Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Zipi
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Zipi » Ma Syyskuu 4. 23:04:16 2006
Taas kerran tuli mietiskeltyä omaa kalustoa ja mitä vordsoneita sitä voisi joskus hankkiakaan... Eli suunnitelmia jotka eivät toteudu kovin suurella todennäköisyydellä, mutta joku saattaa säkällä tulla tehdyksikin
Mutta silti:
Paljonkohan P100 dieselissä on diesel verot? Sehän menee varmasti ihan puhtaasti pakuriveroilla?
Ja voisikohan P100:n istuttaa tekniikan vaikka tästa rakkineesta:
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bere ... 1223205563&
Meinaan jos noi teholuvut pitävät paikkaansa niin P100 liikahtaisi ihan mukavasti.... Sierraan nuo romut varmastikin saisi mutta P100:ssa taitaa mennä rosentit yli sallittujen teholukemien?
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
-
jeddah
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jeddah » Ma Syyskuu 4. 23:33:14 2006
Zipi kirjoitti:Paljonkohan P100 dieselissä on diesel verot? Sehän menee varmasti ihan puhtaasti pakuriveroilla?
Ja voisikohan P100:n istuttaa tekniikan vaikka tästa rakkineesta:
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bere ... 1223205563&
Meinaan jos noi teholuvut pitävät paikkaansa niin P100 liikahtaisi ihan mukavasti.... Sierraan nuo romut varmastikin saisi mutta P100:ssa taitaa mennä rosentit yli sallittujen teholukemien?
Vero on 82,125e/vuosi + ajoneuvovero.
Soittelin Fordin asiakaspalveluun kun vaihdoin tekniikkaa tuosta omasta kaalihakkurista niin he sanoivat et P100 on samaa mallisarjaa Sierran kanssa, että ei ole väliä mistä otan tekniikan kunhan se on Sierrasta niin saa leimalle ilman mitään ihme papereita...
Kannattaa silti ehkä kysyä konttorilta. Ja tuskin liikahtaa tuollakaan erityisen mukavasti, härveli painaa enemmän kuin uskotkaan. Tuolla isolla vaparidieselillä repäisee 0-100 varmasti 20 sekuntia senkin takia kun vitosta tarvitsee haroa viimeistään siinä satasen vauhdissa... Perävälitys on aika naurettava

-
Zipi
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Zipi » Ti Syyskuu 5. 7:13:14 2006
jeddah kirjoitti:Vero on 82,125e/vuosi + ajoneuvovero.
Soittelin Fordin asiakaspalveluun kun vaihdoin tekniikkaa tuosta omasta kaalihakkurista niin he sanoivat et P100 on samaa mallisarjaa Sierran kanssa, että ei ole väliä mistä otan tekniikan kunhan se on Sierrasta niin saa leimalle ilman mitään ihme papereita...
Kannattaa silti ehkä kysyä konttorilta. Ja tuskin liikahtaa tuollakaan erityisen mukavasti, härveli painaa enemmän kuin uskotkaan. Tuolla isolla vaparidieselillä repäisee 0-100 varmasti 20 sekuntia senkin takia kun vitosta tarvitsee haroa viimeistään siinä satasen vauhdissa... Perävälitys on aika naurettava

Luulin että toi Saksan biili olisi jo valmiiksi ahdettu? Noh, jos tälläistä rojektia joskus alan tekemään, niin ahdettu dieseli sen pitää ehdotttomasti olla.
Ja kyllä se varmasti 2.3D Sierran kepittää vaikka olisi painavakin... Eikä siitä nyt mitään hirmuista sporttihirmua tulisi vaan semmoinen tavaran kuljetin / käyttöauto jolla suurinosa kilometreistä kerättäisiin.
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
-
MouTine
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja MouTine » Ti Syyskuu 5. 7:25:55 2006
jeddah kirjoitti:
Soittelin Fordin asiakaspalveluun kun vaihdoin tekniikkaa tuosta omasta kaalihakkurista niin he sanoivat et P100 on samaa mallisarjaa Sierran kanssa, että ei ole väliä mistä otan tekniikan kunhan se on Sierrasta niin saa leimalle ilman mitään ihme papereita...
Ooh... Tuon kun saat Fordilta paperille leimojen kera, niin taivas aukenee P100 kanssa. Meinaan oikeesti, se on kaikkea muuta kuin samaa mallisarjaa, mutta Fordin paperin kanssa ne nöyrtyvät konttorilla. Voisitko koittaa kysyä tuota paperille?
Hmmm... P100 24v...

Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
Zipi
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Zipi » Ti Syyskuu 5. 8:51:40 2006
MouTine kirjoitti:Hmmm... P100 24v...

Jessus MouTine!

Tuollaisenkun joku tekisi, niin sitten voisi sanoa peesatku liikahtaisi...

Mutta ei ole ainakaan miun tähtäimessä toistaiseksi, sillä meinasin pysyä nokivasaroissa lukuunottamatta nykyistä nelikkodokki projektiani joka on ensimmäinen hairahdus bensakoneiden maailmaan. (niin ja tuota teini Orionia ei lasketa, se kun on emännän nimissä

)
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
-
iegres
- Viestit: 897
- Liittynyt: Ti Helmikuu 10. 20:34:24 2004
- Paikkakunta: Pks
Viesti
Kirjoittaja iegres » Ti Syyskuu 5. 9:50:56 2006
Itelläkin on aikoinaan kutkutellut P100 bensaturbolla. Kenties tulee rakenneltua joskus?
Ottakaa joku selvää Fordilta ja papereita jakoon

Mondeo STW mk3
-
Tharkad
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Tharkad » Ti Syyskuu 5. 12:44:15 2006
eikös jollain klubilaisella ole p100 cossu tekniikalla? Hämärä muistikuva magentan värisestä nelikon vanteilla...
-
jeddah
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jeddah » Ti Syyskuu 5. 13:08:42 2006
http://doristars.com/v-web/gallery/gtbattle/p100
http://doristars.com/v-web/gallery/gtbattle/twin7
Englannissa joku on tehty drifterin, tuossa on cosworthin kutonen. Katselin joskus siitä videoita, aika hauskan näköinen noiden "Import-tuning" -japsien seassa...
En sit jaksanu kysellä sen enempiä sieltä asiakaspalvelusta kun ei inssiä kiinnostanu yhtään et mikä kone siellä pellin alla oikeastaan on...
Niin Zipi, siinä saksanscorpparissa näyttää olevan turbodiesel, mutta mulla on tuossa 76hp(?) vaparitehomalli
-
Aksu
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Aksu » Ti Syyskuu 5. 13:24:46 2006
Tharkad kirjoitti:eikös jollain klubilaisella ole p100 cossu tekniikalla? Hämärä muistikuva magentan värisestä nelikon vanteilla...
Ei ole cossun tekniikalla vaan "perus" OHC:n kanssa tehty versio. Ja silloin oli kysellyt tuota cossun tekniikan laittamista niin ei onnistu kuin tuolla OHC:n kanssa tekemistä kun on aivan omaa mallisarjaa tuo p-100:n.
Tuolla ei ole sierran kanssa korirakenteen kanssa oikestaan muuta yhteistä kuin keulan ulkopellit ja etu akselisto osittain.
Itsellä myös harkinnassa tehdä tuollainen p-100:n crossipyörien kuskausta varten.
Pieni to3:n ja niin pois päin...
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
fsohc
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Viesti
Kirjoittaja fsohc » Ti Syyskuu 5. 14:55:30 2006
P100 on kans mielestäni ihan oma mallisarja ja senkin 2.0 bensa ("tehokkain malli") on joku matalapuristeversio missä ei ole tehoa minkäänvertaa. Toki jos vaan saa virallisen lapun että on sierran kanssa samaa mallisarjaa niin siitähän riemu repeää

Muistaakseni katoin joskus että n.100 hummaa sais laillisesti tuollaisesta ottaa
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
Zipi
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Zipi » Ti Syyskuu 5. 21:17:01 2006
Mikäs vaihdelaatikko on muuten vm. 1992 1.8TD P100:ssa?
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
-
jeddah
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jeddah » Ti Syyskuu 5. 22:37:01 2006
Zipi kirjoitti:Mikäs vaihdelaatikko on muuten vm. 1992 1.8TD P100:ssa?
Luultavasti T9 kuten vm. 1989 P100 TD:ssä...

-
Zimi Da Guitara
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ti Syyskuu 5. 23:54:11 2006
Heh, oiskohan sama kun Fast Fordissa pienen jutun kanssa. Oli voittanu jonkun drifti-kisan ja kuva teksti oli tyyliin : 'Who need's a nosey 200sx...' or something...
fsohc kirjoitti:P100 on kans mielestäni ihan oma mallisarja ja senkin 2.0 bensa ("tehokkain malli") on joku matalapuristeversio missä ei ole tehoa minkäänvertaa.
Joo, on tosiaan ihan eri nokka ja puristussuhde olisko ollu 8:n perukoilla. Yhessä Sierrassani oli semmonen ja kyllä se aika hyvin meni kaks-kurkkusella Weberillä.
Tuplillakin kokeilin mutta auttamatta nokka alko pistää vastaan.
Ne vakiotehot ja muutkin tiedot on mulla kyllä jossain...
Edit:
8.2:1
Ja hurjat 55 kW vakiona.
Huippu vääntö 143 Nm 2800 rpm. Kohtalaisen alhaalta vääntää juu.
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *
-
STOCKMANN
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja STOCKMANN » Ke Syyskuu 6. 22:34:14 2006
MouTine kirjoitti:jeddah kirjoitti:
Soittelin Fordin asiakaspalveluun kun vaihdoin tekniikkaa tuosta omasta kaalihakkurista niin he sanoivat et P100 on samaa mallisarjaa Sierran kanssa, että ei ole väliä mistä otan tekniikan kunhan se on Sierrasta niin saa leimalle ilman mitään ihme papereita...
Ooh... Tuon kun saat Fordilta paperille leimojen kera, niin taivas aukenee P100 kanssa. Meinaan oikeesti, se on kaikkea muuta kuin samaa mallisarjaa, mutta Fordin paperin kanssa ne nöyrtyvät konttorilla. Voisitko koittaa kysyä tuota paperille?
Hmmm... P100 24v...

tätä samaa olen miettinyt jo kaaauuuan

tai tekis ihan vaan cossu look p100:sen,ois asiallinen peli...ziisus..ajatuskin 24v p100 vei seuraavat yö unet

samaa mallisarjaa sierran kanssa mahdollistaisi 2.8i,2.0 16vcosworth,24v v6 koneiden käytön....huhhuh

-
Meeme
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 199
- Liittynyt: To Toukokuu 5. 20:44:51 2005
- Paikkakunta: Vantaa
Viesti
Kirjoittaja Meeme » To Syyskuu 7. 14:50:55 2006
STOCKMANN kirjoitti:MouTine kirjoitti:jeddah kirjoitti:
Soittelin Fordin asiakaspalveluun kun vaihdoin tekniikkaa tuosta omasta kaalihakkurista niin he sanoivat et P100 on samaa mallisarjaa Sierran kanssa, että ei ole väliä mistä otan tekniikan kunhan se on Sierrasta niin saa leimalle ilman mitään ihme papereita...
Ooh... Tuon kun saat Fordilta paperille leimojen kera, niin taivas aukenee P100 kanssa. Meinaan oikeesti, se on kaikkea muuta kuin samaa mallisarjaa, mutta Fordin paperin kanssa ne nöyrtyvät konttorilla. Voisitko koittaa kysyä tuota paperille?
Hmmm... P100 24v...

tätä samaa olen miettinyt jo kaaauuuan

tai tekis ihan vaan cossu look p100:sen,ois asiallinen peli...ziisus..ajatuskin 24v p100 vei seuraavat yö unet

samaa mallisarjaa sierran kanssa mahdollistaisi 2.8i,2.0 16vcosworth,24v v6 koneiden käytön....huhhuh

Jos on samaa mallisarjaa, niin eikö se mahdollistaisi myös nelivedon? Eli silloin olisis neliveto Cossu P100.

#1096
-
Zipi
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Zipi » To Syyskuu 7. 15:22:00 2006
Mielenkiintoinen "samaa mallisarjaa" ja neliveto case olisikin tuon taka-akselin osalta... Pitäisi saada etu- ja takaperään sama välitys ja voinee olla tuhoon tuomittu yritys koittaa saada erillisjousitettua takapäätä P100:n vaikka olisi kuinka samaa mallisarjaa olevinaan. Ellei sitten atlakseen löydy samoja välityksiä kuin dokin tai cossun etuperään
Mutta ajatuksena olisi varsin kiinnostava ja jos tuollaiset samaa mallisarjaaa Sierran kanssa paperit saisi, niin nostaisi varmasti niiden vähäisten tarjolla olevien peesatasten kysyntää entisestään...
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
-
qreippi
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja qreippi » Su Lokakuu 22. 12:56:12 2006
Saako tonne nyt lykkää 2l OHC Turbon vai ei?

Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » Su Lokakuu 22. 15:31:33 2006
No, saa sinne ainakin ahdetun 2.5L transitin dieselin laittaa. Ei pösöjä vaikka hyvä moottori onkin. Hitto kun olis fordilla kunnollisia diesel tekniikoita. Ei se bensaturbokaan paha olis, mutta menee hyvä pakuvero hukkaan.
Yksi todella paha vika p100:ssa on vetokoukku. Tosin, jos sen saisi esitettyä, että on sierran kanssa samaa mallisarjaa, niin saahan siihen sitten "hyvänkin" koukun. Normaalistihan p100:n vetokoukulla saa vetää vain terveisiä. Tai tyhjää metri kertaa kaksi muulia

Jäsen #606
-
Aksu
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Aksu » Su Lokakuu 22. 22:43:50 2006
qreippi kirjoitti:Saako tonne nyt lykkää 2l OHC Turbon vai ei?

Saa laitta ohc:n turbon kanssa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
fsohc
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Viesti
Kirjoittaja fsohc » Ma Lokakuu 23. 6:57:00 2006
olafu kirjoitti:
Yksi todella paha vika p100:ssa on vetokoukku. Tosin, jos sen saisi esitettyä, että on sierran kanssa samaa mallisarjaa, niin saahan siihen sitten "hyvänkin" koukun. Normaalistihan p100:n vetokoukulla saa vetää vain terveisiä. Tai tyhjää metri kertaa kaksi muulia

Paljonko tuo muuten tarkalleen olisi? Olen yrittänyt kiikaroida itselleni kuljetushärveliksi tuollaista niin kiinnostaisi. Luulin että sillä saisi vetääkkin paljon, kun käsittääkseni kantavuuskin on kohtuu suuri. Aina nuo vaan kerkeää joku varata/viedä ennenkuin lähtee hakeen. On kyllä aika paha miinus jos koukulle ei sallita paljon kuormaa
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
Seppo
- Viestit: 120
- Liittynyt: Ma Joulukuu 24. 14:11:31 2001
Viesti
Kirjoittaja Seppo » Ma Lokakuu 23. 22:42:30 2006
Kuten olafu mainitsi, ei tuolla P100:n vetokoukulla juurikaan virkaa ole. Voihan siihen kiinnittää polkupyörän kantotelineen, jos ei halua pressun alla kuskata. En muista tarkkaa kilomäärää, kysy katsastuskonttorilta.
Lavalle saakin sitten laittaa hieman raskaampaa tavaraa, kantavuus 1060 kg joten jokainen voi kuvitella, miten dieselin 75 hv tai OHC:n 78 hv vie täydellä kuormalla lastattua P100:sta.
Vaatii ehdottomasti ylipainetta imupuolelle.

Jäsen #72
Keep the Legend Alive
-
Petehri
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ti Tammikuu 13. 0:14:58 2004
- Paikkakunta: Loimaa
Viesti
Kirjoittaja Petehri » Ti Lokakuu 24. 0:04:46 2006
Seppo kirjoitti:
Lavalle saakin sitten laittaa hieman raskaampaa tavaraa, kantavuus 1060 kg joten jokainen voi kuvitella, miten dieselin 75 hv tai OHC:n 78 hv vie täydellä kuormalla lastattua P100:sta.
Vaatii ehdottomasti ylipainetta imupuolelle.

Lähtee aivan tautisesti vakio 2.0 ohc:llä. Ei jaksa sutia edes 1:sellä hiekkatiellä
Ylipaineistusta ehkä tulossa omaan paskarotteloon kun ei tahdo vaparina kulkea. (et: 15.8 / 140kmh)
Ford P100
-
Petehri
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ti Tammikuu 13. 0:14:58 2004
- Paikkakunta: Loimaa
Viesti
Kirjoittaja Petehri » Ti Lokakuu 24. 0:05:09 2006
Seppo kirjoitti:
Lavalle saakin sitten laittaa hieman raskaampaa tavaraa, kantavuus 1060 kg joten jokainen voi kuvitella, miten dieselin 75 hv tai OHC:n 78 hv vie täydellä kuormalla lastattua P100:sta.
Vaatii ehdottomasti ylipainetta imupuolelle.

Lähtee aivan tautisesti vakio 2.0 ohc:llä. Ei jaksa sutia edes 1:sellä hiekkatiellä
Ylipaineistusta ehkä tulossa omaan paskarotteloon kun ei tahdo vaparina kulkea. (et: 15.8 / 140kmh)
Ford P100
-
mylordisford
- Viestit: 295
- Liittynyt: Pe Syyskuu 24. 19:30:30 2004
- Paikkakunta: Vaala
Viesti
Kirjoittaja mylordisford » To Kesäkuu 11. 18:25:25 2009
Soittelin Fordin asiakaspalveluun kun vaihdoin tekniikkaa tuosta omasta kaalihakkurista niin he sanoivat et P100 on samaa mallisarjaa Sierran kanssa, että ei ole väliä mistä otan tekniikan kunhan se on Sierrasta niin saa leimalle ilman mitään ihme papereita...[/quote]
Ooh... Tuon kun saat Fordilta paperille leimojen kera, niin taivas aukenee P100 kanssa. Meinaan oikeesti, se on kaikkea muuta kuin samaa mallisarjaa, mutta Fordin paperin kanssa ne nöyrtyvät konttorilla. Voisitko koittaa kysyä tuota paperille?
no onkos tästä hommasta mustaa valkoisella..

ford sierra cosworth vm:90
ford mondeo 2.2 tdci vm:05
-
hoopee
- Viestit: 4928
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
- Paikkakunta: K-maa
Viesti
Kirjoittaja hoopee » To Kesäkuu 11. 20:14:13 2009
mylordisford kirjoitti:no onkos tästä hommasta mustaa valkoisella..

Saattaa aihioiden hinnat vähän nousta kun leimalla varustettu paperi löytyy
Heti joutus jonkun aihion metsästään työstettäväksi...
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » Pe Kesäkuu 12. 19:37:37 2009
Tohon vetokoukkuhommaan, olisko se P100 perävaunun maksimipaino ollut jotain 200kg, oli se kärry sitten jarruilla tai ei. Eli polkupyörätelineen siihen juur saa laittaa

Jäsen #606
-
tikkuri
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 17. 11:26:35 2007
- Paikkakunta: pieksämäki
Viesti
Kirjoittaja tikkuri » La Kesäkuu 13. 2:25:35 2009
onko muuten kukaan tietonen onko nuo vm90 sataset vähäpäästöisiä?
-
pasinen
- Viestit: 67
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 8. 15:41:51 2006
- Paikkakunta: Paimio
Viesti
Kirjoittaja pasinen » La Kesäkuu 13. 2:41:51 2009
Veljellä on vm90 p100 2,0 ohc kaasari ja ei oo kattia. Rekisteri otteessa perävaunun max. paino 250kg.
Kyseiseen autoon saatiin voimaa huomattavasti lisää sierran "normaalipuristeisen" 105hp koneen ansiosta. Menovettä toi kuluttaa silti kuin panssarivaunu

-
jeddah
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jeddah » La Kesäkuu 13. 13:24:24 2009
Sääli toi vetokoukkuhomma noissa, munkin wanhasta P100:sta indenorin kaks'puolikkaalla dieselillä olis tullu ihan älyttömän "hyvä" vetoauto. Vääntöä riitti tyhjäkäynniltä asti varsinkin noilla välityksillä, koukun saa tosi tukevasti kiinni runkopalkkeihin ja takajousituksen kantavuus kesti toista tonnia helposti kun kuljetettiin hiekkaa sillä...
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » La Kesäkuu 13. 20:13:44 2009
Ei noista bensoista mikään oo vähäpäästönen, joku dieseli _saattaa_ olla.
Jäsen #606
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » La Kesäkuu 20. 11:43:18 2009
yhtäkään vähäpäästöistä lavasierraa ei ole vielä leimalle sattunut. suurin rakentajan ongelma on tuo suurin max. teho joka saa olla 90hp.. ruisku-ohc:n saa juuri ja juuri laittaa kikkailemalla, "vakiomoottoriin asennettu ruisku" jolloin teho nousee laskennallisesti 10%, sit sitä vakiomoottoria saa virittää "perinteisin keinoin" tehon/massan suhteen rajaan asti joka ei ikinä vapari-ohc:lla mene rikki..

ja ruiskun asennus näillä kriteereillä pakottaa laittamaan katin putkeen koska nuo on kaikki uudempia kuin -87 ja matalapuristekonetta ei ole ruiskulla tehty -> ei tietoa päästötasosta -> katti korjaa tilanteen mutta ei tee autosta vähäpäästöistä silti..
-
MouTine
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja MouTine » La Kesäkuu 20. 12:01:37 2009
olafu kirjoitti:Ei noista bensoista mikään oo vähäpäästönen, joku dieseli _saattaa_ olla.
Ei varmasti ole.
Mitenköhän nuo päästörajat menee noissa dieseleissä? Tehtiin kaverin '95 525TD Bimmerin pakoputkiremppaa ja minä ihan innoissani hakkasin siitä katin tyhjäksi ja sanoin kaverille että saattaa joskus tarvita uuden katin... No se oli leimannut sen ja ihmetys oli suuri kun ei ollutmitään moitittavaa päästöissä.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
jeddah
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jeddah » La Kesäkuu 20. 12:25:37 2009
MouTine kirjoitti:Mitenköhän nuo päästörajat menee noissa dieseleissä? Tehtiin kaverin '95 525TD Bimmerin pakoputkiremppaa ja minä ihan innoissani hakkasin siitä katin tyhjäksi ja sanoin kaverille että saattaa joskus tarvita uuden katin... No se oli leimannut sen ja ihmetys oli suuri kun ei ollutmitään moitittavaa päästöissä.
Se ei ole katalysaattori vaan hiukkassuodatin, joka pienentää pienhiukkaspäästöjä. Katsastuksessa mitataan nokipäästöjä eli savutusta, joten ei näy siellä sitten mitenkään... Käytännössä ainoastaan syötön määrällä ja öljynpoltolla on merkitystä päästöistä läpäisyyn. Toki se hiukkassuodatinkin on siellä oltava ainakin näennäisesti, jos se on rekisteriotteeseen merkitty.
-
Fomococars
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti
Kirjoittaja Fomococars » To Elokuu 6. 17:30:03 2009
oishan se makee rojekti tehä kossulla auto mut. tai kossun voimin.
pitäskö se tehdä suomessa niin päin että cossu sierrasta tai normi sierrasta tehdään feikki lava-auto jolla ei kuiteskaan ole P100 kantavuutta.
scorppari lavalla livenä vain suomessa ei paha.
en tiedä voiko toteuttaa noin päin.
katsastetaan sierra 2 paikkaseksi.
otetaan sopivasta jämä P100 puolikas osa koria.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
pasinen
- Viestit: 67
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 8. 15:41:51 2006
- Paikkakunta: Paimio
Viesti
Kirjoittaja pasinen » To Elokuu 6. 19:34:08 2009
Fomococars kirjoitti:oishan se makee rojekti tehä kossulla auto mut. tai kossun voimin.
pitäskö se tehdä suomessa niin päin että cossu sierrasta tai normi sierrasta tehdään feikki lava-auto jolla ei kuiteskaan ole P100 kantavuutta.
scorppari lavalla livenä vain suomessa ei paha.
en tiedä voiko toteuttaa noin päin.
katsastetaan sierra 2 paikkaseksi.
otetaan sopivasta jämä P100 puolikas osa koria.
Sedan 2wd cossusta kori poikki hieman ennen b-pilaria. P-satkusta kori poikki samasta kohtaa paitsi ne pohjan isot pitkittäispalkit jäis paikalleen. Sitten vaan korin pätkät yhteen ja hitsais ne isot pitkittäispalkit sinne sierran pohjaan. Cossun taka-akselisto kiinni niihin pitkittäispalkkeihin. Paljonko muutosprosentteja mahtais tulla?

Ja saako itsekantavan korin muuttaa "runkopalkki-koriksi"? <- poikkeuslupa?
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » Pe Elokuu 7. 8:33:07 2009
jos noin äärimmäisyyksiin mentäisiin, niin miksei saman tien 4wd?
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » La Elokuu 8. 9:31:47 2009
Mulla on yks P100 raato ja piti alkaa sitä laittaa joskus, mutta se on melko mätä ja olis aika iso homma tehdä siitä auto. Näytti aika lapselliselta se kohta missä ne lavan alta tulevat palkit yhtyy siihen korin etuosaan, oli aika lyhkäseltä matkalta kiinni siellä pohjassa. Tulee väkisinkin mieleen että mitä mahtaa tapahtua jos lavalla on kunnolla painoa ja ajaa monttuun

Jäsen #606
-
Fomococars
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti
Kirjoittaja Fomococars » Pe Elokuu 14. 21:51:47 2009
hmm.
korin vahvistaa hitsin.
turvakaarilla lisä vahvistus.
huolella tehtynä miksei vois onnistua.
ois vain kiva tietää saisko tuon noin päin toteuttaa lain puitteissa.
kantavuuttahan ei tarvi olla kuin sen mitä normisti peräkonttiin laittaa.
tällöin ei tarvitse sitä jäykkää p100 akselia.
siinähän olisi jo yks p100 kori mahdollisuus nyt vain sierraa kehiin.
Viimeksi muokannut
Fomococars, La Elokuu 29. 21:58:19 2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » Ke Elokuu 26. 8:34:58 2009
itsekantavan auton korinvaihto on mahdoton temppu. tämä tarkoittaa sitä, että yli puolet korista johon myös ne runkopalkit lasketaan, tulee olla alkuperäistä autoa, muuten menee verolle.
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » Pe Elokuu 28. 0:20:40 2009
Jos sitä oikein haluaa sorvata niin sehän lasketaan siitä että paljonko alkuperästä koria on jäljellä. Eiks se kävis että leikkaa sen kopan poikki ja sovittaa p100 perseen siihen, hitsaa sitten kappaleina sen alkuperäsen peräosan sinne lavan pohjalle

Jäsen #606