CVH-Venttiilinjousen puristin + hylsyn etsintää.

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

CVH-Venttiilinjousen puristin + hylsyn etsintää.

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » To Elokuu 31. 14:06:20 2006

Eli mistähän noita löytyäis ?

Ei taida ihan tarvikeliikkeestä löytyä vai olenko väärässä ?

Motonetissä niitä on ainakin ollut ilmeisesti kun näkyy listalla mutta sanoivat etteivät saa niitä...

Harmillista kun mjoottorin kokoonpanotyöt seisoo venttiilien ja ARP'in tuumasten pulttien takia. >.>

Tarvii varmaan väsätä ite se puristin.
Viimeksi muokannut Zimi Da Guitara, Pe Syyskuu 1. 13:30:22 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Elokuu 31. 15:03:47 2006

Käyt ostamassa paikallisesta rautakaupasta(tai halpahallista) tavallisen ruuvipuristimen ja siihen teet renkaan johon jousilautanen sopii ja pysyy.
Tuollainen ollut meitin tallissa jo reilut 15v ja kaikki koneet ovat tuolla saatu kasattua venttilien suhteen.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Elokuu 31. 15:54:54 2006

Ostin omani AD -varaosamaailmasta. Sellainen pitkällä nokalla varustettu versio.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Elokuu 31. 18:25:02 2006

Aksu kirjoitti:Käyt ostamassa paikallisesta rautakaupasta(tai halpahallista) tavallisen ruuvipuristimen ja siihen teet renkaan johon jousilautanen sopii ja pysyy.
Tuollainen ollut meitin tallissa jo reilut 15v ja kaikki koneet ovat tuolla saatu kasattua venttilien suhteen.
Tuollaista viritystä on myös täällä käytetty.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

hannutapio
Viestit: 112
Liittynyt: To Elokuu 15. 12:52:15 2002

Viesti Kirjoittaja hannutapio » To Elokuu 31. 21:06:32 2006

ite oon kättäny myös moottori kannekkaan rautaa. xr3i taka nosto kannake ainakin sopii.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Elokuu 31. 22:11:07 2006

No tämmösellä nuo itse vaihdoin:
KONE

PAIKOILLEEN LAITTOA
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Syyskuu 1. 8:08:19 2006

ukormi kirjoitti:No tämmösellä nuo itse vaihdoin:
KONE
Toki kaikki tuollaiset perinteiset toimii, mutta vain jos on kansi irti lohkosta.
Kaikki varmaan ymmärsikin, mutta tällaisesta oli siis alunperin kyse:
CVH-työkalu
Escort mk3 + 2x Focus mk1

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Pe Syyskuu 1. 11:48:16 2006

Itse otin putken pätkän ja muotoilin rälläkällä uusiksi. Tämän jälkeen kans ruuvipuristimeen kiinni.. Tosin hitsaamalla.. Lopputulos muistutti ukormin puristinta, mutta puristaa jäykätkin jouset vikuroimatta kasaan kun jaksaa vaan pyöräyttää kahvasta..

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Pe Syyskuu 1. 13:29:10 2006

Juu kyllähän noita keinoja on monia ja tuollaisen samanlaisen varmaan teen, (tai laiskuuksissani ostan) kun Ukormin kuvassa mutta hain tässä lähinnä sitä semmosta joka on noin nivelien irroitukseen käytettävän kalun kokonen.

Ymmärtääköhän tuosta nyt kukaan kun en itsekkään enää oo kärryillä. xd

Ja toinen kysymys tähän samaan :

Nytkun jonkin verran noita halpahalleja ja kalukauppoja tutkinu, enkä oo löytäny etsimääni, niin mistähän vois löytyä noin 9,5 millinen tuumanen 12-kulmanen hylsy joka kans kestää 100 nenämetriä vääntää...? :F
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Pe Syyskuu 1. 18:33:53 2006

Zimi Da Guitara kirjoitti:Juu kyllähän noita keinoja on monia ja tuollaisen samanlaisen varmaan teen, (tai laiskuuksissani ostan) kun Ukormin kuvassa mutta hain tässä lähinnä sitä semmosta joka on noin nivelien irroitukseen käytettävän kalun kokonen.

Ymmärtääköhän tuosta nyt kukaan kun en itsekkään enää oo kärryillä. xd

Ja toinen kysymys tähän samaan :

Nytkun jonkin verran noita halpahalleja ja kalukauppoja tutkinu, enkä oo löytäny etsimääni, niin mistähän vois löytyä noin 9,5 millinen tuumanen 12-kulmanen hylsy joka kans kestää 100 nenämetriä vääntää...? :F
Magnum- merkkinen hylsy ainakin mulla kesti. Eipä tuo tulisi kyllä kalliiksi käydä ostamassa jostakin hieman kauempaakin esim. Beta tai MACtools:in irtotyökaluja.. Bacho näkyy kans kestävän aika uskomattomia voimia.

Hieman vaan tuo selvitys hylsyn koosta menee ohi :? 9,6mm pultille passaava 12 kulmainen, tuuman kone-varrella oleva hylsy ? Aika tuju vääntövarsi sulla 9,5mm hylsylle :)

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Syyskuu 1. 19:33:04 2006

JesseT kirjoitti:
ukormi kirjoitti:No tämmösellä nuo itse vaihdoin:
KONE
Toki kaikki tuollaiset perinteiset toimii, mutta vain jos on kansi irti lohkosta.
Kaikki varmaan ymmärsikin, mutta tällaisesta oli siis alunperin kyse:
CVH-työkalu
Eipä tuo alkuperäisestä tekstistä minulle juuri selväksi käynyt. Kun puhuttiin venoista ja ARP pulteista, arvelin että kansi on irti. Jos CVH koneella on ajettu yli 150tkm ilman venaremppaa, suosittelen ottamaan kannen irti ja tarkistamaan venat. Venat ovat halpoja ja tuo CVH tuntuu olevan perso noille pakovenoille :roll:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Pe Syyskuu 1. 20:55:35 2006

Se koko kone on kirjaimellisesti TÄYSIN palasina, (kanttalukuunottamatta) taino, oon virittäny jo kampuran, veivit + männät ja öljypumpun kiinni.

Sitä tuumasta hylsyä tarviin veivien pulteille kun tuommoset pirun kalliit ARP:it tuli. ;d

Ja kun ne tarvis siihen 100 nenämetriin vääntää kolme kertaa jokanen niin vähän arvelluttaa kestääkö ihan mikä vaan pikku hylsy. :F
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Syyskuu 1. 21:00:34 2006

Zimi Da Guitara kirjoitti:Se koko kone on kirjaimellisesti TÄYSIN palasina, (kanttalukuunottamatta) taino, oon virittäny jo kampuran, veivit + männät ja öljypumpun kiinni.

Sitä tuumasta hylsyä tarviin veivien pulteille kun tuommoset pirun kalliit ARP:it tuli. ;d

Ja kun ne tarvis siihen 100 nenämetriin vääntää kolme kertaa jokanen niin vähän arvelluttaa kestääkö ihan mikä vaan pikku hylsy. :F
Wurthin hylsy kyllä kesti hyvin. Ei tuo momentti ole kovinkaan paha hylsylle. Enemmän tuntui että luonto ei anna periksi vetää tuollaista venyvää pulttia noin kireelle :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Pe Syyskuu 1. 21:03:53 2006

ukormi kirjoitti:
Zimi Da Guitara kirjoitti:Se koko kone on kirjaimellisesti TÄYSIN palasina, (kanttalukuunottamatta) taino, oon virittäny jo kampuran, veivit + männät ja öljypumpun kiinni.

Sitä tuumasta hylsyä tarviin veivien pulteille kun tuommoset pirun kalliit ARP:it tuli. ;d

Ja kun ne tarvis siihen 100 nenämetriin vääntää kolme kertaa jokanen niin vähän arvelluttaa kestääkö ihan mikä vaan pikku hylsy. :F
Wurthin hylsy kyllä kesti hyvin. Ei tuo momentti ole kovinkaan paha hylsylle. Enemmän tuntui että luonto ei anna periksi vetää tuollaista venyvää pulttia noin kireelle :D

Kyllä se joo aina vähän kauhistuttaa vääntää nuinkin pieniä pultteja tollaseen kireyteen...

Varsinkin kun on niin tyyriitä. xd
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Syyskuu 1. 21:20:58 2006

Hirvittää vetää niitä viimeisiä kun jos sellainen napsahtaa niin sitten kansi pois, jämä irti ja uusilla pulteilla uusiksi. No ei kai ne uudet pultit kovin herkästi poikki mene. Käytetyillä en viitsisi edes koittaa.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Pe Syyskuu 1. 23:37:44 2006

Onhan toi 100 aika kiva määrä, mutta jos ei työkaluissa ole klamppia hylsyn ja pultin välissä, niin ei pitäisi hylsynkään haljeta. Kunhan ei ole niitä ohutseinäisiä. Yhdellä ohutseinäisellä on omaan leukaan tehty merkki.. Ja kiskoin avainta vielä itseeni päin :oops: Sen jälkeen pyrkinyt vetämään matalammalta, eikä naaman korkeudelta.. Napsahti kyllä kivasti ja leuka oli vähän jäykkä aamulla..

Jay
Viestit: 439
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Jay » Pe Syyskuu 1. 23:58:39 2006

Zimi Da Guitara kirjoitti:Se koko kone on kirjaimellisesti TÄYSIN palasina, (kanttalukuunottamatta) taino, oon virittäny jo kampuran, veivit + männät ja öljypumpun kiinni.

Sitä tuumasta hylsyä tarviin veivien pulteille kun tuommoset pirun kalliit ARP:it tuli. ;d

Ja kun ne tarvis siihen 100 nenämetriin vääntää kolme kertaa jokanen niin vähän arvelluttaa kestääkö ihan mikä vaan pikku hylsy. :F
Ymmärsinkö nyt ihan oikein, että väännät veivien pultit 100Nm:n. Taitaa olla aika lailla pielessä sun momentit. :?
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Syyskuu 2. 0:04:10 2006

Jay kirjoitti:
Zimi Da Guitara kirjoitti:Se koko kone on kirjaimellisesti TÄYSIN palasina, (kanttalukuunottamatta) taino, oon virittäny jo kampuran, veivit + männät ja öljypumpun kiinni.

Sitä tuumasta hylsyä tarviin veivien pulteille kun tuommoset pirun kalliit ARP:it tuli. ;d

Ja kun ne tarvis siihen 100 nenämetriin vääntää kolme kertaa jokanen niin vähän arvelluttaa kestääkö ihan mikä vaan pikku hylsy. :F
Ymmärsinkö nyt ihan oikein, että väännät veivien pultit 100Nm:n. Taitaa olla aika lailla pielessä sun momentit. :?
Lienee kyseessä kannen pultit jotka lähelle tuota 100Nm menee oikein kiristettäessä :D

Aluksi 30Nm
sitten 50Nm
Sen jälkeen 90 astetta lisää
Neljänneksi vielä 90 astetta lisää

Tuo jo tuntuu aika hurjalta :lol:

Kiertokangen laakerit 33Nm ja runkolaakerit 95Nm
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ma Syyskuu 4. 16:18:06 2006

asdsdad, joo kyllähän se aika oudolta vaikutti mut olin kattonu näköjää vähä vääriä jalka paunoja ku muuntelin noita. :D

No onneks tuli sekin oikastua eli kyllä ihan veiveistä puhuin.

Löyty hylsykin niin pääsee jatkamaan kasausta josko sais ennen lumia ajoon ton.

Kiitoksia vaan kaikesta avusta jälleen. ^^
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Syyskuu 4. 21:55:29 2006

Paljon makso veivien pultit ja missä?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ma Syyskuu 4. 23:07:01 2006

80+ tjsp. Rally Racesta.

Onko muuten noi kaikkien valmistamat kytkin asetelmat noin ihmeellisesti suunniteltu ettei mahdu hylsyllä vääntämään niitä pultteja ?

Just ja just ton uuden sai lenkin avoimeilla päällä laitettua mutta vanhan kanssa oli silläkin ongelmia saada ne vanhat auki.

Nyt vielä venttiilit hiontaan ja hattu päälle + kone nokille ja kaiken pitäis tietty toimia egalla. :)

Sitten purkaan Sierran konetta ja lähes sama homma + turbo puhkumaan koneen viereen. >.<
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

Vastaa Viestiin