V6 ja MS
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
V6 ja MS
Tuli tässä mieleen että jos ton Caprin K-jetin korvais Efi:lä ja
laittais MS:n ohjaamaan bensaa ja sytkää..
Se suuri kysymys onkin että kuinka paljon lisää tehoa voi tuolla
setillä saada verrattuna perinteiseen settiin?
laittais MS:n ohjaamaan bensaa ja sytkää..
Se suuri kysymys onkin että kuinka paljon lisää tehoa voi tuolla
setillä saada verrattuna perinteiseen settiin?
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Tuskin huipputehoja ja vääntöä paljonkaan, mutta käynnin ja vedon voi saada paremmaksi alkaen alakierroksilta läpi koko alueen.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Juu, se olikin yksi syy tähän svappiin että kone sais paremmin ilmaa.
Nyt pitäs löytää jostain noi efi:n hilkeet.
Käyköhän K-jetin pumppu tuolle efille vai pitääkö sekin vaihtaa?
Täytynee tonne projektit osioon laitella juttua tuosta hommasta jos saan sen alkuun.
Nyt pitäs löytää jostain noi efi:n hilkeet.
Käyköhän K-jetin pumppu tuolle efille vai pitääkö sekin vaihtaa?
Täytynee tonne projektit osioon laitella juttua tuosta hommasta jos saan sen alkuun.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Tota en ottanu huomioon ja on muuten hiljaa tosi. Puhuvat noin 10-15hp lisästä jos tuon vanhan "four-risersin" korvaa jollain.tanari kirjoitti:uskon että tehoa tulee paljonkin lisää, koska se EFI imusarja virtaa aivan eritavalla kuin se k-jetin paskasarja, missä ei ole kun 4pientä kanavaa päällä
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
mites kun tehdas ilmottaa silti 2.8EFi:llekin 150heppaa,saman kun K-jetilläkin...?MouTine kirjoitti:Tota en ottanu huomioon ja on muuten hiljaa tosi. Puhuvat noin 10-15hp lisästä jos tuon vanhan "four-risersin" korvaa jollain.tanari kirjoitti:uskon että tehoa tulee paljonkin lisää, koska se EFI imusarja virtaa aivan eritavalla kuin se k-jetin paskasarja, missä ei ole kun 4pientä kanavaa päällä
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
samoin 2.8i GLS Granadassa -77-81 haaveillaan 160hepasta,mistähän toi ero Capri/Granada moottoreissa sitten tulee/tuleeko?verraten vaikkapa Sierran 150 heppaan tai viimeisen mallin Granada -82-85 2.8injectioniin,myöskin 150heppaa ilmotetaan! kaikki K-jettejä kuitenkinjjs kirjoitti:2,8i K-jetistä ilmoitetaan 150hv ja Caprissa peräti 160hv. Ei saavuta todellisuudessa edes tuota pienempää lukemaa, saa vähentää noin 10hv. 2,8/9 efi saavuttanee sen 150.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Alunperin ilmoitettiin 2,8i -moottoreihin 160hv, mutta Helmutit tekivät normitarkistuksia (eli TuV -tsekkauksia) Granadalle ja huomasivat ettei koneesta tullut 160hv:tä, alle 150, Ford muutti sitten lukeman 150hv:hen. Caprin kohdalla ei ole varmaa tietoa, pari tarinaa/vaihtoehtoa on olemassa:
- Caprissa on tuplaputket -> enemmän tehoa (oikeasti ehkä +2hv. Mutua silti..). Myös väitettiin että virranjakajan ennakoissa olisi ollut eroa mutta se on puppua. Samalla nrolla ollut aina; joko motorcraft tai bosch.
-todennäköisempi vaihtoehto on että Capriin ko. testiä ei tehty ja teho jäi alunperin ilmoitettuun ja coupe-esc.. capriin paremmin sopivaan lukemaan.
- Caprissa on tuplaputket -> enemmän tehoa (oikeasti ehkä +2hv. Mutua silti..). Myös väitettiin että virranjakajan ennakoissa olisi ollut eroa mutta se on puppua. Samalla nrolla ollut aina; joko motorcraft tai bosch.
-todennäköisempi vaihtoehto on että Capriin ko. testiä ei tehty ja teho jäi alunperin ilmoitettuun ja coupe-esc.. capriin paremmin sopivaan lukemaan.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
150 ja -60 heppaiset koneet on eri valunumerolla. Ja yllätten en niitä nyt muista.
Myös huomioitavaa on se, että Granadaan ensimmäisena mahdollisena mallivuotena jona ruiskua sai, sai autoa yhden vuoden ajan paremmalla imusarjalla. Jounillahan oli tämmöinen kone jossa oli tämä 6-kurkkuinen sarja ja kammio.
Myös huomioitavaa on se, että Granadaan ensimmäisena mahdollisena mallivuotena jona ruiskua sai, sai autoa yhden vuoden ajan paremmalla imusarjalla. Jounillahan oli tämmöinen kone jossa oli tämä 6-kurkkuinen sarja ja kammio.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 795
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002
Karkaa vähän aiheesta, mutta meneekö Skorpissa siis yhtenä putkena loppuun asti? Sierran kattiversiossa putket yhdistyy pakosarjoista katille ja haarautuu siitä kahdelle helvetinmoiselle vaimentimelle ja yhdistyy lopuksi takavaimentimelle. Tässä siis luvattu 145hv ja tuskin on yhtään vähempää.Sine kirjoitti: 2.9i EFi (12V) pakoputkisto yhdistyy yksiputkiseksi heti alussa
Olen suunnitellut pakoputken vaihtoa ja samalla pähkäillyt kannattaako nuo haarat säilyttää, eli onko ne alavääntöjen takia tehty noin vai melun vähentämiseksi. Hiton hiljainen putkisto tuollainen, ja on ihan Motorcraftin alkuperäinen, halkaisija 2.25". Marteliuksen 2.5" suora hormi olisi yksi vaihtoehto tai sitten teettää 2.5" tuumainen haarahormi paremmin virtaavilla pöntöillä. Tuolla saanee lähemmäs 160hv, sen verran tukkoiselta tuo alkuperäinen rööri vaikuttaa.
En tiedä tarkemmin mitä MS:llä saisi koneesta irti. Jenkit näkyy myyvän 2.9i (löytynee myös 2.8 ) teholastua, jolla luvataan +10hp eli varmaan samoihin jäisi tehonlisä. Nuo on Ford Broncon tarvikkeita ja voi olla hiukkasen eroavat Euro-Fordin kamoista.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Ne 2.9 12V:t mitä minä olen nähnyt, niin kyllä.Miku kirjoitti:Karkaa vähän aiheesta, mutta meneekö Skorpissa siis yhtenä putkena loppuun asti?Sine kirjoitti: 2.9i EFi (12V) pakoputkisto yhdistyy yksiputkiseksi heti alussa
---
Microcatistä piti katsoa varmistus. Kyllä, 2.4 ja 2.9 12V ovat yksiputkisella pakoputkella. Äänenvaimentimien määräksi laskin 4 kpl (joista todennäköisesti yksi on sitten tarvittaessa katalysaattori). Alkukäyrissä pakosarjalta näyttäisivät olevan 2 kpl lamdojen paikat ja näin on myös käytännössä.
2.9 24V Scorpion putkistosta laskin 4 kpl katalysaattoreita ja 4 kpl äänenvaimentajia siis 8 kpl pönttöjä! Pakko olla jotain vaikutusta tehoon ja vääntöön!
Uskoisin, että pakoputkiston ahtaudella on vaikutettu myönteisesti alhaisen väännön muodostumiseen. Tehon puolesta ei siis liene paras vaihtoehto.
Jenkkilässä nuo V6 padat on muistaakseni ahdistettu vieläkin matalammille tehoille, kun joskus selasin Bronco foorumeita läpi. 2.8:n kohdalla taidettiin mainita tehoksi jopa n. 100 hp lukuja saastelaitteilla varustettuna.
MS voisi olla näppärä oikotie tehon lisäykseen.
Täällä lisää englanninkielentaitoisille.
http://www.therangerstation.com/tech_library/index.htm
-
- Viestit: 920
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
- Paikkakunta: Jkl
Jenkkimalleissa on myös matalammat puristukset.Sine kirjoitti:Jenkkilässä nuo V6 padat on muistaakseni ahdistettu vieläkin matalammille tehoille, kun joskus selasin Bronco foorumeita läpi. 2.8:n kohdalla taidettiin mainita tehoksi jopa n. 100 hp lukuja saastelaitteilla varustettuna.
MS voisi olla näppärä oikotie tehon lisäykseen.
Täällä lisää englanninkielentaitoisille.
http://www.therangerstation.com/tech_library/index.htm
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654
Cossu 4x4 x2
#654