Rotrex vie...

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Rotrex vie...

Viesti Kirjoittaja Etuveto » Ke Kesäkuu 28. 21:19:24 2006

Sain tuossa eräänä kesäiltana maukasta kyytiä remmillä höystetyllä TYPE-R hondalla :D eikä jääny kakin maku suuhun vaikka japsi onkin :wink: tuntuu vaan toimivan tuollainen kierroskone+remmiahdin vallan mainiosti näin miedosti sanottuna! Sain filmattua vähän faktoja moottorista ja syorituskyvystä->penkkilappu ja Suorituskyky (n.1.6km) ja nämä tietty suljetulla alueella!!! Olisi kokeilemisen arvoinen tuollainen rotrex jos vaan olisi vara :cry: mutta odotan innolla kuka saa fordinsa remmitettyä ensin kyseisillä vehkeillä...

hexi
Viestit: 312
Liittynyt: Ma Maaliskuu 7. 14:41:35 2005
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hexi » Ke Kesäkuu 28. 21:23:24 2006

En epäile...

On kyllä kivan näkönen käyrä :wink:

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja latez » Ke Kesäkuu 28. 21:38:36 2006

Monella forumilla todella vihattu laite moinen typerä mutta itse pidän todella paljon auton ajettavuudesta.. ainut miinus on kova rengas meteli mikä laitteesta lähtee.. Helposti moisen laitteen voisin omistaa.. puhumattakaan remmistä :lol:

Saahan tommoseen vaparinakin kivasti voimaa ja suhteellisen pienillä investoinneilla.

Onko mitään videoa olemassa?
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Etuveto » Ke Kesäkuu 28. 21:59:21 2006

Onhan se kiva vekotin jo vaparinakin.Kyseisessä oli jo vapaana 252hv ja nyt VAIN 0.8bar ylipainetta :shock: ja rajoitinta vaan ylös niin lisää vaan helppoa elämää... ei niin hyvä video

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja latez » Ke Kesäkuu 28. 22:07:08 2006

fiffe kirjoitti:Onhan se kiva vekotin jo vaparinakin.Kyseisessä oli jo vapaana 252hv ja nyt VAIN 0.8bar ylipainetta :shock: ja rajoitinta vaan ylös niin lisää vaan helppoa elämää... ei niin hyvä video
Mukavasti syöttää kyllä 8)
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Kesäkuu 28. 22:10:02 2006

latez kirjoitti:Monella forumilla todella vihattu laite moinen typerä
Tällä kylällä taitaa olla kymmenkunta tuollaista typerää. Kaksi niistä olen nähnyt rutattuna Hartikaisen pihalla. Tämä kertonee jotakin auton ajajakunnasta ja ajotavoista.

Itse ikävä kyllä en noista tykkää pätkääkään.
Viimeksi muokannut ukormi, Ke Kesäkuu 28. 23:35:24 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja latez » Ke Kesäkuu 28. 22:22:19 2006

ukormi kirjoitti:
latez kirjoitti:Monella forumilla todella vihattu laite moinen typerä
Tällä kylällä taitaa olla kymmenkunta tuollaista typerää. Kaksi niistä olen nähnyt rutattuna Hartikaisen pihalla. Tämä kertonee jotakin auton ajajakunnasta ja ajotavoista.

Itse ikävä kyllä en noista tykkää pätkääkään.

Eli autolla on kiva ajaa ja joskus se menee metsähallituksen puolelle vaikka olis kuka ratissa?
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

Fiesta3
Viestit: 429
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 8:36:47 2002
Paikkakunta: 61.7°N 24.3°E

Viesti Kirjoittaja Fiesta3 » Ke Kesäkuu 28. 22:36:53 2006

Vauhdin Maailmassa taisi taannoin olla esittelyssä samalla reseptillä tehty kikotin.
Tuolla varmaan kelpaa revitellä, ja onhan kierroskone etupyörille vähän turboa helpompi pala. Mutta kadulla 100% turha - paitsi jos tykkää ajella kakkosella tai kolmosella.

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ke Kesäkuu 28. 23:00:48 2006

Mukavasti syöttää kyllä! 8)

Itse jonkun verran Typerällä ajelleena.. tykkään.. voisin omistaa :)
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Kesäkuu 28. 23:15:38 2006

Ukormin kanssa samoilla linjoilla. Lelu-leego-kippo.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Timppa » Ke Kesäkuu 28. 23:25:02 2006

cossu sierra on muuten halvempi ja parempi lelu kuin tollanen rahalla hommattava ärrä dremell.
kaikki kunnia AHTIMELLE ja sen oheis vermeille(6000e ?)

250nm/1800rpm - 471nm/5000rpm,tarkottaa suomeksi ajettavuutta,siinä tulee kiire ärrälle :lol: ,eikä oo ees kallista,mutta sitäkin hauskempaa... :wink:
Timppa 24V

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Kesäkuu 28. 23:28:10 2006

Aika ärjysti tulee hönkää. Tuttu oli istunut pari vkoa sitten tuossa samassa (tai identtisessä; tehot myös yli 400hv/0,8bar), ja sanoi että omistaja oli nähnyt paljon vaivaa saadakseen tehot jotenkin tiehen, vaihtanut mm. rengasmerkkejä-kokoa jne pyöränkulmien lisäksi.
Väitti että kulki ja meni hienosti vaikka esco mk1-2 -miehiä onkin.
:idea: V*ttu, eikös toi ole sama juttu kun teippaa fillarin stongan kiinni tarakkaan, hyppää takaperin kyytiin toimiva jälkipoltin repussa... Jos jumala olis tarkoittanut autot etuvetoisiksi, ihmiset kävelisivät käsillään. Sori vaan kaikki kerhon RST -miehet....
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ke Kesäkuu 28. 23:51:04 2006

jjs kirjoitti:Aika ärjysti tulee hönkää. Tuttu oli istunut pari vkoa sitten tuossa samassa (tai identtisessä; tehot myös yli 400hv/0,8bar), ja sanoi että omistaja oli nähnyt paljon vaivaa saadakseen tehot jotenkin tiehen, vaihtanut mm. rengasmerkkejä-kokoa jne pyöränkulmien lisäksi.
Väitti että kulki ja meni hienosti vaikka esco mk1-2 -miehiä onkin.
:idea: V*ttu, eikös toi ole sama juttu kun teippaa fillarin stongan kiinni tarakkaan, hyppää takaperin kyytiin toimiva jälkipoltin repussa... Jos jumala olis tarkoittanut autot etuvetoisiksi, ihmiset kävelisivät käsillään. Sori vaan kaikki kerhon RST -miehet....
Jyrki perkele sanon minä :) no tuun laittamaan sitte vajaavetosen kumit asfalttiin ja sä saat tehdä laatikkoremontin jos/KUN hajoaa :lol:

Mun täytyy kyllä sanoa että tollanen civicci on helvetin makee peli, ja vaikka kuinka kierroskone on niin voi sitä ukormi ajaa ihan 60km/h-> 6-vaihteella. Ja mitä harrastamisen hintaan tulee niin voin kertoa että jos cossulle antaa samalla tavalla mailaa kun tollaselle japanin ihmeelle niin kyllä rattaat ja moottorin palaset lentää.

On se ahdin ihmeellinen kun harva pärjää edes tollaselle siis perusautot, en nyt puhu viimesenpäälle viritetyistä, päänkokosella ahtimella varustetuista.
Kaverin viimeiseksi ajama 13,1s @ 1/4mile sanoo jo jotain.
no beans.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » To Kesäkuu 29. 0:57:48 2006

TIMPPA24V6 kirjoitti:cossu sierra on muuten halvempi ja parempi lelu kuin tollanen rahalla hommattava ärrä dremell.
kaikki kunnia AHTIMELLE ja sen oheis vermeille(6000e ?)

250nm/1800rpm - 471nm/5000rpm,tarkottaa suomeksi ajettavuutta,siinä tulee kiire ärrälle :lol: ,eikä oo ees kallista,mutta sitäkin hauskempaa... :wink:
Näiin on..ja sittenku toi ärrä dremeli hajoo ni kuka sen korjaa?Hemmetti ku sais sen oman ahtimen kans 24venaseen :wink:

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Kesäkuu 29. 11:00:57 2006

Stefa kirjoitti:
jjs kirjoitti:Aika ärjysti tulee hönkää. Tuttu oli istunut pari vkoa sitten tuossa samassa (tai identtisessä; tehot myös yli 400hv/0,8bar), ja sanoi että omistaja oli nähnyt paljon vaivaa saadakseen tehot jotenkin tiehen, vaihtanut mm. rengasmerkkejä-kokoa jne pyöränkulmien lisäksi.
Väitti että kulki ja meni hienosti vaikka esco mk1-2 -miehiä onkin.
:idea: V*ttu, eikös toi ole sama juttu kun teippaa fillarin stongan kiinni tarakkaan, hyppää takaperin kyytiin toimiva jälkipoltin repussa... Jos jumala olis tarkoittanut autot etuvetoisiksi, ihmiset kävelisivät käsillään. Sori vaan kaikki kerhon RST -miehet....
Jyrki perkele sanon minä :) no tuun laittamaan sitte vajaavetosen kumit asfalttiin ja sä saat tehdä laatikkoremontin jos/KUN hajoaa :lol:

Mun täytyy kyllä sanoa että tollanen civicci on helvetin makee peli, ja vaikka kuinka kierroskone on niin voi sitä ukormi ajaa ihan 60km/h-> 6-vaihteella. Ja mitä harrastamisen hintaan tulee niin voin kertoa että jos cossulle antaa samalla tavalla mailaa kun tollaselle japanin ihmeelle niin kyllä rattaat ja moottorin palaset lentää.

On se ahdin ihmeellinen kun harva pärjää edes tollaselle siis perusautot, en nyt puhu viimesenpäälle viritetyistä, päänkokosella ahtimella varustetuista.
Kaverin viimeiseksi ajama 13,1s @ 1/4mile sanoo jo jotain.
no beans.
Ihan sama vaikka meneekin saatanasti. Mutta kun noita näkee 18 vuotiailla pennuilla jotka ajavat niillä aivan sikana. Varmasti on kiva lelu ja kaikin puolin Hondalla on hyvän auton maine mutta oikeasti, kenelle tuollainen auto tehdään? Laitetaan riisikiponkokoinen kori ja pultataan siihen sikakireä moottori ja laitetaan hinta sellaiseksi että isiliisingillä on varaa ostaa tuollainen lapselleen.

Tulee ihan mieleen kaverini kokeilut fillarilla johon pulttasi moottorisahan moottorin tarakalle. Onneksi välitykset olivat sellaiset ettei sitä saanut käyntiin kuin mopolla vetämällä. Mutta kun sen sai käyntiin niin olisi täyskaasulla mennyt aivan varmasti satasta. Nyt kaverilla loppui usko kuudenkympin jälkeen..

AINA jollakin on nopeampi auto kuin sinulla. Myös noista typeristä nopeampia autoja on olemassa vaikka niitä kuinka vielä viritetään.

En jaksa enää jankata. Jos joku ei kantaani ymmärrä niin olkoot ymmärtämättä..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Kesäkuu 29. 11:37:51 2006

onhan se hienoa että on nelipyöräinen prätkä alla.
jokainen saa virittää typeräänsä tai tyhmäänsä ihan niin ku haluttaa.
minulla on kaksi kokemusta hondasta.
mutsin 84 preludesta kun vaihdoin aikoinaan rengasta ja nostin autoa RUNKOPALKISTA niin se meni sisään kokonaan,siitä tuli levy ja lattia nousi samaan tahtiin tunkin kanssa (10 sentin halkaisilta oleva hallitunkin levy)

auto lähti samantien vaihtoon.

toinen on kun kiertelin aikoinaan ruttista ja sielllä oli hallissa CRX civikki.
se oli saanu lievän pusun takapäähän ja autossa oli enään etupää jäljellä.
kuski nimittäin ei enän olisi mahtunut ratin ja etupenkin väliin...elävänä.
auto oli 3 vuotta vanha silloin ja Silloin jo takapään kotelorakenteet oli
LÄPILAHOJA.

ainahan voi kaikkea tehdä mutta eikös se raja oo kuitenkin jossain.


mitäs tästä opimme......... emme mitään.
:D
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Axeman
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Axeman » To Kesäkuu 29. 12:04:43 2006

Oon samoilla linjoilla Sierra friikin kans... Kyllä japanilaiset moottoripyöriä osaa tehä, mut en niiltä autoa ostais...

Ja kevennys... Mitä eroa on maksalaatikolla ja matzdalla...



Maksalaatikossa on enemmän rautaa. buahaahaaaaaa... :wink:
#764

iegres
Viestit: 897
Liittynyt: Ti Helmikuu 10. 20:34:24 2004
Paikkakunta: Pks

Viesti Kirjoittaja iegres » To Kesäkuu 29. 14:09:36 2006

Kun sain kortin, ajoin pari ekaa päivää kaverin Type-R:llä. Olihan se sillon nuoren klopin silmiin upea ja mahtava ilmestys. Nyt kun ajattelee, niin eihän se voi olla hyvä ajaa. Onneks en ajanut mukulakivillä, sillä se alusta on niin perkeleen kova.

Kyllähän se tehoineen on ihan jees, mut kyllä mä oon liian mukavuudenhaluinen, joten en kyllä ostaisi.
Mondeo STW mk3

Miku
Viestit: 795
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002

Viesti Kirjoittaja Miku » To Kesäkuu 29. 16:54:08 2006

Axeman kirjoitti:Maksalaatikossa on enemmän rautaa. buahaahaaaaaa... :wink:
Tämä vitsi taitaa olla samoilta ajoilta kuin sierra friikin äidin Prelude..

Kyllä ne japsit osaa tehdä kunnon autoja - jos haluavat. Tuokin Type-R on ollut markkinoilla ties kuinka pitkään, mutta eipä ole vastaavaa eurorassia vielä nähty. Pösö RC on ehkä vähän sinne päin.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Kesäkuu 29. 17:35:26 2006

Itse olen pari kertaa ajanut typerällä ja onhan se ihan kiva kippo mutta siinä on yksi todella iso vika,se on etuveto.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » To Kesäkuu 29. 17:47:50 2006

MouTine kirjoitti:Ukormin kanssa samoilla linjoilla. Lelu-leego-kippo.
Näin se on.. ei tykkää.. Ja mitä tuollanen kippo tehoilla tekee niin kauan kun se ruopii edestä. Neliveto tai takaveto ja aletaan puhumaan autoista.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

ford85
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja ford85 » To Kesäkuu 29. 17:52:22 2006

Tulee ihan mieleen kaverini kokeilut fillarilla johon pulttasi moottorisahan moottorin tarakalle. Onneksi välitykset olivat sellaiset ettei sitä saanut käyntiin kuin mopolla vetämällä. Mutta kun sen sai käyntiin niin olisi täyskaasulla mennyt aivan varmasti satasta. Nyt kaverilla loppui usko kuudenkympin jälkeen..
:D :D :D Oiskohan siinä seuraavan projektin ainesta.. :D :D :D

Meizzzi
Viestit: 89
Liittynyt: Ti Toukokuu 27. 15:20:02 2003
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Meizzzi » To Kesäkuu 29. 17:57:42 2006

Omasta mielestä typerä toimii radalla hyvin. Itse en moista kikotinta ole koskaan ajanut, mutta ratapeliksi sellaisen voisi hommata, jos ei olisi rahasta kiinni. Kadulle en viitsisi hommata, isiliising pelinä sitä kuitenkin tulee pidettyä. Onneksi se buumi on kuitenkin vähän laskemassa. Typerässä taitaa uutena olla hurja lisävaruste valikoima :lol:

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » To Kesäkuu 29. 17:59:34 2006

ohc kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Ukormin kanssa samoilla linjoilla. Lelu-leego-kippo.
Näin se on.. ei tykkää.. Ja mitä tuollanen kippo tehoilla tekee niin kauan kun se ruopii edestä. Neliveto tai takaveto ja aletaan puhumaan autoista.
Jotenkin näin se menee.

Eikä tämä ole mitään kateellisten panettelua, en ole kateellinen japanliasvalmisteisen auton omistajille missään tapauksessa :lol:

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » To Kesäkuu 29. 18:05:46 2006

Jaakkoki kirjoitti:
Eikä tämä ole mitään kateellisten panettelua, en ole kateellinen japanliasvalmisteisen auton omistajille missään tapauksessa :lol:
Et edes Skylinen tapauksessa...? :roll:
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Etuveto » To Kesäkuu 29. 18:34:30 2006

ohc kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Ukormin kanssa samoilla linjoilla. Lelu-leego-kippo.
Näin se on.. ei tykkää.. Ja mitä tuollanen kippo tehoilla tekee niin kauan kun se ruopii edestä. Neliveto tai takaveto ja aletaan puhumaan autoista.
Ikävä kuulla, kun edestä vetäviä omistaa :D Onhan se totta ettei niillä mitään räväköitä lähtöjä oteta noilla hevosilla jos on noviisi autonsa kanssa!! mutta kun tietää auton kyvyt ja osaa käyttää niitä niin voi yllättää monet. En ylistä typerää mutta tässä vuosia seuranneena paikallisen ralliputkan toimintaa auton kehittelyssä ja auton kestossa niin jotakin se kertoo kinkkien osaamisesta.esim jos moottori kestää 3 vuotta laulua ralli käytössä avaamatta, niin kumman hyvä sen pitää olla!!

Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Viesti Kirjoittaja Walderama » To Kesäkuu 29. 19:15:47 2006

ukormi kirjoitti:

Ihan sama vaikka meneekin saatanasti. Mutta kun noita näkee 18 vuotiailla pennuilla jotka ajavat niillä aivan sikana. Varmasti on kiva lelu ja kaikin puolin Hondalla on hyvän auton maine mutta oikeasti, kenelle tuollainen auto tehdään?

AINA jollakin on nopeampi auto kuin sinulla. Myös noista typeristä nopeampia autoja on olemassa vaikka niitä kuinka vielä viritetään.

En jaksa enää jankata. Jos joku ei kantaani ymmärrä niin olkoot ymmärtämättä..
Cooswortteja näkee myös 18 vuotiailla pennuilla nykyisin todella paljon, kun hinta on halventunut..Käytökseltään cossu pojat on ihan samanlaisia kuin hondapojat.
Kenelle muuten cooswortti on tehty ?

Miten tuo nopeus ja type-r:stä nopeemmat autot tähän liittyy ?
Onhan cooswortistakin nopeampia autoja..

Joo, en ymmärtänyt kantaasi, kun ei siinää ollut mitään sanomaa, muuta kuin ovaalilasit silmillä..

Pidä tuo viimeinen lauseesi mielessä. :wink:
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Kesäkuu 29. 19:29:18 2006

Kuten kaveri totesi omasta etuveto"kolopallosta" tuossa muutama kesä sitten että turha ruveta kisailemaan ennen kun 3 on pesässä. Menee vaan 19":set savuna ilmaan.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja latez » To Kesäkuu 29. 19:34:49 2006

Ja tunnetusti foordit ei ruostu...





:lol: :lol: :lol:
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » To Kesäkuu 29. 19:45:38 2006

latez kirjoitti:Ja tunnetusti foordit ei ruostu...





:lol: :lol: :lol:
:roll:

joo

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » To Kesäkuu 29. 20:11:31 2006

jouni kirjoitti:
Jaakkoki kirjoitti:
Eikä tämä ole mitään kateellisten panettelua, en ole kateellinen japanliasvalmisteisen auton omistajille missään tapauksessa :lol:
Et edes Skylinen tapauksessa...? :roll:
No en liiemmin, kerrotko miksi pitäisi olla? :roll:

Orsts2
Viestit: 463
Liittynyt: Ti Lokakuu 1. 23:58:53 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Orsts2 » To Kesäkuu 29. 20:59:59 2006

Onhan se niin että auto missä on 400 hp niin se kulkee aina lujaa ja etenkin jos auto on pieni kuten KO. civic.

vaikka keulalla olisi mikä merkki niin 400hp auto on jotenkin aina hieno.

Sama se oli mopoiässä nopein oli hienoin ja sillä kaikki halusivat ajaa. :)


eikä nyt varmaan kannata verrata sen enempää 2000 vuoden sivikkiä ja 80 luvun sierraa. Samalla tavalla alkaa noita japseja mailit painamaan matkan varrella. 200 tkm ajettu civic ei varmana ole enää sen kestävämpi tai luotettavampi kun samoissa lukemissa oleva esim. cossu.


[mielipide]
mun mielestä silti civicissä vaikka se olisi mikä tai kuinka tehokas niin ei ole sitä fiilistä kun jossain vanhemmassa voordissa on kun mennään oikein kovaa. Jotenki toi uusi autokanta ei iske muotoilultaan tai muutenkaan niin kovasti. [/mielipide]
Sierra Cosworth 4X4 -90 liikkuu...
Ford Scorpio 2.0 16v -95 Käyttöpeli

Jäsen #139
iRC: cossu_

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Kesäkuu 29. 21:16:15 2006

Walderama kirjoitti:
ukormi kirjoitti:

Ihan sama vaikka meneekin saatanasti. Mutta kun noita näkee 18 vuotiailla pennuilla jotka ajavat niillä aivan sikana. Varmasti on kiva lelu ja kaikin puolin Hondalla on hyvän auton maine mutta oikeasti, kenelle tuollainen auto tehdään?

AINA jollakin on nopeampi auto kuin sinulla. Myös noista typeristä nopeampia autoja on olemassa vaikka niitä kuinka vielä viritetään.

En jaksa enää jankata. Jos joku ei kantaani ymmärrä niin olkoot ymmärtämättä..
Cooswortteja näkee myös 18 vuotiailla pennuilla nykyisin todella paljon, kun hinta on halventunut..Käytökseltään cossu pojat on ihan samanlaisia kuin hondapojat.
Kenelle muuten cooswortti on tehty ?

Miten tuo nopeus ja type-r:stä nopeemmat autot tähän liittyy ?
Onhan cooswortistakin nopeampia autoja..

Joo, en ymmärtänyt kantaasi, kun ei siinää ollut mitään sanomaa, muuta kuin ovaalilasit silmillä..

Pidä tuo viimeinen lauseesi mielessä. :wink:
Kun cossu tuli markkinoille niin hinta oli suunnilleen sama kuin omakotitalolla. Jos joku sellaisen isiliisingillä pojalleen osti niin piti olla pätäkkää hieman reilummasti kuin nykyään. Kun nykyään joku poika itselleen cossun ostaa niin eiköhän se Wanha auto siihen ensimmäiseen repäisyyn yleensä laukeakin. Sitten kun aletaan laittamaan autoa kuntoon niin huomataan että eipä se revittely niin halpaa olekaan. Ja yleensä hommassa opitaan myös sitten sitä auton tekniikkaakin.

Tähän on aivan turha vetää mitään cossua mukaan, ei tässä typerässä ole yhtään mitään mitä cossussa on.

Typerä on suunattu nuorille jotka sitten niillä saavat pimatsuille näyttää kuinka venttiilit nousevat.

Walderama saa ajatella asiasta ihan mitä tykkää mutta tällainen suora tekstini lainaus ottaa kiinni henkilökohtaisesti.

Ovaalilasit eivät ole olleet koskaan silmilläni, kiinalaisista autoista en ole muutenkaan koskaan suuremmin välittänyt.

Jos on jotakin jatkoa niin laita suoraan privaani tulemaan.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » To Kesäkuu 29. 21:18:31 2006

Uusilla autoilla ei pääse kahva edellä. Piste. Se on kynnyskysymys josta ei neuvotella.

..niin tai sitte sitä paalua on oltava hiukka liikaa

caddy
Viestit: 2075
Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
Paikkakunta: Toivala

Viesti Kirjoittaja caddy » To Kesäkuu 29. 21:19:49 2006

jeddah kirjoitti:Uusilla autoilla ei pääse kahva edellä. Piste. Se on kynnyskysymys josta ei neuvotella.

..niin tai sitte sitä paalua on oltava hiukka liikaa
näinpä... 8)
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » To Kesäkuu 29. 21:25:12 2006

No jopas alkaa olemaan uusi vs vanha auto keskustelua. Harmi kun tämä on täälä jäsenpuolla. Nimimerkki "MikkoL" haluaisi varmasti kirjoitella romaanin pituisen viestin uusien autojen puolesta. ;)

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Etuveto » To Kesäkuu 29. 21:39:37 2006

ohc kirjoitti:No jopas alkaa olemaan uusi vs vanha auto keskustelua. Harmi kun tämä on täälä jäsenpuolla. Nimimerkki "MikkoL" haluaisi varmasti kirjoitella romaanin pituisen viestin uusien autojen puolesta. ;)
Tätä ajattelin jo alussa :!: ,mutta miten lie noiden holsetin kompuralla olevien "remmiturbojen" käyttö muissa kuin typerissä? Taitaa ainakin jokin kiihdytys fiiu olla remmillä ja vieläpä COSWORTH tekniikalla??

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Kesäkuu 29. 21:58:21 2006

fiffe kirjoitti:Taitaa ainakin jokin kiihdytys fiiu olla remmillä ja vieläpä COSWORTH tekniikalla??
Taisi siitä olla täälläkin jossain topikissa kuvia.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » To Kesäkuu 29. 22:24:04 2006

siipicossu kirjoitti:
fiffe kirjoitti:Taitaa ainakin jokin kiihdytys fiiu olla remmillä ja vieläpä COSWORTH tekniikalla??
Taisi siitä olla täälläkin jossain topikissa kuvia.
Jossain alastaro threadissa taisi olla Lahden fiudesta kuva joo.

Mistähän vaan saisi sopivan vaihteiston sinne ahtimen taakse mikä kestäisikin? välitys luokkaa 10:1-15:1 olisi varmaan aika lähellä totuutta.

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja latez » To Kesäkuu 29. 22:26:12 2006

ohc kirjoitti:
latez kirjoitti:Ja tunnetusti foordit ei ruostu...





:lol: :lol: :lol:
:roll:

joo
Kuulen mielelläni lisää mielipiteitäsi kyseisen asian tiimoilta.
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » To Kesäkuu 29. 23:37:06 2006

Itsellä on puolivahvat ovaalilasit silmillä ,mutta type-r ei mielestäni ole ollenkaan paskan tuntuinen vehje näin sivusta seurattuna.

Type-r kiinnostaa varsinkin sen vapariversiona ,kun se naukuu todella vapautuneesti. Eihän bda konettakaan pidetä paskana ,vaikka on saman henkinen kiertävä laitos.

Fordilla vaan ei nyt oikein ole vastaavan brutaalia vaparia.

Auto on karkeesti laskien 15 vuotta uudempi ,kuin cossut sun muut rs turbot ja cossujen aikoinaan legendaariseksi tehnyt tekninen etumatka hintaluokan autoissa on saavutettu syystäkin.

Takavetocossu oli loppujen lopuksi halpa ominaisuuksiinsa nähden.

Eikös uuden hinta ollut about 270.000mk vuonna 88-89. Sillä hinnalla ei ihmeellistä bemaria tainnut saada ,kun 518i kaikkine hiukan yli 100hv:n kanssa maksoi jo 180-200 tuhatta.

Ihmettelen vaan millaisia on ne kaupungit ja pitäjät ,missä jokaisella 18v täyttäneellä on type-r alla ensiautona. Tai sitten vanhempaan romuun tyytyvillä cossu. Oli ainakin mulla hiukan eri menopelit kortin saannin jälkeen ja cossuista nähtiin vain märkiä unia.

Kai mä olen sen verran työläisoloista ,ettei kaikilla mun nuoremmilla(monella vanhemmallakaan) tuttavalla ole varaa edes vanhaan cossuun ,saatikka uudehkoon type-r:ään.

Eikä noi uudet japsit ole niin rapeita kuin 80- luvulla.

Muijalla oli mazda 1.5 323 -86 ja se oli telakalla muutama vuosi sitten joka katsastuksessa ruosteen takia ja sen takia se oli pakko hävittää pois.
Paljon pahempi ruostumaan kuin aikalainen foordi ,mutta moottori oli ERITTÄIN kestävä.
Mittarissa oli romuttamo hetkellä 360.000 ja se ei edes vielä syönyt öljyä ei mitään. Nokka-akseli kuin uusi ja muutenkin timmissä kunnossa kaikin puolin. Oikeen harmitti ,kun kestävän tekniikan ympäriltä ruostui kori pois.
Viimeksi muokannut KtK, Pe Kesäkuu 30. 0:01:47 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » To Kesäkuu 29. 23:49:36 2006

Kun puhutaan, että japanilaiset ruostuu niin en viitsisi ottaa esimerkiksi uusia nimeltämainitsemattomia autoja joihin vaihdetaan luukkuja ja peltejä kuin vettävain...
Onhan se makea tunne kun cossussa teho sentään tuntuu, vallan vetää penkkiin... hih

kysyn vielä, että moniko kossu on menny tänä vuonna matalan 13s alipaineella? :)
Paskojahan kaikki autot on, oli se sitten foord tai honda.... taidan itse vaihtaa julkisiin :D
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Kesäkuu 30. 1:36:58 2006

Stefa kirjoitti:taidan itse vaihtaa julkisiin :D
Off Topic:
En uskaltaisi. Niihin törmäilee takseja.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Pe Kesäkuu 30. 9:47:17 2006

Stefa kirjoitti:kysyn vielä, että moniko kossu on menny tänä vuonna matalan 13s alipaineella? :)
mielenkiintoinen ajatus, cossu alipaineella, menee vartin ehkä 25sek, mut samalla ajatusmallilla moniko "alipainekone" menee vartin loppuun saakka 2kilon paineella, taitaa tulla poks sitä ennen.. hih, on asioita mitä voi ja mitä ei voi vertailla.. tää oli kevennys.. :lol: :wink:

hyvin typeärrä liikkuu, turha jeesustella onko se teiniauto vai ei. kulkee mikä kulkee. täytyy tehdä lisää töitä et pysyy taunuksella mukana.

jännää et jos auto on saatu kulkemaan niin sen jälkeen aletaan moittia tyyliä, ruostumista, kuskia, ym, ei nää meidänkään vehkeet muutamia lukuunottamatta mitään superautoja ole. potenttiaalia niissä kyllä on.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » Pe Kesäkuu 30. 10:30:07 2006

Stefa kirjoitti:
kysyn vielä, että moniko kossu on menny tänä vuonna matalan 13s alipaineella?
Hyvin sanottu siellä takana.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Kesäkuu 30. 10:33:46 2006

oma kirjoitukseni tarkoitus ei ollut haukkua hondaa-
jokainen ajaa millä lystää.
monesti tulee vaan mieleen että onko yli 400 heppaisessa etuvedossa hirveästi järkeä.
90 luvulta näin kuvan misä saksassa oli asennettu civikkiin 1.5 litrainen turbo moottori.
etu lasissa oli tarra jossa luki honda mogen.
jokainen voi miettiä mikä mylly autossa oli.
tehot autossa alkoivat 1 numerolla ja seuraava oli 5 mutta 150hv tehot eivät olleet.
Autohan olis ollut kiva omistaa ,mutta mitä sillä lopulta tekisi.
jokainen saa tehdä vaikka rst vehkeeseensä 500 hp mutta se on jokaisen oma asia ,ja taas arvostella saa jokainen ,se on ihan perus oikeus tässä valtiossa.

Jos verrataan fordia ja opelia ja japsia ruostumisessa niin älkää viittikö naurattaa että japsin ruostuminen olisi edes verattavissa länsi autoon.
näissä on sentään peltiä mitä ruostuttaa.
Ja jättäkää se kesäpäivän pussi pakastimeen. :D
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Orsts2
Viestit: 463
Liittynyt: Ti Lokakuu 1. 23:58:53 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Orsts2 » Pe Kesäkuu 30. 10:38:15 2006

lauri kirjoitti:
Stefa kirjoitti:
kysyn vielä, että moniko kossu on menny tänä vuonna matalan 13s alipaineella?
Hyvin sanottu siellä takana.
vaikka Takatuvan sininen vanhakoppa, siellä on kossun pata jossa ei ole ahtopainetta

10.8 vai mitä se meni....
Sierra Cosworth 4X4 -90 liikkuu...
Ford Scorpio 2.0 16v -95 Käyttöpeli

Jäsen #139
iRC: cossu_

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » Pe Kesäkuu 30. 10:40:37 2006

Ja varustelut ja mukavuus samaa luokkaa type ärrä kanssa? ;)

Orsts2
Viestit: 463
Liittynyt: Ti Lokakuu 1. 23:58:53 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Orsts2 » Pe Kesäkuu 30. 10:42:27 2006

lauri kirjoitti:Ja varustelut ja mukavuus samaa luokkaa type ärrä kanssa? ;)
riippuu mistä tykkää... toiset tykkää että hakataan pesismailalla kasseille ja toiset taas että kutitellaan höyhenillä nännejä
Sierra Cosworth 4X4 -90 liikkuu...
Ford Scorpio 2.0 16v -95 Käyttöpeli

Jäsen #139
iRC: cossu_

eskort
Viestit: 825
Liittynyt: Ke Helmikuu 26. 17:08:41 2003

Viesti Kirjoittaja eskort » Pe Kesäkuu 30. 11:28:23 2006

Orsts2 kirjoitti:
lauri kirjoitti:
Stefa kirjoitti:
kysyn vielä, että moniko kossu on menny tänä vuonna matalan 13s alipaineella?
Hyvin sanottu siellä takana.
vaikka Takatuvan sininen vanhakoppa, siellä on kossun pata jossa ei ole ahtopainetta

10.8 vai mitä se meni....
10,825/202

Vastaa Viestiin