24v ja 4x4

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

24v ja 4x4

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Syyskuu 28. 22:06:36 2006

tuossa kun selvittelin tuota lukko mysteeriä niin vastaan tuli tuon 24v ja 4-vedon rakentelu projekti
24v+4x4
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Corleone
Viestit: 528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
Paikkakunta: Lpr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Corleone » To Syyskuu 28. 22:41:27 2006

Tommonen on mielessä kummitellu mutta vielä on hiukan epäselvää mitä katsastusmies asiaan sanoo jos sen tuohon allekirjoituksen sierraan teen, kun on vähäpäästöinen. Kone tulisi olemaan vuotta uudemmasta eli ei pitäisi kai olla ongelma. Kattihan sinne joka tapauksessa menee.

Jarrut varmaan 4X4 cossusta, jos on samaa mallisarjaa?

Paikallisen A-Katsastuksen päällikkö tarjosi pehmeän soffan ettei asiakkaan tarvitse kovaa penkkiä kuluttaa mutta siihen se sitten jäikin, mitään tietoa ei irronnut. Tokaisi vaan että selvitteleppäs asiaa ja palaile sitten dokumenttien kanssa asiaan. :evil:

Olisko kellään tuohon tarvittavia dokumentteja laittaa? :roll:
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Pe Syyskuu 29. 23:08:30 2006

Olihan se V6 24v 4x4 farkku-Sierra CRSC jäärata-ajeluissa mukana pari talvea sitten Outokummussa, mitä lie autolle ja kuskille kuuluu tänä päivänä? En muista enää, kuka sitä autoa kuskasi. Hyvin avuliaan oloinen kaveri oli, kun juttelin ja kyselin autosta. Hämärän muistikuvan mukaan Sierra oli Mk1 Ghia:n keulalla (tuplavalot jne) eli ei ollut ilmeisesti vähäpäästöinen.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Syyskuu 30. 0:14:49 2006

Sine kirjoitti:Olihan se V6 24v 4x4 farkku-Sierra CRSC jäärata-ajeluissa mukana pari talvea sitten Outokummussa, mitä lie autolle ja kuskille kuuluu tänä päivänä? En muista enää, kuka sitä autoa kuskasi. Hyvin avuliaan oloinen kaveri oli, kun juttelin ja kyselin autosta. Hämärän muistikuvan mukaan Sierra oli Mk1 Ghia:n keulalla (tuplavalot jne) eli ei ollut ilmeisesti vähäpäästöinen.
Se on tämä tämä... Sanos sä Jouni kun tiiät kaverin. Mekaanikko nimellä pyöri täälä. Itse muistan hänet ennemmänkin siitä että kaverilla on omistuksessa aito alkuperäinen "suomi" 2.8i Capri.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

scorpio4x4
Viestit: 252
Liittynyt: To Joulukuu 18. 20:16:46 2003
Paikkakunta: Suomen hollanti

Viesti Kirjoittaja scorpio4x4 » La Syyskuu 30. 8:29:21 2006

Juupa juu. Mun entinen siekkuhan se joutui mekaanikkorace:lle jalostettavaksi... Pirtsakka pelihän se oli ko. tekniikalla.

Nykyisin auto on imatralla uudella omistajalla.
Tais joskus kysellä jotain foorumilla.

Itellä kummitellu tuo 4x4 scorpion terästäminen 24v koneella....

Ajan puute harrasteisiin on estäny moiset projektit :(
#636
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu ;)

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Syyskuu 30. 13:16:07 2006

MouTine kirjoitti:kaverilla on omistuksessa aito alkuperäinen "suomi" 2.8i Capri.
Mikä niistä kolmesta? :shock:
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Syyskuu 30. 13:18:37 2006

jjs kirjoitti:
MouTine kirjoitti:kaverilla on omistuksessa aito alkuperäinen "suomi" 2.8i Capri.
Mikä niistä kolmesta? :shock:
Se valkoinen.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Corleone
Viestit: 528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
Paikkakunta: Lpr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Corleone » La Syyskuu 30. 18:31:21 2006

Corleone kirjoitti:Tommonen on mielessä kummitellu mutta vielä on hiukan epäselvää mitä katsastusmies asiaan sanoo jos sen tuohon allekirjoituksen sierraan teen, kun on vähäpäästöinen. Kone tulisi olemaan vuotta uudemmasta eli ei pitäisi kai olla ongelma. Kattihan sinne joka tapauksessa menee.

Jarrut varmaan 4X4 cossusta, jos on samaa mallisarjaa?

Paikallisen A-Katsastuksen päällikkö tarjosi pehmeän soffan ettei asiakkaan tarvitse kovaa penkkiä kuluttaa mutta siihen se sitten jäikin, mitään tietoa ei irronnut. Tokaisi vaan että selvitteleppäs asiaa ja palaile sitten dokumenttien kanssa asiaan. :evil:

Olisko kellään tuohon tarvittavia dokumentteja laittaa? :roll:


No mutta laittakaas nyt mielipiteitä sitä onnistuuko tuo laillisesti vai ei? siis tuohon 91 vähäpäästöiseen malliin.
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » La Syyskuu 30. 19:56:51 2006

mun tietojen mukaan jos saat boa/bob moottorista rekisteri otteen kopion ja sillä yhdenmukaisuus todistuksen niin silloin moottorista on todistus että se on vähäpäästöinen.(tai muulla tavalla todistaa että on vähäpäästöinen moottori
silloin sen asennus pitäisi onnistua sierraan.
Silloin ei tarvisi emissio testejä tehdä.
Sami voisi kertoa onko mahdollista?

scorppi 4x4:ään tää asennus on vain muutos katsastus.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Corleone
Viestit: 528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
Paikkakunta: Lpr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Corleone » To Lokakuu 5. 21:47:26 2006

Faq:ista lainattua:

Moottorin ja pakoputkiston muutokset
5 §

Moottorin vaihto

1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä alkuperäistä kevyemmän, teholtaan tai iskutilavuudeltaan pienemmän moottorin vaihtaminen.

2. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä myös sellaisen alkuperäistä painavamman, teholtaan tai iskutilavuudeltaan suuremman moottorin (vertailumoottori) vaihtaminen, jonka auton valmistaja on tarkoittanut käytettäväksi samaan mallisarjaan kuuluvassa, yleiseen tieliikenteeseen tarkoitetussa autossa, taikka myös vertailumoottoreita tehokkaamman, painavamman tai iskutilavuudeltaan suuremman moottorin vaihtaminen. Vaihtaminen on sallittua seuraavin edellytyksin:

a) auton jarrut, voimansiirto ja muut liikenneturvallisuuteen vaikuttavat rakenteet vastaavat vertailumoottorilla varustettua autoa, mahdollinen vakiovarusteena oleva lukkiutumaton jarrujärjestelmä mukaan luettuna;

7 §

Vähäpäästöisen auton moottorin vaihto ja muuttaminen

1. Vähäpäästöiseen autoon saa 5 §:ssä mainituin ehdoin vaihtaa mallisarjaan kuuluvan, muutoksen kohteena olevaa autoa päästövaatimuksiltaan vastaavaan autoon tarkoitetun moottorin kaikkine päästöihin vaikuttavine rakenteineen ja laitteineen. Muunlaisen moottorin varustettuna kaikkine päästöihin vaikuttavine rakenteineen ja laitteineen saa 5 §:ssä mainituin ehdoin vaihtaa vain, mikäli moottori on tarkoitettu autoon, joka täyttää muutoksen kohteena olevaa autoa koskevat tai myöhemmät päästövaatimukset.


Eli eikös tuon pitäisi noilla pykälillä onnistua, jos Scorpista laitetaan ne aktiivihiili pöntöt ja EGR systeemit kanssa, vai olenko ihan metsässä?

Joku joka noita osaa paremmin tulkita voisi vielä kertoa että voiko jarrut verrata suoraan Scorppioon vai 4X4 Cossu Sierraan? ABS:sät joutuu kuitenkin laittamaan kun ei tuossa nyt niitä ole :evil:

Ja mites se nyt oli, onko se 4X4 Cossu samaa mallisarjaa kuin tuo XR 4X4?

Rekisteriote luovuttajasta löytyy kyllä jolla saadaan taas paikalliselta Voortilta Microcatista päästönormi ulos tai jos ei kelpaa niin sitten suoraan Fordilta. Edellisen Scorppion rekisteröinti katsastukseen riitti tuo Microcatin print screeni 8)

Avaas nyt Sami sanainen arkkusi... :wink:
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » To Lokakuu 5. 23:09:29 2006

Corleone kirjoitti: a) auton jarrut, voimansiirto; ja muut liikenneturvallisuuteen vaikuttavat rakenteet vastaavat vertailumoottorilla varustettua autoa, mahdollinen vakiovarusteena oleva lukkiutumaton jarrujärjestelmä mukaan luettuna

7 §

Vähäpäästöisen auton moottorin vaihto ja muuttaminen

1. Vähäpäästöiseen autoon saa 5 §:ssä mainituin ehdoin vaihtaa mallisarjaan kuuluvan, muutoksen kohteena olevaa autoa päästövaatimuksiltaan vastaavaan autoon tarkoitetun moottorin kaikkine päästöihin vaikuttavine rakenteineen ja laitteineen. Muunlaisen moottorin varustettuna kaikkine päästöihin vaikuttavine rakenteineen ja laitteineen saa 5 §:ssä mainituin ehdoin vaihtaa vain, mikäli moottori on tarkoitettu autoon, joka täyttää muutoksen kohteena olevaa autoa koskevat tai myöhemmät päästövaatimukset.
Joskus olen kuullut, että vähäpäästösten autojen kohdalla olis vaadittu sama perävälitys ja vaihdelaatikko, eli vähäpäästönen nelikko jäis haaveeks..
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

Jimi
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Huhtikuu 27. 21:22:20 2004

Viesti Kirjoittaja Jimi » Pe Lokakuu 6. 15:55:45 2006

ylimark kirjoitti:
Corleone kirjoitti: a) auton jarrut, voimansiirto; ja muut liikenneturvallisuuteen vaikuttavat rakenteet vastaavat vertailumoottorilla varustettua autoa, mahdollinen vakiovarusteena oleva lukkiutumaton jarrujärjestelmä mukaan luettuna

7 §

Vähäpäästöisen auton moottorin vaihto ja muuttaminen

1. Vähäpäästöiseen autoon saa 5 §:ssä mainituin ehdoin vaihtaa mallisarjaan kuuluvan, muutoksen kohteena olevaa autoa päästövaatimuksiltaan vastaavaan autoon tarkoitetun moottorin kaikkine päästöihin vaikuttavine rakenteineen ja laitteineen. Muunlaisen moottorin varustettuna kaikkine päästöihin vaikuttavine rakenteineen ja laitteineen saa 5 §:ssä mainituin ehdoin vaihtaa vain, mikäli moottori on tarkoitettu autoon, joka täyttää muutoksen kohteena olevaa autoa koskevat tai myöhemmät päästövaatimukset.
Joskus olen kuullut, että vähäpäästösten autojen kohdalla olis vaadittu sama perävälitys ja vaihdelaatikko, eli vähäpäästönen nelikko jäis haaveeks..
Eli siis välitys ja laatikko pitäs olla samat ku luovuttaja autossa vai, kun siis molemmat on vähäpäästöisiä ts. kun tuohon vähäpäästöiseen nelikkoon vaihdetaan vuotta uudempi vähäpäästöinen moottori, se ei enää olekkaan tarpeeksi vähäpäästöinen :roll:

Ja siis tuo nykynen -92 mallinen Scorppio cossu mihin on laitettu manuaali onkin siis laiton kun ei päästöt enää kelpaa laatikon vaihdon jälkeen?

En kyllä ihmettelis vaikka näin oliskin...

T. Corleone
Sierra RS Cosworth 4X4 -91
Sierra RS Cosworth 2wd -89

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Pe Lokakuu 6. 20:58:10 2006

Jimi kirjoitti: Ja siis tuo nykynen -92 mallinen Scorppio cossu mihin on laitettu manuaali onkin siis laiton kun ei päästöt enää kelpaa laatikon vaihdon jälkeen?
Periaatteessa niin, sillä VTT:n testissä mitataan mm. auton hiilidioksidipäästöjä ja sen takia loota vaikuttaa siihen. Mutta eipä sitä laatikon tyyppiä lue rekisteriotteessa, siitä kukaan tule mitään sanomaan tai kysymään. Ainoastaan tekniikanvaihdoksissa vähäpäästöiseen autoon kysellään moottorin sopivuutta lootaan ja perävälityksiin, siitä saattaa myös tarvita paperin maahantuojalta jos ei kumpikin ole samasta kanta-autosta.

Kaveri harrastelee noita etuvetosia Ooppeleita niin se on vähäsen tutustunut noihin kuvioihin... :roll:

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Pe Joulukuu 8. 13:04:54 2006

MouTine kirjoitti:
jjs kirjoitti:
MouTine kirjoitti:kaverilla on omistuksessa aito alkuperäinen "suomi" 2.8i Capri.
Mikä niistä kolmesta? :shock:
Se valkoinen.
OT:ksi menee, mutta tuossa kuvaa Kiteeltä kotipihasta joskus kesältä 2002 tai 2003, kun mekaanikkorace pyörähti kylässä em. Caprilla:

http://img.photobucket.com/albums/v510/jouni/28_1b.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v510/jouni/28_2b.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v510/jouni/28_3b.jpg
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Pe Joulukuu 8. 14:14:04 2006

jouni kirjoitti:
MouTine kirjoitti:
jjs kirjoitti: Mikä niistä kolmesta? :shock:
Se valkoinen.
OT:ksi menee, mutta tuossa kuvaa Kiteeltä kotipihasta joskus kesältä 2002 tai 2003, kun mekaanikkorace pyörähti kylässä em. Caprilla:

http://img.photobucket.com/albums/v510/jouni/28_1b.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v510/jouni/28_2b.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v510/jouni/28_3b.jpg
lisää OT:tä on ne vaan hienoja :D :D :D :D
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78


MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Joulukuu 8. 15:45:05 2006

Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Vastaa Viestiin