uritettu/porattu jarrulevy, suunta?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

raimo
Viestit: 603
Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

uritettu/porattu jarrulevy, suunta?

Viesti Kirjoittaja raimo » La Heinäkuu 29. 16:42:54 2006

Kumpi näistä olisi oikeinpäin:

1.

2.

Porukalla näkyy olevan noita vähän kumminkin päin ja muistan jonkun joskus sanoneeni, että numero 2. olisi oikein. Oma logiikka on tosin eri mieltä, joten lisää mielipiteitä kaivataan.
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » La Heinäkuu 29. 16:49:25 2006

Mielestäni loogisin olisi nro.1
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiR » La Heinäkuu 29. 17:13:47 2006

:oops:
Viimeksi muokannut AnttiR, La Heinäkuu 29. 21:15:35 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #1112

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » La Heinäkuu 29. 17:27:53 2006

Jos on 2. tyylillä, eikös lika mene uria myöten keskiöön päin eikä ulos? :roll:

Edit: Mutta mistäs minä tietäisin oikeasti, noin ainakin logiikalla ajateltuna, eli 1. olisi oikein.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » La Heinäkuu 29. 17:52:23 2006

1 mietis miten keskipako voima vaikuttaa ,niin huomaat itsekkin.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » La Heinäkuu 29. 19:07:33 2006

ykkösen kannalla myös
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Heinäkuu 29. 20:24:50 2006

Escort mk3 + 2x Focus mk1

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Heinäkuu 29. 20:47:50 2006

Namba van! Ykkönen tetysti. Moni viiksi-tuunari kun tekee niitä ilmanohjain putkia etujarruille, niin tekee virheen siinä että ohjaa ilman levyn ulkoreunaan. Ilma pitäisi siis ohjata juureen josta se purkautuu reunoille.

Joskus asiasta huomautin tuolla Minunauto.com portaalissa yhdelle jantterille. Ei ottanut opikseen kun vaan väitti että ohjeissa oli toisinpäin.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

raimo
Viestit: 603
Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja raimo » Su Heinäkuu 30. 10:24:59 2006

Laitoin levyt 1. tavalla, niinkuin alunperinkin olisin ne laittanut. Kiitoksia kommenteista.

Mielenkiinnosta olisi kiva kuulla heidän perusteita, joilla levyt on tavalla 2. Niitäkin kun klubilaisten autoissa näytti olevan. :wink:
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Su Heinäkuu 30. 11:13:22 2006

RaimoS kirjoitti:
Mielenkiinnosta olisi kiva kuulla heidän perusteita, joilla levyt on tavalla 2. Niitäkin kun klubilaisten autoissa näytti olevan. :wink:
"vapaa kasvatus". :lol: :lol: :lol:

cossu65
Viestit: 122
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 21:16:32 2002
Paikkakunta: Villähde/Nastola

Viesti Kirjoittaja cossu65 » Su Heinäkuu 30. 12:59:13 2006

katsokaahan esim wrc ralli autoja niissä on kyllä usein uritus ns. vastakarvaan eikä varmaan vahingossa tai tiedon puutteesta johtuen. no siellä on kyllä lämmöt ja pala materiaalitkin toisenlaiset.
FORD ESCORT COSWORTH -93 ,Ford Transit -05

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Heinäkuu 30. 13:14:18 2006

cossu65 kirjoitti:katsokaahan esim wrc ralli autoja niissä on kyllä usein uritus ns. vastakarvaan eikä varmaan vahingossa tai tiedon puutteesta johtuen. no siellä on kyllä lämmöt ja pala materiaalitkin toisenlaiset.
Lämmöt onkin varmaan juuri sen takia toisenlaiset kun asennus on väärin suoritettu.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Su Heinäkuu 30. 13:15:45 2006

Omassa on kakkos tavalla, muuta perustelua en keksi kuin että ovat merkattu oikee ja vasen ja niinpäin ne sitten laitettiin. Ja tosiaan kilpajarrut kysessä niin en noista katumalleista tiedä sitte...

Nythän muistinkin että ei sillä urituksella niin väliä mihin suuntaan, vaan niillä jäähdytys "ritilöillä" jotka levyn välissä. Ne pitää osottaa tiettyyn suuntaan.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Su Heinäkuu 30. 13:21:40 2006

minun mielestäni 2tapa jäähdyttää paremmin? tiedä sit...

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Su Heinäkuu 30. 13:22:48 2006

Oisko niin että toinen valmistaja pyrkii poistamaan kuuman ilman ja joku toinen pyrkii ohjaamaan kylmää ilmaa "sisään"? Ite laittasin valmistajan suosittelemalla tavalla.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja latez » Su Heinäkuu 30. 13:23:25 2006

Mitään eroa siinä ei ainakaan huomaa näissä autoissa kuhan ei poikittain niitä sinne heitä :D
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Heinäkuu 30. 14:00:04 2006

RaimoS kirjoitti:Laitoin levyt 1. tavalla, niinkuin alunperinkin olisin ne laittanut. Kiitoksia kommenteista.

Mielenkiinnosta olisi kiva kuulla heidän perusteita, joilla levyt on tavalla 2. Niitäkin kun klubilaisten autoissa näytti olevan. :wink:
mistä ostit ja mitä maksoi? onkos noi 260mm?

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Heinäkuu 30. 14:30:54 2006

AkiS kirjoitti:Omassa on kakkos tavalla, muuta perustelua en keksi kuin että ovat merkattu oikee ja vasen ja niinpäin ne sitten laitettiin. Ja tosiaan kilpajarrut kysessä niin en noista katumalleista tiedä sitte...

Nythän muistinkin että ei sillä urituksella niin väliä mihin suuntaan, vaan niillä jäähdytys "ritilöillä" jotka levyn välissä. Ne pitää osottaa tiettyyn suuntaan.
Mulla on ykkösen mukaan mutta jäähdytyskanava määrää kumminpäin pitää laittaa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Su Heinäkuu 30. 18:45:09 2006

Eniten varmaankin vaikuttaa se miten levyn keskellä(sisällä) olevat lamellit on.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

raimo
Viestit: 603
Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja raimo » Su Heinäkuu 30. 23:20:23 2006

samiharju kirjoitti:
RaimoS kirjoitti:Laitoin levyt 1. tavalla, niinkuin alunperinkin olisin ne laittanut. Kiitoksia kommenteista.

Mielenkiinnosta olisi kiva kuulla heidän perusteita, joilla levyt on tavalla 2. Niitäkin kun klubilaisten autoissa näytti olevan. :wink:
mistä ostit ja mitä maksoi? onkos noi 260mm?
Muistaakseni n.13 euroa/kpl ja motonetistä, eli ihan escortin/taunuksen/caprin normilevyt :D

Serkku sattuu tekemään duunia CNC-jyrsimellä :wink:
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Su Heinäkuu 30. 23:28:10 2006

Zimmermannin reijitetyissä levyissä (Ainakin Escort/Fiesta 90->) näyttää olevan samaan suuntaan molemmissa eli eri puolilla pyörii sitten 'eri päin'.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Heinäkuu 30. 23:37:53 2006

RaimoS kirjoitti: Muistaakseni n.13 euroa/kpl ja motonetistä, eli ihan escortin/taunuksen/caprin normilevyt :D

Serkku sattuu tekemään duunia CNC-jyrsimellä :wink:
Onks noin umpilevyt? Hinnasta päätellen tod.näk. Mielestäni ajettu reikiä liian tiheeseen ja urakin olis voinu jyrsiä ulkokehän läpi.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

raimo
Viestit: 603
Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja raimo » Su Heinäkuu 30. 23:50:05 2006

MouTine kirjoitti:Onks noin umpilevyt? Hinnasta päätellen tod.näk. Mielestäni ajettu reikiä liian tiheeseen ja urakin olis voinu jyrsiä ulkokehän läpi.
Umpilevyt ovat, eihän mulla ole varaa mihkään porvarilevyihin :D

Reikiä ja urituksia voi tehdä minkämoisia vaan. Kokeillaan seuraavissa levyissä toisenlaisia.
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Ma Heinäkuu 31. 17:26:32 2006

Krisse kirjoitti:Zimmermannin reijitetyissä levyissä (Ainakin Escort/Fiesta 90->) näyttää olevan samaan suuntaan molemmissa eli eri puolilla pyörii sitten 'eri päin'.
toi on jännä homma.. oon pistäny kans merkille. mitäköhän valmistajalla on ollut tohon mielessä..

itellä taroxit edessä 1.kuvan mukaisesti.
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Vastaa Viestiin