
Pinton kytkentäkaavio?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 46
- Liittynyt: Su Lokakuu 30. 13:17:51 2005
- Paikkakunta: Kokkola
Pinton kytkentäkaavio?
Löytyiskö keltään tommonen vai pitääkö se fordilta hakea? Kone siis 2.3 efi turbo
Ainoastaan ruiskun kytkentäkaaviot hakusessa

-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Pinton kytkentäkaavio?
voipi olla vaikea löytää tommosta..kannattaa kysyä suoraan fordilta.hepsukka kirjoitti:Löytyiskö keltään tommonen vai pitääkö se fordilta hakea? Kone siis 2.3 efi turboAinoastaan ruiskun kytkentäkaaviot hakusessa
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
- Paikkakunta: naarajärvi
- Viesti:
et todennäkösesti saa fordiltakaan,samaan autoon on jo kysytty viimekesänä noita kaavioit.ja ei niitä kiinnostanut koko romu koska eivät itekkään ymmärrä niitten päälle mitään.ainoa joka tietäs enemmän ei oikein tienny sekään mikä vois olla vikana siinä rieskassa,nimeä en viitsi rueta kuuluttamaan koska en tiedä miten hän siitä tykkäis..ja se ties sen verran kertoo et se sun auton kone on tod.näk sellanen joku "testimoottori" koska soitin hänelle viimekesänä ja oli sitä mieltä että siinä imusarjassa on yks anturi liikaa joten ei ole vissiin ihan normaali pintopata, edes ruiskun osalta.tulit vissiin samaan johtopäätökseen että ei ole paineensäädinvika..laita siihen mega tai joku muu säädettävä niin saat sen xr:n toimimaan..laittamalla privaa xrissaselle saat varmaankin sen pintohemmon puhelinnumeron,itellä ei sitä enää ole valitettavasti.
irc galleria voicecoil
-
- Viestit: 46
- Liittynyt: Su Lokakuu 30. 13:17:51 2005
- Paikkakunta: Kokkola
Vika on kaukaa paineensäätimestä, ei pienintä hajuakaan enään missä on vika ellei sit oo väärä boxi ruiskulle. Kytkentäkaaviot haen sen takia että voisin vanhalla johtosarjalle laittaa megan ettei tarvisi kaikki uusia. Ja Imusarjassa ei oo yhtään ylimääräistä anturia, toki yks turha puuttuuvoicecoil kirjoitti:et todennäkösesti saa fordiltakaan,samaan autoon on jo kysytty viimekesänä noita kaavioit.ja ei niitä kiinnostanut koko romu koska eivät itekkään ymmärrä niitten päälle mitään.ainoa joka tietäs enemmän ei oikein tienny sekään mikä vois olla vikana siinä rieskassa,nimeä en viitsi rueta kuuluttamaan koska en tiedä miten hän siitä tykkäis..ja se ties sen verran kertoo et se sun auton kone on tod.näk sellanen joku "testimoottori" koska soitin hänelle viimekesänä ja oli sitä mieltä että siinä imusarjassa on yks anturi liikaa joten ei ole vissiin ihan normaali pintopata, edes ruiskun osalta.tulit vissiin samaan johtopäätökseen että ei ole paineensäädinvika..laita siihen mega tai joku muu säädettävä niin saat sen xr:n toimimaan..laittamalla privaa xrissaselle saat varmaankin sen pintohemmon puhelinnumeron,itellä ei sitä enää ole valitettavasti.

Periaattessa boxien liittimille selitys että mikä on mikä riittää jo niin sillä pääsee yllättävän pitkälle, pitää melkeen ottaa selvää tuosta löytyiskö mustangipojiltaMiku kirjoitti:Jos ja kun tuo on sama moottori kuin jenkkifordeissa, niin amerikkalaisilta sivustoilta voisi löytyä apuja. Suomessa en tiijä, mahtaisiko joku esim. Mustang-clubilta omistaa kaavioita.

-
- Viestit: 113
- Liittynyt: La Kesäkuu 1. 20:39:33 2002
- Paikkakunta: Ulvila
http://www.blindchickenracing.com/How_t ... wiring.jpg olisko tosta apua?
´86 Sierra 2.0 Ghia 16V Cosworth
´82 Sierra 2.0 Ghia Automatic
´85 Sierra 2.0 Ghia
´87 Sierra 2.0 GL
´90 Sierra 2.0i GL
´82 Sierra 2.0 Ghia Automatic
´85 Sierra 2.0 Ghia
´87 Sierra 2.0 GL
´90 Sierra 2.0i GL
-
- Viestit: 46
- Liittynyt: Su Lokakuu 30. 13:17:51 2005
- Paikkakunta: Kokkola
Onhan siitä jonkin verran apua, mutta ku ykskään "väri" ei ainakaan pidä paikkaansaBoss429 kirjoitti:http://www.blindchickenracing.com/How_t ... wiring.jpg olisko tosta apua?

Saako joku selville tuosta ECU:sta mistä se on alunperin?
Lukee:
EEC-IV
EFI-TC5 | E5ZF-12A650-F3D
Editttiiiiiiiiii:
Tuossa just huvikseen netistä löysin että 2.3 pitäis olla EEC-V ohjauksella...

-
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
- Paikkakunta: naarajärvi
- Viesti:
joo nuita värejä jo tutkittiin viimekesänä,ja minä kiinnittelin sinne niitä pinnejä tiukemmin mitkä oli löysästi kiinni boksinliittimessä.minä en ainakaan saanu siihen vekottimeen mitään tolkkua viimekesänä,vietin jonkun verran aikaa sen romunm parissa,esim poistin ylimäärästä johtoa konehuoneesta aika rajusti.en sittern tiedä mitä siihen on sen jälkeen sepitelty sen ex omistajan toimesta.ehotin jo viimekesänä sitä megaa siihen mut ei kelvannu..mekaanisesti se pata kyl on ehjä.tosin kannattaa seurata sieltä lohkosta korjattua kohtaa pakosarjan puolelta takaa ettei rupee vuotamaan,oli mielestäni lohjennut lohko joskus sieltä.ja sorry mut en ota kantaa teidän kauppoihin,olen oppirahat maksanut niistä hommista.harmi vaan jos ei ole ihan rehtikauppa ollut.
irc galleria voicecoil
-
- Viestit: 46
- Liittynyt: Su Lokakuu 30. 13:17:51 2005
- Paikkakunta: Kokkola
Tuohan sitten vasta tekee sen mahottomaks saada toimiin jos ootte näpsiny johtoja irti mitkä ollu "ylimääräisenä". Ei auta muu kun repiä vanha johtosarja pois ja mega tilallevoicecoil kirjoitti:joo nuita värejä jo tutkittiin viimekesänä,ja minä kiinnittelin sinne niitä pinnejä tiukemmin mitkä oli löysästi kiinni boksinliittimessä.minä en ainakaan saanu siihen vekottimeen mitään tolkkua viimekesänä,vietin jonkun verran aikaa sen romunm parissa,esim poistin ylimäärästä johtoa konehuoneesta aika rajusti.en sittern tiedä mitä siihen on sen jälkeen sepitelty sen ex omistajan toimesta.ehotin jo viimekesänä sitä megaa siihen mut ei kelvannu..mekaanisesti se pata kyl on ehjä.tosin kannattaa seurata sieltä lohkosta korjattua kohtaa pakosarjan puolelta takaa ettei rupee vuotamaan,oli mielestäni lohjennut lohko joskus sieltä.ja sorry mut en ota kantaa teidän kauppoihin,olen oppirahat maksanut niistä hommista.harmi vaan jos ei ole ihan rehtikauppa ollut.



-
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
- Paikkakunta: naarajärvi
- Viesti:
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Tod.näk. on mut se riippuu tietysti siitä että kuka sen tekniikanvaihdon on tehny.hepsukka kirjoitti:Onko autossa yleensäkään "ylimääräisiä" johtoja?voicecoil kirjoitti:niin siis en ole yhtään sellasta johtoa poistanut mikä olis kiinni jossain .. siis siellä oli täysin ylimääräisiä johtoja=ei mennyt minnekkään!
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
jos omistajia 29kpl tai jtn vastaavaa niin niissä on aina ylimääräisiä johtoja!hepsukka kirjoitti:Onko autossa yleensäkään "ylimääräisiä" johtoja?voicecoil kirjoitti:niin siis en ole yhtään sellasta johtoa poistanut mikä olis kiinni jossain .. siis siellä oli täysin ylimääräisiä johtoja=ei mennyt minnekkään!
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
- Paikkakunta: Pinehill
-
- Ylläpitäjä
hepsukka kirjoitti:Saako joku selville tuosta ECU:sta mistä se on alunperin?
Lukee:
EEC-IV
EFI-TC5 | E5ZF-12A650-F3D
Editttiiiiiiiiii:
Tuossa just huvikseen netistä löysin että 2.3 pitäis olla EEC-V ohjauksella...Onpa taas kummaa jos ei toimi...
Vanha jorina, että E5=1985, Z tarkoittaa Mussea, joka maksoi kalikan suunnittelun muttei kerro mitään, mistä autosta kalikka on lähtöisin, F on engine accessories. 12A650 on ECU. Eli tähän asti tarpeetonta tietoa. Vähän niinkuin jos sulla on lohko sylissä, niin siinä oleva numero 6015 kertoo, että sylissäsi on lohko.
Tuo F3D on avain, sillä se kertoo, mikä versio kyseessä on, valitettavasti ei tietoa missä. Esim. F1D on ollut mm. Merkur XR -87:ssa
Tutkipa 2.3T sivustoa
http://www.turboford.net/cgi-bin/ultimatebb.cgi
Oletko ollut Auto-Kivitilan amerikanpoikiin yhteydessä? Turha noita mistään eurofoordikauppiaalta kysyä.
-
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
- Paikkakunta: naarajärvi
- Viesti:
-
- Viestit: 46
- Liittynyt: Su Lokakuu 30. 13:17:51 2005
- Paikkakunta: Kokkola
Löysin tuosta paljonkin tietoo monen tunnin selaamisen jälkeen http://www.therangerstation.com/tech_library/index.htm mutta en mitään mikä selittäis omalle kohdalle vian. Pitää nyt tänään kokeilla testerillä kahtoa mitä vikakoodia se antaa päälle. Ja jos ei nyt siitä selviä mitään niin ei auta muu kun repiä helevettiin tuo johtosarja mistä pätkitty "ylimääräiset johdot" poisArto65FB kirjoitti:Vanha jorina, että E5=1985, Z tarkoittaa Mussea, joka maksoi kalikan suunnittelun muttei kerro mitään, mistä autosta kalikka on lähtöisin, F on engine accessories. 12A650 on ECU. Eli tähän asti tarpeetonta tietoa. Vähän niinkuin jos sulla on lohko sylissä, niin siinä oleva numero 6015 kertoo, että sylissäsi on lohko.
Tuo F3D on avain, sillä se kertoo, mikä versio kyseessä on, valitettavasti ei tietoa missä. Esim. F1D on ollut mm. Merkur XR -87:ssa
Tutkipa 2.3T sivustoa
http://www.turboford.net/cgi-bin/ultimatebb.cgi
Oletko ollut Auto-Kivitilan amerikanpoikiin yhteydessä? Turha noita mistään eurofoordikauppiaalta kysyä.

-
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
- Paikkakunta: naarajärvi
- Viesti:
pitääkö sulle lähettää jonkun 1.6:sen sierran konehuoneesta johtoa että tulis parempi mieli?ihan turhaan sä itket niistä johdoista,en ole mitään sellasta poistanu mikä haittaisi sen katiskan toimintaa.huom,pelkästään johtoja mitkä ei menneet mihinkään,ei jännitettä,ei maattoa,ei kiinni missään kummastakaan päästä.
irc galleria voicecoil
-
- Viestit: 46
- Liittynyt: Su Lokakuu 30. 13:17:51 2005
- Paikkakunta: Kokkola
Ei tiiä enään mitä uskoa ku toinen sanoo noin ja toinen sanoo ettei sieltä mitään johtoja oo pätkittyvoicecoil kirjoitti:pitääkö sulle lähettää jonkun 1.6:sen sierran konehuoneesta johtoa että tulis parempi mieli?ihan turhaan sä itket niistä johdoista,en ole mitään sellasta poistanu mikä haittaisi sen katiskan toimintaa.huom,pelkästään johtoja mitkä ei menneet mihinkään,ei jännitettä,ei maattoa,ei kiinni missään kummastakaan päästä.

-
- Viestit: 687
- Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
- Paikkakunta: Lahti
-
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
- Paikkakunta: naarajärvi
- Viesti:
-
- Viestit: 687
- Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
- Paikkakunta: Lahti
-
- Viestit: 46
- Liittynyt: Su Lokakuu 30. 13:17:51 2005
- Paikkakunta: Kokkola
Ei tarvi, johtosarja irrallaan jopylvis kirjoitti:joo koitetaan jos siitä tulisi jotainvoicecoil kirjoitti:niin jos pylvis vaikka annat vähän neuvoa hepsukalle niin sais sen vekottimen toimimaan.




-
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
- Paikkakunta: naarajärvi
- Viesti:
-
- Viestit: 46
- Liittynyt: Su Lokakuu 30. 13:17:51 2005
- Paikkakunta: Kokkola
Varmaan heittää sytkä 3 hampillavoicecoil kirjoitti:oliko siinä sytkä pielessä?jos se vika sit on siinä..millä tavoin se muuten oli pielessä?kerro,jos minä sitten seuraavan kerran yrittäessäni korjata jotain onnistuisin edes sytkän saamaan kohdalleen..







-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Niin juuri tätä tarkoitan,jos on jotaan jäänyt hampaan koloon niin selvittäkää asia privaviesteillä tai puhelimitse. Keskitytään oleelliseen.hepsukka kirjoitti:Enpä oo mitään itkeny edesjesus48 kirjoitti:jos nyt kuitenkin lopetetaan se turha itkeminen.![]()
Naurattaa vaan noitten poikien auton teko ku ihan päin v*ttua tehty
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler