Transitti myrkyn lykkäs...
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Transitti myrkyn lykkäs...
Ajattelin vaihtaa iltapuhteina venttiilivarren kumit kyseiseen hyötyajoneuvoon. Irroitettuani lukot, huomasin että mitäs ylimääräistä rautaheinää täällä kasvaa. Ovat perkele menneet lukkourat venttiilinvarresta väljäksi.
Tässä ensimmäisessä avaamassani venttiilissä ei se varren päähän tuleva kuppi ollut ottanut lukkoihin kiinni, joten jäi mysteeriksi mikä tuon on särkenyt.
Nostelin sitten muitakin kuppeja ja kahdessa muussa oli selvää jälkeä siitä, että venttiiliä on paineltu auki lukkokiiloista eikä varren päästä niinkuin tarkoitus on. Eli varren ja tuon kupin välys on kasvanut niin suureksi, ettei se ole enää kunnolla yltänyt painamaan varren päästä. Kosmista.
Aikoinaan säädin venttiilit tuosta ja välykset oli reilut ennen säätöä, liekö sillä sitten osuutta tähän murhenäytelmään. Noin väljillä lukkourilla ei ole menemistä kasaamaan, vaan uusiksi menee venttiilit, kupit ja lukot.
Puhteita riittääkin sitten useammallekin illalle.
Mites se Kivitilalta tilaaminen käytännössä tapahtuu, tarviiko mennä paikanpäälle näyttämään lupikorttia jos haluaa alennuksia vai mitenkä? Keneen siellä pitää ottaa yhteyttä?
Kävi myös ilmi ettei tämä kone ole tästä autosta alunperin, sitä ei siis tiedä paljonko todellisia kilometrejä on. Tuntuu siltä että kyllä sinne uudet männänrenkaatkin joutuu laittamaan samalla kun auki on.
Tässä ensimmäisessä avaamassani venttiilissä ei se varren päähän tuleva kuppi ollut ottanut lukkoihin kiinni, joten jäi mysteeriksi mikä tuon on särkenyt.
Nostelin sitten muitakin kuppeja ja kahdessa muussa oli selvää jälkeä siitä, että venttiiliä on paineltu auki lukkokiiloista eikä varren päästä niinkuin tarkoitus on. Eli varren ja tuon kupin välys on kasvanut niin suureksi, ettei se ole enää kunnolla yltänyt painamaan varren päästä. Kosmista.
Aikoinaan säädin venttiilit tuosta ja välykset oli reilut ennen säätöä, liekö sillä sitten osuutta tähän murhenäytelmään. Noin väljillä lukkourilla ei ole menemistä kasaamaan, vaan uusiksi menee venttiilit, kupit ja lukot.
Puhteita riittääkin sitten useammallekin illalle.
Mites se Kivitilalta tilaaminen käytännössä tapahtuu, tarviiko mennä paikanpäälle näyttämään lupikorttia jos haluaa alennuksia vai mitenkä? Keneen siellä pitää ottaa yhteyttä?
Kävi myös ilmi ettei tämä kone ole tästä autosta alunperin, sitä ei siis tiedä paljonko todellisia kilometrejä on. Tuntuu siltä että kyllä sinne uudet männänrenkaatkin joutuu laittamaan samalla kun auki on.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
- Paikkakunta: Lpr
- Viesti:
Jani Kajosvaaraan olen itse ollut yhteydessä ja sähköpostitse on hoitunut kun olen maininnut olevani jäsen ja ilmoittanut varmuudeksi jäsennumeronkin. Matkis kuskaa.
Puhelimitsekkin onnistunee.
Puhelimitsekkin onnistunee.
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Kajosvaaraa on tällä hetkellä lomalla. Oon koittanut USA osia tilailla, mutta tilalla oleva kaveri ei tiedä mitään. Muutenkin luuri on kaverilla todella kuumana kun on töissä. Ite oon aina kärppää jo kahdeksan jälkeen soittamassa jos asiaa on, vaikka virallisesti Jani vissiin alottaa vasta ysiltä duunin.Corleone kirjoitti:Jani Kajosvaaraan olen itse ollut yhteydessä ja sähköpostitse on hoitunut kun olen maininnut olevani jäsen ja ilmoittanut varmuudeksi jäsennumeronkin. Matkis kuskaa.
Puhelimitsekkin onnistunee.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Jos joku Transitin hankkii, niin ensimmäisenä egr tukkoon ja imusarja irti puhdistusta varten. Pahimmillaan tämän imusarjassa on reilusti toista senttiä paksulti karstaa, onneksi ei ole lähtenyt liikkeelle. Myös kannen imukanavat ovat saaneet noin 5mm paksulti pinnoitusta. Enemmän ajetuissa kannattaa myös nuo venttiilinjatkeet vaihtaa, ennenkuin ne kuluu niin paljon että osuvat lukkokiiloihin.
Muuten kone on ehjä, koneistusjäljet näkyy sylintereissä ja olaketta on vain nimeksi.
Muuten kone on ehjä, koneistusjäljet näkyy sylintereissä ja olaketta on vain nimeksi.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Just tänään tilasin Kivitilalta kannen öljynpainevenan ja matkahuollolla lupas lähettää. Saatteeksi ilmoitin vielä klubin jäsennumeron, jospa se vaikuttaa hintaan miinusmerkkisesti. Ainakin puhelimeen vastanneelle kaverille oli klubi tuttu juttu. Jäsennumeroa ei kysyny. Soittelin ihan tohon Kivitilan varaosanumberoon.
Aika spesiaali orkkisosa, Kivitilan varaosapuolelle tuttu kapistus, Salon Foortin varaosatiskille täysin tuntematon. No pääasia että osa löytyy ja saadaan kansi nippuun.
Aika spesiaali orkkisosa, Kivitilan varaosapuolelle tuttu kapistus, Salon Foortin varaosatiskille täysin tuntematon. No pääasia että osa löytyy ja saadaan kansi nippuun.
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up