Jaetun pakopesän toisenlainen käyttötapa

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Jaetun pakopesän toisenlainen käyttötapa

Viesti Kirjoittaja olafu » Pe Elokuu 18. 22:37:34 2006

Saako sillä lailla helpommin heräämään ahtimen, jos pikkukierroksilla ja pienillä paineilla kuristaa sitä toista puolikasta niin, että pakopaine nousee hieman? Sitten vasta kun ahdin on mukana ja ahtopaineet kohdallaan niin lähdetään avaamaan sitä toistakin puolikasta, ja lopulta kun paineet lähtee senkin jälkeen taas nousemaan niin avataan hukkaporttia. Olen mietiskellyt vain. Pakosarja on siis normaali kaikki yhteen, ei perinteinen kaksosaisen pesän pakosarja.

Onko kukaan muuten mitannut pakopaineita molemmista puolikkaista, kun on tuollainen oikeaoppinen jaetulle pesälle tarkotettu sarja. Paljonko eroa pakopaineissa?
Jäsen #606

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ma Elokuu 21. 17:05:08 2006

taitaa mennä jaetun pesän hyöty vähä turhaan. O:)

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Elokuu 21. 17:44:48 2006

Onko siitä nyt niin merkittävää hyötyä muutenkaan. Täytyy kokeilla toi joskus, tavallaan kaks hukkaporttia, toinen päästää paineen toiselle puolikkaalle ja toinen päästää paineen pihalle. (pakokaasun)
Jäsen #606

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Elokuu 22. 17:02:30 2006

kyllähän siinä sen toisen puolen virtaus nousee ei siinä. Mut kokeile ja ilmota mikä on tulos.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Elokuu 22. 17:25:45 2006

Teoriassa voisi toimia käytäntö voi olla muuta.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: Jaetun pakopesän toisenlainen käyttötapa

Viesti Kirjoittaja TVR » Ti Elokuu 22. 17:56:29 2006

olafu kirjoitti:Saako sillä lailla helpommin heräämään ahtimen, jos pikkukierroksilla ja pienillä paineilla kuristaa sitä toista puolikasta niin, että pakopaine nousee hieman? Sitten vasta kun ahdin on mukana ja ahtopaineet kohdallaan niin lähdetään avaamaan sitä toistakin puolikasta, ja lopulta kun paineet lähtee senkin jälkeen taas nousemaan niin avataan hukkaporttia. Olen mietiskellyt vain. Pakosarja on siis normaali kaikki yhteen, ei perinteinen kaksosaisen pesän pakosarja.

Onko kukaan muuten mitannut pakopaineita molemmista puolikkaista, kun on tuollainen oikeaoppinen jaetulle pesälle tarkotettu sarja. Paljonko eroa pakopaineissa?
Saa heräämään paremmin, olen kokeillut.

Mulla on ollu myös sellanen sykejärjestyksen mukaan tehty pakosarja jaetulle pakopesälle jossa pelkästään kahdesta primääristä hukkaportin lähtö. Kahden pytyn kaikki pakokaasut meni ahtimen toisesta solasta läpi.
Oli tietty tolkuton pakopaineiden ero eri puolikkaissa...
Toimi sekin tosi hyvin, varttimaili meni 11,0s/204kmh.
Pako ääni oli hukkaportin auetessa aika erikoinen :roll:

Vastaa Viestiin