Pyörän laakerin vaihto
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Pyörän laakerin vaihto
Potilas on -98 Farkku-Mondeo! Diagnoosina etupyörän laakeri rikki oikealta puolelta. Onko kukaan vaihtanut itse? Jos on, niin voisiko hiukan ohjeita laittaa? Ajattelin viikonloppuna remuta tuon laakerin paikalleen. Tallilta löytyy prässi ja kattava työkalukokoelma.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
- Viesti:
Eroaako Mondeon laakerit jotenkin ratkaisevasti Sierran tai Orionin laakereista? Itse olen aina vaihdellut ilman prässiä... Aikaa se tosin vaatii kilkutella ne kartiorenkaat ulos, mutta uudet menee paikoilleen ihan helposti paukuttamalla riittävän ison hylsyn välityksellä.
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: Su Helmikuu 22. 19:10:52 2004
- Paikkakunta: Kajaani
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: Su Heinäkuu 11. 21:29:24 2004
- Paikkakunta: Sipoo
Varo rikkomasta jarrulevyä . . . Ei muutaku pillil lämpöö jotta ruosteet "irtoaa)
Ulkoskooli ei lähteny navasta ees reilul kymppitonnil joten siihenki lämpöö ni jo lähti .
Laita etukäteen jo jotain ruosteenirrotinta kaikkiin tarvittaviin pultteihin .
Jos otat navan irti tolpasta ni mahollisesti menee se kiinnityspultti poikki .
Ulkoskooli ei lähteny navasta ees reilul kymppitonnil joten siihenki lämpöö ni jo lähti .
Laita etukäteen jo jotain ruosteenirrotinta kaikkiin tarvittaviin pultteihin .
Jos otat navan irti tolpasta ni mahollisesti menee se kiinnityspultti poikki .
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
mk4zetecin laakereita kun prässättiin niin oli semmonen kuppi siellä alla, mihin se napa menee jämptisti. Sitten vaan lukkorenkaat irti ja napa siihen kuppiin pystyyn ja painamaan. Uus paikalle vanhaa ulkokoolia apuna käyttäen. Reikä on navassa suurempi niistä kohdista missä laakeri ei normaalisti ole, joten vanhan koolin paikalleen juuttumisesta ei ole pelkoa, kun sitä apuna käyttää. Napa on sen mallinen, että laakerit voi painaa "läpi", eli ei ole väliä kummalta puolelta sitä lähtee sinne tunkemaan.
Jäsen #606
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
No kiitos tämän hetkisistä vastauksista! Koitetaan huomenna ruveta purkamaan.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
No nyt on laakeri vaihdettu! Hyvä tuli vaika hiukan vastustelikin. Kaikki mahdolliset pultit meni avatessa poikki! Ainoa mikä lähti ehjänä, oli alapallo. Lopulta oli otettava koko tolppa irti ja ruuvipenkkiin, kun iskarin alapään pulttia poratessa pois katkesi pikku terä sinne!
Piti sitten tehdä roppakaupalla uusia kierteitä. Ja oli muuten tiukassa vanha laakerikin. Vaivaiset 7h meni tuohon hommaan! Mutta säästinpä kun tein itse.
Kiitos kaikille vinkkejä antaneille!!


Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
- Paikkakunta: Espoo/Nummela
Vastaavat ongelmat oli Hannezen Mondeossa. Kaikki mahdolliset pultit oli umpipuuta ja varomattomasti irroitettaessa saatiin pari poikkikin. Pojat käyttivä prässiä tomerasti 25 to paineella; tuloksena prässin hajoaminen.Vetari istui tietysti rihloissaan kuin tauti, mutterin asennus vetarin päähän vaati viilaa ja "pörrää"-ja paljon! Jarrulevy sentään irtosi ilman rälläkkää.Hankalin ja huono-onnisin laakerin vaihto, mihin tähän saakka olen törmännyt.Niin, luettelosta puuttuu katkennut rautakanki!!!
-
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 17. 17:29:34 2002
- Paikkakunta: Stadi
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Omaan rekeen (mondeo) vaihdoin etulaakerin eilen. Purin navan irti (lähti yllättävän hyvin noihin aikaisempiin juttuihin verrattuna) ja käytin fordilla, jossa ottivat vanhan laakerin ulkokehän irti ja laittoivat uuden laakerin tilalle. Hommassa meni alle puoli tuntia ja kustansi 67.90€...

Melko kallista...


Melko kallista...
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Eli saamme piakkoin tallille uuden prässin ja kangenkin?cossu44 kirjoitti:Vastaavat ongelmat oli Hannezen Mondeossa. Kaikki mahdolliset pultit oli umpipuuta ja varomattomasti irroitettaessa saatiin pari poikkikin. Pojat käyttivä prässiä tomerasti 25 to paineella; tuloksena prässin hajoaminen.Vetari istui tietysti rihloissaan kuin tauti, mutterin asennus vetarin päähän vaati viilaa ja "pörrää"-ja paljon! Jarrulevy sentään irtosi ilman rälläkkää.Hankalin ja huono-onnisin laakerin vaihto, mihin tähän saakka olen törmännyt.Niin, luettelosta puuttuu katkennut rautakanki!!!
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe