itseasiassa tämä pitää paikkansa. PULTEISSA ei ole kierrelukitetta. joissakin muissa fordin koneissa on, mutta esimerkiksi OHC koneen pulteissa EI OLE kierrelukitetta. se taas toisaalta ei ole kokototuus, koska Fordin korjaamokirjallisuus nimenomaan käskee käyttämään loctite 270 kierrelukitetta vauhtipyörän kiinnittämiseen. itseasiassa kävin töissä tarkistamassa asian tänään, koska en täysin varmasti muistanut kuinka päin asia oli.NiceMan kirjoitti:No oharissa ei ole orginaalisesti kierrelukitetta vauhtipyörän pulteissa...
itse kuten aikaisemminkin sanoin käyttäisin ko. paikassa edelleen lukitetta, ja vetäisin noin 80-90nm lukemiin noi pultit. tämä siis henkilökohtainen mielipiteeni asiaan, enkä neuvo kenenkään tekevän niin.
ja mitä tulee siihen vauhtipyörän irtoamiseen, niin mielessä kävi ajatus että onhan siellä vauhtipyörän ja kampiakselin välissä se sokka/tappi/ohjuri kanssa, ettei ole vain pulteilla kiinni?