Venttiilikopan huohotinletku

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

DragoN1982
Viestit: 385
Liittynyt: To Toukokuu 8. 10:14:16 2003
Paikkakunta: Kajaani

Venttiilikopan huohotinletku

Viesti Kirjoittaja DragoN1982 » Ke Heinäkuu 19. 17:37:50 2006

Eli pistetään nyt tänne tekniikkaan tämä kysymys, saa tietysti siirtää jos aiheelliseksi näkee.

Kun tuossa riesassa on tuo vv-suodatin ja näin ollen originaali ilmanputsarinkotelo on pois niin venttiilikopasta tuleva huohotinletku on "irrallaan" konehuoneessa ja siihen on laitettu suodatin.

Mutta mutta.. Katsastusmiehen mielestä se ei nyt käy päinsä, eli onko sillä nyt sitten merkitystä tuleeko se sinne ilmanputsarin alapuolelle koteloon vai onko noin niinkuin nytten? Ja vielä tärkeämpänä onko ko. asiaa määritetty laissa?

Katsastussetä ei vaatinut alkuperäistä koteloa mutta ehdotti että poraan reijän vv-suodattimen putkeen ja asennan sen huohotinletkun siihen :shock:

PS. Auto tossa alhaalla.
Sierra 2.3i DOHC 16v
Mondeo mk2 2.5 V6 24v

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ke Heinäkuu 19. 17:50:00 2006

suoraan ilmaanha se ei saa huohottaa. Siihen putsarin ja kaasuläpän väliin kun pistät kiinni niin hyvä tulee.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ke Heinäkuu 19. 18:59:48 2006

Eipä itsellä mitään kartsuri sanonut vaikka venakopan yksi huohotin letku on irtonaisena konehuoneessa, juuri vv-suodattimen takia.

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ke Heinäkuu 19. 23:23:14 2006

Omassani sylki tiehen EX-2wd cossussa ei sanottu mitn katsastuksessa..


Laita huohotin putki limsa pulloon "Ns kerääjä" katsastuksen ajaksi, jotenkin se laissa on et ei saa maahan mennä ainakaan :P

Turha sitä konetta/putsaria on huohotus öljyllä sotkea :lol:
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ma Elokuu 18. 13:11:58 2008

Mites tommonen huohotusputsari, tekeeks niillä mitään? Mulla menee nyt tohon vv suodattimeen letku mutta se on nii paskanen vähän väliä niin pitäis keksiä jotain.
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ma Elokuu 18. 21:24:33 2008

puliukk0 kirjoitti:Mites tommonen huohotusputsari, tekeeks niillä mitään?
Nehän on tarkoitettu siihen korvausilman putsaukseen, eli kun imusarjaan imetään vaikka lohkosta huohotuskaasut niin jossain toisessa paikassa on korvausilman otto johon se putsari ettei ime kaikkia roskia koneeseen

Mitenkäs tuossa Ohcssä sitten tuo huohotuspuoli...

Alunperinhän se on niin että venakopan öljyntäyttökorkista otetaan "korvausilmaa" sisään ja lohkossa olevasta nipasta imetään imusarjaan

Tosinsanoen sillä koneen sisällä on pieni alipaine kokoajan

Nyt sitten kun ahdetaan tuo niin tuota imusarjan alipainehommaa ei voi käyttää koska täyskaasulla kun ollaan ylipaineella puhaltaa takaisinpäin tai jos laittaa jonkun takaiskuventtiilin niin huohotus ei pelaa juuri silloin kuin sitä eniten tarvisi eli vedon aikana

Tiedän että monet on tehnyt vaan silleen että venakopasta ja lohkosta letkut purkkiin tai tielle kuten itsellä mutta kun lohkossa ei ole yhtään alipainetta niin tuntuu vuotavan/hikoilevan kaikki mahdolliset stefat ja tiivisteet

Antaako tihkua vai onko tuohon jotain ratkaisua

Tietysti sen lohkon "alipaineistuksen" voisi laittaa ahtimen ja putsarin väliin mutta ei uskalla edes ajatella paljon sieltä siivistä/coolerista/imusarjasta yms löytyy kökköä vähän ajan päästä

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Elokuu 18. 22:22:23 2008

Ihan yhtälailla ohc.n ruisku mallissa menee öljyntäyttökorkista letku imuletkuun, eli se ohc kaasarimallin korkkihan silloin hengittää vapaasti.
Eli tuossahan tulis sit periaatteessa sama rutina katsurilta, jos on tuo ruiskumallin korkki, jossa olis letkun päässä ite asennettu pieni putsari, vapari suodattimen takia, joka taas vastais normi ohc.n korkin toimintaa?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ma Elokuu 18. 22:43:37 2008

Tein pelimiehet ja pistin huohotusletkun auton alle... Tiedä sitten onko hyvä juttu...?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Vastaa Viestiin