CVH-Venttiilinjousen puristin + hylsyn etsintää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
- Viesti:
CVH-Venttiilinjousen puristin + hylsyn etsintää.
Eli mistähän noita löytyäis ?
Ei taida ihan tarvikeliikkeestä löytyä vai olenko väärässä ?
Motonetissä niitä on ainakin ollut ilmeisesti kun näkyy listalla mutta sanoivat etteivät saa niitä...
Harmillista kun mjoottorin kokoonpanotyöt seisoo venttiilien ja ARP'in tuumasten pulttien takia. >.>
Tarvii varmaan väsätä ite se puristin.
Ei taida ihan tarvikeliikkeestä löytyä vai olenko väärässä ?
Motonetissä niitä on ainakin ollut ilmeisesti kun näkyy listalla mutta sanoivat etteivät saa niitä...
Harmillista kun mjoottorin kokoonpanotyöt seisoo venttiilien ja ARP'in tuumasten pulttien takia. >.>
Tarvii varmaan väsätä ite se puristin.
Viimeksi muokannut Zimi Da Guitara, Pe Syyskuu 1. 13:30:22 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *
* Driving Gentoo Linux *
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Käyt ostamassa paikallisesta rautakaupasta(tai halpahallista) tavallisen ruuvipuristimen ja siihen teet renkaan johon jousilautanen sopii ja pysyy.
Tuollainen ollut meitin tallissa jo reilut 15v ja kaikki koneet ovat tuolla saatu kasattua venttilien suhteen.
Tuollainen ollut meitin tallissa jo reilut 15v ja kaikki koneet ovat tuolla saatu kasattua venttilien suhteen.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Tuollaista viritystä on myös täällä käytetty.Aksu kirjoitti:Käyt ostamassa paikallisesta rautakaupasta(tai halpahallista) tavallisen ruuvipuristimen ja siihen teet renkaan johon jousilautanen sopii ja pysyy.
Tuollainen ollut meitin tallissa jo reilut 15v ja kaikki koneet ovat tuolla saatu kasattua venttilien suhteen.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: To Elokuu 15. 12:52:15 2002
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Toki kaikki tuollaiset perinteiset toimii, mutta vain jos on kansi irti lohkosta.ukormi kirjoitti:No tämmösellä nuo itse vaihdoin:
KONE
Kaikki varmaan ymmärsikin, mutta tällaisesta oli siis alunperin kyse:
CVH-työkalu
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
- Viesti:
Juu kyllähän noita keinoja on monia ja tuollaisen samanlaisen varmaan teen, (tai laiskuuksissani ostan) kun Ukormin kuvassa mutta hain tässä lähinnä sitä semmosta joka on noin nivelien irroitukseen käytettävän kalun kokonen.
Ymmärtääköhän tuosta nyt kukaan kun en itsekkään enää oo kärryillä. xd
Ja toinen kysymys tähän samaan :
Nytkun jonkin verran noita halpahalleja ja kalukauppoja tutkinu, enkä oo löytäny etsimääni, niin mistähän vois löytyä noin 9,5 millinen tuumanen 12-kulmanen hylsy joka kans kestää 100 nenämetriä vääntää...? :F
Ymmärtääköhän tuosta nyt kukaan kun en itsekkään enää oo kärryillä. xd
Ja toinen kysymys tähän samaan :
Nytkun jonkin verran noita halpahalleja ja kalukauppoja tutkinu, enkä oo löytäny etsimääni, niin mistähän vois löytyä noin 9,5 millinen tuumanen 12-kulmanen hylsy joka kans kestää 100 nenämetriä vääntää...? :F
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *
* Driving Gentoo Linux *
-
- Ylläpitäjä
Magnum- merkkinen hylsy ainakin mulla kesti. Eipä tuo tulisi kyllä kalliiksi käydä ostamassa jostakin hieman kauempaakin esim. Beta tai MACtools:in irtotyökaluja.. Bacho näkyy kans kestävän aika uskomattomia voimia.Zimi Da Guitara kirjoitti:Juu kyllähän noita keinoja on monia ja tuollaisen samanlaisen varmaan teen, (tai laiskuuksissani ostan) kun Ukormin kuvassa mutta hain tässä lähinnä sitä semmosta joka on noin nivelien irroitukseen käytettävän kalun kokonen.
Ymmärtääköhän tuosta nyt kukaan kun en itsekkään enää oo kärryillä. xd
Ja toinen kysymys tähän samaan :
Nytkun jonkin verran noita halpahalleja ja kalukauppoja tutkinu, enkä oo löytäny etsimääni, niin mistähän vois löytyä noin 9,5 millinen tuumanen 12-kulmanen hylsy joka kans kestää 100 nenämetriä vääntää...? :F
Hieman vaan tuo selvitys hylsyn koosta menee ohi


-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Eipä tuo alkuperäisestä tekstistä minulle juuri selväksi käynyt. Kun puhuttiin venoista ja ARP pulteista, arvelin että kansi on irti. Jos CVH koneella on ajettu yli 150tkm ilman venaremppaa, suosittelen ottamaan kannen irti ja tarkistamaan venat. Venat ovat halpoja ja tuo CVH tuntuu olevan perso noille pakovenoilleJesseT kirjoitti:Toki kaikki tuollaiset perinteiset toimii, mutta vain jos on kansi irti lohkosta.ukormi kirjoitti:No tämmösellä nuo itse vaihdoin:
KONE
Kaikki varmaan ymmärsikin, mutta tällaisesta oli siis alunperin kyse:
CVH-työkalu

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
- Viesti:
Se koko kone on kirjaimellisesti TÄYSIN palasina, (kanttalukuunottamatta) taino, oon virittäny jo kampuran, veivit + männät ja öljypumpun kiinni.
Sitä tuumasta hylsyä tarviin veivien pulteille kun tuommoset pirun kalliit ARP:it tuli. ;d
Ja kun ne tarvis siihen 100 nenämetriin vääntää kolme kertaa jokanen niin vähän arvelluttaa kestääkö ihan mikä vaan pikku hylsy. :F
Sitä tuumasta hylsyä tarviin veivien pulteille kun tuommoset pirun kalliit ARP:it tuli. ;d
Ja kun ne tarvis siihen 100 nenämetriin vääntää kolme kertaa jokanen niin vähän arvelluttaa kestääkö ihan mikä vaan pikku hylsy. :F
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *
* Driving Gentoo Linux *
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Wurthin hylsy kyllä kesti hyvin. Ei tuo momentti ole kovinkaan paha hylsylle. Enemmän tuntui että luonto ei anna periksi vetää tuollaista venyvää pulttia noin kireelleZimi Da Guitara kirjoitti:Se koko kone on kirjaimellisesti TÄYSIN palasina, (kanttalukuunottamatta) taino, oon virittäny jo kampuran, veivit + männät ja öljypumpun kiinni.
Sitä tuumasta hylsyä tarviin veivien pulteille kun tuommoset pirun kalliit ARP:it tuli. ;d
Ja kun ne tarvis siihen 100 nenämetriin vääntää kolme kertaa jokanen niin vähän arvelluttaa kestääkö ihan mikä vaan pikku hylsy. :F

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
- Viesti:
ukormi kirjoitti:Wurthin hylsy kyllä kesti hyvin. Ei tuo momentti ole kovinkaan paha hylsylle. Enemmän tuntui että luonto ei anna periksi vetää tuollaista venyvää pulttia noin kireelleZimi Da Guitara kirjoitti:Se koko kone on kirjaimellisesti TÄYSIN palasina, (kanttalukuunottamatta) taino, oon virittäny jo kampuran, veivit + männät ja öljypumpun kiinni.
Sitä tuumasta hylsyä tarviin veivien pulteille kun tuommoset pirun kalliit ARP:it tuli. ;d
Ja kun ne tarvis siihen 100 nenämetriin vääntää kolme kertaa jokanen niin vähän arvelluttaa kestääkö ihan mikä vaan pikku hylsy. :F
Kyllä se joo aina vähän kauhistuttaa vääntää nuinkin pieniä pultteja tollaseen kireyteen...
Varsinkin kun on niin tyyriitä. xd
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *
* Driving Gentoo Linux *
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
Onhan toi 100 aika kiva määrä, mutta jos ei työkaluissa ole klamppia hylsyn ja pultin välissä, niin ei pitäisi hylsynkään haljeta. Kunhan ei ole niitä ohutseinäisiä. Yhdellä ohutseinäisellä on omaan leukaan tehty merkki.. Ja kiskoin avainta vielä itseeni päin
Sen jälkeen pyrkinyt vetämään matalammalta, eikä naaman korkeudelta.. Napsahti kyllä kivasti ja leuka oli vähän jäykkä aamulla..

-
- Viestit: 439
- Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Ymmärsinkö nyt ihan oikein, että väännät veivien pultit 100Nm:n. Taitaa olla aika lailla pielessä sun momentit.Zimi Da Guitara kirjoitti:Se koko kone on kirjaimellisesti TÄYSIN palasina, (kanttalukuunottamatta) taino, oon virittäny jo kampuran, veivit + männät ja öljypumpun kiinni.
Sitä tuumasta hylsyä tarviin veivien pulteille kun tuommoset pirun kalliit ARP:it tuli. ;d
Ja kun ne tarvis siihen 100 nenämetriin vääntää kolme kertaa jokanen niin vähän arvelluttaa kestääkö ihan mikä vaan pikku hylsy. :F

Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Lienee kyseessä kannen pultit jotka lähelle tuota 100Nm menee oikein kiristettäessäJay kirjoitti:Ymmärsinkö nyt ihan oikein, että väännät veivien pultit 100Nm:n. Taitaa olla aika lailla pielessä sun momentit.Zimi Da Guitara kirjoitti:Se koko kone on kirjaimellisesti TÄYSIN palasina, (kanttalukuunottamatta) taino, oon virittäny jo kampuran, veivit + männät ja öljypumpun kiinni.
Sitä tuumasta hylsyä tarviin veivien pulteille kun tuommoset pirun kalliit ARP:it tuli. ;d
Ja kun ne tarvis siihen 100 nenämetriin vääntää kolme kertaa jokanen niin vähän arvelluttaa kestääkö ihan mikä vaan pikku hylsy. :F

Aluksi 30Nm
sitten 50Nm
Sen jälkeen 90 astetta lisää
Neljänneksi vielä 90 astetta lisää
Tuo jo tuntuu aika hurjalta

Kiertokangen laakerit 33Nm ja runkolaakerit 95Nm
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
- Viesti:
asdsdad, joo kyllähän se aika oudolta vaikutti mut olin kattonu näköjää vähä vääriä jalka paunoja ku muuntelin noita. 
No onneks tuli sekin oikastua eli kyllä ihan veiveistä puhuin.
Löyty hylsykin niin pääsee jatkamaan kasausta josko sais ennen lumia ajoon ton.
Kiitoksia vaan kaikesta avusta jälleen. ^^

No onneks tuli sekin oikastua eli kyllä ihan veiveistä puhuin.
Löyty hylsykin niin pääsee jatkamaan kasausta josko sais ennen lumia ajoon ton.
Kiitoksia vaan kaikesta avusta jälleen. ^^
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *
* Driving Gentoo Linux *
-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
- Viesti:
80+ tjsp. Rally Racesta.
Onko muuten noi kaikkien valmistamat kytkin asetelmat noin ihmeellisesti suunniteltu ettei mahdu hylsyllä vääntämään niitä pultteja ?
Just ja just ton uuden sai lenkin avoimeilla päällä laitettua mutta vanhan kanssa oli silläkin ongelmia saada ne vanhat auki.
Nyt vielä venttiilit hiontaan ja hattu päälle + kone nokille ja kaiken pitäis tietty toimia egalla.
Sitten purkaan Sierran konetta ja lähes sama homma + turbo puhkumaan koneen viereen. >.<
Onko muuten noi kaikkien valmistamat kytkin asetelmat noin ihmeellisesti suunniteltu ettei mahdu hylsyllä vääntämään niitä pultteja ?
Just ja just ton uuden sai lenkin avoimeilla päällä laitettua mutta vanhan kanssa oli silläkin ongelmia saada ne vanhat auki.
Nyt vielä venttiilit hiontaan ja hattu päälle + kone nokille ja kaiken pitäis tietty toimia egalla.

Sitten purkaan Sierran konetta ja lähes sama homma + turbo puhkumaan koneen viereen. >.<
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *
* Driving Gentoo Linux *