarjan puolelta takaa ettei rupee vuotamaan,oli mielestäni lohjennut lohko joskus sieltä.ja sorry mut en ota kantaa teidän kauppoihin,olen oppirahat maksanut niistä hommista.harmi vaan jos ei ole ihan rehtikauppa ollut.
irc galleria voicecoil

hepsukka
Viestit: 46
Liittynyt: Su Lokakuu 30. 13:17:51 2005
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja hepsukka » Ti Kesäkuu 6. 23:33:59 2006

voicecoil kirjoitti:joo nuita värejä jo tutkittiin viimekesänä,ja minä kiinnittelin sinne niitä pinnejä tiukemmin mitkä oli löysästi kiinni boksinliittimessä.minä en ainakaan saanu siihen vekottimeen mitään tolkkua viimekesänä,vietin jonkun verran aikaa sen romunm parissa,esim poistin ylimäärästä johtoa konehuoneesta aika rajusti.en sittern tiedä mitä siihen on sen jälkeen sepitelty sen ex omistajan toimesta.ehotin jo viimekesänä sitä megaa siihen mut ei kelvannu..mekaanisesti se pata kyl on ehjä.tosin kannattaa seurata sieltä lohkosta korjattua kohtaa pakosarjan puolelta takaa ettei rupee vuotamaan,oli mielestäni lohjennut lohko joskus sieltä.ja sorry mut en ota kantaa teidän kauppoihin,olen oppirahat maksanut niistä hommista.harmi vaan jos ei ole ihan rehtikauppa ollut.
Tuohan sitten vasta tekee sen mahottomaks saada toimiin jos ootte näpsiny johtoja irti mitkä ollu "ylimääräisenä". Ei auta muu kun repiä vanha johtosarja pois ja mega tilalle :D Lohko on kyllä täysin ehjä, ainut mistä tiputtaa öljyä on imusarjan alta ku puuttuu huohotin kokonaan. Pakosarja tosin on haljennut mitä on hyvin paikkailtu migillä :D :D Mekaanisesti se on hyvässä kunnossa, ei äännä, eikä koluta niinku yleensä. Mut onneks on puhtaat paperit niin ei tarvi niitten kans tapella. Mutta kerrotko sille terveisiä että lähettää ne iskarit mitkä se nyt lupas kaupan päälle??

voicecoil
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
Paikkakunta: naarajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil » Ke Kesäkuu 7. 6:12:41 2006

niin siis en ole yhtään sellasta johtoa poistanut mikä olis kiinni jossain .. siis siellä oli täysin ylimääräisiä johtoja=ei mennyt minnekkään!
irc galleria voicecoil

hepsukka
Viestit: 46
Liittynyt: Su Lokakuu 30. 13:17:51 2005
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja hepsukka » Ke Kesäkuu 7. 7:02:30 2006

voicecoil kirjoitti:niin siis en ole yhtään sellasta johtoa poistanut mikä olis kiinni jossain .. siis siellä oli täysin ylimääräisiä johtoja=ei mennyt minnekkään!
Onko autossa yleensäkään "ylimääräisiä" johtoja?

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Kesäkuu 7. 7:18:50 2006

hepsukka kirjoitti:
voicecoil kirjoitti:niin siis en ole yhtään sellasta johtoa poistanut mikä olis kiinni jossain .. siis siellä oli täysin ylimääräisiä johtoja=ei mennyt minnekkään!
Onko autossa yleensäkään "ylimääräisiä" johtoja?
Tod.näk. on mut se riippuu tietysti siitä että kuka sen tekniikanvaihdon on tehny.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ke Kesäkuu 7. 10:35:56 2006

hepsukka kirjoitti:
voicecoil kirjoitti:niin siis en ole yhtään sellasta johtoa poistanut mikä olis kiinni jossain .. siis siellä oli täysin ylimääräisiä johtoja=ei mennyt minnekkään!
Onko autossa yleensäkään "ylimääräisiä" johtoja?
jos omistajia 29kpl tai jtn vastaavaa niin niissä on aina ylimääräisiä johtoja!

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Ke Kesäkuu 7. 11:12:45 2006

hepsukka kirjoitti:
Tuossa just huvikseen netistä löysin että 2.3 pitäis olla EEC-V ohjauksella... :roll: Onpa taas kummaa jos ei toimi...
2.3 DOHC on EEC-V ohjauksella, kyl noissa OHC ja Pinto on EEC-IV
#350

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Ke Kesäkuu 7. 15:27:17 2006

hepsukka kirjoitti:Saako joku selville tuosta ECU:sta mistä se on alunperin?

Lukee:

EEC-IV
EFI-TC5 | E5ZF-12A650-F3D

Editttiiiiiiiiii:

Tuossa just huvikseen netistä löysin että 2.3 pitäis olla EEC-V ohjauksella... :roll: Onpa taas kummaa jos ei toimi...

Vanha jorina, että E5=1985, Z tarkoittaa Mussea, joka maksoi kalikan suunnittelun muttei kerro mitään, mistä autosta kalikka on lähtöisin, F on engine accessories. 12A650 on ECU. Eli tähän asti tarpeetonta tietoa. Vähän niinkuin jos sulla on lohko sylissä, niin siinä oleva numero 6015 kertoo, että sylissäsi on lohko.

Tuo F3D on avain, sillä se kertoo, mikä versio kyseessä on, valitettavasti ei tietoa missä. Esim. F1D on ollut mm. Merkur XR -87:ssa

Tutkipa 2.3T sivustoa
http://www.turboford.net/cgi-bin/ultimatebb.cgi

Oletko ollut Auto-Kivitilan amerikanpoikiin yhteydessä? Turha noita mistään eurofoordikauppiaalta kysyä.

voicecoil
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
Paikkakunta: naarajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil » Ke Kesäkuu 7. 16:26:13 2006

hepsukka kirjoitti:
voicecoil kirjoitti:niin siis en ole yhtään sellasta johtoa poistanut mikä olis kiinni jossain .. siis siellä oli täysin ylimääräisiä johtoja=ei mennyt minnekkään!
Onko autossa yleensäkään "ylimääräisiä" johtoja?
no justiinsa.onnee projektille..
irc galleria voicecoil

hepsukka
Viestit: 46
Liittynyt: Su Lokakuu 30. 13:17:51 2005
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja hepsukka » Ke Kesäkuu 7. 19:02:22 2006

Arto65FB kirjoitti:Vanha jorina, että E5=1985, Z tarkoittaa Mussea, joka maksoi kalikan suunnittelun muttei kerro mitään, mistä autosta kalikka on lähtöisin, F on engine accessories. 12A650 on ECU. Eli tähän asti tarpeetonta tietoa. Vähän niinkuin jos sulla on lohko sylissä, niin siinä oleva numero 6015 kertoo, että sylissäsi on lohko.

Tuo F3D on avain, sillä se kertoo, mikä versio kyseessä on, valitettavasti ei tietoa missä. Esim. F1D on ollut mm. Merkur XR -87:ssa

Tutkipa 2.3T sivustoa
http://www.turboford.net/cgi-bin/ultimatebb.cgi

Oletko ollut Auto-Kivitilan amerikanpoikiin yhteydessä? Turha noita mistään eurofoordikauppiaalta kysyä.
Löysin tuosta paljonkin tietoo monen tunnin selaamisen jälkeen http://www.therangerstation.com/tech_library/index.htm mutta en mitään mikä selittäis omalle kohdalle vian. Pitää nyt tänään kokeilla testerillä kahtoa mitä vikakoodia se antaa päälle. Ja jos ei nyt siitä selviä mitään niin ei auta muu kun repiä helevettiin tuo johtosarja mistä pätkitty "ylimääräiset johdot" pois :lol: ja tehä uus johtosarja megaruutalle millä nyt sitten toivois että rupeis toimimaan.

voicecoil
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
Paikkakunta: naarajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil » To Kesäkuu 8. 6:00:26 2006

pitääkö sulle lähettää jonkun 1.6:sen sierran konehuoneesta johtoa että tulis parempi mieli?ihan turhaan sä itket niistä johdoista,en ole mitään sellasta poistanu mikä haittaisi sen katiskan toimintaa.huom,pelkästään johtoja mitkä ei menneet mihinkään,ei jännitettä,ei maattoa,ei kiinni missään kummastakaan päästä.
irc galleria voicecoil

hepsukka
Viestit: 46
Liittynyt: Su Lokakuu 30. 13:17:51 2005
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja hepsukka » To Kesäkuu 8. 13:59:41 2006

voicecoil kirjoitti:pitääkö sulle lähettää jonkun 1.6:sen sierran konehuoneesta johtoa että tulis parempi mieli?ihan turhaan sä itket niistä johdoista,en ole mitään sellasta poistanu mikä haittaisi sen katiskan toimintaa.huom,pelkästään johtoja mitkä ei menneet mihinkään,ei jännitettä,ei maattoa,ei kiinni missään kummastakaan päästä.
Ei tiiä enään mitä uskoa ku toinen sanoo noin ja toinen sanoo ettei sieltä mitään johtoja oo pätkitty :lol:

pylvis
Viestit: 687
Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja pylvis » To Kesäkuu 8. 21:36:33 2006

revi suosiolla se vanha johtu hässäkkä pois ja rakenna uuteen ruuttaan uudet sähköt niin voi toimia kunnolla niin minäkin tein omaan pinton koneeseen ja hyvin on sen jälkeen rokannu
#415
vapari on vaihtoehto
on mielivajaa kun fordilla-ajaa
http://www.speedimports.net/

voicecoil
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
Paikkakunta: naarajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil » To Kesäkuu 8. 21:55:29 2006

niin jos pylvis vaikka annat vähän neuvoa hepsukalle niin sais sen vekottimen toimimaan.
irc galleria voicecoil

pylvis
Viestit: 687
Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja pylvis » To Kesäkuu 8. 22:08:47 2006

voicecoil kirjoitti:niin jos pylvis vaikka annat vähän neuvoa hepsukalle niin sais sen vekottimen toimimaan.
joo koitetaan jos siitä tulisi jotain
#415
vapari on vaihtoehto
on mielivajaa kun fordilla-ajaa
http://www.speedimports.net/

hepsukka
Viestit: 46
Liittynyt: Su Lokakuu 30. 13:17:51 2005
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja hepsukka » Pe Kesäkuu 9. 1:14:58 2006

pylvis kirjoitti:
voicecoil kirjoitti:niin jos pylvis vaikka annat vähän neuvoa hepsukalle niin sais sen vekottimen toimimaan.
joo koitetaan jos siitä tulisi jotain
Ei tarvi, johtosarja irrallaan jo 8) Oottelen että mega valmistuis ja että sais lyödä kii 8) Mut on se kumma ku kaikki sanoo tuosta vehkeestä vaikka mitä :lol: Ja sytkä teillä oli aivan päin helvettiä siinä :D

voicecoil
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
Paikkakunta: naarajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil » Pe Kesäkuu 9. 6:05:22 2006

oliko siinä sytkä pielessä?jos se vika sit on siinä..millä tavoin se muuten oli pielessä?kerro,jos minä sitten seuraavan kerran yrittäessäni korjata jotain onnistuisin edes sytkän saamaan kohdalleen..
irc galleria voicecoil

hepsukka
Viestit: 46
Liittynyt: Su Lokakuu 30. 13:17:51 2005
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja hepsukka » Pe Kesäkuu 9. 16:14:13 2006

voicecoil kirjoitti:oliko siinä sytkä pielessä?jos se vika sit on siinä..millä tavoin se muuten oli pielessä?kerro,jos minä sitten seuraavan kerran yrittäessäni korjata jotain onnistuisin edes sytkän saamaan kohdalleen..
Varmaan heittää sytkä 3 hampilla :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Jakokin taitaa heittää puolella hampaalla mutta sen laitoin jo remmin piikkii :lol: Ja laitan kyllä sen megan vaikka se vika oiski siinä ku ootte niin lapsellisesti vetäny ne ruiskun johdot :lol:

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Kesäkuu 9. 20:49:24 2006

jos nyt kuitenkin lopetetaan se turha itkeminen.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

hepsukka
Viestit: 46
Liittynyt: Su Lokakuu 30. 13:17:51 2005
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja hepsukka » Pe Kesäkuu 9. 21:02:50 2006

jesus48 kirjoitti:jos nyt kuitenkin lopetetaan se turha itkeminen.
Enpä oo mitään itkeny edes :D :lol: Naurattaa vaan noitten poikien auton teko ku ihan päin v*ttua tehty :lol:

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » La Kesäkuu 10. 2:28:44 2006

hepsukka kirjoitti:
jesus48 kirjoitti:jos nyt kuitenkin lopetetaan se turha itkeminen.
Enpä oo mitään itkeny edes :D :lol: Naurattaa vaan noitten poikien auton teko ku ihan päin v*ttua tehty :lol:
Niin juuri tätä tarkoitan,jos on jotaan jäänyt hampaan koloon niin selvittäkää asia privaviesteillä tai puhelimitse. Keskitytään oleelliseen.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Vastaa Viestiin