2,3 16V:n asennus Sierraan

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

DiiJayJay
Viestit: 1207
Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DiiJayJay » Ma Lokakuu 30. 14:46:50 2006

cossu44 kirjoitti:
DiiJayJay kirjoitti:Noni. Kenelläkään muulla operaation tehneellä havaittavissa kylmällä koneella "vonkumista". Kaasua painalla katoaa.
Nostaa kierroksia? Tällaista esiintyy samoinkuin ärsyttävä nykäisy jossain kohdassa. En ole asiaan perehtynyt, vain havainnut. Neuvon mukaan 500ohmin vastus on asennettu "sinne jonnekin"
Ei nosta kierroksia. Nykymistä oli havaittavissa, mutta se hävisi kun kytkettiin se vaihteistonasentotietoanturi tai mikäs se nyt oli. JariS sen kuitenkin tietää.

anssikela
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja anssikela » Ti Marraskuu 14. 18:26:25 2006

kuin paljon toi 2,3 kone on sukua 2.0 koneelle, eli onko mahdollista käyttää 2,3 kampiakselia 2.0 koneessa? ja onko tietoa 2,3 iskusta ja porauksesta?

Blueoval
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Blueoval » To Joulukuu 7. 15:52:23 2006

Hei, miten ootta saanu lämpömittarin näyttähän Sierrassa oikein? Meinaan että 2.3 rojekti on (hitaasti ja hapuillen...) edenny suurinpiirtein käynnistykseen asti tuossa johtoja tarkistellessa huomasin että mittari näyttää aivan liikaa sierrassa... onko joku anturi jossa ois oikia resistanssi jossain automallissa vai pitääkö ruveta tinaamaan vastuksia johtoihin? Sitten vielä ko ei noista alipaine letkuista oikein oo löytyny seleviä kuvia ni mitä BAP:pi mittaa? Imusarjan painetta vai ulkoilman? Ja entä se heiluva tulppa siinä imusarjan takaosassa yälpinnassa, saako olla siinä (eli vuotaako...) vai pitäiskö siihen tunkea joku letku? ...

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » To Joulukuu 7. 23:56:35 2006

anssikela kirjoitti:kuin paljon toi 2,3 kone on sukua 2.0 koneelle, eli onko mahdollista käyttää 2,3 kampiakselia 2.0 koneessa? ja onko tietoa 2,3 iskusta ja porauksesta?
Muistaakeni 2.3 koneessa 91mm isku ja 89mm mäntä.
Jäsen #606

Blueoval
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Blueoval » Ti Joulukuu 12. 11:42:07 2006

Prkl...joo nuista jarruista sitte (jokanen tiesti kysyy ko tulee omalle kohalle..), eli suuttimien elvyttyä saatiin 2.3 käymään, mutta nyt pitäis sitte ennen ajelua saada auto leimaan ja jarrut päivitettyä...

Mikä olis järkevin/halavin konversio? Kyseessähän olis -92 dokkiriesa (240mm +9"?) ...eivät konttorilla eivätkä edes lähimmällä foortin liikkeellä saaneet sanottua mitä jarruille pitäis tehä ko vertailupaperit oli vain mk1:lle...eli varmaan vertaillaan kutvosen alustaan?
Eteen tiesti isommat levyt? Mutta mites taakse? Eikai abs:ää tarvi laittaa?
Miten sitte sopii yleensä osat muista merkeistä, esim 9000 saapin levyt?

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Ti Joulukuu 12. 12:34:43 2006

Blueoval kirjoitti:Prkl...joo nuista jarruista sitte (jokanen tiesti kysyy ko tulee omalle kohalle..), eli suuttimien elvyttyä saatiin 2.3 käymään, mutta nyt pitäis sitte ennen ajelua saada auto leimaan ja jarrut päivitettyä...

Mikä olis järkevin/halavin konversio? Kyseessähän olis -92 dokkiriesa (240mm +9"?) ...eivät konttorilla eivätkä edes lähimmällä foortin liikkeellä saaneet sanottua mitä jarruille pitäis tehä ko vertailupaperit oli vain mk1:lle...eli varmaan vertaillaan kutvosen alustaan?
Eteen tiesti isommat levyt? Mutta mites taakse? Eikai abs:ää tarvi laittaa?
Miten sitte sopii yleensä osat muista merkeistä, esim 9000 saapin levyt?
Eteen ABS mallin 260mm levyt ja taakse joko 10" rummut tai 253mm levyt. 10" Rummut menee käsittääkseni helposti bolt on pakettina. Mutta levyt vaati napojen, vetarinbooriosan vaihdon ja jarruputki töitä koko taka-akselille + käsiarruvaijerin vaihdon. Abs pumppu ei ole tarpeellinen!? Korjatkaa jos joku tietää paremmin.

Mites onko kellään kokemuksia 2.0 dohc 4wd öljypohjan sopivuudesta 2.3l koneeseen?
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

Blueoval
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Blueoval » Ti Joulukuu 12. 12:47:46 2006

Varsinaisesti en tiedä, mutta vaatinee ainakin tasapainoakselien poiston...

Blueoval
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Blueoval » Ti Joulukuu 12. 14:09:32 2006

Eli käytännössä tilanne siis on se että helepoin ko löytäis hyvän, ja halavan levyjarrullisen taka-akselin?...ja samaan syssyyn etupäähän jarruosat...? Saa tarjota jos nurkissa pyörii...

Mikke
Viestit: 297
Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
Paikkakunta: sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikke » Ti Joulukuu 12. 18:21:04 2006

mvla kirjoitti:Mites onko kellään kokemuksia 2.0 dohc 4wd öljypohjan sopivuudesta 2.3l koneeseen?
Mun ymmärtääkseen pitäisi sopia suoraan.
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Ti Joulukuu 12. 22:37:39 2006

<siipicossu> kirjoitti:
mvla kirjoitti:Mites onko kellään kokemuksia 2.0 dohc 4wd öljypohjan sopivuudesta 2.3l koneeseen?
Mun ymmärtääkseen pitäisi sopia suoraan.
Tasapaino-akselit joutuu hettää menemään ja kikkailemaan öljypumpulle uuden ketjun ja kiristimen. Mites toi tiivistys? Onko saman muotoinen tuo 2.3l öljypohja?
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Ke Joulukuu 13. 11:52:33 2006

Jaa, koskahan saa AVK:lta noita masda mps:siä. Eikös se 2.3T ole sama kuin foordin duratec (vai onko se siis toistepäin, että duratec on masan kehittelemä).

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Ma Joulukuu 18. 23:10:58 2006

nyt jossain vaiheessa olis vissiin itellänikin alkamassa tämä 2.3 dohc sovitus sierraan ni sellanen tuli mieleen et mitä laatikkoo ootte käytäny.
varmaan mt 75 mut ite aattelin tota T9:ä ku niitä sattus olemaan jemmassa...ni sitä vaan aattelin et muistelen et tos mt 75 lootassa olis pitempi kytkinakseli ku tossa T9:sissä eli saako sen järkevästi sovitettua tohon koneeseen :? nii ja sit viel sellanen kysymys tuli mieleen että jos tuon T9:sin saa siihen ni mikähän kytkin siihen menis sit

cossu44
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja cossu44 » Ti Joulukuu 19. 10:01:18 2006

2-litraisen dokkikoneen vauhtipyörän (kovasti kevennetyn)ja kytkimen asensin.Laatikko tosin mt 75.Hyvin on toiminut ja pitänyt vaikka joskus lie kovillakin ollut.Kai se sama kytkin ysin kanssa toimii

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Joulukuu 19. 12:49:36 2006

cossu44 kirjoitti:2-litraisen dokkikoneen vauhtipyörän (kovasti kevennetyn)ja kytkimen asensin.Laatikko tosin mt 75.Hyvin on toiminut ja pitänyt vaikka joskus lie kovillakin ollut.Kai se sama kytkin ysin kanssa toimii
ookke...kai se pitää sit itekkii käyä hakee tollanen MT75 ni on ainakii helpoin,
mites muute tota käykö se kone paketin mukana tullu automaatin startti ni tähän 2.0 dohc:een vuhtipyörään

edit: nii ja olisko jollain niitä kuvia tällasesta rojektista, olis kiva katella :)

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Viesti Kirjoittaja Jari S » Ti Joulukuu 19. 14:42:32 2006

henu kirjoitti:
cossu44 kirjoitti:2-litraisen dokkikoneen vauhtipyörän (kovasti kevennetyn)ja kytkimen asensin.Laatikko tosin mt 75.Hyvin on toiminut ja pitänyt vaikka joskus lie kovillakin ollut.Kai se sama kytkin ysin kanssa toimii
ookke...kai se pitää sit itekkii käyä hakee tollanen MT75 ni on ainakii helpoin,
mites muute tota käykö se kone paketin mukana tullu automaatin startti ni tähän 2.0 dohc:een vuhtipyörään

edit: nii ja olisko jollain niitä kuvia tällasesta rojektista, olis kiva katella :)
Startti käy.

cossu44
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja cossu44 » Ti Joulukuu 19. 15:32:22 2006

Lähes vannoin ottavani kuvia asennuksen esi vaiheista, mutta kun tuli vauhti päälle niin ne vain jäivät. Suurelta osin homma on vain koneen vaihto, pikku sovittelua bensalinjoissa, muut letkuthan istuu lähes suoraan.Pakosarjan/pakoputken laipan joutuu tekemään, en ainakaan sitä Fordilta löytänyt. Joku Galaxyn alkukäyrä löytyis mutta sisältää vääränmallisen putken ja kai myös katin. Kallis ois laipaksi...Tai jos tekee samalla peltisatsin. Sierran omat koneenkorvatkin voi sellaisenaan käyttää,samoin kumityynyt, ovat vähän matalat mutta öljypohjan etuosan rivoituksesta vähän ainesta pois. Onko kukaan saanut asennettua konetta paikalleen irroittamatta sitä pohjan peltistä lisäosaa? On meinaan näppäryyttä vaativaa saada kiinnitysruuvit asennettua koneen ollessa paikallaan.
Sähköistä vaikenen, niistä tietää Jari S ja Piuhapete, joille vielä kerran Hyvää Joulua!

Blueoval
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Blueoval » Ti Joulukuu 19. 16:25:13 2006

Joo ei sitä peltipohjaa tarvinnu irrottaa, tosin hermothan siinä saa menehän ko aika ahdas paketti...

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Joulukuu 19. 16:32:27 2006

entäs jos asentaa koneen ensiks ja laatikon sit ni onko silti ahdasta :?: vai onko se ö pohja jotenkii just niin mölön muotonen et vaik ilman lootaa asentas ni silti on ahdasta vai kuinka

Blueoval
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Blueoval » Ti Joulukuu 19. 17:07:03 2006

Muiden tyyleistä tietämättä ni asensin koneen ja lootan erikseen, sierran kannakkeilla vähän välivasseleita että ei ota palkkiin, tosin loota oli siis autossa paikoillaan eli oli hankalaa yhdistää ja saada taittumaan ...enkä oo vielä kokeillu ajaa ko jarrut on kesken vielä jonku aikaa....

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Ke Joulukuu 20. 12:59:40 2006

semmonen viel jäi mietityttämmään et pitääkö se pakosarja tehhä ite/teetättää vai saako 2.0 dohc:een satsin käymään tai onko tohon 2.3 olemassa peltisatsii :?:
kiitos jo vastanneille :)

cossu44
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja cossu44 » Ke Joulukuu 20. 13:27:42 2006

2.0n pakosarja ei käy 2.3een,eikä käy 2.0n pakoputki 2.3n pakosarjan jatkeeksi.Peltisarja taitaa mennä itse tehtäväksi?

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Ke Joulukuu 20. 13:52:06 2006

cossu44 kirjoitti:2.0n pakosarja ei käy 2.3een,eikä käy 2.0n pakoputki 2.3n pakosarjan jatkeeksi.Peltisarja taitaa mennä itse tehtäväksi?
no voe perkl... toi pakoputki tulee kyl jokatapauksessa tehtyä ite ku tuli siinä paketin mukana kolme änärii ja hemmetisti putkee pätkittynä mut eniveij...pitää sit rueta laippaa väkertämään jne...

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Viesti Kirjoittaja Jari S » Ke Joulukuu 20. 20:03:22 2006

henu kirjoitti:semmonen viel jäi mietityttämmään et pitääkö se pakosarja tehhä ite/teetättää vai saako 2.0 dohc:een satsin käymään tai onko tohon 2.3 olemassa peltisatsii :?:
kiitos jo vastanneille :)
Galaxissa on 4-1 peltisarja, sellaisen saa Fordilta. Ei kylläkään mikään viri, sellainen oli itselläni. Pakosarjan käyttö vaatii 2.3:sen moottorin korvakot. Myös RS2000 Eskortin pakosarja passaa kanteen, putkia joutuu muuttamaan. Tällaisia vaihtoehtoja. :roll: Eikös siinä koneessa ole valusarja paikallaan, kun 2.0 sarjaa meinaat alkaa sovittaa?

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Viesti Kirjoittaja Jari S » Ke Joulukuu 20. 20:14:55 2006

cossu44 kirjoitti:Lähes vannoin ottavani kuvia asennuksen esi vaiheista, mutta kun tuli vauhti päälle niin ne vain jäivät. Suurelta osin homma on vain koneen vaihto, pikku sovittelua bensalinjoissa, muut letkuthan istuu lähes suoraan.Pakosarjan/pakoputken laipan joutuu tekemään, en ainakaan sitä Fordilta löytänyt. Joku Galaxyn alkukäyrä löytyis mutta sisältää vääränmallisen putken ja kai myös katin. Kallis ois laipaksi...Tai jos tekee samalla peltisatsin. Sierran omat koneenkorvatkin voi sellaisenaan käyttää,samoin kumityynyt, ovat vähän matalat mutta öljypohjan etuosan rivoituksesta vähän ainesta pois. Onko kukaan saanut asennettua konetta paikalleen irroittamatta sitä pohjan peltistä lisäosaa? On meinaan näppäryyttä vaativaa saada kiinnitysruuvit asennettua koneen ollessa paikallaan.
Sähköistä vaikenen, niistä tietää Jari S ja Piuhapete, joille vielä kerran Hyvää Joulua!


Hyvää joulua myös sinulle.
Joko olet saanut asentotiedon ja nopeustiedon laitettua?

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Ke Joulukuu 20. 21:57:16 2006

Jari S kirjoitti:Eikös siinä koneessa ole valusarja paikallaan, kun 2.0 sarjaa meinaat alkaa sovittaa?
juu on siinä se oma valusarjantynkä mut sitä vaan aattelin et tohon 2.0 dohc koneeseenhan on myytävänä peltisatsii ni aattelin et jos se olis siihen passannu suoraan ni olis sellasen ostanu mut samapa tuo on tehhä vaik alusta asti uusiks

cossu44
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja cossu44 » Pe Maaliskuu 30. 10:07:54 2007

Moniko on tuon konevaihdon tehnyt? Ois mukava kuulla muidenkin kokemuksia, myös käyttöpuolelta. Itse vieläkin tyytyväinen, erittäin tyytyväinen.

isierras
Viestit: 28
Liittynyt: To Maaliskuu 1. 18:57:18 2007
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja isierras » Ti Elokuu 21. 17:07:03 2007

cossu44 kirjoitti:Moniko on tuon konevaihdon tehnyt? Ois mukava kuulla muidenkin kokemuksia, myös käyttöpuolelta. Itse vieläkin tyytyväinen, erittäin tyytyväinen.
Koneenvaihto tehty ja toimii! Projektipäiväkirja täytyis saada tehtyä, kuvia tuli otettua sen mitä aina työn tiimellyksessä muisti..

cossu44
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja cossu44 » Ke Elokuu 29. 0:10:10 2007

Täytyy hakea Motonetistä sellaisia pieniä BMW-tarroja, voi liimata etulokasuojaan. Miksikö? Toisessa (kai ensimmäisessäkin) maailmansodassa hävittäjälentäjät merkkasivat alasammutut. Yritän siis sanoa, että Sierra menee 2,3:lla hyvin.Onko kellään turbotusaikeita?
Viimeksi muokannut cossu44, Ke Lokakuu 3. 10:15:31 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ernok
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Ernok » Ti Lokakuu 2. 15:35:42 2007

Juu, ittelläni on myös sierraan istutettu 2.3i-16v kone. Reilut vuoden päivät tullut kruisailtua ja täytyy sanoa että ihan mukava ajettava on. Nätisti kun ajelee, niin kulutus siinä 7,5-8l / 100km paikkeilla. Matka-ajossa vähempikin. Ja tarvittaessa kyllä hyökkää liikenteeseen ihan mukavasti :)

DiiJayJay
Viestit: 1207
Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DiiJayJay » To Lokakuu 11. 15:14:52 2007

cossu44 kirjoitti:Täytyy hakea Motonetistä sellaisia pieniä BMW-tarroja, voi liimata etulokasuojaan. Miksikö? Toisessa (kai ensimmäisessäkin) maailmansodassa hävittäjälentäjät merkkasivat alasammutut. Yritän siis sanoa, että Sierra menee 2,3:lla hyvin.Onko kellään turbotusaikeita?
Ainahan niitä aikeita on.... :D

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » To Lokakuu 11. 22:19:13 2007

cossu44 kirjoitti:Täytyy hakea Motonetistä sellaisia pieniä BMW-tarroja, voi liimata etulokasuojaan. Miksikö? Toisessa (kai ensimmäisessäkin) maailmansodassa hävittäjälentäjät merkkasivat alasammutut. Yritän siis sanoa, että Sierra menee 2,3:lla hyvin.Onko kellään turbotusaikeita?
Täytyy varmaan sit lätkästä Nissanin merkki tohon omaan puskuriin. :lol:

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ke Marraskuu 14. 16:18:55 2007

Onks tässä 2.3 DOHC:ssa millasta OBD liitintä? Sama kuin 2.0 8v vai peräti hifistyneempi standardi OBD1?
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Ke Marraskuu 14. 22:12:41 2007

Zipi kirjoitti:Onks tässä 2.3 DOHC:ssa millasta OBD liitintä? Sama kuin 2.0 8v vai peräti hifistyneempi standardi OBD1?
Minun ymmäryksen mukaan siihen on mahdollista liitää obd pistoke ja sen jälkeen lueskella wds:ällä tai ids:ällä mut siihen hommaan pitää olla jo melkonen seppä :)
Valmiina siinä ei tainu olla mitää diagnoosi pistoketta... ehkä.

Ernok
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Ernok » La Marraskuu 17. 13:55:53 2007

Kyllähän siinä tuo pistoke on.
www.fordscorpio.co.uk - Tuolta löytyy hyödyllistä tietoa lisää.

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

sököä 2,3 i Skorpio lohkoa ja kantta etsitään

Viesti Kirjoittaja Fomococars » To Marraskuu 29. 18:10:26 2007

Jep eli suunnitelmissa olisi laittaa samanlainen hieno moottori Escorttiin -69 mut tarttis sovitukseen FORD DOHC 423i 16V lohkon ,ö-pohjan, kannen, moottorin korvaliset jos siihen käy useampi erilainen korvake malli varmaan tiädätte asian.

Ford 2,3 16V Scorpio/Galaxy:
mielellään säilyttäisin ne tasapaino-akselit siellä.

Ensin sovitus sit koneen hankinta :lol:

Laitoin tonne ostetaan puolelle mutta täällä vois tulla nopeempi vastaus tsemppiä projekteihin.

harley.davidsonfi@gmail.com
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

cossu44
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja cossu44 » Ma Helmikuu 18. 10:26:03 2008

Nyt, reilut 30tkm ajettuna koneeseen tuli jotain outoa:röpelsi kiihdytettäessä,siellä alhaalla. Uudet tulpat ja epäilyksistä huolimatta se tehosi.Vanhat ulkonäöllisesti siistit ja puhtaat, platinatkin vielä.
Eikä muuten vieläkään ole sitä monista muista koneistä tuttua räkätippaa nokan alla, eli ei vuoda jakopää eikä kampuran stefa.
Koneen hyvinvointia edistää myös erillinen alupanssari koneen alla,maavaraa sen alla n.8 senttiä.

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ma Helmikuu 18. 13:24:00 2008

Mä siirsin omani jo pelkästään kesäkäyttöön, on koneen asennuksen jälkeen tullut jo melkein 2500 km.. :wink: Eli muutaman kesän ajot vielä, ennen kuin tulee tulppahuolia! Ei vaan enää raaski uittaa suolaliemessä sirpaa, tänä aamunakin oli 6,5 astetta pakkasta, silti paska lensi.. :twisted:
Pedal tu tö metal!

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ma Helmikuu 18. 14:19:29 2008

cossu44 kirjoitti: Koneen hyvinvointia edistää myös erillinen alupanssari koneen alla,maavaraa sen alla n.8 senttiä.
Toi on muuten niin totta, itselläkin kun auton alle kurkkaa, niin alin kohta on öljypohja, muutaman sentin alempana kuin etupalkki. Mulle ei vaan mahdu sen alle enää mitään panssaria, kun maavara jäisi sitten liian pieneksi.. :cry:
Pedal tu tö metal!

cossu44
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja cossu44 » Ti Maaliskuu 11. 16:17:42 2008

No niin, eka vika;kone kävi kuin subarut, kolmella. Ajattelin ekaksi yhtä juuri uusittua tulppaa (motorcraft,platina) syylliseksi, virhe...
Vika löytyi suuttimien virtajohtojen liittimistä, ei vaan saanut kolmosen suutin virtaa. Ceeärceetä ja pieni liittimen taivutus auttoivat. Taas laulaa.Kai huomennakin...
Kiusallanikaan en korjaa tuota ekaa lausetta.Kirjoitettu mikä kirjoitettu!

cossu44
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja cossu44 » To Maaliskuu 27. 10:33:55 2008

Aihetta jo sivuten; mistä vois kuvitella löytävänsä 10" jarrurummut? Ei tunnu ihan helposti löytyvän. Levyjarrukamat on toki olemassa mutta ei aietta niitä asentaa. Samoin 9" jarrut löytyy, jotka saattaa joutua asentamaan jos isoja rumpuja ei löytdy.

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » To Maaliskuu 27. 11:40:26 2008

Miksei levyjarrukamoja? en kyllä itse voisi enää kuvitella palaavani rumpuihin levyjarrukonversion ja sähköisen abs-pumpun asennuksen jälkeen.. :? Tai, muokataan vielä, onko noi 10 tuuman rummut muka sitten jotenkin oleellisesti paljon paremmat kuin 9" rummut? Kun ainakin täälläpäin onnistui muutoskatsastus ihan 240mm levyillä/9" rummuilla, koska 125hp katittomassa dokissakin on samat jarrut. No joo, lakipykäläthän ilmeisesti vaatii, että mallisarjan tehokkaimmat jarrut on laitettava jos konetta isontaa, mutta käytäntö on se, että joka konttorilla on eri äijä, joka tulkitsee asioita omalla tavallaan..

Ihan offtopikkina, Parkanossa sijaitseva fennosteelin pakoputkitehdas hommas kanssa tälläsen 2,3 16v:n laboratorioonsa pakoputkien vanhennustesteihin :cry: Olis kai tollaselle koneelle jotain oikeetakin käyttöä ollut ja laittanut labratesteihin vaikka jonkun ooppelin koneen..
Pedal tu tö metal!

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » To Huhtikuu 10. 20:22:52 2008

Tuli tossa mieleen et mikä tää dokki paketin mukana tullu bensapumppu on ???
Kuvaa/numeroita ei tähän hätään oo mut kaipa se on sama mitä muillakii, eli mihinkä asti riitää tollanen pumppu ja onko jossain muussa fordissa vastaava pumppu.

cossu44
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja cossu44 » Pe Huhtikuu 11. 9:15:27 2008

Meitin Sierrassa on vieläkin paikallaan vanha kaksilitraisen pumppu. Puuttui pumppu laatikosta. Oli viime kesänä Forssan Pick Nickissä myynnissä 2,3-pumppuja. Peräisin juuri noista samoista laatikoista, kuten ilmeni. Ostin sellaisen vaikkei vanhankaan pumpun kanssa ainakaan tuotosongelmia ole.

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » To Toukokuu 22. 0:34:15 2008

No niin, ensimmäinen ongelma mullakin, ei tosin koneen kanssa. Milläs kytkimellä muut aikanaan näitä laittoi? Minähän laitoin dokkilaisen kevennetyllä vauhtipyörällä ja uudella motocraftin kytkinpaketilla. ekat 4500km ilman ongelmia, tänään yritin ajaa vähän rengasta parkkipaikalle, niin eikös tuo pirulainen alkanut luistaa kakkosella pyörittäessä :oops: Nyt täytyy koittaa ajella varovasti, jotta kestäis sunnuntain ratapäivät, apparahan tunnetusti mäkiensä takia kyllä varmaan rasittaa kytkintä :evil: Voi pylly.
Pedal tu tö metal!

cossu44
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja cossu44 » To Toukokuu 22. 9:03:30 2008

Dokkilaisen kevennetty on paikallaan, joo. Ja uusi vakiokytkin. Ihan sitten sama juttu: Kuivalla asfaltilla pyörittäessä rupeaa kakkosella mieluusti lipsumaan. Ja ykkösellä räpättää rajoittajaan...Jotain parempaa kytkimen kohdalle olis tarpeen, odotellaan vihjeitä.
Ps. Kuminpoltto Honkkarin pihalla lähentelee jo kansanhuvia, pääosassa näyttävät olevan viivoittimella piirretyt volvot.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Toukokuu 22. 11:29:19 2008

RS2000 vauhtipyörä ja siihen Cossun kytkin.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » To Toukokuu 22. 13:32:29 2008

jjs kirjoitti:RS2000 vauhtipyörä ja siihen Cossun kytkin.
Tänks jjs, pistetään hankintalistalle! :wink:
Pedal tu tö metal!

cossu44
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja cossu44 » To Toukokuu 22. 14:19:37 2008

jjs kirjoitti:RS2000 vauhtipyörä ja siihen Cossun kytkin.
"Meillähän piti olla tuollainen vauhtipyörä tallilla?" (enempi sisäpiirin juttu tämä, offia jo) Todistetusti ei siis ole meitin autossa...

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Toukokuu 22. 15:50:14 2008

Ei ole vastoin tallisääntöä sun, tai muiden, lainaama. Löytyi ratsiassa A-mallin alta virheettömän kytkimen kera. Ahmed....

Huomioita:
RS2000 kytkin 240 mm, sama kuin cossun kuten on asetelmien pulttijako.
RS2000 vauhtipyörä on ohuempi, eli kitkapinta lienee lähempänä katkoa (moottoria) kuin DOHC:ssä. Myös RS2000 asetelma ja levy ovat ohuempia kuin cossussa.
Jos hammaskehä on samalla etäisyydellä katkosta, voisi ajatella että laittaa sitten "paksummat" cossun osat jatkoksi ja varmistaa että kytkinkäpälän liikevara riittää (jos siis vp:n kitkapinta on lähempänä katkoa).
RS:n kytkimellä tulee varmasti liian ohut (lyhyt) paketti.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » To Toukokuu 22. 16:20:16 2008

Muutama lisäkyssäri aiheeseen liittyen;
Eli vauhtipyörä RS2000 escortista, onkohan hammaskehä sama, eli 2,3:sen startti sopisi edelleen?
Cossun kytkinpaketti ilmeisesti siis 4wd cossusta, jotta kytkinlevyn boorit passaisi mt-75 laatikkoon?
Painelaakereita vissiin on eripaksuisia joilla voisi pelata sitä liikerataa? Joku ainakin joskus puhui jonkun saabin laakerista että olisi sopiva, kellään hajua? Tai sitten joku sopiva palikka laakerin ja haarukan väliin..
Pedal tu tö metal!

Vastaa Viestiin