Cossun jarruista kysymyksiä
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Cossun jarruista kysymyksiä
Tähänkin varmaan on joskus vastattu, mutta en nopealla etsinnällä ainakaan löytänyt itseäni tyydyttävää vastausta.
Meneekö normaaliin ABS jarrulliseen (2.0is vm88) sierraan cossun satulat ja levyt helposti? Mitä pitää muuttaa jotta nuo jarrujen päivitys cossua vastaavaksi onnistuisi?
Meneekö normaaliin ABS jarrulliseen (2.0is vm88) sierraan cossun satulat ja levyt helposti? Mitä pitää muuttaa jotta nuo jarrujen päivitys cossua vastaavaksi onnistuisi?
CRSC:n jäsen nro 1454
-
- Viesti:
-
Laita eteen 2wd:n levyt ja 4wd:n satulat. Nelikon satuloissa on sama reikäjako mut vatinee pienen "palan" olka-akselin ja satulan väliin että palikat osuu kohdalleen.riesamies kirjoitti:Eli voiko taakse heittää suoraan 2wd cossun levyt? Entäs eteen, käykö neliveto cossun levyt eteen miten helposti?
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
-
Riittää kun hommaat navat/laakeripesät ja levyt.riesamies kirjoitti:Eli cossun jarrujen saaminen taakse ei ole kovin helppoa? Eikä ole olemassa mitään kikkaskonsteja? Eli helpoin vaihtoehto olisi hankkia cossun koko taka-akselisto?
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
-
Saakos noita levyjarrullisen perän laakeripesiä vaihdettua työnnettävän mallisiin vetareihin eli siis onko mahdollista saada levyjarrut ja käyttää työnnettäviä vetareita ihan normiosilla vai joutuuko soveltamaan.
Itse mitä olen näihin törmännyt/nähnyt niin kaikki on ollut levyjarrut/laippavetarit yhdistelmiä.
Itse mitä olen näihin törmännyt/nähnyt niin kaikki on ollut levyjarrut/laippavetarit yhdistelmiä.
-
Onhan toki, voi käyttää vv/audi satulan kiinnitys rautaa jossa on riittävän pitkät korvat uusia reikiä varten. Scorpion satula käy edelleenkin, mutta paloina joutuu käyttämään väärän mäen tuotteita.riesamies kirjoitti: Eikä ole olemassa mitään kikkaskonsteja?
Teetättää vähän hommia, mutta tuntuu toimivan.
Viimeksi muokannut Jari H, To Tammikuu 18. 8:33:50 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
kikkakonsti 1. vaikka vakio akseliin satuloille semmoset adapterit,helppo laittaa vaikka cossun levyt taakse.. ite rakensin sillä lailla.hyvin toimii. ps. olis yhet adapterit ylimääräsenä,pistä yyveetä jos kiinnostaa.riesamies kirjoitti:Eli cossun jarrujen saaminen taakse ei ole kovin helppoa? Eikä ole olemassa mitään kikkaskonsteja? Eli helpoin vaihtoehto olisi hankkia cossun koko taka-akselisto?
-
Mitenkä paksua mutteria olette käyttäneet tuossa nelivetokossun satuloitten asennuksessa tavalliseen sierraan? Eli siis sitä mikä loitontaa niitä satuloita siitä kiinnityksestä...
Eli mikä on näissä kuvissa:
http://myweb.tiscali.co.uk/xrcosworth/i ... t_1701.JPG
http://myweb.tiscali.co.uk/xrcosworth/i ... t_1702.JPG
Eli mikä on näissä kuvissa:
http://myweb.tiscali.co.uk/xrcosworth/i ... t_1701.JPG
http://myweb.tiscali.co.uk/xrcosworth/i ... t_1702.JPG
CRSC:n jäsen nro 1454
-
- Viesti:
riesamies kirjoitti:Jos pistän nelivetocossun satulat eteen niin meneekö niihin noi 283 mm 2wd coswortin jäähdytetyt levyt? Vai mitkä levyt pitää ostaa?
Mulla ainakin on 4wd:n satulat ja 2wd:n jäähdytetyt levyt ja hyvin pyörii.
Pultit on ihan ne mitkä vaikio satuloissakin on, mutta saisi ne n.5mm pidemmätkin olla...
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...

-
onkos nämä satulan pultit ihan normaaleita vai oliko kovempaa tavaraaDokki-90 kirjoitti:riesamies kirjoitti:Jos pistän nelivetocossun satulat eteen niin meneekö niihin noi 283 mm 2wd coswortin jäähdytetyt levyt? Vai mitkä levyt pitää ostaa?
Mulla ainakin on 4wd:n satulat ja 2wd:n jäähdytetyt levyt ja hyvin pyörii.
Pultit on ihan ne mitkä vaikio satuloissakin on, mutta saisi ne n.5mm pidemmätkin olla...

-
- Viesti:
riesamies kirjoitti:Juu pultit on samat... mutta minkä paksuset noi mutteri on mitkä tulee tonne satulan ja satulan kiinnikkeen väliin?
Itse en ainakaan ole toistaiseksi laittanut yhtään mitään.Suoraan laitoin satulan kiinni napaan ja istuu ainakin mun mielestä hyvin.
En kyllä menis ainakaan heti mitään sinne väliin änkemään.
Voisin tänäpä ottaa kuvan tuosta liitoksesta, että miten se mulla meni.
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...

-
- Viesti:
riesamies kirjoitti:Juu ota ihmeessä kuvia jos viitsit niin saan omanki sierran joskus kuntoon.Dokki-90 kirjoitti: Voisin tänäpä ottaa kuvan tuosta liitoksesta, että miten se mulla meni.
Nonnii.Nyt sain jonkin laisia kuvia...Kännyllä otettuja niin laatu on mitä on mutta toivottavasti auttavat...

Ekat kuvat on cossun satulalla ja levyllä ja jälkimmäiset on vakio levyillä ja satulalla jotta pystyy vertaamaan.
Ja sitä pulttihommelia tänäpä kyselin niin ilmeisesti normisierrat (2wd/ 4wd) sekä 4wd cossuissa on jarrusatulat kiinni 10x20mm pulteilla ja 2wd cossussa 12x35mm.
Itselläni noi satulat ovat kiinni noilla vakioilla eli 10X20mm
KUVAT