tuplien säätö???

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

tuplien säätö???

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ma Heinäkuu 24. 15:58:41 2006

osaako joku neuvoa karkeaa heittoa miten säädän nuo tuplat weber dcoe45 sillain että uskallan ajaa dynoon säädettäväksi tuon sieraimen? 2,0 ohc turbolla.

tai onko missään päin nettiä neuvoja k.o hommaan?

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ma Heinäkuu 24. 16:17:59 2006

Onko dynohepulla suuttimia? Eikai siinä kun laittaa kaasuläpät balanssiin ja säätää alakierrosten seosta sinnepäin.

Varmaan viisainta ois viedä trailerilla jos on pitkä matka.

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ma Heinäkuu 24. 16:33:55 2006

ytte kirjoitti:Onko dynohepulla suuttimia? Eikai siinä kun laittaa kaasuläpät balanssiin ja säätää alakierrosten seosta sinnepäin.

Varmaan viisainta ois viedä trailerilla jos on pitkä matka.
on.. perskele kun traileri on hiekkapuhallettuna tallissa ja lavamitsun päälle ei saa kun ottaa levikkeet kiinni :cry:

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ma Heinäkuu 24. 16:37:12 2006

Eikös webereilläkin ole tyhjäkäyntiseosten säätö erikseen joka kurkulle ,niinkuin dellortoissakin. Kaikista kurkuista pyörittää saman verran kierroksia ,siten että auto käy kohtuullisesti ja kaasuläppien balanssi niin lähelle ,kuin vain saa ilman mittaria.

Dellortoista ainakin pääsi näkemään yhden tulpan alta kaasuläpän reunan ja sitäkautta näki kaasuläpän keskinäisen asennon läpän ollessa melkein kiinni tyhjäkäyntiasennossa.

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ma Heinäkuu 24. 19:12:41 2006

mitäs jos säädän nuo läpät kun painekotelo on kiinni? ja kaasarit irti imusarjasta.

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ma Heinäkuu 24. 23:14:24 2006

varovasti kävin koittamassa miten toimii ja pienillä kierroksilla hyvin mutta kun hipaiseekin kaasuun niin mooaa... ei saa bensaa siis, eikös noista sitten saa muuta kuin tyhjäkäynnin seosta säädettyä ilman vaihto suuttimia? tai saahan sen ajettua sinne dynoon sillain et laittaa hukkaportin ihan auki?

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Heinäkuu 25. 13:12:29 2006

tyhjäkäyntipiiri vaikuttaa johonkin 3000-3500rpm ainakin oma toimi siihen asti kun ei ollu ollenkaan pääsuuttimia :D

Oon säätäny läpät balanssin rakotulkilla niin että kaasarit on pöydällä joko kiinni imusarjaassa tai painekotelossa.

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ti Heinäkuu 25. 21:28:46 2006

noissa näkyy olevan 160 suuttimet... kuulemma pitäisi riittää 0,6barille helposti mutta ei kestä ahtoja laisinkaan...

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » To Heinäkuu 27. 19:31:53 2006

Ilmasuuttimet vaikuttaa kans paljon niissä seosputkien päissä. Jos sillä pystyy ajaan pintakaasulla ilman että menee helvetisti bensaa/haisee raakalle pensalle ajossa, niin voi ajaa. Jos ei vedättele. Vedättely rikkoo, tasakaasulla ajelu voi olla niin laihalla kun vaan mahdollista, lakkaa kulkemasta jo ennenkun mitään hajoaa. Jos taas on todella rikkaalla, niin ajaa bensaa öljynsekaan ja huuhtelee öljykalvon sylintereistä. Kuluttaa konetta rankasti ja pilaa öljyt.
Jäsen #606

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » To Heinäkuu 27. 19:37:46 2006

äh en jaksa leikkiä.. menee tuplat myyntiin ja ms kehiin...

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » To Heinäkuu 27. 21:31:30 2006

nooh... Älä oo tollanen, vähä ny taisteluhenkee =)

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » To Heinäkuu 27. 21:56:53 2006

Ei se webrujen säätö ny mitään laatta- ja kuoriteoriaa kai ole:
http://hometown.aol.com/dvandrews/webers.htm
http://www.teglerizer.com/dcoe/
http://www.redlineweber.com/html/Tech/T ... ntents.htm

On se MS:kin hyvä vaihtoehto...

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » To Heinäkuu 27. 22:00:19 2006

160 pää suutin???


omassa 2.0t escossa(joskus kauan sitte) oli n. 180 pääsuutin 160 ilma ja seosputki oli tasainen numeroa en muista..(dellortto ) kurkku 32.. noilla sain n1b 205hv ... "vakio" koneesta......


tossa saat ainakin kokeilu arvoja....

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » To Heinäkuu 27. 22:12:48 2006

kyllähän taisteluhenkeä löytyy mutta ei aikaa... ei vaan ei nyt vaan jaksa innostua. missähän hinnoissa tuommoiset kaasarit edes on?

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » To Heinäkuu 27. 22:21:09 2006

Laittasin alkuun esim. 60 tyhjäkäyntisuuttimet, 170 pääsuuttimet ja 190 ilmat. Ja onhan bensapaineen säädin varmasti ahtopaineen huomioiva. Kannattaa mitata bensapaine, että on varmasti kokoajan 0,3-0,5 bar ahtopainetta korkeampi. Ja onhan ne neulaventtiilitkin tietty oltava riittävän suuret. Eihän kaasareissa mitään vikaa ole, kun kone käy ja perusasiat on kunnossa, mukava ja helppo niitä on säädellä.

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » To Heinäkuu 27. 22:22:50 2006

toisaalta tulee tuo 60km päivässä työmatkaa halvemmaksi megalla... ero on varmasti suuri tuplien ja ruiskun välillä matka-ajossa

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » To Heinäkuu 27. 22:46:29 2006

mikimikkola kirjoitti:toisaalta tulee tuo 60km päivässä työmatkaa halvemmaksi megalla... ero on varmasti suuri tuplien ja ruiskun välillä matka-ajossa
Jos on vaan tuplat sääjetty hyvin niin ei varmaan paljoa huomaa eroa kulutuksessa.

Oma ruoska vei ripeässä matka-ajossa noin 8l/100km 40mm lorot kiinni ja tehoa vajaa 300.

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » To Heinäkuu 27. 23:14:26 2006

ytte kirjoitti:
mikimikkola kirjoitti:toisaalta tulee tuo 60km päivässä työmatkaa halvemmaksi megalla... ero on varmasti suuri tuplien ja ruiskun välillä matka-ajossa
Jos on vaan tuplat sääjetty hyvin niin ei varmaan paljoa huomaa eroa kulutuksessa.

Oma ruoska vei ripeässä matka-ajossa noin 8l/100km 40mm lorot kiinni ja tehoa vajaa 300.
:shock: onkos noin vähällä päässy? uskomatonta :!:

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » To Heinäkuu 27. 23:54:23 2006

eikai tuo niin ihmeellistä ole :o

Vastaa Viestiin