mk4 escortin keventämisestä
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 68
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 19. 0:18:41 2005
- Paikkakunta: Tampere
mk4 escortin keventämisestä
Minkäs painoinen tuollainen mk4 escortti on vakiona jotain hieman alle 1000kg vai? (riippuu tietenkin mallista). Mutta onko kukaan keventänyt kyseistä laitetta kunnolla? Suorituskyky mielessä lähinnä ajattelin, että kuinka kevyen tuosta laitteesta saisi, niin että sillä vielä tiellä viitsisi ajella. Eli takapenkki pois, turhat äänieristeet mäkeen ja mitäs muuta? Saako mistään lasikuituisia lokasuojia, konepeltiä ja takaluukkua, siis ihan vakionnäköisiä? Entäs jos vaihtaisi takasivulasit ja takalasin pleksilaseihin?
Vai onko tässä mitään järkeä? Saako autosta karsittu riittävästi kiloja, että sillä olisi vaikutusta suorituskykyyn?
Vai onko tässä mitään järkeä? Saako autosta karsittu riittävästi kiloja, että sillä olisi vaikutusta suorituskykyyn?
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1043
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
- Paikkakunta: Laukaa
Re: mk4 escortin keventämisestä
Vai onko tässä mitään järkeä? Saako autosta karsittu riittävästi kiloja, että sillä olisi vaikutusta suorituskykyyn?[/quote] On joskus ollut puhetta tuosta kevennyksestä ralliporukoitten kanssa, joku on viskannut arvion "-5kg vastaa n.1hv:n lisää" ja käytännössä sen huomaa myös tuon painon kaikilla alueilla, esim. jarrutus ja vanteissa painon vaikutus kiihtyvyyteen ja ajettavuuteen. Pitää vaan katella noita painojakaumia kevennyksen jälkeen. Monesti takajarrut "tehostuu" kun painoa lähtee enemmän takaa ja perä pyrkii edelle jarrutuksissa. Tämä on ihan omaa kokemusta!
-
- Viestit: 3488
- Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
- Paikkakunta: Helsinki
Raaputin massat pois pohjasta ja punnitsin jätteet niin vaaka näytti 12 kiloa.
Tavallista pleksiä nuo lasit ei saa olla vaan leksania tms.
Tuosta autosta kun kaikki "ylimääräisen" ottaa pois niin tulee aika iso potti jo, kojelaudan ja takaluukun sisältä löytyy aika paljon ylimääräistä tilkettä. Ovista voi laikkailla tukia pois jne
Tavallista pleksiä nuo lasit ei saa olla vaan leksania tms.
Tuosta autosta kun kaikki "ylimääräisen" ottaa pois niin tulee aika iso potti jo, kojelaudan ja takaluukun sisältä löytyy aika paljon ylimääräistä tilkettä. Ovista voi laikkailla tukia pois jne
-
- Viestit: 68
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 19. 0:18:41 2005
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 2075
- Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
- Paikkakunta: Toivala
kojelaudan alla ainakin sierrassa bitumia ja äänieriste levyäforce110 kirjoitti:Niin no polykarbonaatista ollaan joskus tehty laseja. Entäs saako konepellistä lasikuituisena kovastikkin kevyemmän ja mitenkä on takaluukun kanssa? Mitäs kaikkea ylimääräistä siellä kojelaudan ja takaluukun sisällä sitten oikein on?
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398
-
- Viestit: 3488
- Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
- Paikkakunta: Helsinki
Polykarbonaatti on justiinsa pleksiä, se ei mene leimasta läpi koska rikkoutuessaan siitä tulee isoja teräviä sirpaleita.
Kaikenmaailman kiinniketta, tukea, äänieristettä sun muuta sieltä auton kätköistä löytyy jota voi poistella.
Helpolla saa lisää "ilmaisia hepoja" kun heivaa ne halpistuninkivanteet pois ja ostaa 15-16" laadukkaat vanteet, nykyään noita kevyiä vanteita löytyy jo aika monelta valmistajalta.
Kuituosien tekemisessä on oma vaivansa että niistä saa ilman isoja kittejä kauniit ja sopivat.
Kaikenmaailman kiinniketta, tukea, äänieristettä sun muuta sieltä auton kätköistä löytyy jota voi poistella.
Helpolla saa lisää "ilmaisia hepoja" kun heivaa ne halpistuninkivanteet pois ja ostaa 15-16" laadukkaat vanteet, nykyään noita kevyiä vanteita löytyy jo aika monelta valmistajalta.
Kuituosien tekemisessä on oma vaivansa että niistä saa ilman isoja kittejä kauniit ja sopivat.
-
- Viestit: 795
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002
Tästä keventämisestä oli täällä joskus linkki, jossa muistaakseni 1,3i Lanceri saatiin kiihtymään 0-100km/h kuuteen sekuntiin. Autosta revittiin lähes kaikki irti lähtevä pois. Siinä kuitenkin näki, että aika pienelläkin kevennyksellä säästi sekunteja.
Renkailla ja vanteilla voi vaikuttaa jonkin verran. Liian leveät läskikumit, painavat vanteet ja mielellään pikkuisen liian iso halkaisija, niin johan lähtee loputkin kulkuhalut.
Renkailla ja vanteilla voi vaikuttaa jonkin verran. Liian leveät läskikumit, painavat vanteet ja mielellään pikkuisen liian iso halkaisija, niin johan lähtee loputkin kulkuhalut.
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Joo nuo lasikuituiset osat on vähän kaksipiippuinen juttu. Oikeen tehtynä saa hieman painoa pois, mutta niinkuin yleensä tehty eli jo hiukan jämäkäksi niin painaa enemmän kuin peltiosat. Kaverilla on jonku amatöörin tekemät kuituiset konepeitto ja takaluukku, naureskeltiin niille kun painavat n.3 kertaa enemmän kuin alkuperäiset. Ja siinä vaiheessa kun saa käsiinsä oikeasti kevyen esim. konepeiton niin se alkaa olla jo sitä luokkaa että saa varovaisesti nostaa kummastakin reunasta ettei repsahda
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- Viestit: 68
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 19. 0:18:41 2005
- Paikkakunta: Tampere
Juu eipä taida olla järkeä ruveta kuitu osia hommailemaan. Ja taitaa vähän olla niin ja näin noiden lasienkin kanssa, leksanikaan ei varmaan ole mitään kauhean halpaa tavaraa.
Tällä hetkellä vanteina on bbs:n 15" ja eivät ainakaan tunnu kauhean painavilta, pitäisi joskus punnita. Mitähän oikeasti kevyt 15" vanne rengas paketti painaa?
Tällä hetkellä vanteina on bbs:n 15" ja eivät ainakaan tunnu kauhean painavilta, pitäisi joskus punnita. Mitähän oikeasti kevyt 15" vanne rengas paketti painaa?
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Paha sanoa, mutta googleta jotain tälläisiä sivuja http://www.wheelweights.net/force110 kirjoitti:Mitähän oikeasti kevyt 15" vanne rengas paketti painaa?
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Re: mk4 escortin keventämisestä
Näinä illan pimeinä hetkinä ilmestyi jonkun haun jälkeen tämä threadi... oluella tuskin oli vaikutusta threadin nostoon.
Onko kukaan niitä nelkkujaan "keventänyt" ja mitkä oli tulokset? Tai edes raasinut sisustan pois? Oma mk4 RS2K taisi leimalla täydessä varustuksessa painaa muutaman kilon yli 900kg, että ilman sisustaa, vararengasta, äänieristeitä, helvetin suurta subbarilootaa jne. ollaan varmana jo ~850kg lukemissa ihan heittämällä? Jos siihen pääsee niin N/A 200hp/tonni mk4 on aivan saavutettavissa oleva tavoite? Tuossa jotain listaa vitosen sisustan osien massoista.
Herättääkö keskustelua?
Onko kukaan niitä nelkkujaan "keventänyt" ja mitkä oli tulokset? Tai edes raasinut sisustan pois? Oma mk4 RS2K taisi leimalla täydessä varustuksessa painaa muutaman kilon yli 900kg, että ilman sisustaa, vararengasta, äänieristeitä, helvetin suurta subbarilootaa jne. ollaan varmana jo ~850kg lukemissa ihan heittämällä? Jos siihen pääsee niin N/A 200hp/tonni mk4 on aivan saavutettavissa oleva tavoite? Tuossa jotain listaa vitosen sisustan osien massoista.
Herättääkö keskustelua?
Escort Mk4 "RS2300i"
-
- Viestit: 481
- Liittynyt: Ma Joulukuu 12. 17:16:04 2005
- Paikkakunta: Jurva
Re: mk4 escortin keventämisestä
Mulla on yks performancefoortti lehti niin siinä oli juttua tuos kevennyksestä esim. sisustan purku yms. (mk4), voin laittaa (pudonneet kilot) tai lehdestä kuvat kun
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovesta hiihtäminen!
Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650
Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Re: mk4 escortin keventämisestä
Tuo olis hieno juttu jos vaan onnistuu ja viitsitZetecPower kirjoitti:Mulla on yks performancefoortti lehti niin siinä oli juttua tuos kevennyksestä esim. sisustan purku yms. (mk4), voin laittaa (pudonneet kilot) tai lehdestä kuvat kun

Escort Mk4 "RS2300i"
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 3164
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 28. 22:24:48 2006
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re:
Polykarbonaatti ei ole pleksiä vaan samaa tavaraa kuin "Lexan" sekin on vain tuote merkki jota ihmiset käyttävät puhuessaan ko. tavarasta.lauri kirjoitti:Polykarbonaatti on justiinsa pleksiä, se ei mene leimasta läpi koska rikkoutuessaan siitä tulee isoja teräviä sirpaleita.
Kaikenmaailman kiinniketta, tukea, äänieristettä sun muuta sieltä auton kätköistä löytyy jota voi poistella.
Helpolla saa lisää "ilmaisia hepoja" kun heivaa ne halpistuninkivanteet pois ja ostaa 15-16" laadukkaat vanteet, nykyään noita kevyiä vanteita löytyy jo aika monelta valmistajalta.
Kuituosien tekemisessä on oma vaivansa että niistä saa ilman isoja kittejä kauniit ja sopivat.
Polykarbonaatin ominaisuudet:
erinomainen iskunlujuus (käytännössä särkymätön)
puolta kevyempi kuin lasi
ei pirstalloidu
laaja käyttölämpötila-alue (-100... +120°C)
vaikeasti syttyvä
kylmätaivutettava
Silti sitä ei hyväksytä ikkunoissa koska niissä on oltava lasia.
-
- Viestit: 481
- Liittynyt: Ma Joulukuu 12. 17:16:04 2005
- Paikkakunta: Jurva
Re: mk4 escortin keventämisestä
Nyt sain skannattua.koskar kirjoitti:Tuo olis hieno juttu jos vaan onnistuu ja viitsitZetecPower kirjoitti:Mulla on yks performancefoortti lehti niin siinä oli juttua tuos kevennyksestä esim. sisustan purku yms. (mk4), voin laittaa (pudonneet kilot) tai lehdestä kuvat kun!
page1
page2
page3
page4
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovesta hiihtäminen!
Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650
Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Re: mk4 escortin keventämisestä
Mitä tässä pikaisesti vilkaisin lukuja, niin aika hyvin sieltä saa painoa pois
. Hienoa hienoa! Ja suuret kiitokset skannauksesta
. Täytyy vaikkapa illemmalla tutustua tarkemmin ja alkaa speksata omaa.


Escort Mk4 "RS2300i"
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Re: mk4 escortin keventämisestä
Laskeskelin oman aihion laihdutusta niin jotain 80-100kg saa pois jos noihin lukuihin ja omiin veikkauksiin/hattuvakioihin on yhtään luottamista. Ei paha.
Escort Mk4 "RS2300i"