Cossun jarruista kysymyksiä

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

riesamies
Viestit: 51
Liittynyt: Ke Heinäkuu 19. 14:35:26 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

Cossun jarruista kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja riesamies » Ti Marraskuu 28. 19:38:39 2006

Tähänkin varmaan on joskus vastattu, mutta en nopealla etsinnällä ainakaan löytänyt itseäni tyydyttävää vastausta.

Meneekö normaaliin ABS jarrulliseen (2.0is vm88) sierraan cossun satulat ja levyt helposti? Mitä pitää muuttaa jotta nuo jarrujen päivitys cossua vastaavaksi onnistuisi?
CRSC:n jäsen nro 1454

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Marraskuu 28. 19:42:17 2006

takasatulat on samat tossa kun 2wd kossussa, mutta laakeripesä eri ja levy suurempi. Etusatulat ja levyt on erit, myös navat on erit.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Marraskuu 28. 20:31:53 2006

Aika tavalla väära osio tämä cosworthosio. Siirrän oikeaan paikkaan..

Ja haullakin tästä aiheesta jotakin saattaa löytyä :lol:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

riesamies
Viestit: 51
Liittynyt: Ke Heinäkuu 19. 14:35:26 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja riesamies » Ke Marraskuu 29. 11:35:17 2006

Eli voiko taakse heittää suoraan 2wd cossun levyt? Entäs eteen, käykö neliveto cossun levyt eteen miten helposti?
CRSC:n jäsen nro 1454

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Marraskuu 29. 11:39:45 2006

riesamies kirjoitti:Eli voiko taakse heittää suoraan 2wd cossun levyt? Entäs eteen, käykö neliveto cossun levyt eteen miten helposti?
Laita eteen 2wd:n levyt ja 4wd:n satulat. Nelikon satuloissa on sama reikäjako mut vatinee pienen "palan" olka-akselin ja satulan väliin että palikat osuu kohdalleen.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ke Marraskuu 29. 13:33:22 2006

Ei voi laittaa kossun levyjä suoraan taakse koska ovat isommat, joten myös satula pitäisi olla kauempana. Kosusssa on eri laakeripesät kuten sanoin. Niissä on isommat laakerit ja satulan kiinnityskorvat kauempana navasta suuremma levyn takia.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

riesamies
Viestit: 51
Liittynyt: Ke Heinäkuu 19. 14:35:26 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja riesamies » To Marraskuu 30. 18:30:53 2006

Eli cossun jarrujen saaminen taakse ei ole kovin helppoa? Eikä ole olemassa mitään kikkaskonsteja? Eli helpoin vaihtoehto olisi hankkia cossun koko taka-akselisto?
CRSC:n jäsen nro 1454

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » To Marraskuu 30. 20:30:01 2006

riesamies kirjoitti:Eli cossun jarrujen saaminen taakse ei ole kovin helppoa? Eikä ole olemassa mitään kikkaskonsteja? Eli helpoin vaihtoehto olisi hankkia cossun koko taka-akselisto?
Riittää kun hommaat navat/laakeripesät ja levyt.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Pe Joulukuu 1. 0:27:55 2006

Saakos noita levyjarrullisen perän laakeripesiä vaihdettua työnnettävän mallisiin vetareihin eli siis onko mahdollista saada levyjarrut ja käyttää työnnettäviä vetareita ihan normiosilla vai joutuuko soveltamaan.

Itse mitä olen näihin törmännyt/nähnyt niin kaikki on ollut levyjarrut/laippavetarit yhdistelmiä.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Pe Joulukuu 1. 7:31:41 2006

Levyjarrullinen tarvitsee laippavetarit.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Pe Joulukuu 1. 13:31:03 2006

Skorppi kirjoitti:Levyjarrullinen tarvitsee laippavetarit.
Kiittää ja kuittaa :)

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » La Joulukuu 2. 0:08:31 2006

riesamies kirjoitti: Eikä ole olemassa mitään kikkaskonsteja?
Onhan toki, voi käyttää vv/audi satulan kiinnitys rautaa jossa on riittävän pitkät korvat uusia reikiä varten. Scorpion satula käy edelleenkin, mutta paloina joutuu käyttämään väärän mäen tuotteita.
Teetättää vähän hommia, mutta tuntuu toimivan.
Viimeksi muokannut Jari H, To Tammikuu 18. 8:33:50 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » La Joulukuu 2. 18:48:39 2006

riesamies kirjoitti:Eli cossun jarrujen saaminen taakse ei ole kovin helppoa? Eikä ole olemassa mitään kikkaskonsteja? Eli helpoin vaihtoehto olisi hankkia cossun koko taka-akselisto?
kikkakonsti 1. vaikka vakio akseliin satuloille semmoset adapterit,helppo laittaa vaikka cossun levyt taakse.. ite rakensin sillä lailla.hyvin toimii. ps. olis yhet adapterit ylimääräsenä,pistä yyveetä jos kiinnostaa.

riesamies
Viestit: 51
Liittynyt: Ke Heinäkuu 19. 14:35:26 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja riesamies » Pe Joulukuu 15. 21:47:41 2006

Jos pistän nelivetocossun satulat eteen niin meneekö niihin noi 283 mm 2wd coswortin jäähdytetyt levyt? Vai mitkä levyt pitää ostaa?
CRSC:n jäsen nro 1454

riesamies
Viestit: 51
Liittynyt: Ke Heinäkuu 19. 14:35:26 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja riesamies » Ti Tammikuu 16. 22:30:24 2007

Mitenkä paksua mutteria olette käyttäneet tuossa nelivetokossun satuloitten asennuksessa tavalliseen sierraan? Eli siis sitä mikä loitontaa niitä satuloita siitä kiinnityksestä...
Eli mikä on näissä kuvissa:

http://myweb.tiscali.co.uk/xrcosworth/i ... t_1701.JPG
http://myweb.tiscali.co.uk/xrcosworth/i ... t_1702.JPG
CRSC:n jäsen nro 1454

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Ti Tammikuu 16. 22:55:01 2007

riesamies kirjoitti:Jos pistän nelivetocossun satulat eteen niin meneekö niihin noi 283 mm 2wd coswortin jäähdytetyt levyt? Vai mitkä levyt pitää ostaa?

Mulla ainakin on 4wd:n satulat ja 2wd:n jäähdytetyt levyt ja hyvin pyörii.
Pultit on ihan ne mitkä vaikio satuloissakin on, mutta saisi ne n.5mm pidemmätkin olla...
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Tammikuu 16. 23:09:00 2007

Dokki-90 kirjoitti:
riesamies kirjoitti:Jos pistän nelivetocossun satulat eteen niin meneekö niihin noi 283 mm 2wd coswortin jäähdytetyt levyt? Vai mitkä levyt pitää ostaa?

Mulla ainakin on 4wd:n satulat ja 2wd:n jäähdytetyt levyt ja hyvin pyörii.
Pultit on ihan ne mitkä vaikio satuloissakin on, mutta saisi ne n.5mm pidemmätkin olla...
onkos nämä satulan pultit ihan normaaleita vai oliko kovempaa tavaraa :?: ja onkos esim: 4wd:ssä pitemmät pultit :?:

riesamies
Viestit: 51
Liittynyt: Ke Heinäkuu 19. 14:35:26 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja riesamies » Ti Tammikuu 16. 23:31:16 2007

Juu pultit on samat... mutta minkä paksuset noi mutteri on mitkä tulee tonne satulan ja satulan kiinnikkeen väliin?
CRSC:n jäsen nro 1454

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Ke Tammikuu 17. 7:52:27 2007

riesamies kirjoitti:Juu pultit on samat... mutta minkä paksuset noi mutteri on mitkä tulee tonne satulan ja satulan kiinnikkeen väliin?

Itse en ainakaan ole toistaiseksi laittanut yhtään mitään.Suoraan laitoin satulan kiinni napaan ja istuu ainakin mun mielestä hyvin.
En kyllä menis ainakaan heti mitään sinne väliin änkemään.

Voisin tänäpä ottaa kuvan tuosta liitoksesta, että miten se mulla meni.
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

riesamies
Viestit: 51
Liittynyt: Ke Heinäkuu 19. 14:35:26 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja riesamies » Ke Tammikuu 17. 12:27:14 2007

Dokki-90 kirjoitti: Voisin tänäpä ottaa kuvan tuosta liitoksesta, että miten se mulla meni.
Juu ota ihmeessä kuvia jos viitsit niin saan omanki sierran joskus kuntoon.
CRSC:n jäsen nro 1454

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Ke Tammikuu 17. 17:35:32 2007

riesamies kirjoitti:
Dokki-90 kirjoitti: Voisin tänäpä ottaa kuvan tuosta liitoksesta, että miten se mulla meni.
Juu ota ihmeessä kuvia jos viitsit niin saan omanki sierran joskus kuntoon.

Nonnii.Nyt sain jonkin laisia kuvia...Kännyllä otettuja niin laatu on mitä on mutta toivottavasti auttavat... :roll:
Ekat kuvat on cossun satulalla ja levyllä ja jälkimmäiset on vakio levyillä ja satulalla jotta pystyy vertaamaan.

Ja sitä pulttihommelia tänäpä kyselin niin ilmeisesti normisierrat (2wd/ 4wd) sekä 4wd cossuissa on jarrusatulat kiinni 10x20mm pulteilla ja 2wd cossussa 12x35mm.
Itselläni noi satulat ovat kiinni noilla vakioilla eli 10X20mm

KUVAT
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

Vastaa Viestiin