Jaetun pakopesän toisenlainen käyttötapa
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Jaetun pakopesän toisenlainen käyttötapa
Saako sillä lailla helpommin heräämään ahtimen, jos pikkukierroksilla ja pienillä paineilla kuristaa sitä toista puolikasta niin, että pakopaine nousee hieman? Sitten vasta kun ahdin on mukana ja ahtopaineet kohdallaan niin lähdetään avaamaan sitä toistakin puolikasta, ja lopulta kun paineet lähtee senkin jälkeen taas nousemaan niin avataan hukkaporttia. Olen mietiskellyt vain. Pakosarja on siis normaali kaikki yhteen, ei perinteinen kaksosaisen pesän pakosarja.
Onko kukaan muuten mitannut pakopaineita molemmista puolikkaista, kun on tuollainen oikeaoppinen jaetulle pesälle tarkotettu sarja. Paljonko eroa pakopaineissa?
Onko kukaan muuten mitannut pakopaineita molemmista puolikkaista, kun on tuollainen oikeaoppinen jaetulle pesälle tarkotettu sarja. Paljonko eroa pakopaineissa?
Jäsen #606
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Teoriassa voisi toimia käytäntö voi olla muuta.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Re: Jaetun pakopesän toisenlainen käyttötapa
Saa heräämään paremmin, olen kokeillut.olafu kirjoitti:Saako sillä lailla helpommin heräämään ahtimen, jos pikkukierroksilla ja pienillä paineilla kuristaa sitä toista puolikasta niin, että pakopaine nousee hieman? Sitten vasta kun ahdin on mukana ja ahtopaineet kohdallaan niin lähdetään avaamaan sitä toistakin puolikasta, ja lopulta kun paineet lähtee senkin jälkeen taas nousemaan niin avataan hukkaporttia. Olen mietiskellyt vain. Pakosarja on siis normaali kaikki yhteen, ei perinteinen kaksosaisen pesän pakosarja.
Onko kukaan muuten mitannut pakopaineita molemmista puolikkaista, kun on tuollainen oikeaoppinen jaetulle pesälle tarkotettu sarja. Paljonko eroa pakopaineissa?
Mulla on ollu myös sellanen sykejärjestyksen mukaan tehty pakosarja jaetulle pakopesälle jossa pelkästään kahdesta primääristä hukkaportin lähtö. Kahden pytyn kaikki pakokaasut meni ahtimen toisesta solasta läpi.
Oli tietty tolkuton pakopaineiden ero eri puolikkaissa...
Toimi sekin tosi hyvin, varttimaili meni 11,0s/204kmh.
Pako ääni oli hukkaportin auetessa aika erikoinen
