Kunnon kytkin OHC:hen
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 139
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 1:26:37 2003
- Paikkakunta: Oulu
Kunnon kytkin OHC:hen
Mikä kytkin olisi hyvä ja kestävä turbo OHC- koneelle? Aikaisemmin on ollu vaan lähinnä noista cossuun passaavista juttua. Laatikkona on type9. Ei uus vakiokytkin kauheesti pidelly ku alko vedossa paineet nousta.
Eli siis varmaan joku sintteri, mutta moniko lapainen ja jousitetulla keskiöllä vai ilman? Mikä paineasetelma? Käyttökokemuksia ois mukava saada tietää.
Eli siis varmaan joku sintteri, mutta moniko lapainen ja jousitetulla keskiöllä vai ilman? Mikä paineasetelma? Käyttökokemuksia ois mukava saada tietää.
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
- Paikkakunta: Vantaa
Itsellä oli 184mm AP:n kolmelevyinen sintterikytkin , 6-lapaisilla ja jousittamattomilla levyillä OHC:ssä. Pidossa ei mitään vikaa, mutta olipa aika äkkinäinen, varsinkin ruuhkassa todella rasittava ajettava. Toinen huono puoli oli sen pitämä meteli. Rohinaa kuului aina pintakaasulla ajettaessa.
Tiedä sitten mikä olisi järkevä, riippuu ihan väännöstä, ainakin noille AP:n asetelmille on ilmoitettu kaikille suurin vääntömomentti, joita kannattanee tarkastella.
Itse vaihdoin koko kytkimen cossun asetelmaan ja nelipalaiseen jousittamattomaan sintteriin. Pitokyky on ainakin toistaiseksi riittänyt. Pitää aivan pientä rohinaa, mutta ei verrattavissa tohon AP:n vastaavaan. Ja ihan kiva ajaa jopa ruuhkassa.
Tiedä sitten mikä olisi järkevä, riippuu ihan väännöstä, ainakin noille AP:n asetelmille on ilmoitettu kaikille suurin vääntömomentti, joita kannattanee tarkastella.
Itse vaihdoin koko kytkimen cossun asetelmaan ja nelipalaiseen jousittamattomaan sintteriin. Pitokyky on ainakin toistaiseksi riittänyt. Pitää aivan pientä rohinaa, mutta ei verrattavissa tohon AP:n vastaavaan. Ja ihan kiva ajaa jopa ruuhkassa.
Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Itsellä oli tuo 215mm AP-sport asetelma+4-lapanen sinteri(jousilla) tuolla paketilla kävin penkittämässä 285hv/490Nm.Vaihdoissa piti hieman ottaa rauhallisempi muuten alkoi luistamaan.Jouset olivat entiset 15tkm jälkeen ja alkoi ravistamaan paikalta lähdettäessä.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 837
- Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
- Paikkakunta: täällä jossain..
-
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
mulla 215 saffan 4 lapanen jousitettu sintteri ap borg & beck asetelmalla
vielä ei oo luistanu on vittumainen lähtee liikkeelle
vielä ei oo luistanu on vittumainen lähtee liikkeelle
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
4-lapanen jäykkä sintteri levy Ojennukselta ja AP:n joku sportti asetelma.
Ikävä on ruuhkassa ajella... Ja alkaa luistaan +1.5bar, joko menee yli väännönkestorajan tai sitten on jotain muuta häiriötä...
Ikävä on ruuhkassa ajella... Ja alkaa luistaan +1.5bar, joko menee yli väännönkestorajan tai sitten on jotain muuta häiriötä...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Minkäslainen on "normaali" käytossä tuo paketti ?hilteri kirjoitti:mulla oli uus borg&beck asetelma ja kolmelapanen sintteri ja toimi ihan ok, joskin joskus yritti luistaa isolla vaihteella lähdettäessä vedättämään!
vääntöä irtos 400nm
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 423
- Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001
Saahan type ysiin sovitettua cossun kytkimenkin,joka on isompi halkaisijaltaan.Tosin vaatii kytkinkopan avarrusta,startin siirtoa ja vauhtipyörän vaihtoa,mutta väännön siirtokyky tietenkin nousee halkaisijan kasvaessa.
Helpompaa on kuitenkin lisätä levyjä.
Helpompaa on kuitenkin lisätä levyjä.
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 17:31:56 2003
-
- Viestit: 139
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 1:26:37 2003
- Paikkakunta: Oulu
-
- Viestit: 1480
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Itselläni on 4 lapainen sintterilevy ilman jousia...
Ja vakio asetelma tosin uusi.
Vauhtipyörä on kevennetty ja se kitkapinta tasoitettu samoin se ulkolaita sorvattu kitkapinnan tasalle(mihin asetelma tulee kiinni).
Ja tietenkin on sitten 0 painossa kuin myös kampiakseli
Tosin kokeilemaan en ole päässyt koska projekti on kesken.
Ja vakio asetelma tosin uusi.
Vauhtipyörä on kevennetty ja se kitkapinta tasoitettu samoin se ulkolaita sorvattu kitkapinnan tasalle(mihin asetelma tulee kiinni).
Ja tietenkin on sitten 0 painossa kuin myös kampiakseli

Tosin kokeilemaan en ole päässyt koska projekti on kesken.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Jätä suosiolla se vakio asetelma sinne hyllylle...NiceMan kirjoitti:Itselläni on 4 lapainen sintterilevy ilman jousia...
Ja vakio asetelma tosin uusi.
Vauhtipyörä on kevennetty ja se kitkapinta tasoitettu samoin se ulkolaita sorvattu kitkapinnan tasalle(mihin asetelma tulee kiinni).
Ja tietenkin on sitten 0 painossa kuin myös kampiakseli![]()
Tosin kokeilemaan en ole päässyt koska projekti on kesken.
Testattu on ja itku pääsi...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Elikä jousitettu kytkin säälii laatikkoa ja on hivenen mukavampi käsitellä.Taralabs kirjoitti:Joops, eli tuntuu että kaikilla ois jousitetulla keskiöllä nuo levyt. Onko sillä sitte mihin asiaan merkitys ja miten suuri? Vakioasetelmalla menee vissiin sintterin hyöty vähän niinku hukkaan, ku näyttäis että tuo astelma määräis aika pitkälti paljonko vääntöö kestää vai mitä?
Tuppaa vain jouset oleen hajoamisherkkiä. Omani ostin RallyRacesta, hintaa en muista. Rallyracessa pojat varoittelikin että jousitetun levyn voi saada rikki vaikka ekassa penkissä käynnissä, mutta oma on nyt parivuotta kestänyt, tosin vähän tullut kilometrejä mutta ne on aina ollut radalla jne... Kaverin kilpurissa jousitettu kalliskytkin levähti ekaan moottorijarrutukseen asvalttisprintissä.
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
prostreetistö ostin: hintaa tais olla 165€ 4 lapanen jousitettu saffaTaralabs kirjoitti:Mistä porukka on kytkimet ja paineasetelmat ostanu ja mihin hintaan?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
-
- Viestit: 1043
- Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
- Paikkakunta: pohjois-suomi
helppo ajaa kyllä ei mikää tosi jäykkä!! olisin kyllä hankkinu jonkun kalliimman paketin jos olis rahat sillo riittäny! mut toimi ihan hyvin! ja vääntö oli mitattu se 400nm et ei perstuntuma.Aksu kirjoitti:Minkäslainen on "normaali" käytossä tuo paketti ?hilteri kirjoitti:mulla oli uus borg&beck asetelma ja kolmelapanen sintteri ja toimi ihan ok, joskin joskus yritti luistaa isolla vaihteella lähdettäessä vedättämään!
vääntöä irtos 400nm
kannatta kysellä ap racing kytkimiä osatuonti juha junnikkalalta luulen et on halvimmat.....
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
http://www.autotuontijuhajunnikkala.fi/hilteri kirjoitti:helppo ajaa kyllä ei mikää tosi jäykkä!! olisin kyllä hankkinu jonkun kalliimman paketin jos olis rahat sillo riittäny! mut toimi ihan hyvin! ja vääntö oli mitattu se 400nm et ei perstuntuma.Aksu kirjoitti:Minkäslainen on "normaali" käytossä tuo paketti ?hilteri kirjoitti:mulla oli uus borg&beck asetelma ja kolmelapanen sintteri ja toimi ihan ok, joskin joskus yritti luistaa isolla vaihteella lähdettäessä vedättämään!
vääntöä irtos 400nm
kannatta kysellä ap racing kytkimiä osatuonti juha junnikkalalta luulen et on halvimmat.....
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666
3M
Skype: Laze666
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
PasiZ kirjoitti:no hitsi, en ookkaan koskaan kokeillu laittaa sintteriä garrettiin, pitäisköhän...Ilkka_H kirjoitti:Ei ole kuulemma luistanut T0-4:ssa.
viisaammat vois neuvoa, tuleeko se imu ja pakosiiven väliin...


Eiköhän me puhuta siitä keltaisesta vanhakoppa escosta (rek.nro TO-4)..


Viimeksi muokannut Hesus, Ti Joulukuu 7. 12:54:54 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 796
- Liittynyt: Ti Syyskuu 24. 20:23:09 2002
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Mulla on AP-racingin n-ryhmän levy ja asetelma. Toistaiseksi on pitänyt
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Eiks tossa ole aika oleellinen pointti? Eli pelkkä vääntö ei kerro oikeestaan kytkimen kestosta mitään, vaan pitää tietää myös minkälaista massaa sillä yritetään liikuttaa...ainakin vanha koppasessa escossa riitää lukolla 403 nm 4 lapanen jousitettu sintterilevy vakkari sassin asetelmalla, mut asiahan muuttuu aika radikaalisti jos auto on esim. sierra...ja toisekseen vääntöähän ei koskaan oo liikaa....
Maalaisjärjellä kun ajattelee, niin saman kytkimen pitäis kestää 700Kg autossa tuplasti vääntöä kun vertaa 1400Kg perhevankkuriin. Vai onko mun ajatukset ihan hakoteillä? Ainakaan nuo kytkinvalmistajat ilmoittelee kytkimien kestot ihan pelkästään koneesta irtoovan väännön perusteella...
viisaammat valaiskoot!
-k
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Niin kauan kun kaikki voima saadaan tiehen ilman sutimista niin ei sillä painolla suurta merkitystä pitäisi olla.Ei se väänto lisäänny/vähenny painon mukaan koneessa(oman käsityksen mukaan)Kimmo's kirjoitti:Maalaisjärjellä kun ajattelee, niin saman kytkimen pitäis kestää 700Kg autossa tuplasti vääntöä kun vertaa 1400Kg perhevankkuriin. Vai onko mun ajatukset ihan hakoteillä? Ainakaan nuo kytkinvalmistajat ilmoittelee kytkimien kestot ihan pelkästään koneesta irtoovan väännön perusteella...
viisaammat valaiskoot!
-k
Esim. mk2 esco hyvillä katurenkailla "saattaa" olla pidoltaan parempi kuin xxmm madallettu sierra pinnatuilla 225 kummeilla.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Eli... kumpi luistaa ennemmin kytkin vai renkaat??Aksu kirjoitti:Niin kauan kun kaikki voima saadaan tiehen ilman sutimista niin ei sillä painolla suurta merkitystä pitäisi olla.Ei se väänto lisäänny/vähenny painon mukaan koneessa(oman käsityksen mukaan)Kimmo's kirjoitti:Maalaisjärjellä kun ajattelee, niin saman kytkimen pitäis kestää 700Kg autossa tuplasti vääntöä kun vertaa 1400Kg perhevankkuriin. Vai onko mun ajatukset ihan hakoteillä? Ainakaan nuo kytkinvalmistajat ilmoittelee kytkimien kestot ihan pelkästään koneesta irtoovan väännön perusteella...
viisaammat valaiskoot!
-k
Esim. mk2 esco hyvillä katurenkailla "saattaa" olla pidoltaan parempi kuin xxmm madallettu sierra pinnatuilla 225 kummeilla.
(ja jos molemmat pitää, katkeaa vetari tai jotain muuta)


Viimeksi muokannut Bootsi, Su Syyskuu 4. 22:15:45 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Eiks tossa ole aika oleellinen pointti? Eli pelkkä vääntö ei kerro oikeestaan kytkimen kestosta mitään, vaan pitää tietää myös minkälaista massaa sillä yritetään liikuttaa...ainakin vanha koppasessa escossa riitää lukolla 403 nm 4 lapanen jousitettu sintterilevy vakkari sassin asetelmalla, mut asiahan muuttuu aika radikaalisti jos auto on esim. sierra...ja toisekseen vääntöähän ei koskaan oo liikaa....
Maalaisjärjellä kun ajattelee, niin saman kytkimen pitäis kestää 700Kg autossa tuplasti vääntöä kun vertaa 1400Kg perhevankkuriin. Vai onko mun ajatukset ihan hakoteillä? Ainakaan nuo kytkinvalmistajat ilmoittelee kytkimien kestot ihan pelkästään koneesta irtoovan väännön perusteella...
viisaammat valaiskoot!
-k
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
- Viestit: 76
- Liittynyt: Ti Tammikuu 14. 9:54:26 2003
-
- Ylläpitäjä
No tottakai vaikuttaa, koittakaapa saada kytkinluistamaan perä ilmassaCord kirjoitti:Massa kasvaa=vastus kasvaa=voimansiirron rasitus kasvaa.
Jos ette usko niin laittakaa turboriesan perään iso asuntovaunu ja käykää
vedättään nelosella pienellä nopeudella lähialueen jyrkin mäki ylös...
ps.omalla vastuulla![]()
Miettikää tätä.. miksi ohc transitissa on 240mm kytkin?

-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Ei varmaan insinööri ole niettinyt että painoa on parhaollaan tuplaten johonkin henkilöautoon verrattuna.Paikalta lähtiessä joutuu kytkin koville vaikka ei vääntöä olisi kuin 200Nm.Ei kestäisi pitkään edes niillä tehoilla 215mm,haettu kytkimelle pitempää käyttö ikää.Cord kirjoitti:Massa kasvaa=vastus kasvaa=voimansiirron rasitus kasvaa.
Jos ette usko niin laittakaa turboriesan perään iso asuntovaunu ja käykää
vedättään nelosella pienellä nopeudella lähialueen jyrkin mäki ylös...
ps.omalla vastuulla![]()
Miettikää tätä.. miksi ohc transitissa on 240mm kytkin?
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Ylläpitäjä
Hei haloo. Ei auton massalla ja moottorin kehittämällä väännöllä ole mitään yhteistä. Raskaissa autoissa on isompi kytkin, koska raskaissa autoissa on vääntävämpi moottori liikuttamaan suurempaa massaa.
Kytkimen kesto riippuu siis moottorin kehittämästä väännöstä. Auton massa ei siihen vaikuta.
Kyllä rekkakin liikkuisi henkilöauton moottorilla ja kytkimellä, välityssuhteen pitäisi olla vain aika hidas.
Kyllä jämpti on näin.
Kytkimen kesto riippuu siis moottorin kehittämästä väännöstä. Auton massa ei siihen vaikuta.
Kyllä rekkakin liikkuisi henkilöauton moottorilla ja kytkimellä, välityssuhteen pitäisi olla vain aika hidas.
Kyllä jämpti on näin.
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Herätellään taas vanhaa topicia.
Kumpaa asetelmaa kannattais laittaa 2.0l turboon (tehua reilu 200hv, vääntöö ehkä ~300nm), 900 turbo saabin vai autotuonti junnikkalan AP-racing asetelma. Tuo saabin asetelmahan maksaisi n. 150e ja tuo ap-racing junnikkalalla maksaa 285e. Onko ylimääräsestä 135e hyötyä, vai ostaakko saabin asetelma? AP tietenkin menis bolt on. Tehoja tuskin yli 250hv tulee missään vaiheessa, on kuitenkin sellainen "cruising" auto tulossa.
Kumpaa asetelmaa kannattais laittaa 2.0l turboon (tehua reilu 200hv, vääntöö ehkä ~300nm), 900 turbo saabin vai autotuonti junnikkalan AP-racing asetelma. Tuo saabin asetelmahan maksaisi n. 150e ja tuo ap-racing junnikkalalla maksaa 285e. Onko ylimääräsestä 135e hyötyä, vai ostaakko saabin asetelma? AP tietenkin menis bolt on. Tehoja tuskin yli 250hv tulee missään vaiheessa, on kuitenkin sellainen "cruising" auto tulossa.
-
- Viestit: 422
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
- Paikkakunta: Lappi/Simo
- Viesti:
Ite tuos nostin kakkos escoon motin pari päivää sitten paikoilleen. Kytkimeksi tuli Ape-importin 4-lapanen jäykkä ja AP-racingin kisa asetelma. Vauhtipyörän tasot ovat kohakkain. Paikoilleen laittaessakin huomasi et saattaa pian pitää kun sai vääntää n. 8mm raon vauhp. ja asetelman välistä pulteillä kiinni. Viel on paljon tekemistä et pääsee kokeileen miten pitää ajossa, mut pitää vissin alkaa reenaa jalkalihaksia ku on niin stanan jäykkä kytkinpoljin. Tuntuu ihan ku jarrua linttais painetta vasten kun kytkintä polkasee.
Tuolta Apelta kannattaa katella noit levyjä ovat aika kohtuullisen hintaisia?
Tuolta Apelta kannattaa katella noit levyjä ovat aika kohtuullisen hintaisia?
Jäsen #1342
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Joo, apella tosiaan ihan hyvissä hinnoissa noi levyt, sieltä ajattelinkin. 4-lapanen vai 3-lapanen tuohon mainitsemaani kokoonpanoon? Tuo saabin asetelma olis tosiaan aika paljon halvempi, mutta vaatii pientä askartelua, kun tuo ap menis suoraan.
Kuinka paljon vauhtipyörässä on vakiona eroa kytkinpinnalla ja ulkokehän pinnalla? Vai onko ne tasoissa?
Kuinka paljon vauhtipyörässä on vakiona eroa kytkinpinnalla ja ulkokehän pinnalla? Vai onko ne tasoissa?
-
- Viestit: 139
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 1:26:37 2003
- Paikkakunta: Oulu
Mulla on Apelta tuo nelilapanen sintteri ja Ap-racingin se jäykin sprint- asetelma myöskin Apelta. Tuo kokoonpano on tosiaan aika jämäkän tuntunen kytkinpolkimen päästä testattuna ja onhan tuo mulla Sierrassa semmoset 400Nm vääntöä kestäny. Jotenkin nyt viimeaikoina on tuntunu, että on vähän yrittäny luistaa, kun on kolmoselle vaihtanu paineitten ollessa tapissa.
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Saabin asetelma pitää vielä hienosti noilla paukuilla ja on käyttömukavuudeltaan parempi.Sultzi kirjoitti:Herätellään taas vanhaa topicia.
Kumpaa asetelmaa kannattais laittaa 2.0l turboon (tehua reilu 200hv, vääntöö ehkä ~300nm), 900 turbo saabin vai autotuonti junnikkalan AP-racing asetelma. Tuo saabin asetelmahan maksaisi n. 150e ja tuo ap-racing junnikkalalla maksaa 285e. Onko ylimääräsestä 135e hyötyä, vai ostaakko saabin asetelma? AP tietenkin menis bolt on. Tehoja tuskin yli 250hv tulee missään vaiheessa, on kuitenkin sellainen "cruising" auto tulossa.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Mä ajattelin ostaa 4 lapasen sintterilevyn mutta toi asetelma on vähän perkeleen iso kysymysmerkki. Mutakiilan asetelmaa en ajatellut edes kokeilla koska se ei skulaa niillä tehoilla mitkä on tavoitteena. Toi junnikkalan myymä asetelma on ihan järki hintainen mutta onko se sit hyvä? Volovon asetelma on aika hintava. Prkl sanon minä..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Onkos tullut laitettua moinen ohc:n v-pyörälle.Rasmus kirjoitti:Sintterit ei ole mukavia katukäytössä. Itse suosittelen massalevyä. Esim Sachs racing BMW M3:n kisa-asetelma massalevyllä. 228mm sopii vielä vauhtipyörälle ja kestää +500nm. Eikä hintakaan ole ihan mahoton. Ainakin Virtalalta löytyy.
Eräs klubilainen vaan kirjoitteli ettei sopinut asetelma pyörälle.
Tuo olisi yksi vaihtoehto ollut mutta jos ei sovi asetelma olemaan niin minkäs tekee.
Itsellä olisi nyt kaikki muut palikat paitsi isompi kytkin koppa hommattuna et 240mm kytkin saataisiin rakennettua tai sitten pitää alkaa vakio koppaa sorvaamaan isommaksi.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
jesus48 kirjoitti: Volovon asetelma on aika hintava..
Mistä oot kattellu hintoja? 280e makso ittelle tarvikkeesta. P. Ojennukselta saa nykyään myös Sachsin palikoita ja luulisin että hinta siinä nurkilla myös...
Niin ja Aksulle olis se koppa täällä edelleen...

2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69