Sierran kattoluukut
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 19. 14:35:26 2006
- Paikkakunta: Jyväskylä
Sierran kattoluukut
Olenko ymmärtänyt oikein että jos on sierran alkuperäinen käsin veivattava kattoluukku niin sen sähköistämiseen kävisi suoraan scorpionin kattoluukun moottori? Pitäisi vain itse tehdä kiinnike moottorille ja vetää sähköt ja hankkia jostain se kattoon tuleva kattoluukun avausnappula/karttavalopaneeli...
Käykö se kaikki noin helposti?
Käykö se kaikki noin helposti?
CRSC:n jäsen nro 1454
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
ja -91Sierra XR kirjoitti:samoin kävi -85seen suoraan boorille.sierra friikki kirjoitti:booreja veiville/moottorille on kahdenlaisia.
ainakin sierra 88 mallisessa oli harvempi boori ja siihen scorpin vanhempi moottori kävi suoraan.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 769
- Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
- Paikkakunta: E-P
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 19. 14:35:26 2006
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Jos en väärin muista niin siellä kourussa siis kattolistojen alla näkyy pistehitsien paikat. Katsoin tuota yhdestä kolariautosta ja äkkiseltään näytti että se sisäpuolen "amme" olisi ollut paljon pirullisempi irroittaa kun jotain sikaliimaa käytetty tiivistämisessä. Voi olla että muistan väärinkin kyllä..tupu kirjoitti:Kait se onnistuu. leikkaa vain koko kattopellin irti kattolistojen vierestäriesamies kirjoitti:Onkos kukaan siirtänyt sierran alkuperäistä kattoluukkua toiseen autoon? Onko mahdoton homma?
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
mun moottorissa oli 16booria ja tekstit:Webasto Ford 92GGA53508AB ja se on Scorpiosta ja boori käy ainakin -85-86Sierraan suoraan veivin tilalle.riesamies kirjoitti:Viittiskö joku laskea montako booria siinä scorpionin sierraan käypäsessä kattoluukun moottorissa on? Kävisköhän muuten granadan moottori sierraan?
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Onkos joku tehnyt moista katonvaihto-operaatiota mk2 sierraan? Tolpista poikki ja koko katto vaihtoon vaiko kattopelti vain kaikkine heebeleineen? Itsellä olis tommonen projekti suunnitelmissa ja ajattelin että kattopellin pelkästään vaihtamalla säilyisi varmasti korin lujuus ja maalattavaakin olisi vähemmän. Yksi vaihtoehto olisi sitten irtokatosta leikata luukku aukkoineen irti ja vanhaan kattoon reikä jonka reunoihin pokkaus paineilmatyökalulla ja koriliimalla luukullinen "paikka" kiinni. Silloin ei tarvitsisi edes tuulilasia ja takalasia irrottaa. Nykyäänhän vissiin merkkiliikkeetkin laittaa korjauspeltejä liimoilla kiinni, ei ainkaan vetele ja kitattavaakin jää todella vähän.. Ideoita?
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
joo,idea:sisusta ulos(ei tuu kipinän jälkiä mihinkään,suojaus ei yleensä riitä vaan johonkin tulee jotain jälkiä,purku ei Sierrassa kauaa kestä),lasit irti(aikas usein ainakin tuulilasin ympärillä on ruostetta...),tolpat poikki ja toinen katto tilalle.jäykkyys ei kärsi mihinkään kun oikein tekee ja katkaisukohdat kannattaa katsoa niin että esim.B-pilarit n.10cm yläreunasta alaspäin poikki,sillä kohtaa ei ole turvavyön vahvikkeita(alempana on,tolpan sisällä)A-pilarit katkoo niin että sisä- ja ulkopelti muutaman sentin erikohdista poikki,sedanin C-pilareiden vahvikkeista en tiedä mut ne näkee kun ryhtyy töihin.silloin ei tule maalarille ikäviä viimeistelykohtia vaan suht helpot kohdat(tolpat) viimeisteltävänä ja maalauksen pystyy häivyttämään tolpiin.ei tarvitse taistella kattopellin kiinnipysymisen kanssa ja tämä tolppakaton vaihto on huomattavasti helpompi ja nopeampi.
niimmuuten:onkohan tossa mun 2.8i-lasikuitulevikeautossa ollut tehtaalta tullessa orkkis-luukullinen katto...


niimmuuten:onkohan tossa mun 2.8i-lasikuitulevikeautossa ollut tehtaalta tullessa orkkis-luukullinen katto...



-
- Viestit: 580
- Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
- Paikkakunta: Tampere & Virrat
Jaa, ei mulla vaan oo luukut kolissu. 

Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
-
- Viestit: 834
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
- Paikkakunta: Kauhava
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: katto
kyllä ovet toimii mullakin ja oven raotkin on kuin tehtaalta,tarkkasti tehtynä ihan hyvä lopputulos.Esa kirjoitti:vanhanukon autoon laitoin luukullisen katon liimaamalla ja lasin reunoihin pisteillä. ollu ainakin 5v ei vuoda eikä ole ruostunu.
tolppia en lähtis ekana katkomaan! itse pidän ainakin toimivista ovista ja suorista raoista!
mutta:kattoluukun kolina...

se nyt vaan on niin et joku haluaa kattoluukun,joku voimaa koneeseen ja se kolmas hitsaa jotain aivan puhkiruostunutta suht tavallista ritsaa...pääasia että harrastaa!
ja OT:nä,itse "jouduin" katonvaihtoon kun:oltiin Neste-rallissa n.5vuotta sitten,pidettiin leiriä asuntovaunulla Jämsän Shellillä ja illalla grillattiin ja juotiin kaljaa...pojat vittuili et aina vaan tossa vaunun vetoautossa on toi finlandia-kattoikkuna ja mä sitten muutaman taikajuoman rohkaisemana totesin että eipä ole ens vuonna...!ja tuli seuraava vuosi,taas vaunu Sierran perässä,leiri Shellille,kaljaa+makkaraa.sitten taas puhe kääntyi Sierran kattoluukkuun






-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
-
- Viestit: 549
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 9:31:11 2008
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Sierran kattoluukut
Tämä tuntui sopivalta ketjulta (vaikka onkin vanha) jatkaa omalla kysymyksellä: miten sierran kattoluukun "viemäröinti" on toteutettu?
Tuossa XR:ssä on tehtaan kattoluukku ja pohjan ruosteita paikatessa huomasin A-pilarin sisällä muoviletkun tulevan ylhäältä alas - kattoluukun veden poisto? Letku oli samalla lailla molemmilla puolilla ja tosiaan sen alapää oli irti.
Jatkokysymys edelliseen tuon löydöksen johdattelemana on se, että minne sen veden pitäisi valua, jos se tuota A-pilarin letkua pitkin tulee alas? Näkyvissä ei ollut mitään ulos johtavaa reikää (kotelot on joskus tehty uusiksi), vaan vesi jäisi sinne kotelon sisään.
Muistaako / tietääkö kukaan - nyt voi vielä tehdä reiän sopivaan paikkaan, kun lattiamatto on pois.
Tuossa XR:ssä on tehtaan kattoluukku ja pohjan ruosteita paikatessa huomasin A-pilarin sisällä muoviletkun tulevan ylhäältä alas - kattoluukun veden poisto? Letku oli samalla lailla molemmilla puolilla ja tosiaan sen alapää oli irti.
Jatkokysymys edelliseen tuon löydöksen johdattelemana on se, että minne sen veden pitäisi valua, jos se tuota A-pilarin letkua pitkin tulee alas? Näkyvissä ei ollut mitään ulos johtavaa reikää (kotelot on joskus tehty uusiksi), vaan vesi jäisi sinne kotelon sisään.

Sierra XR4i 24v Cosworth (BOB) kesäauto
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 440
- Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 15:55:08 2002
- Paikkakunta: Tampere-city
Re: Sierran kattoluukut
A-pilarin letkut loppuvat helmakoteloon, josta vesi sitten valuu alkuperäisten helmojen vedenpoistoreikien kautta pois. Luukun syvennyksen takareunasta lähtevät letkut taas menevät tavaratilan reunoilta lattian läpi.
86 Sierra XR4x4
94 Scorpio STW V6
94 Scorpio STW V6
-
- Viestit: 549
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 9:31:11 2008
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Sierran kattoluukut
Kiitoksia - eli joku reikä olisi hyvä tuolle kohdalle tehdä...CoupeGT kirjoitti:A-pilarin letkut loppuvat helmakoteloon, josta vesi sitten valuu alkuperäisten helmojen vedenpoistoreikien kautta pois. Luukun syvennyksen takareunasta lähtevät letkut taas menevät tavaratilan reunoilta lattian läpi.

Nuo takakontin poistot muistankin. Ne tulevat semmoisen 5-6cm lattiapinnan alapuolelle ja ovat päästää puristettu melkein yhteen.
Sierra XR4i 24v Cosworth (BOB) kesäauto
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Sierran kattoluukut
niin kyllä se vesi kulkee alkuperäisiäkin reittejä jos helmat on orkkikset tai oikein korjattu
ja tuolla takanahan on letkuissa suorat päät ja erilliset läpivientikappaleet joiden päät on ne litistetyt.

ja tuolla takanahan on letkuissa suorat päät ja erilliset läpivientikappaleet joiden päät on ne litistetyt.