P100:aan Scorpparin tekniikkaa?

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

P100:aan Scorpparin tekniikkaa?

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ma Syyskuu 4. 23:04:16 2006

Taas kerran tuli mietiskeltyä omaa kalustoa ja mitä vordsoneita sitä voisi joskus hankkiakaan... Eli suunnitelmia jotka eivät toteudu kovin suurella todennäköisyydellä, mutta joku saattaa säkällä tulla tehdyksikin :wink:

Mutta silti:

Paljonkohan P100 dieselissä on diesel verot? Sehän menee varmasti ihan puhtaasti pakuriveroilla?

Ja voisikohan P100:n istuttaa tekniikan vaikka tästa rakkineesta:
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bere ... 1223205563&

Meinaan jos noi teholuvut pitävät paikkaansa niin P100 liikahtaisi ihan mukavasti.... Sierraan nuo romut varmastikin saisi mutta P100:ssa taitaa mennä rosentit yli sallittujen teholukemien?
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: P100:aan Scorpparin tekniikkaa?

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ma Syyskuu 4. 23:33:14 2006

Zipi kirjoitti:Paljonkohan P100 dieselissä on diesel verot? Sehän menee varmasti ihan puhtaasti pakuriveroilla?

Ja voisikohan P100:n istuttaa tekniikan vaikka tästa rakkineesta:
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bere ... 1223205563&

Meinaan jos noi teholuvut pitävät paikkaansa niin P100 liikahtaisi ihan mukavasti.... Sierraan nuo romut varmastikin saisi mutta P100:ssa taitaa mennä rosentit yli sallittujen teholukemien?
Vero on 82,125e/vuosi + ajoneuvovero.
Soittelin Fordin asiakaspalveluun kun vaihdoin tekniikkaa tuosta omasta kaalihakkurista niin he sanoivat et P100 on samaa mallisarjaa Sierran kanssa, että ei ole väliä mistä otan tekniikan kunhan se on Sierrasta niin saa leimalle ilman mitään ihme papereita... :shock:
Kannattaa silti ehkä kysyä konttorilta. Ja tuskin liikahtaa tuollakaan erityisen mukavasti, härveli painaa enemmän kuin uskotkaan. Tuolla isolla vaparidieselillä repäisee 0-100 varmasti 20 sekuntia senkin takia kun vitosta tarvitsee haroa viimeistään siinä satasen vauhdissa... Perävälitys on aika naurettava :)

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Re: P100:aan Scorpparin tekniikkaa?

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ti Syyskuu 5. 7:13:14 2006

jeddah kirjoitti:Vero on 82,125e/vuosi + ajoneuvovero.
Soittelin Fordin asiakaspalveluun kun vaihdoin tekniikkaa tuosta omasta kaalihakkurista niin he sanoivat et P100 on samaa mallisarjaa Sierran kanssa, että ei ole väliä mistä otan tekniikan kunhan se on Sierrasta niin saa leimalle ilman mitään ihme papereita... :shock:
Kannattaa silti ehkä kysyä konttorilta. Ja tuskin liikahtaa tuollakaan erityisen mukavasti, härveli painaa enemmän kuin uskotkaan. Tuolla isolla vaparidieselillä repäisee 0-100 varmasti 20 sekuntia senkin takia kun vitosta tarvitsee haroa viimeistään siinä satasen vauhdissa... Perävälitys on aika naurettava :)
Luulin että toi Saksan biili olisi jo valmiiksi ahdettu? Noh, jos tälläistä rojektia joskus alan tekemään, niin ahdettu dieseli sen pitää ehdotttomasti olla. :D

Ja kyllä se varmasti 2.3D Sierran kepittää vaikka olisi painavakin... Eikä siitä nyt mitään hirmuista sporttihirmua tulisi vaan semmoinen tavaran kuljetin / käyttöauto jolla suurinosa kilometreistä kerättäisiin.
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: P100:aan Scorpparin tekniikkaa?

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Syyskuu 5. 7:25:55 2006

jeddah kirjoitti: Soittelin Fordin asiakaspalveluun kun vaihdoin tekniikkaa tuosta omasta kaalihakkurista niin he sanoivat et P100 on samaa mallisarjaa Sierran kanssa, että ei ole väliä mistä otan tekniikan kunhan se on Sierrasta niin saa leimalle ilman mitään ihme papereita...
Ooh... Tuon kun saat Fordilta paperille leimojen kera, niin taivas aukenee P100 kanssa. Meinaan oikeesti, se on kaikkea muuta kuin samaa mallisarjaa, mutta Fordin paperin kanssa ne nöyrtyvät konttorilla. Voisitko koittaa kysyä tuota paperille?

Hmmm... P100 24v... ;-)
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Re: P100:aan Scorpparin tekniikkaa?

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ti Syyskuu 5. 8:51:40 2006

MouTine kirjoitti:Hmmm... P100 24v... ;-)
Jessus MouTine! :D Tuollaisenkun joku tekisi, niin sitten voisi sanoa peesatku liikahtaisi... 8) Mutta ei ole ainakaan miun tähtäimessä toistaiseksi, sillä meinasin pysyä nokivasaroissa lukuunottamatta nykyistä nelikkodokki projektiani joka on ensimmäinen hairahdus bensakoneiden maailmaan. (niin ja tuota teini Orionia ei lasketa, se kun on emännän nimissä :wink:)
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

iegres
Viestit: 897
Liittynyt: Ti Helmikuu 10. 20:34:24 2004
Paikkakunta: Pks

Viesti Kirjoittaja iegres » Ti Syyskuu 5. 9:50:56 2006

Itelläkin on aikoinaan kutkutellut P100 bensaturbolla. Kenties tulee rakenneltua joskus?

Ottakaa joku selvää Fordilta ja papereita jakoon 8)
Mondeo STW mk3

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Ti Syyskuu 5. 12:44:15 2006

eikös jollain klubilaisella ole p100 cossu tekniikalla? Hämärä muistikuva magentan värisestä nelikon vanteilla...
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ti Syyskuu 5. 13:08:42 2006

http://doristars.com/v-web/gallery/gtbattle/p100
http://doristars.com/v-web/gallery/gtbattle/twin7

Englannissa joku on tehty drifterin, tuossa on cosworthin kutonen. Katselin joskus siitä videoita, aika hauskan näköinen noiden "Import-tuning" -japsien seassa... :D

En sit jaksanu kysellä sen enempiä sieltä asiakaspalvelusta kun ei inssiä kiinnostanu yhtään et mikä kone siellä pellin alla oikeastaan on...

Niin Zipi, siinä saksanscorpparissa näyttää olevan turbodiesel, mutta mulla on tuossa 76hp(?) vaparitehomalli

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Syyskuu 5. 13:24:46 2006

Tharkad kirjoitti:eikös jollain klubilaisella ole p100 cossu tekniikalla? Hämärä muistikuva magentan värisestä nelikon vanteilla...
Ei ole cossun tekniikalla vaan "perus" OHC:n kanssa tehty versio. Ja silloin oli kysellyt tuota cossun tekniikan laittamista niin ei onnistu kuin tuolla OHC:n kanssa tekemistä kun on aivan omaa mallisarjaa tuo p-100:n.
Tuolla ei ole sierran kanssa korirakenteen kanssa oikestaan muuta yhteistä kuin keulan ulkopellit ja etu akselisto osittain.
Itsellä myös harkinnassa tehdä tuollainen p-100:n crossipyörien kuskausta varten.Pieni to3:n ja niin pois päin...
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ti Syyskuu 5. 14:55:30 2006

P100 on kans mielestäni ihan oma mallisarja ja senkin 2.0 bensa ("tehokkain malli") on joku matalapuristeversio missä ei ole tehoa minkäänvertaa. Toki jos vaan saa virallisen lapun että on sierran kanssa samaa mallisarjaa niin siitähän riemu repeää :)
Muistaakseni katoin joskus että n.100 hummaa sais laillisesti tuollaisesta ottaa
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ti Syyskuu 5. 21:17:01 2006

Mikäs vaihdelaatikko on muuten vm. 1992 1.8TD P100:ssa?
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ti Syyskuu 5. 22:37:01 2006

Zipi kirjoitti:Mikäs vaihdelaatikko on muuten vm. 1992 1.8TD P100:ssa?
Luultavasti T9 kuten vm. 1989 P100 TD:ssä... 8)

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ti Syyskuu 5. 23:54:11 2006

jeddah kirjoitti:http://doristars.com/v-web/gallery/gtbattle/p100
http://doristars.com/v-web/gallery/gtbattle/twin7

Englannissa joku on tehty drifterin, tuossa on cosworthin kutonen. Katselin joskus siitä videoita, aika hauskan näköinen noiden "Import-tuning" -japsien seassa... :D

Heh, oiskohan sama kun Fast Fordissa pienen jutun kanssa. Oli voittanu jonkun drifti-kisan ja kuva teksti oli tyyliin : 'Who need's a nosey 200sx...' or something...

fsohc kirjoitti:P100 on kans mielestäni ihan oma mallisarja ja senkin 2.0 bensa ("tehokkain malli") on joku matalapuristeversio missä ei ole tehoa minkäänvertaa.

Joo, on tosiaan ihan eri nokka ja puristussuhde olisko ollu 8:n perukoilla. Yhessä Sierrassani oli semmonen ja kyllä se aika hyvin meni kaks-kurkkusella Weberillä. :D

Tuplillakin kokeilin mutta auttamatta nokka alko pistää vastaan.

Ne vakiotehot ja muutkin tiedot on mulla kyllä jossain...


Edit:

8.2:1

Ja hurjat 55 kW vakiona. 8)

Huippu vääntö 143 Nm 2800 rpm. Kohtalaisen alhaalta vääntää juu.
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Re: P100:aan Scorpparin tekniikkaa?

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » Ke Syyskuu 6. 22:34:14 2006

MouTine kirjoitti:
jeddah kirjoitti: Soittelin Fordin asiakaspalveluun kun vaihdoin tekniikkaa tuosta omasta kaalihakkurista niin he sanoivat et P100 on samaa mallisarjaa Sierran kanssa, että ei ole väliä mistä otan tekniikan kunhan se on Sierrasta niin saa leimalle ilman mitään ihme papereita...
Ooh... Tuon kun saat Fordilta paperille leimojen kera, niin taivas aukenee P100 kanssa. Meinaan oikeesti, se on kaikkea muuta kuin samaa mallisarjaa, mutta Fordin paperin kanssa ne nöyrtyvät konttorilla. Voisitko koittaa kysyä tuota paperille?

Hmmm... P100 24v... ;-)

tätä samaa olen miettinyt jo kaaauuuan 8) tai tekis ihan vaan cossu look p100:sen,ois asiallinen peli...ziisus..ajatuskin 24v p100 vei seuraavat yö unet :twisted: samaa mallisarjaa sierran kanssa mahdollistaisi 2.8i,2.0 16vcosworth,24v v6 koneiden käytön....huhhuh :wink:

Meeme
CRSC jäsen 2016
Viestit: 199
Liittynyt: To Toukokuu 5. 20:44:51 2005
Paikkakunta: Vantaa

Re: P100:aan Scorpparin tekniikkaa?

Viesti Kirjoittaja Meeme » To Syyskuu 7. 14:50:55 2006

STOCKMANN kirjoitti:
MouTine kirjoitti:
jeddah kirjoitti: Soittelin Fordin asiakaspalveluun kun vaihdoin tekniikkaa tuosta omasta kaalihakkurista niin he sanoivat et P100 on samaa mallisarjaa Sierran kanssa, että ei ole väliä mistä otan tekniikan kunhan se on Sierrasta niin saa leimalle ilman mitään ihme papereita...
Ooh... Tuon kun saat Fordilta paperille leimojen kera, niin taivas aukenee P100 kanssa. Meinaan oikeesti, se on kaikkea muuta kuin samaa mallisarjaa, mutta Fordin paperin kanssa ne nöyrtyvät konttorilla. Voisitko koittaa kysyä tuota paperille?

Hmmm... P100 24v... ;-)

tätä samaa olen miettinyt jo kaaauuuan 8) tai tekis ihan vaan cossu look p100:sen,ois asiallinen peli...ziisus..ajatuskin 24v p100 vei seuraavat yö unet :twisted: samaa mallisarjaa sierran kanssa mahdollistaisi 2.8i,2.0 16vcosworth,24v v6 koneiden käytön....huhhuh :wink:
Jos on samaa mallisarjaa, niin eikö se mahdollistaisi myös nelivedon? Eli silloin olisis neliveto Cossu P100. :shock:
#1096

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » To Syyskuu 7. 15:22:00 2006

Mielenkiintoinen "samaa mallisarjaa" ja neliveto case olisikin tuon taka-akselin osalta... Pitäisi saada etu- ja takaperään sama välitys ja voinee olla tuhoon tuomittu yritys koittaa saada erillisjousitettua takapäätä P100:n vaikka olisi kuinka samaa mallisarjaa olevinaan. Ellei sitten atlakseen löydy samoja välityksiä kuin dokin tai cossun etuperään :?

Mutta ajatuksena olisi varsin kiinnostava ja jos tuollaiset samaa mallisarjaaa Sierran kanssa paperit saisi, niin nostaisi varmasti niiden vähäisten tarjolla olevien peesatasten kysyntää entisestään...
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Su Lokakuu 22. 12:56:12 2006

Saako tonne nyt lykkää 2l OHC Turbon vai ei? :D
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Lokakuu 22. 15:31:33 2006

No, saa sinne ainakin ahdetun 2.5L transitin dieselin laittaa. Ei pösöjä vaikka hyvä moottori onkin. Hitto kun olis fordilla kunnollisia diesel tekniikoita. Ei se bensaturbokaan paha olis, mutta menee hyvä pakuvero hukkaan.

Yksi todella paha vika p100:ssa on vetokoukku. Tosin, jos sen saisi esitettyä, että on sierran kanssa samaa mallisarjaa, niin saahan siihen sitten "hyvänkin" koukun. Normaalistihan p100:n vetokoukulla saa vetää vain terveisiä. Tai tyhjää metri kertaa kaksi muulia :D
Jäsen #606

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Lokakuu 22. 22:43:50 2006

qreippi kirjoitti:Saako tonne nyt lykkää 2l OHC Turbon vai ei? :D
Saa laitta ohc:n turbon kanssa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ma Lokakuu 23. 6:57:00 2006

olafu kirjoitti: Yksi todella paha vika p100:ssa on vetokoukku. Tosin, jos sen saisi esitettyä, että on sierran kanssa samaa mallisarjaa, niin saahan siihen sitten "hyvänkin" koukun. Normaalistihan p100:n vetokoukulla saa vetää vain terveisiä. Tai tyhjää metri kertaa kaksi muulia :D
Paljonko tuo muuten tarkalleen olisi? Olen yrittänyt kiikaroida itselleni kuljetushärveliksi tuollaista niin kiinnostaisi. Luulin että sillä saisi vetääkkin paljon, kun käsittääkseni kantavuuskin on kohtuu suuri. Aina nuo vaan kerkeää joku varata/viedä ennenkuin lähtee hakeen. On kyllä aika paha miinus jos koukulle ei sallita paljon kuormaa
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Seppo
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Joulukuu 24. 14:11:31 2001

Viesti Kirjoittaja Seppo » Ma Lokakuu 23. 22:42:30 2006

Kuten olafu mainitsi, ei tuolla P100:n vetokoukulla juurikaan virkaa ole. Voihan siihen kiinnittää polkupyörän kantotelineen, jos ei halua pressun alla kuskata. En muista tarkkaa kilomäärää, kysy katsastuskonttorilta.
Lavalle saakin sitten laittaa hieman raskaampaa tavaraa, kantavuus 1060 kg joten jokainen voi kuvitella, miten dieselin 75 hv tai OHC:n 78 hv vie täydellä kuormalla lastattua P100:sta.
Vaatii ehdottomasti ylipainetta imupuolelle. :wink:
Jäsen #72
Keep the Legend Alive

Petehri
Viestit: 20
Liittynyt: Ti Tammikuu 13. 0:14:58 2004
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri » Ti Lokakuu 24. 0:04:46 2006

Seppo kirjoitti: Lavalle saakin sitten laittaa hieman raskaampaa tavaraa, kantavuus 1060 kg joten jokainen voi kuvitella, miten dieselin 75 hv tai OHC:n 78 hv vie täydellä kuormalla lastattua P100:sta.
Vaatii ehdottomasti ylipainetta imupuolelle. :wink:
Lähtee aivan tautisesti vakio 2.0 ohc:llä. Ei jaksa sutia edes 1:sellä hiekkatiellä :lol:

Ylipaineistusta ehkä tulossa omaan paskarotteloon kun ei tahdo vaparina kulkea. (et: 15.8 / 140kmh)
Ford P100

Petehri
Viestit: 20
Liittynyt: Ti Tammikuu 13. 0:14:58 2004
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri » Ti Lokakuu 24. 0:05:09 2006

Seppo kirjoitti: Lavalle saakin sitten laittaa hieman raskaampaa tavaraa, kantavuus 1060 kg joten jokainen voi kuvitella, miten dieselin 75 hv tai OHC:n 78 hv vie täydellä kuormalla lastattua P100:sta.
Vaatii ehdottomasti ylipainetta imupuolelle. :wink:
Lähtee aivan tautisesti vakio 2.0 ohc:llä. Ei jaksa sutia edes 1:sellä hiekkatiellä :lol:

Ylipaineistusta ehkä tulossa omaan paskarotteloon kun ei tahdo vaparina kulkea. (et: 15.8 / 140kmh)
Ford P100

mylordisford
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Syyskuu 24. 19:30:30 2004
Paikkakunta: Vaala

Re: P100:aan Scorpparin tekniikkaa?

Viesti Kirjoittaja mylordisford » To Kesäkuu 11. 18:25:25 2009

Soittelin Fordin asiakaspalveluun kun vaihdoin tekniikkaa tuosta omasta kaalihakkurista niin he sanoivat et P100 on samaa mallisarjaa Sierran kanssa, että ei ole väliä mistä otan tekniikan kunhan se on Sierrasta niin saa leimalle ilman mitään ihme papereita...[/quote]

Ooh... Tuon kun saat Fordilta paperille leimojen kera, niin taivas aukenee P100 kanssa. Meinaan oikeesti, se on kaikkea muuta kuin samaa mallisarjaa, mutta Fordin paperin kanssa ne nöyrtyvät konttorilla. Voisitko koittaa kysyä tuota paperille?


no onkos tästä hommasta mustaa valkoisella.. :roll:
ford sierra cosworth vm:90
ford mondeo 2.2 tdci vm:05

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: P100:aan Scorpparin tekniikkaa?

Viesti Kirjoittaja hoopee » To Kesäkuu 11. 20:14:13 2009

mylordisford kirjoitti:no onkos tästä hommasta mustaa valkoisella.. :roll:
Saattaa aihioiden hinnat vähän nousta kun leimalla varustettu paperi löytyy :green:
Heti joutus jonkun aihion metsästään työstettäväksi...

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: P100:aan Scorpparin tekniikkaa?

Viesti Kirjoittaja olafu » Pe Kesäkuu 12. 19:37:37 2009

Tohon vetokoukkuhommaan, olisko se P100 perävaunun maksimipaino ollut jotain 200kg, oli se kärry sitten jarruilla tai ei. Eli polkupyörätelineen siihen juur saa laittaa :)
Jäsen #606

tikkuri
Viestit: 308
Liittynyt: Ti Huhtikuu 17. 11:26:35 2007
Paikkakunta: pieksämäki

Re: P100:aan Scorpparin tekniikkaa?

Viesti Kirjoittaja tikkuri » La Kesäkuu 13. 2:25:35 2009

onko muuten kukaan tietonen onko nuo vm90 sataset vähäpäästöisiä?
Radalle ja PAM
kaasari ohc
edistyy

pasinen
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Maaliskuu 8. 15:41:51 2006
Paikkakunta: Paimio

Re: P100:aan Scorpparin tekniikkaa?

Viesti Kirjoittaja pasinen » La Kesäkuu 13. 2:41:51 2009

Veljellä on vm90 p100 2,0 ohc kaasari ja ei oo kattia. Rekisteri otteessa perävaunun max. paino 250kg.
Kyseiseen autoon saatiin voimaa huomattavasti lisää sierran "normaalipuristeisen" 105hp koneen ansiosta. Menovettä toi kuluttaa silti kuin panssarivaunu :D

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: P100:aan Scorpparin tekniikkaa?

Viesti Kirjoittaja jeddah » La Kesäkuu 13. 13:24:24 2009

Sääli toi vetokoukkuhomma noissa, munkin wanhasta P100:sta indenorin kaks'puolikkaalla dieselillä olis tullu ihan älyttömän "hyvä" vetoauto. Vääntöä riitti tyhjäkäynniltä asti varsinkin noilla välityksillä, koukun saa tosi tukevasti kiinni runkopalkkeihin ja takajousituksen kantavuus kesti toista tonnia helposti kun kuljetettiin hiekkaa sillä...

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: P100:aan Scorpparin tekniikkaa?

Viesti Kirjoittaja olafu » La Kesäkuu 13. 20:13:44 2009

Ei noista bensoista mikään oo vähäpäästönen, joku dieseli _saattaa_ olla.
Jäsen #606

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: P100:aan Scorpparin tekniikkaa?

Viesti Kirjoittaja samiharju » La Kesäkuu 20. 11:43:18 2009

yhtäkään vähäpäästöistä lavasierraa ei ole vielä leimalle sattunut. suurin rakentajan ongelma on tuo suurin max. teho joka saa olla 90hp.. ruisku-ohc:n saa juuri ja juuri laittaa kikkailemalla, "vakiomoottoriin asennettu ruisku" jolloin teho nousee laskennallisesti 10%, sit sitä vakiomoottoria saa virittää "perinteisin keinoin" tehon/massan suhteen rajaan asti joka ei ikinä vapari-ohc:lla mene rikki.. :-) ja ruiskun asennus näillä kriteereillä pakottaa laittamaan katin putkeen koska nuo on kaikki uudempia kuin -87 ja matalapuristekonetta ei ole ruiskulla tehty -> ei tietoa päästötasosta -> katti korjaa tilanteen mutta ei tee autosta vähäpäästöistä silti..

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: P100:aan Scorpparin tekniikkaa?

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Kesäkuu 20. 12:01:37 2009

olafu kirjoitti:Ei noista bensoista mikään oo vähäpäästönen, joku dieseli _saattaa_ olla.
Ei varmasti ole.

Mitenköhän nuo päästörajat menee noissa dieseleissä? Tehtiin kaverin '95 525TD Bimmerin pakoputkiremppaa ja minä ihan innoissani hakkasin siitä katin tyhjäksi ja sanoin kaverille että saattaa joskus tarvita uuden katin... No se oli leimannut sen ja ihmetys oli suuri kun ei ollutmitään moitittavaa päästöissä.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: P100:aan Scorpparin tekniikkaa?

Viesti Kirjoittaja jeddah » La Kesäkuu 20. 12:25:37 2009

MouTine kirjoitti:Mitenköhän nuo päästörajat menee noissa dieseleissä? Tehtiin kaverin '95 525TD Bimmerin pakoputkiremppaa ja minä ihan innoissani hakkasin siitä katin tyhjäksi ja sanoin kaverille että saattaa joskus tarvita uuden katin... No se oli leimannut sen ja ihmetys oli suuri kun ei ollutmitään moitittavaa päästöissä.
Se ei ole katalysaattori vaan hiukkassuodatin, joka pienentää pienhiukkaspäästöjä. Katsastuksessa mitataan nokipäästöjä eli savutusta, joten ei näy siellä sitten mitenkään... Käytännössä ainoastaan syötön määrällä ja öljynpoltolla on merkitystä päästöistä läpäisyyn. Toki se hiukkassuodatinkin on siellä oltava ainakin näennäisesti, jos se on rekisteriotteeseen merkitty.

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: P100:aan Scorpparin tekniikkaa?

Viesti Kirjoittaja Fomococars » To Elokuu 6. 17:30:03 2009

oishan se makee rojekti tehä kossulla auto mut. tai kossun voimin.

pitäskö se tehdä suomessa niin päin että cossu sierrasta tai normi sierrasta tehdään feikki lava-auto jolla ei kuiteskaan ole P100 kantavuutta.

scorppari lavalla livenä vain suomessa ei paha.

en tiedä voiko toteuttaa noin päin.

katsastetaan sierra 2 paikkaseksi.

otetaan sopivasta jämä P100 puolikas osa koria.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

pasinen
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Maaliskuu 8. 15:41:51 2006
Paikkakunta: Paimio

Re: P100:aan Scorpparin tekniikkaa?

Viesti Kirjoittaja pasinen » To Elokuu 6. 19:34:08 2009

Fomococars kirjoitti:oishan se makee rojekti tehä kossulla auto mut. tai kossun voimin.

pitäskö se tehdä suomessa niin päin että cossu sierrasta tai normi sierrasta tehdään feikki lava-auto jolla ei kuiteskaan ole P100 kantavuutta.

scorppari lavalla livenä vain suomessa ei paha.

en tiedä voiko toteuttaa noin päin.

katsastetaan sierra 2 paikkaseksi.

otetaan sopivasta jämä P100 puolikas osa koria.
Sedan 2wd cossusta kori poikki hieman ennen b-pilaria. P-satkusta kori poikki samasta kohtaa paitsi ne pohjan isot pitkittäispalkit jäis paikalleen. Sitten vaan korin pätkät yhteen ja hitsais ne isot pitkittäispalkit sinne sierran pohjaan. Cossun taka-akselisto kiinni niihin pitkittäispalkkeihin. Paljonko muutosprosentteja mahtais tulla? :) Ja saako itsekantavan korin muuttaa "runkopalkki-koriksi"? <- poikkeuslupa?

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: P100:aan Scorpparin tekniikkaa?

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Elokuu 7. 8:33:07 2009

jos noin äärimmäisyyksiin mentäisiin, niin miksei saman tien 4wd?

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: P100:aan Scorpparin tekniikkaa?

Viesti Kirjoittaja olafu » La Elokuu 8. 9:31:47 2009

Mulla on yks P100 raato ja piti alkaa sitä laittaa joskus, mutta se on melko mätä ja olis aika iso homma tehdä siitä auto. Näytti aika lapselliselta se kohta missä ne lavan alta tulevat palkit yhtyy siihen korin etuosaan, oli aika lyhkäseltä matkalta kiinni siellä pohjassa. Tulee väkisinkin mieleen että mitä mahtaa tapahtua jos lavalla on kunnolla painoa ja ajaa monttuun :-&
Jäsen #606

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: P100:aan Scorpparin tekniikkaa?

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Pe Elokuu 14. 21:51:47 2009

hmm.

korin vahvistaa hitsin.
turvakaarilla lisä vahvistus.
huolella tehtynä miksei vois onnistua.

ois vain kiva tietää saisko tuon noin päin toteuttaa lain puitteissa.

kantavuuttahan ei tarvi olla kuin sen mitä normisti peräkonttiin laittaa.

tällöin ei tarvitse sitä jäykkää p100 akselia.

siinähän olisi jo yks p100 kori mahdollisuus nyt vain sierraa kehiin.
Viimeksi muokannut Fomococars, La Elokuu 29. 21:58:19 2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: P100:aan Scorpparin tekniikkaa?

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Elokuu 26. 8:34:58 2009

itsekantavan auton korinvaihto on mahdoton temppu. tämä tarkoittaa sitä, että yli puolet korista johon myös ne runkopalkit lasketaan, tulee olla alkuperäistä autoa, muuten menee verolle.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: P100:aan Scorpparin tekniikkaa?

Viesti Kirjoittaja olafu » Pe Elokuu 28. 0:20:40 2009

Jos sitä oikein haluaa sorvata niin sehän lasketaan siitä että paljonko alkuperästä koria on jäljellä. Eiks se kävis että leikkaa sen kopan poikki ja sovittaa p100 perseen siihen, hitsaa sitten kappaleina sen alkuperäsen peräosan sinne lavan pohjalle :D
Jäsen #606

Vastaa Viestiin