IS sierran tehostamaton ohjaus -> tehostettuun ongelma

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

IS sierran tehostamaton ohjaus -> tehostettuun ongelma

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ma Joulukuu 4. 21:10:48 2006

Eli mulla on tuo Is riesa ja on tehostamaton ohjaus (vm-86)
Ja olisi scorpparin tehostettu ohjaus heebelit (otettu paketissa irti)

Eli kysymys onkin yhteen sopivuudesta? onnistuko? :roll:
Viimeksi muokannut jarkkoma, Ke Joulukuu 6. 19:45:13 2006. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Voortikari » Ma Joulukuu 4. 21:20:07 2006

Joutuu raidetangonsisäpäätä lyhentämään, tai toinen vaihtoehto on että käyt hakemassa sierran sisänivelen.
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

tomsak
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Syyskuu 27. 14:42:38 2005
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja tomsak » Ma Joulukuu 4. 21:20:44 2006

Ei muuta kun pulttaat kiinni. raidetangot joudut vaihtaan sierrasta.

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ma Joulukuu 4. 22:38:38 2006

jep eli onnistuu.

Omasta irti ja scorppari viereen ja vaihtaa raide tangot ja kiinni? Bolt on?

Rattiakselia ei varmaan tarvitse vaihtaa.


Mitäs eroa Is:än tankissa muihin verrattuna kuin lähtö putki pumpulle?
Saa varmaan muutettua sierran kaasari tankista jos hitsaa lähdön?
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Joulukuu 4. 23:19:49 2006

Juu, sierrasta vaan raidetangot, mutta ohjausakselin joudut vaihtamaan. Se alapätkä riittää, sekin käy korppiosta.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ma Joulukuu 4. 23:30:26 2006

Arska kirjoitti:Juu, sierrasta vaan raidetangot, mutta ohjausakselin joudut vaihtamaan. Se alapätkä riittää, sekin käy korppiosta.
Jees tämä riittäneekin tehostimesta, ja asentamaan het kun ehtii. 8)
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Voortikari » Ma Joulukuu 4. 23:44:56 2006

jarkkoma kirjoitti: Mitäs eroa Is:än tankissa muihin verrattuna kuin lähtö putki pumpulle?
Saa varmaan muutettua sierran kaasari tankista jos hitsaa lähdön?
Ruiskun tankissa loiskelevyt sisällä. Kaasarin tankkikin toimii jollakin tavalla, mutta saatta haukata ilmaa mutkaan kaartaessa alle puolella tankilla ajettaessa.
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Joulukuu 4. 23:47:47 2006

Voortikari kirjoitti:Joutuu raidetangonsisäpäätä lyhentämään, tai toinen vaihtoehto on että käyt hakemassa sierran sisänivelen.
ohjauksen osia ei sit saa ite lyhennellä / hitsailla. ihan infoksi..

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Voortikari » Ma Joulukuu 4. 23:49:06 2006

samiharju kirjoitti:ohjauksen osia ei sit saa ite lyhennellä / hitsailla. ihan infoksi..
On tämä tiedossa. Annoin vaan asian julkiseksi :wink:
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ke Joulukuu 6. 19:49:19 2006

Mitäs V*ttua tuo tehostin sekoaa? vai onko asennuksessa virhe??

paikallaan kun kääntää vaikka oikealle niin menee itestään tappiin asti saman tekee vasemmalle aika v-mäinen ajaa ku saa tyyrätä koko ajan??

letkut oli irti hammastangosta kun laitoin paikoilleen ja sitten vasta letkut.

Pumpussahan ei saa letkuja väärin mut mites hammastangon päässä?
Olisko mulla tullut siinä virhe??
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Joulukuu 6. 20:15:00 2006

eikä auta vaikka ilmaa ohjauksen = laidasta laitaan kääntelyitä paljon?

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ke Joulukuu 6. 20:24:12 2006

Tyhmä kysymys, mutta onko tuossa nyt sitten sama välitys kuin alunperin? En tiedä kyllä edes tiedä voiko vaikuttaa, saati mahdollista muuttaa. Itse kun en ole koskaan värkännyt noiden tehostimien kanssa.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ke Joulukuu 6. 21:04:05 2006

Kait noissa samat välitykset on ja ei auta kääntely öljyt liikkuu kyllä säiliössä.. vähä ihmeellinen..

Aattelin vaan jos noi on väärin hammastangon puolelta niin meno ja paluu periaatteessa väärin päin vai hä???
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ke Joulukuu 6. 21:54:43 2006

nyt koitin ottaa hammastangon puolelta letlut (kupari putket) irti ja kääntää mutta on meno isompi ja paluu pienempi eli ei voi laittaa väärin..

Vika jatkuu edelleen katoin öljyt ja käännelty lisää ja paljon.. ei auta, pitääkö perkules laittaa normi hammastanko takas ja lähteä punttikselle.... :roll:
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Joulukuu 7. 8:17:32 2006

siellä on ratti akselin alapäässä ventiili koneisto mihin menee ne letkut pumpulta.
siitä lähtee painepirin letkut raide tankoon.
olet todennäköisesti laittanut uuden akselin paikalle siten että letkut oli rattiakselin ja pumpun välistä irti.
silloin on 100% vaara saada järjestelmään likaa.
lika on sama kuin roskia ja kun niitä on järjestelmässä niin joku venttiili on auki ja päästää koko ajan paineen raidetankoon.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » To Joulukuu 7. 9:19:36 2006

sierra friikki kirjoitti:siellä on ratti akselin alapäässä ventiili koneisto mihin menee ne letkut pumpulta.
siitä lähtee painepirin letkut raide tankoon.
olet todennäköisesti laittanut uuden akselin paikalle siten että letkut oli rattiakselin ja pumpun välistä irti.
silloin on 100% vaara saada järjestelmään likaa.
lika on sama kuin roskia ja kun niitä on järjestelmässä niin joku venttiili on auki ja päästää koko ajan paineen raidetankoon.
Piirin päästä oli irti ne kaksi kupari putkea mutta paperi töllöt suojana, mutta ei tuokaan ole pois suljettu et olisi päässyt paskaa koneistoon..

Saakos tuota purettua jos putsais koko hoidon ja laittais vielä uudet öljyt..
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Joulukuu 7. 9:39:27 2006

jarkkoma kirjoitti:
sierra friikki kirjoitti:siellä on ratti akselin alapäässä ventiili koneisto mihin menee ne letkut pumpulta.
siitä lähtee painepirin letkut raide tankoon.
olet todennäköisesti laittanut uuden akselin paikalle siten että letkut oli rattiakselin ja pumpun välistä irti.
silloin on 100% vaara saada järjestelmään likaa.
lika on sama kuin roskia ja kun niitä on järjestelmässä niin joku venttiili on auki ja päästää koko ajan paineen raidetankoon.
Piirin päästä oli irti ne kaksi kupari putkea mutta paperi töllöt suojana, mutta ei tuokaan ole pois suljettu et olisi päässyt paskaa koneistoon..

Saakos tuota purettua jos putsais koko hoidon ja laittais vielä uudet öljyt..
saa purettua mutta
varoituksen sana olet tekemisissä ohjauslaitteiston kanssa
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

tomsak
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Syyskuu 27. 14:42:38 2005
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja tomsak » To Joulukuu 7. 20:03:00 2006

fsohc kirjoitti:Tyhmä kysymys, mutta onko tuossa nyt sitten sama välitys kuin alunperin? En tiedä kyllä edes tiedä voiko vaikuttaa, saati mahdollista muuttaa. Itse kun en ole koskaan värkännyt noiden tehostimien kanssa.
Ei ole sama välitys. Ilman tehostajaa joku neljäkierrosta ja ohjaustehostajalla tollanen 2,5 kierrosta.

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » To Joulukuu 7. 23:27:03 2006

sierra friikki. Pikku juttu on niitä isompiakin ongelmia ollut..

Esim. mittaamisen ja ruosteen kanssa :roll:
http://img.photobucket.com/albums/v681/ ... hoitoa.jpg

No Laitan nyt tehostamattoman paikaille ja katon tuota tehostettua tarkemmin sit myöhemmin.. (kiire leimalle)
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Vastaa Viestiin