Sierran kattoluukut

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

riesamies
Viestit: 51
Liittynyt: Ke Heinäkuu 19. 14:35:26 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

Sierran kattoluukut

Viesti Kirjoittaja riesamies » Ke Marraskuu 29. 11:33:26 2006

Olenko ymmärtänyt oikein että jos on sierran alkuperäinen käsin veivattava kattoluukku niin sen sähköistämiseen kävisi suoraan scorpionin kattoluukun moottori? Pitäisi vain itse tehdä kiinnike moottorille ja vetää sähköt ja hankkia jostain se kattoon tuleva kattoluukun avausnappula/karttavalopaneeli...

Käykö se kaikki noin helposti?
CRSC:n jäsen nro 1454

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Marraskuu 29. 12:19:50 2006

Niitä Sierrojen luukkuja on ainakin kahta eri mallia, tiedä sit käyvätkö keskenään ristiin osat, kun lasi ei ainakaan käy..

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Marraskuu 29. 12:26:53 2006

booreja veiville/moottorille on kahdenlaisia.
ainakin sierra 88 mallisessa oli harvempi boori ja siihen scorpin vanhempi moottori kävi suoraan.
teline ja muovi onkin sitten käsityön paikka.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ke Marraskuu 29. 20:54:18 2006

sierra friikki kirjoitti:booreja veiville/moottorille on kahdenlaisia.
ainakin sierra 88 mallisessa oli harvempi boori ja siihen scorpin vanhempi moottori kävi suoraan.
samoin kävi -85seen suoraan boorille.

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ke Marraskuu 29. 22:13:56 2006

Sierra XR kirjoitti:
sierra friikki kirjoitti:booreja veiville/moottorille on kahdenlaisia.
ainakin sierra 88 mallisessa oli harvempi boori ja siihen scorpin vanhempi moottori kävi suoraan.
samoin kävi -85seen suoraan boorille.
ja -91
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

riesamies
Viestit: 51
Liittynyt: Ke Heinäkuu 19. 14:35:26 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja riesamies » To Marraskuu 30. 18:32:11 2006

Selvä kiitoksia... Pitää lähteä metsästään jostain scorpparin kattoluukun moottoria. Ei kellään sattus oleen myynnissä? :D
CRSC:n jäsen nro 1454

riesamies
Viestit: 51
Liittynyt: Ke Heinäkuu 19. 14:35:26 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja riesamies » To Marraskuu 30. 19:00:53 2006

Viittiskö joku laskea montako booria siinä scorpionin sierraan käypäsessä kattoluukun moottorissa on? Kävisköhän muuten granadan moottori sierraan?
CRSC:n jäsen nro 1454

riesamies
Viestit: 51
Liittynyt: Ke Heinäkuu 19. 14:35:26 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja riesamies » Pe Joulukuu 1. 21:05:34 2006

Onkos kukaan siirtänyt sierran alkuperäistä kattoluukkua toiseen autoon? Onko mahdoton homma?
CRSC:n jäsen nro 1454

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Pe Joulukuu 1. 21:20:20 2006

mk2 sierrassa kattopellin vaihto onnistuu vielä m-e-l-k-o kivuttomasti.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

tupu
Viestit: 769
Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja tupu » Pe Joulukuu 1. 21:20:24 2006

riesamies kirjoitti:Onkos kukaan siirtänyt sierran alkuperäistä kattoluukkua toiseen autoon? Onko mahdoton homma?
Kait se onnistuu. leikkaa vain koko kattopellin irti kattolistojen vierestä :wink:

riesamies
Viestit: 51
Liittynyt: Ke Heinäkuu 19. 14:35:26 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja riesamies » La Joulukuu 2. 0:05:50 2006

tupu kirjoitti:
riesamies kirjoitti:Onkos kukaan siirtänyt sierran alkuperäistä kattoluukkua toiseen autoon? Onko mahdoton homma?
Kait se onnistuu. leikkaa vain koko kattopellin irti kattolistojen vierestä :wink:
Sairasta... Emtäs mk2:sen kattoluukun siirtäminen mk1:seen?
CRSC:n jäsen nro 1454

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » La Joulukuu 2. 1:39:26 2006

tupu kirjoitti:
riesamies kirjoitti:Onkos kukaan siirtänyt sierran alkuperäistä kattoluukkua toiseen autoon? Onko mahdoton homma?
Kait se onnistuu. leikkaa vain koko kattopellin irti kattolistojen vierestä :wink:
Jos en väärin muista niin siellä kourussa siis kattolistojen alla näkyy pistehitsien paikat. Katsoin tuota yhdestä kolariautosta ja äkkiseltään näytti että se sisäpuolen "amme" olisi ollut paljon pirullisempi irroittaa kun jotain sikaliimaa käytetty tiivistämisessä. Voi olla että muistan väärinkin kyllä..
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ti Joulukuu 5. 21:56:29 2006

riesamies kirjoitti:Viittiskö joku laskea montako booria siinä scorpionin sierraan käypäsessä kattoluukun moottorissa on? Kävisköhän muuten granadan moottori sierraan?
mun moottorissa oli 16booria ja tekstit:Webasto Ford 92GGA53508AB ja se on Scorpiosta ja boori käy ainakin -85-86Sierraan suoraan veivin tilalle.

riesamies
Viestit: 51
Liittynyt: Ke Heinäkuu 19. 14:35:26 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja riesamies » Pe Joulukuu 15. 13:51:59 2006

Käykö uudemman scorpion (vm92-98) kattoluukun moottori sierraan?
CRSC:n jäsen nro 1454

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ti Maaliskuu 13. 16:48:19 2007

Onkos joku tehnyt moista katonvaihto-operaatiota mk2 sierraan? Tolpista poikki ja koko katto vaihtoon vaiko kattopelti vain kaikkine heebeleineen? Itsellä olis tommonen projekti suunnitelmissa ja ajattelin että kattopellin pelkästään vaihtamalla säilyisi varmasti korin lujuus ja maalattavaakin olisi vähemmän. Yksi vaihtoehto olisi sitten irtokatosta leikata luukku aukkoineen irti ja vanhaan kattoon reikä jonka reunoihin pokkaus paineilmatyökalulla ja koriliimalla luukullinen "paikka" kiinni. Silloin ei tarvitsisi edes tuulilasia ja takalasia irrottaa. Nykyäänhän vissiin merkkiliikkeetkin laittaa korjauspeltejä liimoilla kiinni, ei ainkaan vetele ja kitattavaakin jää todella vähän.. Ideoita?
Pedal tu tö metal!

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ti Maaliskuu 13. 22:23:32 2007

joo,idea:sisusta ulos(ei tuu kipinän jälkiä mihinkään,suojaus ei yleensä riitä vaan johonkin tulee jotain jälkiä,purku ei Sierrassa kauaa kestä),lasit irti(aikas usein ainakin tuulilasin ympärillä on ruostetta...),tolpat poikki ja toinen katto tilalle.jäykkyys ei kärsi mihinkään kun oikein tekee ja katkaisukohdat kannattaa katsoa niin että esim.B-pilarit n.10cm yläreunasta alaspäin poikki,sillä kohtaa ei ole turvavyön vahvikkeita(alempana on,tolpan sisällä)A-pilarit katkoo niin että sisä- ja ulkopelti muutaman sentin erikohdista poikki,sedanin C-pilareiden vahvikkeista en tiedä mut ne näkee kun ryhtyy töihin.silloin ei tule maalarille ikäviä viimeistelykohtia vaan suht helpot kohdat(tolpat) viimeisteltävänä ja maalauksen pystyy häivyttämään tolpiin.ei tarvitse taistella kattopellin kiinnipysymisen kanssa ja tämä tolppakaton vaihto on huomattavasti helpompi ja nopeampi. 8)
niimmuuten:onkohan tossa mun 2.8i-lasikuitulevikeautossa ollut tehtaalta tullessa orkkis-luukullinen katto... :roll: :lol: :lol:

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Maaliskuu 13. 22:30:42 2007

Älä helvetissä ala jonku kolisevan luukun takia kattoa sahaamaan irti. Äly hoi.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Ti Maaliskuu 13. 22:43:31 2007

Jaa, ei mulla vaan oo luukut kolissu. :shock:
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ke Maaliskuu 14. 6:58:41 2007

Mielipide on kuin persereikä, kaikilla semmonen on ja toisen mielestä se haisee. Luukku tulee, eikä ne täälläpäin oo ikinä kolisseet eikä juurikaan edes suhisseet, eikä ikinä ole vuotanut. Eikös kellään oo kokemusta noitten koriliimojen kanssa painimisesta?
Pedal tu tö metal!

Esa
Viestit: 393
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 20:39:21 2002

katto

Viesti Kirjoittaja Esa » Ke Maaliskuu 14. 15:02:11 2007

vanhanukon autoon laitoin luukullisen katon liimaamalla ja lasin reunoihin pisteillä. ollu ainakin 5v ei vuoda eikä ole ruostunu.

tolppia en lähtis ekana katkomaan! itse pidän ainakin toimivista ovista ja suorista raoista!

Jekki
Viestit: 834
Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Jekki » Ke Maaliskuu 14. 15:39:11 2007

Kyllä se tuossa minun cossussa toisinaan vähän kolisoo ja suhisoo mutta pikkasen kun liikauttaa niin loppuu, varsinkin jos jättää vähän väännätyksiin, eli ei laita siihen nollakohtaan. Mukava ajella kesällä kun tukka hulumuaa..... :D
# 1424 # Vauhti maksaa rahaa, kovaako haluat mennä?

Kuga

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: katto

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ke Maaliskuu 14. 21:14:54 2007

Esa kirjoitti:vanhanukon autoon laitoin luukullisen katon liimaamalla ja lasin reunoihin pisteillä. ollu ainakin 5v ei vuoda eikä ole ruostunu.

tolppia en lähtis ekana katkomaan! itse pidän ainakin toimivista ovista ja suorista raoista!
kyllä ovet toimii mullakin ja oven raotkin on kuin tehtaalta,tarkkasti tehtynä ihan hyvä lopputulos.
mutta:kattoluukun kolina... :shock: eipä oo ainakaan mulla kolissut eikä vuotanut,ei tossa mun vaihtamassa katossa eikä myöskään tossa orkkis-XR:ssä.
se nyt vaan on niin et joku haluaa kattoluukun,joku voimaa koneeseen ja se kolmas hitsaa jotain aivan puhkiruostunutta suht tavallista ritsaa...pääasia että harrastaa!
ja OT:nä,itse "jouduin" katonvaihtoon kun:oltiin Neste-rallissa n.5vuotta sitten,pidettiin leiriä asuntovaunulla Jämsän Shellillä ja illalla grillattiin ja juotiin kaljaa...pojat vittuili et aina vaan tossa vaunun vetoautossa on toi finlandia-kattoikkuna ja mä sitten muutaman taikajuoman rohkaisemana totesin että eipä ole ens vuonna...!ja tuli seuraava vuosi,taas vaunu Sierran perässä,leiri Shellille,kaljaa+makkaraa.sitten taas puhe kääntyi Sierran kattoluukkuun :arrow: jätkien ilme oli ikimuistoinen:mitä hel***tiä,eiks tässä olekaan tarvikeluukkua?onks toi katto oikeesti vaihdettu? :shock: juujuu,onhan se!ja siihen loppui puhe siitä aiheesta. :lol: :lol: ei,en oo tosikko,tuli vaan uhottua niin pitihän lupaus lunastaa! :lol: :lol:

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ke Maaliskuu 14. 21:17:56 2007

justhan sää tänään uhosit että jos en saa aikaseks niin sää tuut ja vaihdat munkin autoon katon.-koskas se tämä lunastetaan??? :D :D :D
Jaa et muista vai? Mitä helvettiä 8)
Pedal tu tö metal!

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ke Maaliskuu 14. 21:58:33 2007

Ville K kirjoitti:justhan sää tänään uhosit että jos en saa aikaseks niin sää tuut ja vaihdat munkin autoon katon.-koskas se tämä lunastetaan??? :D :D :D
Jaa et muista vai? Mitä helvettiä 8)
köhköh...olin tänään selvinpäin kun soitit... :lol:

JyriN
Viestit: 549
Liittynyt: To Toukokuu 1. 9:31:11 2008
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Sierran kattoluukut

Viesti Kirjoittaja JyriN » Su Lokakuu 6. 22:04:02 2013

Tämä tuntui sopivalta ketjulta (vaikka onkin vanha) jatkaa omalla kysymyksellä: miten sierran kattoluukun "viemäröinti" on toteutettu?

Tuossa XR:ssä on tehtaan kattoluukku ja pohjan ruosteita paikatessa huomasin A-pilarin sisällä muoviletkun tulevan ylhäältä alas - kattoluukun veden poisto? Letku oli samalla lailla molemmilla puolilla ja tosiaan sen alapää oli irti.

Jatkokysymys edelliseen tuon löydöksen johdattelemana on se, että minne sen veden pitäisi valua, jos se tuota A-pilarin letkua pitkin tulee alas? Näkyvissä ei ollut mitään ulos johtavaa reikää (kotelot on joskus tehty uusiksi), vaan vesi jäisi sinne kotelon sisään. :( Muistaako / tietääkö kukaan - nyt voi vielä tehdä reiän sopivaan paikkaan, kun lattiamatto on pois.
Sierra XR4i 24v Cosworth (BOB) kesäauto

CoupeGT
CRSC jäsen 2016
Viestit: 440
Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 15:55:08 2002
Paikkakunta: Tampere-city

Re: Sierran kattoluukut

Viesti Kirjoittaja CoupeGT » Su Lokakuu 6. 22:27:08 2013

A-pilarin letkut loppuvat helmakoteloon, josta vesi sitten valuu alkuperäisten helmojen vedenpoistoreikien kautta pois. Luukun syvennyksen takareunasta lähtevät letkut taas menevät tavaratilan reunoilta lattian läpi.
86 Sierra XR4x4
94 Scorpio STW V6

JyriN
Viestit: 549
Liittynyt: To Toukokuu 1. 9:31:11 2008
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Sierran kattoluukut

Viesti Kirjoittaja JyriN » Ti Lokakuu 8. 21:18:32 2013

CoupeGT kirjoitti:A-pilarin letkut loppuvat helmakoteloon, josta vesi sitten valuu alkuperäisten helmojen vedenpoistoreikien kautta pois. Luukun syvennyksen takareunasta lähtevät letkut taas menevät tavaratilan reunoilta lattian läpi.
Kiitoksia - eli joku reikä olisi hyvä tuolle kohdalle tehdä... :shock:

Nuo takakontin poistot muistankin. Ne tulevat semmoisen 5-6cm lattiapinnan alapuolelle ja ovat päästää puristettu melkein yhteen.
Sierra XR4i 24v Cosworth (BOB) kesäauto

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Sierran kattoluukut

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ti Lokakuu 8. 21:26:03 2013

niin kyllä se vesi kulkee alkuperäisiäkin reittejä jos helmat on orkkikset tai oikein korjattu :wink:

ja tuolla takanahan on letkuissa suorat päät ja erilliset läpivientikappaleet joiden päät on ne litistetyt.

Vastaa Viestiin