Ei nosta kierroksia. Nykymistä oli havaittavissa, mutta se hävisi kun kytkettiin se vaihteistonasentotietoanturi tai mikäs se nyt oli. JariS sen kuitenkin tietää.cossu44 kirjoitti:Nostaa kierroksia? Tällaista esiintyy samoinkuin ärsyttävä nykäisy jossain kohdassa. En ole asiaan perehtynyt, vain havainnut. Neuvon mukaan 500ohmin vastus on asennettu "sinne jonnekin"DiiJayJay kirjoitti:Noni. Kenelläkään muulla operaation tehneellä havaittavissa kylmällä koneella "vonkumista". Kaasua painalla katoaa.
2,3 16V:n asennus Sierraan
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1207
- Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
- Paikkakunta: Kuusamo
- Viesti:
WWW.ATKTARVIKE.FI
Jäsen #76 Ford Sierra 2.3i 16 v Dohc Ghia -90 *vittu myyty*, Ford Escort STW 1.8 td -98 Official member of Pussypatrol
Jäsen #76 Ford Sierra 2.3i 16 v Dohc Ghia -90 *vittu myyty*, Ford Escort STW 1.8 td -98 Official member of Pussypatrol
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
Hei, miten ootta saanu lämpömittarin näyttähän Sierrassa oikein? Meinaan että 2.3 rojekti on (hitaasti ja hapuillen...) edenny suurinpiirtein käynnistykseen asti tuossa johtoja tarkistellessa huomasin että mittari näyttää aivan liikaa sierrassa... onko joku anturi jossa ois oikia resistanssi jossain automallissa vai pitääkö ruveta tinaamaan vastuksia johtoihin? Sitten vielä ko ei noista alipaine letkuista oikein oo löytyny seleviä kuvia ni mitä BAP:pi mittaa? Imusarjan painetta vai ulkoilman? Ja entä se heiluva tulppa siinä imusarjan takaosassa yälpinnassa, saako olla siinä (eli vuotaako...) vai pitäiskö siihen tunkea joku letku? ...
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
-
- Ylläpitäjä
Prkl...joo nuista jarruista sitte (jokanen tiesti kysyy ko tulee omalle kohalle..), eli suuttimien elvyttyä saatiin 2.3 käymään, mutta nyt pitäis sitte ennen ajelua saada auto leimaan ja jarrut päivitettyä...
Mikä olis järkevin/halavin konversio? Kyseessähän olis -92 dokkiriesa (240mm +9"?) ...eivät konttorilla eivätkä edes lähimmällä foortin liikkeellä saaneet sanottua mitä jarruille pitäis tehä ko vertailupaperit oli vain mk1:lle...eli varmaan vertaillaan kutvosen alustaan?
Eteen tiesti isommat levyt? Mutta mites taakse? Eikai abs:ää tarvi laittaa?
Miten sitte sopii yleensä osat muista merkeistä, esim 9000 saapin levyt?
Mikä olis järkevin/halavin konversio? Kyseessähän olis -92 dokkiriesa (240mm +9"?) ...eivät konttorilla eivätkä edes lähimmällä foortin liikkeellä saaneet sanottua mitä jarruille pitäis tehä ko vertailupaperit oli vain mk1:lle...eli varmaan vertaillaan kutvosen alustaan?
Eteen tiesti isommat levyt? Mutta mites taakse? Eikai abs:ää tarvi laittaa?
Miten sitte sopii yleensä osat muista merkeistä, esim 9000 saapin levyt?
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
Eteen ABS mallin 260mm levyt ja taakse joko 10" rummut tai 253mm levyt. 10" Rummut menee käsittääkseni helposti bolt on pakettina. Mutta levyt vaati napojen, vetarinbooriosan vaihdon ja jarruputki töitä koko taka-akselille + käsiarruvaijerin vaihdon. Abs pumppu ei ole tarpeellinen!? Korjatkaa jos joku tietää paremmin.Blueoval kirjoitti:Prkl...joo nuista jarruista sitte (jokanen tiesti kysyy ko tulee omalle kohalle..), eli suuttimien elvyttyä saatiin 2.3 käymään, mutta nyt pitäis sitte ennen ajelua saada auto leimaan ja jarrut päivitettyä...
Mikä olis järkevin/halavin konversio? Kyseessähän olis -92 dokkiriesa (240mm +9"?) ...eivät konttorilla eivätkä edes lähimmällä foortin liikkeellä saaneet sanottua mitä jarruille pitäis tehä ko vertailupaperit oli vain mk1:lle...eli varmaan vertaillaan kutvosen alustaan?
Eteen tiesti isommat levyt? Mutta mites taakse? Eikai abs:ää tarvi laittaa?
Miten sitte sopii yleensä osat muista merkeistä, esim 9000 saapin levyt?
Mites onko kellään kokemuksia 2.0 dohc 4wd öljypohjan sopivuudesta 2.3l koneeseen?
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 297
- Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
- Paikkakunta: sipoo
- Viesti:
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
Tasapaino-akselit joutuu hettää menemään ja kikkailemaan öljypumpulle uuden ketjun ja kiristimen. Mites toi tiivistys? Onko saman muotoinen tuo 2.3l öljypohja?<siipicossu> kirjoitti:Mun ymmärtääkseen pitäisi sopia suoraan.mvla kirjoitti:Mites onko kellään kokemuksia 2.0 dohc 4wd öljypohjan sopivuudesta 2.3l koneeseen?
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
nyt jossain vaiheessa olis vissiin itellänikin alkamassa tämä 2.3 dohc sovitus sierraan ni sellanen tuli mieleen et mitä laatikkoo ootte käytäny.
varmaan mt 75 mut ite aattelin tota T9:ä ku niitä sattus olemaan jemmassa...ni sitä vaan aattelin et muistelen et tos mt 75 lootassa olis pitempi kytkinakseli ku tossa T9:sissä eli saako sen järkevästi sovitettua tohon koneeseen
nii ja sit viel sellanen kysymys tuli mieleen että jos tuon T9:sin saa siihen ni mikähän kytkin siihen menis sit
varmaan mt 75 mut ite aattelin tota T9:ä ku niitä sattus olemaan jemmassa...ni sitä vaan aattelin et muistelen et tos mt 75 lootassa olis pitempi kytkinakseli ku tossa T9:sissä eli saako sen järkevästi sovitettua tohon koneeseen

-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
ookke...kai se pitää sit itekkii käyä hakee tollanen MT75 ni on ainakii helpoin,cossu44 kirjoitti:2-litraisen dokkikoneen vauhtipyörän (kovasti kevennetyn)ja kytkimen asensin.Laatikko tosin mt 75.Hyvin on toiminut ja pitänyt vaikka joskus lie kovillakin ollut.Kai se sama kytkin ysin kanssa toimii
mites muute tota käykö se kone paketin mukana tullu automaatin startti ni tähän 2.0 dohc:een vuhtipyörään
edit: nii ja olisko jollain niitä kuvia tällasesta rojektista, olis kiva katella

-
- Viestit: 228
- Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004
Startti käy.henu kirjoitti:ookke...kai se pitää sit itekkii käyä hakee tollanen MT75 ni on ainakii helpoin,cossu44 kirjoitti:2-litraisen dokkikoneen vauhtipyörän (kovasti kevennetyn)ja kytkimen asensin.Laatikko tosin mt 75.Hyvin on toiminut ja pitänyt vaikka joskus lie kovillakin ollut.Kai se sama kytkin ysin kanssa toimii
mites muute tota käykö se kone paketin mukana tullu automaatin startti ni tähän 2.0 dohc:een vuhtipyörään
edit: nii ja olisko jollain niitä kuvia tällasesta rojektista, olis kiva katella
-
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
- Paikkakunta: Espoo/Nummela
Lähes vannoin ottavani kuvia asennuksen esi vaiheista, mutta kun tuli vauhti päälle niin ne vain jäivät. Suurelta osin homma on vain koneen vaihto, pikku sovittelua bensalinjoissa, muut letkuthan istuu lähes suoraan.Pakosarjan/pakoputken laipan joutuu tekemään, en ainakaan sitä Fordilta löytänyt. Joku Galaxyn alkukäyrä löytyis mutta sisältää vääränmallisen putken ja kai myös katin. Kallis ois laipaksi...Tai jos tekee samalla peltisatsin. Sierran omat koneenkorvatkin voi sellaisenaan käyttää,samoin kumityynyt, ovat vähän matalat mutta öljypohjan etuosan rivoituksesta vähän ainesta pois. Onko kukaan saanut asennettua konetta paikalleen irroittamatta sitä pohjan peltistä lisäosaa? On meinaan näppäryyttä vaativaa saada kiinnitysruuvit asennettua koneen ollessa paikallaan.
Sähköistä vaikenen, niistä tietää Jari S ja Piuhapete, joille vielä kerran Hyvää Joulua!
Sähköistä vaikenen, niistä tietää Jari S ja Piuhapete, joille vielä kerran Hyvää Joulua!
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
no voe perkl... toi pakoputki tulee kyl jokatapauksessa tehtyä ite ku tuli siinä paketin mukana kolme änärii ja hemmetisti putkee pätkittynä mut eniveij...pitää sit rueta laippaa väkertämään jne...cossu44 kirjoitti:2.0n pakosarja ei käy 2.3een,eikä käy 2.0n pakoputki 2.3n pakosarjan jatkeeksi.Peltisarja taitaa mennä itse tehtäväksi?
-
- Viestit: 228
- Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004
Galaxissa on 4-1 peltisarja, sellaisen saa Fordilta. Ei kylläkään mikään viri, sellainen oli itselläni. Pakosarjan käyttö vaatii 2.3:sen moottorin korvakot. Myös RS2000 Eskortin pakosarja passaa kanteen, putkia joutuu muuttamaan. Tällaisia vaihtoehtoja.henu kirjoitti:semmonen viel jäi mietityttämmään et pitääkö se pakosarja tehhä ite/teetättää vai saako 2.0 dohc:een satsin käymään tai onko tohon 2.3 olemassa peltisatsii![]()
kiitos jo vastanneille

-
- Viestit: 228
- Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004
cossu44 kirjoitti:Lähes vannoin ottavani kuvia asennuksen esi vaiheista, mutta kun tuli vauhti päälle niin ne vain jäivät. Suurelta osin homma on vain koneen vaihto, pikku sovittelua bensalinjoissa, muut letkuthan istuu lähes suoraan.Pakosarjan/pakoputken laipan joutuu tekemään, en ainakaan sitä Fordilta löytänyt. Joku Galaxyn alkukäyrä löytyis mutta sisältää vääränmallisen putken ja kai myös katin. Kallis ois laipaksi...Tai jos tekee samalla peltisatsin. Sierran omat koneenkorvatkin voi sellaisenaan käyttää,samoin kumityynyt, ovat vähän matalat mutta öljypohjan etuosan rivoituksesta vähän ainesta pois. Onko kukaan saanut asennettua konetta paikalleen irroittamatta sitä pohjan peltistä lisäosaa? On meinaan näppäryyttä vaativaa saada kiinnitysruuvit asennettua koneen ollessa paikallaan.
Sähköistä vaikenen, niistä tietää Jari S ja Piuhapete, joille vielä kerran Hyvää Joulua!
Hyvää joulua myös sinulle.
Joko olet saanut asentotiedon ja nopeustiedon laitettua?
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
juu on siinä se oma valusarjantynkä mut sitä vaan aattelin et tohon 2.0 dohc koneeseenhan on myytävänä peltisatsii ni aattelin et jos se olis siihen passannu suoraan ni olis sellasen ostanu mut samapa tuo on tehhä vaik alusta asti uusiksJari S kirjoitti:Eikös siinä koneessa ole valusarja paikallaan, kun 2.0 sarjaa meinaat alkaa sovittaa?
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: To Maaliskuu 1. 18:57:18 2007
- Paikkakunta: Jkl
-
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
- Paikkakunta: Espoo/Nummela
Täytyy hakea Motonetistä sellaisia pieniä BMW-tarroja, voi liimata etulokasuojaan. Miksikö? Toisessa (kai ensimmäisessäkin) maailmansodassa hävittäjälentäjät merkkasivat alasammutut. Yritän siis sanoa, että Sierra menee 2,3:lla hyvin.Onko kellään turbotusaikeita?
Viimeksi muokannut cossu44, Ke Lokakuu 3. 10:15:31 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1207
- Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
- Paikkakunta: Kuusamo
- Viesti:
Ainahan niitä aikeita on....cossu44 kirjoitti:Täytyy hakea Motonetistä sellaisia pieniä BMW-tarroja, voi liimata etulokasuojaan. Miksikö? Toisessa (kai ensimmäisessäkin) maailmansodassa hävittäjälentäjät merkkasivat alasammutut. Yritän siis sanoa, että Sierra menee 2,3:lla hyvin.Onko kellään turbotusaikeita?

WWW.ATKTARVIKE.FI
Jäsen #76 Ford Sierra 2.3i 16 v Dohc Ghia -90 *vittu myyty*, Ford Escort STW 1.8 td -98 Official member of Pussypatrol
Jäsen #76 Ford Sierra 2.3i 16 v Dohc Ghia -90 *vittu myyty*, Ford Escort STW 1.8 td -98 Official member of Pussypatrol
-
- Viestit: 4022
- Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004
Täytyy varmaan sit lätkästä Nissanin merkki tohon omaan puskuriin.cossu44 kirjoitti:Täytyy hakea Motonetistä sellaisia pieniä BMW-tarroja, voi liimata etulokasuojaan. Miksikö? Toisessa (kai ensimmäisessäkin) maailmansodassa hävittäjälentäjät merkkasivat alasammutut. Yritän siis sanoa, että Sierra menee 2,3:lla hyvin.Onko kellään turbotusaikeita?

-
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
- Viesti:
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Minun ymmäryksen mukaan siihen on mahdollista liitää obd pistoke ja sen jälkeen lueskella wds:ällä tai ids:ällä mut siihen hommaan pitää olla jo melkonen seppäZipi kirjoitti:Onks tässä 2.3 DOHC:ssa millasta OBD liitintä? Sama kuin 2.0 8v vai peräti hifistyneempi standardi OBD1?

Valmiina siinä ei tainu olla mitää diagnoosi pistoketta... ehkä.
-
- Ylläpitäjä
Kyllähän siinä tuo pistoke on.
www.fordscorpio.co.uk - Tuolta löytyy hyödyllistä tietoa lisää.
www.fordscorpio.co.uk - Tuolta löytyy hyödyllistä tietoa lisää.
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
sököä 2,3 i Skorpio lohkoa ja kantta etsitään
Jep eli suunnitelmissa olisi laittaa samanlainen hieno moottori Escorttiin -69 mut tarttis sovitukseen FORD DOHC 423i 16V lohkon ,ö-pohjan, kannen, moottorin korvaliset jos siihen käy useampi erilainen korvake malli varmaan tiädätte asian.
Ford 2,3 16V Scorpio/Galaxy:
mielellään säilyttäisin ne tasapaino-akselit siellä.
Ensin sovitus sit koneen hankinta
Laitoin tonne ostetaan puolelle mutta täällä vois tulla nopeempi vastaus tsemppiä projekteihin.
harley.davidsonfi@gmail.com
Ford 2,3 16V Scorpio/Galaxy:
mielellään säilyttäisin ne tasapaino-akselit siellä.
Ensin sovitus sit koneen hankinta

Laitoin tonne ostetaan puolelle mutta täällä vois tulla nopeempi vastaus tsemppiä projekteihin.
harley.davidsonfi@gmail.com
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
- Paikkakunta: Espoo/Nummela
Nyt, reilut 30tkm ajettuna koneeseen tuli jotain outoa:röpelsi kiihdytettäessä,siellä alhaalla. Uudet tulpat ja epäilyksistä huolimatta se tehosi.Vanhat ulkonäöllisesti siistit ja puhtaat, platinatkin vielä.
Eikä muuten vieläkään ole sitä monista muista koneistä tuttua räkätippaa nokan alla, eli ei vuoda jakopää eikä kampuran stefa.
Koneen hyvinvointia edistää myös erillinen alupanssari koneen alla,maavaraa sen alla n.8 senttiä.
Eikä muuten vieläkään ole sitä monista muista koneistä tuttua räkätippaa nokan alla, eli ei vuoda jakopää eikä kampuran stefa.
Koneen hyvinvointia edistää myös erillinen alupanssari koneen alla,maavaraa sen alla n.8 senttiä.
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Toi on muuten niin totta, itselläkin kun auton alle kurkkaa, niin alin kohta on öljypohja, muutaman sentin alempana kuin etupalkki. Mulle ei vaan mahdu sen alle enää mitään panssaria, kun maavara jäisi sitten liian pieneksi..cossu44 kirjoitti: Koneen hyvinvointia edistää myös erillinen alupanssari koneen alla,maavaraa sen alla n.8 senttiä.

Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
- Paikkakunta: Espoo/Nummela
No niin, eka vika;kone kävi kuin subarut, kolmella. Ajattelin ekaksi yhtä juuri uusittua tulppaa (motorcraft,platina) syylliseksi, virhe...
Vika löytyi suuttimien virtajohtojen liittimistä, ei vaan saanut kolmosen suutin virtaa. Ceeärceetä ja pieni liittimen taivutus auttoivat. Taas laulaa.Kai huomennakin...
Kiusallanikaan en korjaa tuota ekaa lausetta.Kirjoitettu mikä kirjoitettu!
Vika löytyi suuttimien virtajohtojen liittimistä, ei vaan saanut kolmosen suutin virtaa. Ceeärceetä ja pieni liittimen taivutus auttoivat. Taas laulaa.Kai huomennakin...
Kiusallanikaan en korjaa tuota ekaa lausetta.Kirjoitettu mikä kirjoitettu!
-
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
- Paikkakunta: Espoo/Nummela
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Miksei levyjarrukamoja? en kyllä itse voisi enää kuvitella palaavani rumpuihin levyjarrukonversion ja sähköisen abs-pumpun asennuksen jälkeen..
Tai, muokataan vielä, onko noi 10 tuuman rummut muka sitten jotenkin oleellisesti paljon paremmat kuin 9" rummut? Kun ainakin täälläpäin onnistui muutoskatsastus ihan 240mm levyillä/9" rummuilla, koska 125hp katittomassa dokissakin on samat jarrut. No joo, lakipykäläthän ilmeisesti vaatii, että mallisarjan tehokkaimmat jarrut on laitettava jos konetta isontaa, mutta käytäntö on se, että joka konttorilla on eri äijä, joka tulkitsee asioita omalla tavallaan..
Ihan offtopikkina, Parkanossa sijaitseva fennosteelin pakoputkitehdas hommas kanssa tälläsen 2,3 16v:n laboratorioonsa pakoputkien vanhennustesteihin
Olis kai tollaselle koneelle jotain oikeetakin käyttöä ollut ja laittanut labratesteihin vaikka jonkun ooppelin koneen..

Ihan offtopikkina, Parkanossa sijaitseva fennosteelin pakoputkitehdas hommas kanssa tälläsen 2,3 16v:n laboratorioonsa pakoputkien vanhennustesteihin

Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
-
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
- Paikkakunta: Espoo/Nummela
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
No niin, ensimmäinen ongelma mullakin, ei tosin koneen kanssa. Milläs kytkimellä muut aikanaan näitä laittoi? Minähän laitoin dokkilaisen kevennetyllä vauhtipyörällä ja uudella motocraftin kytkinpaketilla. ekat 4500km ilman ongelmia, tänään yritin ajaa vähän rengasta parkkipaikalle, niin eikös tuo pirulainen alkanut luistaa kakkosella pyörittäessä
Nyt täytyy koittaa ajella varovasti, jotta kestäis sunnuntain ratapäivät, apparahan tunnetusti mäkiensä takia kyllä varmaan rasittaa kytkintä
Voi pylly.


Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
- Paikkakunta: Espoo/Nummela
Dokkilaisen kevennetty on paikallaan, joo. Ja uusi vakiokytkin. Ihan sitten sama juttu: Kuivalla asfaltilla pyörittäessä rupeaa kakkosella mieluusti lipsumaan. Ja ykkösellä räpättää rajoittajaan...Jotain parempaa kytkimen kohdalle olis tarpeen, odotellaan vihjeitä.
Ps. Kuminpoltto Honkkarin pihalla lähentelee jo kansanhuvia, pääosassa näyttävät olevan viivoittimella piirretyt volvot.
Ps. Kuminpoltto Honkkarin pihalla lähentelee jo kansanhuvia, pääosassa näyttävät olevan viivoittimella piirretyt volvot.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Ei ole vastoin tallisääntöä sun, tai muiden, lainaama. Löytyi ratsiassa A-mallin alta virheettömän kytkimen kera. Ahmed....
Huomioita:
RS2000 kytkin 240 mm, sama kuin cossun kuten on asetelmien pulttijako.
RS2000 vauhtipyörä on ohuempi, eli kitkapinta lienee lähempänä katkoa (moottoria) kuin DOHC:ssä. Myös RS2000 asetelma ja levy ovat ohuempia kuin cossussa.
Jos hammaskehä on samalla etäisyydellä katkosta, voisi ajatella että laittaa sitten "paksummat" cossun osat jatkoksi ja varmistaa että kytkinkäpälän liikevara riittää (jos siis vp:n kitkapinta on lähempänä katkoa).
RS:n kytkimellä tulee varmasti liian ohut (lyhyt) paketti.
Huomioita:
RS2000 kytkin 240 mm, sama kuin cossun kuten on asetelmien pulttijako.
RS2000 vauhtipyörä on ohuempi, eli kitkapinta lienee lähempänä katkoa (moottoria) kuin DOHC:ssä. Myös RS2000 asetelma ja levy ovat ohuempia kuin cossussa.
Jos hammaskehä on samalla etäisyydellä katkosta, voisi ajatella että laittaa sitten "paksummat" cossun osat jatkoksi ja varmistaa että kytkinkäpälän liikevara riittää (jos siis vp:n kitkapinta on lähempänä katkoa).
RS:n kytkimellä tulee varmasti liian ohut (lyhyt) paketti.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Muutama lisäkyssäri aiheeseen liittyen;
Eli vauhtipyörä RS2000 escortista, onkohan hammaskehä sama, eli 2,3:sen startti sopisi edelleen?
Cossun kytkinpaketti ilmeisesti siis 4wd cossusta, jotta kytkinlevyn boorit passaisi mt-75 laatikkoon?
Painelaakereita vissiin on eripaksuisia joilla voisi pelata sitä liikerataa? Joku ainakin joskus puhui jonkun saabin laakerista että olisi sopiva, kellään hajua? Tai sitten joku sopiva palikka laakerin ja haarukan väliin..
Eli vauhtipyörä RS2000 escortista, onkohan hammaskehä sama, eli 2,3:sen startti sopisi edelleen?
Cossun kytkinpaketti ilmeisesti siis 4wd cossusta, jotta kytkinlevyn boorit passaisi mt-75 laatikkoon?
Painelaakereita vissiin on eripaksuisia joilla voisi pelata sitä liikerataa? Joku ainakin joskus puhui jonkun saabin laakerista että olisi sopiva, kellään hajua? Tai sitten joku sopiva palikka laakerin ja haarukan väliin..
Pedal tu tö metal!