
Laatikon ja vauhtipyörän sopivuus
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 470
- Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003
Laatikon ja vauhtipyörän sopivuus
Tos alkas olla cosan kampiakseli (kahdeksalla vastapainolla) valmiina kevennyksineen ja pitäs alkaa sovittaan se tohon alakertaan. Mut nyt iski pulma, miten on sopiiko kosan vauhtipyör ja sierran 5-vaihteinen loota kytkinkoppineen ja startteineen toisiinsa?? Vai täytyykö mun ottaa oharin vauhtipyörastä kehä ja sorvata kosan vauhtipyörä sille sopivaksi? Neuvokaa miten olette toimineet tälläisessä pulmassa? 

-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Re: Laatikon ja vauhtipyörän sopivuus
Jälkimmäinen vaihtoehto toimii.pehkos69 kirjoitti:Tos alkas olla cosan kampiakseli (kahdeksalla vastapainolla) valmiina kevennyksineen ja pitäs alkaa sovittaan se tohon alakertaan. Mut nyt iski pulma, miten on sopiiko kosan vauhtipyör ja sierran 5-vaihteinen loota kytkinkoppineen ja startteineen toisiinsa?? Vai täytyykö mun ottaa oharin vauhtipyörastä kehä ja sorvata kosan vauhtipyörä sille sopivaksi? Neuvokaa miten olette toimineet tälläisessä pulmassa?
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Seuraava kombinaatio on tullut muutaman kerran tehtyä: Cossun vauhtip., kytkin (as., laak., levy). Kytkinkoppa sorviin ja lisää tilaa n. 2,5" syvyyteen (mittaa hammaskehän ja asetelman vaatima halkaisija). Startti on ongelma, pitää saada säteissuunnassa 5mm ulospäin ja n. 10-12mm "eteenpäin" (=ulos pesästään): adapterilevy on hyvä ratkaisu tähän ja startin Bendix vaihdetaan V6:n vastaavaan.
-
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
- Paikkakunta: Ulvila
Tässä kytkinjuttuja pähkäilleenä tuli mieleen, että jos cossun vauhtipyörään teettäisi ohc kampuran pulttijaon, niin olisiko mahdollista sovittaa t5 laatikon kytkinkoppa type9:iin, niin menis starttikin suoraan kohdilleen...? No ok, kaikkihan on mahdollista, mutta onko kuinka helppoa/vaikeaa? Itse en ole t5 laatikkoa koskaan läheltä nähny, niin ei ole oikein kuvaa siitä millainen se kytkinkoppa siinä on.....
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
-
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Saakos ton startin tällä systeemillä siirrettyä ihan palikoilla vai pitääkö jo hitsata uus korvakko.. Siis cossun vauhtipyörä omalla kehällä , avarrettu t9 jatkeeksi.. ja ohc startti v6:sen bendixillä..jjs kirjoitti:Seuraava kombinaatio on tullut muutaman kerran tehtyä: Cossun vauhtip., kytkin (as., laak., levy). Kytkinkoppa sorviin ja lisää tilaa n. 2,5" syvyyteen (mittaa hammaskehän ja asetelman vaatima halkaisija). Startti on ongelma, pitää saada säteissuunnassa 5mm ulospäin ja n. 10-12mm "eteenpäin" (=ulos pesästään): adapterilevy on hyvä ratkaisu tähän ja startin Bendix vaihdetaan V6:n vastaavaan.
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Helpoimmalla pääsee kun tettää sille 215mm kytkimelle vauhtipyörän cossun 9-pulttijaolla. Näin tuli tehtyy itelle ja sillä jo legendaarisella volvon raseasetelmalla. Toki on kalliimpi homma mut eipä tarvinu rakennella. Tämän näkönen setti.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Silloin on jo ihan sama toteuttaa ohc:n kampiakselilla,vauhtipyörällä,kytkimellä ja t9 laatikolla mut nimenomaan kysyn tota edellä mainittua STARTTI asiaa sillä kun ois cossun akselit ja v-pyörät hyllyssä valmiina niin itseä miellyttäs enemmän toi 240mm kytkin niin ei ois luisto-ongelmia ainakaan ihan heti..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Mitenkäs onko tuolla käytettävällä startilla väliä ? Lähinnä tuo soveltuuko tuo välitetty malli vai pitääkö olla vanha isorunkoinen=cossun ö-pohjan kanssa ei ainakaan normaalisti onnistu käytettäväksi,5mm siirto tuskin viellä riittää.jjs kirjoitti:Seuraava kombinaatio on tullut muutaman kerran tehtyä: Cossun vauhtip., kytkin (as., laak., levy). Kytkinkoppa sorviin ja lisää tilaa n. 2,5" syvyyteen (mittaa hammaskehän ja asetelman vaatima halkaisija). Startti on ongelma, pitää saada säteissuunnassa 5mm ulospäin ja n. 10-12mm "eteenpäin" (=ulos pesästään): adapterilevy on hyvä ratkaisu tähän ja startin Bendix vaihdetaan V6:n vastaavaan.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 470
- Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003
Toteutin lopulta homman silleen, että cosan v-pyörä+kytkin+kytkinkoppa uudelleen reijitettynä 9-tyypin lootaan. Koppaan pitää kuitenkin muistaa sorvailla ja hitsata sellanen kuppi vaihteen siirtäjälle joka työntyy ulos lootan päästä. Lisäksi kytkinkopan keskireikää sorvattava hieman isommaksi. Oharin starttikin sopi mainiosti. Toimii.
-
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Koppaan pitää kuitenkin muistaa sorvailla ja hitsata sellanen kuppi vaihteen siirtäjälle joka työntyy ulos lootan päästä.pehkos69 kirjoitti:Toteutin lopulta homman silleen, että cosan v-pyörä+kytkin+kytkinkoppa uudelleen reijitettynä 9-tyypin lootaan. Koppaan pitää kuitenkin muistaa sorvailla ja hitsata sellanen kuppi vaihteen siirtäjälle joka työntyy ulos lootan päästä. Lisäksi kytkinkopan keskireikää sorvattava hieman isommaksi. Oharin starttikin sopi mainiosti. Toimii.



EDIT: Saiskos tohon vähän tarkennusta..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Noniin,tulihan tuohon T5:n kopan käytön kannalta positiivinen puoli.pehkos69 kirjoitti:Toteutin lopulta homman silleen, että cosan v-pyörä+kytkin+kytkinkoppa uudelleen reijitettynä 9-tyypin lootaan. Koppaan pitää kuitenkin muistaa sorvailla ja hitsata sellanen kuppi vaihteen siirtäjälle joka työntyy ulos lootan päästä. Lisäksi kytkinkopan keskireikää sorvattava hieman isommaksi. Oharin starttikin sopi mainiosti. Toimii.
Vaikka en viellä sen tarkemmin tuota ollut tutkinut niin aikas samoilla linjoilla olin nopealla tutkimisella.
Tällä jatketaan myös täällä suunnalla.

Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala