iS sierraan cosworthin ruisku
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
iS sierraan cosworthin ruisku
Eli meneekö 2WD sierra cosworthin ruisku ja imusarja 205-lohkoon heittämällä?
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Menee jos siinä lohkossa on Cossun kansi päällä, kanavat on aivan eri muotoiset eli ei Cossu imusarja siihen OHC kanteen sovi.
Katkomalla ja hitsaamalla tietenkin onnistuu, kun sylinteriväli on sama.
Katkomalla ja hitsaamalla tietenkin onnistuu, kun sylinteriväli on sama.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
ei sovi siihenkään.muuttamalla sitä se sopii vaikka mihin eli ei muutakuin rakentamaan
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
helpoin bolt-on vaihtoehto on is-imusarja+suutintukki ja kaikki muu cossusta.
cossun paineen säädin ei sovi is-suutintukkiin ja cossun suutintukki ei mahdu paikoilleen is-imusarjan kans.
helpoin on laittaa joku fse-paineensäädin adapterinippeleillä ja letkulla is-tukkiin.
cossun kaasuläppäkotelon pulttijako on sama kuin is.
is-imusarjan kaasuläpän reikää täytyy avartaa ja kannattaa tehdä n. 10-15mm korotuslaippa imusarjan ja kaasuläpän väliin, varsinkin jos asentaa cossun kaasuläpän ISC-venttiilin alaspäin, muuten se ottaa kiinni 1-sylinterin suuttimeen.
kuva
cossun paineen säädin ei sovi is-suutintukkiin ja cossun suutintukki ei mahdu paikoilleen is-imusarjan kans.
helpoin on laittaa joku fse-paineensäädin adapterinippeleillä ja letkulla is-tukkiin.
cossun kaasuläppäkotelon pulttijako on sama kuin is.
is-imusarjan kaasuläpän reikää täytyy avartaa ja kannattaa tehdä n. 10-15mm korotuslaippa imusarjan ja kaasuläpän väliin, varsinkin jos asentaa cossun kaasuläpän ISC-venttiilin alaspäin, muuten se ottaa kiinni 1-sylinterin suuttimeen.
kuva
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Muutamallla klubilaisellahan on otettu Is-imusarjasta kannen laippa ja liitetty siihen sitten Cosan imusarja? Kannattaako is-imusarjaa, jossa on isot kanavat ja pitkät alavääntöä lisäävät putket, vaihtaa on sitten toinen kysymys? Iso turbo ja lyhyt imusarja ei ainakaan lisää alavääntöä.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Tai sitten teet is:n sarjasta muokkaamalla cossun paineotelolle.
Is:n sarjasta n.15cm uusi pohja painekoteloon ja liitetään kumiputkilla Esim. näin.
Ja tuo vääntö on itseäni hieman ihmetyttänyt koska noissa joissa on cossun kotelo muokattu niin niissä vääntö on ollut n450Nm luokkaa cossun vakio puhaltimilla.Kun taas is:n is:n sarjalla tehty ei vääntö ole ollut niin suuri.Tietty kaikki kokoon panot erillaisia mutta kun heitoa on ollut yli 150Nm
Is:n sarjasta n.15cm uusi pohja painekoteloon ja liitetään kumiputkilla Esim. näin.
Ja tuo vääntö on itseäni hieman ihmetyttänyt koska noissa joissa on cossun kotelo muokattu niin niissä vääntö on ollut n450Nm luokkaa cossun vakio puhaltimilla.Kun taas is:n is:n sarjalla tehty ei vääntö ole ollut niin suuri.Tietty kaikki kokoon panot erillaisia mutta kun heitoa on ollut yli 150Nm
Viimeksi muokannut Aksu, La Elokuu 28. 13:51:43 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 115
- Liittynyt: Pe Joulukuu 26. 16:19:15 2003
- Paikkakunta: kärkölä
iS:ään cossun ruisku
mutta mitäs hyötyä iS:ään on laittaa cossun ruisku
eihän se sen enempää polta jos kanaville ei ole tehty mitään ja sittenhän vastaan tulee pakopuoli.

eihän se sen enempää polta jos kanaville ei ole tehty mitään ja sittenhän vastaan tulee pakopuoli.
jäsen#179
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 1074
- Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
- Paikkakunta: Lahti
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Momenttiin voi vaikuttaa kaasuläpän paikka imusarjassa, IS- sierrassahan läppä on "painekotelon" päässä ja cossussa se tulee siihen 2. ja 3. sylinterin imukanavan väliin. Eräässä tunnetussa kilpatallissa kokeiltiin cossuun läppää imusarjan päähän ja todettiin täytös erilaiseksi takimmissa sylintereissä (lambda- anturi joka pakokanavassa) jonka jälkeen palattiin perinteiseen systeemiin...
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
iS:n imusarja ei virtausopillisesti tarkasteltuna ole paras mahdollinen turboimusarja putkimaisen muotonsa ansiosta. Cosworthin imusarjoissa kanavapaine on tasoitettu keskisyötöllä ja imukartiolla.
Lyhyesti siis nelonen saa liikaa painetta aina.
Lyhyesti siis nelonen saa liikaa painetta aina.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Ylläpitäjä
Tää on nyt tätä turbokoneen suunnittelua, toteutus on sitten eri asia alkaako se viikon vai parin vuoden päästä, mutta se on selvä että se tulee ja heti kunhan rahaa tulee, männät ja veivit kaikki on tarkotus vaihtaa eli ei nyt sitä budjettiturboa... Mä tänään vähän kattelen noita ruiskuja ja mietin parasta ratkaisua, lisäehdotuksiakin saa antaatoniwe kirjoitti:toi on tottahezzi kirjoitti:vai "budjetti" turboja minun mielestä jos rupeaa rakentelemaan turbo vehkeitä ni pitäs poistaa kaiken maailman budjetti jutut rahaa palaa kuiteskin yli suunnitelmien.mut ei sitä usko ennenku kokeilee..

-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
-
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Nostetaas vanha aihe ylös.. Modet voi muuttaa jos ei ole enää oikeassa osiossa..
Miten mahtaa käytännössä toimia cossun ruisku ohc:n jatkeena turbotettuna kokonaisuudessaan imusarja muutettuna ohc:n jaolle
?? Ajatellaan esim: vihreet suuttimet,3 bar map ja stage 3 lastu.. Tai vaikka vakiona? Saako toimimaan hyvin kaikilla käyttöalueilla? Niin ja pakokaasupäästöillä ei ole merkitystä.
Älkääkä ajatelko et onpa pojalla heti kovat palikat
..
Miten mahtaa käytännössä toimia cossun ruisku ohc:n jatkeena turbotettuna kokonaisuudessaan imusarja muutettuna ohc:n jaolle

Älkääkä ajatelko et onpa pojalla heti kovat palikat

Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
- Viestit: 2457
- Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
- Paikkakunta: Vaajakoski
Ratsastan vähän aiheella ja kysyn, että mihis asti tuo ohc is ruisku riittää ahtimen kanssa?
Joskus muistan lukeneeni täältä että johonki 0.3bar, sitten alkaa vetää laihalle...???
Tarkotus olis "kevväämmällä" laittaa ihi kiinni muuten vakio is:ään, mutta kannesta ajattelin vähän kanavia silotella ja palotiloista ottaa vähän pois, mutta kuitenkin isoilla puristuksilla ja pienillä paineilla.
Joskus muistan lukeneeni täältä että johonki 0.3bar, sitten alkaa vetää laihalle...???
Tarkotus olis "kevväämmällä" laittaa ihi kiinni muuten vakio is:ään, mutta kannesta ajattelin vähän kanavia silotella ja palotiloista ottaa vähän pois, mutta kuitenkin isoilla puristuksilla ja pienillä paineilla.
-
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
No vähänpä ratsastit
Et varmaan koittanut hakua niiku minä tein.. Ei mielestäni liity mitenkään tähän aiheeseen..
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... ight=turbo
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... ight=turbo

Et varmaan koittanut hakua niiku minä tein.. Ei mielestäni liity mitenkään tähän aiheeseen..
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... ight=turbo
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... ight=turbo
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
No joo..V.....ttaa vaan ku yleensä noi ratsastus jutut päätyy siihen et siitä turistaan mistä eniten tiedetään (niinhä se tietty menee)ja pian taas vähä ratsastetaan niin jää pian alkup kysymys varjoon.. Ei pahalla..sori
..
Tuntuu olevan toi cossun ruisku ohariin näköjään aika vähäkommenttinen kysymys muutenki
??

Tuntuu olevan toi cossun ruisku ohariin näköjään aika vähäkommenttinen kysymys muutenki

Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Pablolle jo vastasinkin privalla mutta näin muillekin niin 4wd (kat)aivoilla saa toimimaan tuon ohc kanssa ihan mainiosti 390cc+3bar jopa niinkin hyvin että päästöjä mitatessa arvot pysyi kokoajan samassa jossa katillisessa kuuluisikin olla. Ei nykinyt/muitakaan ongelmia tuolla kokoonpanolla ilmennyt.pablo kirjoitti:Nostetaas vanha aihe ylös.. Modet voi muuttaa jos ei ole enää oikeassa osiossa..
Miten mahtaa käytännössä toimia cossun ruisku ohc:n jatkeena turbotettuna kokonaisuudessaan imusarja muutettuna ohc:n jaolle?? Ajatellaan esim: vihreet suuttimet,3 bar map ja stage 3 lastu.. Tai vaikka vakiona? Saako toimimaan hyvin kaikilla käyttöalueilla? Niin ja pakokaasupäästöillä ei ole merkitystä.
Älkääkä ajatelko et onpa pojalla heti kovat palikat..
Piti b-painetta nostaa muistaakseen reilulla kilolla(~4,5bar) että alkoi olla Co olla 3 paikkeilla. Seuravana aamuna olikin sitten kylmänä Co varmasti reilusti yli 10 kun konttorilla (alle 3km) oli viellä kylmällä koneella 9,5 kun löi mittarin putkeen kiinnii kun ei oikeen kuulostanut sille että olisi päästöt kohdillaan.Muutaman minuutin kaasuttelun jälkeen alkoi jo tippua sinne normi arvoihin
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
- Paikkakunta: Nivala
Tuosta, että nelossylinteri jää laihalle, että miten laihalle se sitten jää, verrattuna muihin. Mahdoton varmasti sanoa kenenkään, että kuin pitkäikäinen turbo ohc on tuolla ruiskulla.
Tuli vain mieleen, että kun itsellä on rakenteilla ohc turbokone, johon tulee 2wd cossun männät ja veivit, ja sitten tuo 4wd cossun ruisku, is:n imusarjalla. Aluksi tulee vain nuo cossun vakio suuttimet. Kait tuon pitäisi olla kestävä kokoonpano?
Puhuvat, että kolmas itserakennettu turbokone on vasta kestävä, tämä on ensimmäinen...
Tälle clubille juuri tämän takia jäsenyyden hommasinkin, koska täältä toivottavasti ohjeita löytyisi.
Tuli vain mieleen, että kun itsellä on rakenteilla ohc turbokone, johon tulee 2wd cossun männät ja veivit, ja sitten tuo 4wd cossun ruisku, is:n imusarjalla. Aluksi tulee vain nuo cossun vakio suuttimet. Kait tuon pitäisi olla kestävä kokoonpano?
Puhuvat, että kolmas itserakennettu turbokone on vasta kestävä, tämä on ensimmäinen...

"Mieluiten ihan sama."