Sierran lämmityslaitteen puhallin

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jekki
Viestit: 834
Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
Paikkakunta: Kauhava

Sierran lämmityslaitteen puhallin

Viesti Kirjoittaja Jekki » Su Lokakuu 29. 20:05:43 2006

Ongelma että ei pyöri kakkosnopeudella kuin samaa nopeutta kuin "nolla" asennossa. Nolla, yksi ja kolme toimii oikein. Onko vika vastusksessa ja missä se vastussarja sijaitsee?

Kyseessä 2.0iS DOHC -93. (ei kossu)
# 1424 # Vauhti maksaa rahaa, kovaako haluat mennä?

Kuga

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Lokakuu 29. 20:14:57 2006

Vastus on puhaltimen yhteydessä.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Su Lokakuu 29. 20:16:08 2006

Siinähän se on kiinni moottorissa. Dokissa on tuon moottorin irroitus hieman kinkkistä kun kansi tulee niin yläs. Mutta kyllä se sieltä pois mahtuu tulemaan. Ja moottorihan sijaitsee konehuoneen takaosassa sen mustan suojamuovin alla.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Su Lokakuu 29. 21:59:11 2006

Vai olisko kuitenkin tällä kertaa se kytkin rikki... Kannattaa melkeen mitata ennen kun alkaa muuta purkamaan. Eli vaikka sieltä vastuksen luota mitata, että tuleeko sähkö oikeaan paikkaan eri asennoissa.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

Jekki
Viestit: 834
Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Jekki » Ma Lokakuu 30. 7:28:25 2006

Tattista. Tutkitaan. Mulla oli semmonen kumma käsitys, että puhallin löytyy keskikonsolista radion takaa ja vänkärin puoli purkamalla pääsis siihen käsiks, mutta se on siis kuitenki hiukan helpommassa paikassa. Oon myyny auton ja se on vielä mun pihassa mutta aattelin että antasin mukaan sen vastuspakan, tulis ostajalle reilu mieli.
# 1424 # Vauhti maksaa rahaa, kovaako haluat mennä?

Kuga

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ma Lokakuu 30. 10:09:05 2006

Useempaan kertaan oon kolvaillu vastusta kun on onllut vastaavanlainen vika.

Mikäänhän ei oo varmaa, paitsi epävarma mutta kyllä minäkin sitä vastusta veikkaisin.
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

Latexi
Viestit: 648
Liittynyt: To Maaliskuu 20. 12:35:04 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Latexi » Ma Lokakuu 30. 20:53:15 2006

Kyl se tuolla konehuoneen puolella on kuten sanottu jo. Tuulilasin pyyhkijöiden ritilän alla osittain oleva muovisuoja on kahdella pultilla kiinni. Sen jälkeen täytyy raivata johtosarjoja, lämpöhuopaa ja mahdollinen jarrutehostimen alipaineputki pois.

Muovi lähtee nykimällä ylös ja eteenpäin. Siinä on klipsuja pystysuunnassa ja sit vaakasuunnassa (takasin laitto vaatikin enemmän huumoria, riippuen raivauksen laadusta). Itse moottori on kahdella pultilla ja usein aika tiukasti vielä tiivisteestään kiinni. Ja se mahtuu siitä välistä pois vaikkakin voi vaatia pikku palikkatesti-meininkiä.

Just otiin kolmeen kertaa pois. Ku ensin hätäkorjasin oman. Sitten otin varaosaautosta ja taas omasta pois.

Vastaa Viestiin