Cossun kytkin ohariin

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Cossun kytkin ohariin

Viesti Kirjoittaja qreippi » Su Marraskuu 5. 21:24:20 2006

Löytyy Sachsin astelma ja levy (mallia cosworth), mutta miten liitämme sen oharin jatkoksi? mitä vaihtoehtoja? kertokaa miten olette toteuttaneet ja mitä pitää huomioida.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Mikko R.
CRSC jäsen 2015
Viestit: 160
Liittynyt: La Lokakuu 8. 11:40:51 2005
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Mikko R. » Su Marraskuu 5. 22:02:32 2006

Sopiva vauhtipyörä, johon asetelma mahtuu. Eli OHC sopivalle pulttijaolle muokattu Cossien vp/tai joku customi vauhtipyörä, ellei laita kampiakseliakin Cosworthista. Kytkinkoppakin jää ahtaaksi, Type-9 kytkinkoppia porukka avartanut, helpompi vaihtoehto tietenkin laittaa suoraan T5.
#1193

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Marraskuu 5. 22:25:56 2006

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: Cossun kytkin ohariin

Viesti Kirjoittaja TVR » Su Marraskuu 5. 22:56:26 2006

qreippi kirjoitti:Löytyy Sachsin astelma ja levy (mallia cosworth), mutta miten liitämme sen oharin jatkoksi? mitä vaihtoehtoja? kertokaa miten olette toteuttaneet ja mitä pitää huomioida.
Tekee teräksestä uuden vauhtipyörän ja sovittaa siihen http://www.tvracing.net/images/RS%20500 ... etelma.JPG
Tai ohc transitin vauhtipyörä niin pitäs käydä cossun asetelma suoraan.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Cossun kytkin ohariin

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Marraskuu 5. 23:10:44 2006

TVR kirjoitti:
qreippi kirjoitti:Löytyy Sachsin astelma ja levy (mallia cosworth), mutta miten liitämme sen oharin jatkoksi? mitä vaihtoehtoja? kertokaa miten olette toteuttaneet ja mitä pitää huomioida.
Tekee teräksestä uuden vauhtipyörän ja sovittaa siihen http://www.tvracing.net/images/RS%20500 ... etelma.JPG
Tai ohc transitin vauhtipyörä niin pitäs käydä cossun asetelma suoraan.
Millekäs startille tuo sun kytkin/vauhtis sitten soveltuu.
Tuosta transun vauhtipyörästä saa sitten tarvittaessa rakennettua viellä pyklää isommallekin kytkimelle.

Mites tuon T5 kytkinkopan soveltaminen tuohon T9:n jatkoksi mahtaisi onnistua ?
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: Cossun kytkin ohariin

Viesti Kirjoittaja TVR » Su Marraskuu 5. 23:41:17 2006

Aksu kirjoitti:
TVR kirjoitti:
qreippi kirjoitti:Löytyy Sachsin astelma ja levy (mallia cosworth), mutta miten liitämme sen oharin jatkoksi? mitä vaihtoehtoja? kertokaa miten olette toteuttaneet ja mitä pitää huomioida.
Tekee teräksestä uuden vauhtipyörän ja sovittaa siihen http://www.tvracing.net/images/RS%20500 ... etelma.JPG
Tai ohc transitin vauhtipyörä niin pitäs käydä cossun asetelma suoraan.
Millekäs startille tuo sun kytkin/vauhtis sitten soveltuu.
Tuosta transun vauhtipyörästä saa sitten tarvittaessa rakennettua viellä pyklää isommallekin kytkimelle.

Mites tuon T5 kytkinkopan soveltaminen tuohon T9:n jatkoksi mahtaisi onnistua ?
Mulla on dokki koneen startti kun hammaskehää tuotu siansa verran koneeseenpäin ja siinä dokin startissa on sopivasti lyhyempi se kopan sisään menevä pää. Normi startin väliin joutu laittaa 10mm laipan että sitä pysty käyttään.

Vastaa Viestiin