Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
jarkkoma
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
Viesti
Kirjoittaja jarkkoma » Ma Joulukuu 4. 21:10:48 2006
Eli mulla on tuo Is riesa ja on tehostamaton ohjaus (vm-86)
Ja olisi scorpparin tehostettu ohjaus heebelit (otettu paketissa irti)
Eli kysymys onkin yhteen sopivuudesta? onnistuko?

Viimeksi muokannut
jarkkoma, Ke Joulukuu 6. 19:45:13 2006. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR
Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
-
Voortikari
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
- Paikkakunta: Kuopio
Viesti
Kirjoittaja Voortikari » Ma Joulukuu 4. 21:20:07 2006
Joutuu raidetangonsisäpäätä lyhentämään, tai toinen vaihtoehto on että käyt hakemassa sierran sisänivelen.
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita
-
tomsak
- Viestit: 61
- Liittynyt: Ti Syyskuu 27. 14:42:38 2005
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja tomsak » Ma Joulukuu 4. 21:20:44 2006
Ei muuta kun pulttaat kiinni. raidetangot joudut vaihtaan sierrasta.
-
jarkkoma
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
Viesti
Kirjoittaja jarkkoma » Ma Joulukuu 4. 22:38:38 2006
jep eli onnistuu.
Omasta irti ja scorppari viereen ja vaihtaa raide tangot ja kiinni? Bolt on?
Rattiakselia ei varmaan tarvitse vaihtaa.
Mitäs eroa Is:än tankissa muihin verrattuna kuin lähtö putki pumpulle?
Saa varmaan muutettua sierran kaasari tankista jos hitsaa lähdön?
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR
Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Viesti
Kirjoittaja Arska » Ma Joulukuu 4. 23:19:49 2006
Juu, sierrasta vaan raidetangot, mutta ohjausakselin joudut vaihtamaan. Se alapätkä riittää, sekin käy korppiosta.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
jarkkoma
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
Viesti
Kirjoittaja jarkkoma » Ma Joulukuu 4. 23:30:26 2006
Arska kirjoitti:Juu, sierrasta vaan raidetangot, mutta ohjausakselin joudut vaihtamaan. Se alapätkä riittää, sekin käy korppiosta.
Jees tämä riittäneekin tehostimesta, ja asentamaan het kun ehtii.

Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR
Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
-
Voortikari
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
- Paikkakunta: Kuopio
Viesti
Kirjoittaja Voortikari » Ma Joulukuu 4. 23:44:56 2006
jarkkoma kirjoitti:
Mitäs eroa Is:än tankissa muihin verrattuna kuin lähtö putki pumpulle?
Saa varmaan muutettua sierran kaasari tankista jos hitsaa lähdön?
Ruiskun tankissa loiskelevyt sisällä. Kaasarin tankkikin toimii jollakin tavalla, mutta saatta haukata ilmaa mutkaan kaartaessa alle puolella tankilla ajettaessa.
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » Ma Joulukuu 4. 23:47:47 2006
Voortikari kirjoitti:Joutuu raidetangonsisäpäätä lyhentämään, tai toinen vaihtoehto on että käyt hakemassa sierran sisänivelen.
ohjauksen osia ei sit saa ite lyhennellä / hitsailla. ihan infoksi..
-
Voortikari
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
- Paikkakunta: Kuopio
Viesti
Kirjoittaja Voortikari » Ma Joulukuu 4. 23:49:06 2006
samiharju kirjoitti:ohjauksen osia ei sit saa ite lyhennellä / hitsailla. ihan infoksi..
On tämä tiedossa. Annoin vaan asian julkiseksi

Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita
-
jarkkoma
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
Viesti
Kirjoittaja jarkkoma » Ke Joulukuu 6. 19:49:19 2006
Mitäs V*ttua tuo tehostin sekoaa? vai onko asennuksessa virhe??
paikallaan kun kääntää vaikka oikealle niin menee itestään tappiin asti saman tekee vasemmalle aika v-mäinen ajaa ku saa tyyrätä koko ajan??
letkut oli irti hammastangosta kun laitoin paikoilleen ja sitten vasta letkut.
Pumpussahan ei saa letkuja väärin mut mites hammastangon päässä?
Olisko mulla tullut siinä virhe??
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR
Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » Ke Joulukuu 6. 20:15:00 2006
eikä auta vaikka ilmaa ohjauksen = laidasta laitaan kääntelyitä paljon?
-
fsohc
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Viesti
Kirjoittaja fsohc » Ke Joulukuu 6. 20:24:12 2006
Tyhmä kysymys, mutta onko tuossa nyt sitten sama välitys kuin alunperin? En tiedä kyllä edes tiedä voiko vaikuttaa, saati mahdollista muuttaa. Itse kun en ole koskaan värkännyt noiden tehostimien kanssa.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
jarkkoma
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
Viesti
Kirjoittaja jarkkoma » Ke Joulukuu 6. 21:04:05 2006
Kait noissa samat välitykset on ja ei auta kääntely öljyt liikkuu kyllä säiliössä.. vähä ihmeellinen..
Aattelin vaan jos noi on väärin hammastangon puolelta niin meno ja paluu periaatteessa väärin päin vai hä???
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR
Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
-
jarkkoma
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
Viesti
Kirjoittaja jarkkoma » Ke Joulukuu 6. 21:54:43 2006
nyt koitin ottaa hammastangon puolelta letlut (kupari putket) irti ja kääntää mutta on meno isompi ja paluu pienempi eli ei voi laittaa väärin..
Vika jatkuu edelleen katoin öljyt ja käännelty lisää ja paljon.. ei auta, pitääkö perkules laittaa normi hammastanko takas ja lähteä punttikselle....

Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR
Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
-
sierra friikki
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Viesti
Kirjoittaja sierra friikki » To Joulukuu 7. 8:17:32 2006
siellä on ratti akselin alapäässä ventiili koneisto mihin menee ne letkut pumpulta.
siitä lähtee painepirin letkut raide tankoon.
olet todennäköisesti laittanut uuden akselin paikalle siten että letkut oli rattiakselin ja pumpun välistä irti.
silloin on 100% vaara saada järjestelmään likaa.
lika on sama kuin roskia ja kun niitä on järjestelmässä niin joku venttiili on auki ja päästää koko ajan paineen raidetankoon.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
jarkkoma
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
Viesti
Kirjoittaja jarkkoma » To Joulukuu 7. 9:19:36 2006
sierra friikki kirjoitti:siellä on ratti akselin alapäässä ventiili koneisto mihin menee ne letkut pumpulta.
siitä lähtee painepirin letkut raide tankoon.
olet todennäköisesti laittanut uuden akselin paikalle siten että letkut oli rattiakselin ja pumpun välistä irti.
silloin on 100% vaara saada järjestelmään likaa.
lika on sama kuin roskia ja kun niitä on järjestelmässä niin joku venttiili on auki ja päästää koko ajan paineen raidetankoon.
Piirin päästä oli irti ne kaksi kupari putkea mutta paperi töllöt suojana, mutta ei tuokaan ole pois suljettu et olisi päässyt paskaa koneistoon..
Saakos tuota purettua jos putsais koko hoidon ja laittais vielä uudet öljyt..
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR
Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
-
sierra friikki
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Viesti
Kirjoittaja sierra friikki » To Joulukuu 7. 9:39:27 2006
jarkkoma kirjoitti:sierra friikki kirjoitti:siellä on ratti akselin alapäässä ventiili koneisto mihin menee ne letkut pumpulta.
siitä lähtee painepirin letkut raide tankoon.
olet todennäköisesti laittanut uuden akselin paikalle siten että letkut oli rattiakselin ja pumpun välistä irti.
silloin on 100% vaara saada järjestelmään likaa.
lika on sama kuin roskia ja kun niitä on järjestelmässä niin joku venttiili on auki ja päästää koko ajan paineen raidetankoon.
Piirin päästä oli irti ne kaksi kupari putkea mutta paperi töllöt suojana, mutta ei tuokaan ole pois suljettu et olisi päässyt paskaa koneistoon..
Saakos tuota purettua jos putsais koko hoidon ja laittais vielä uudet öljyt..
saa purettua mutta
varoituksen sana olet tekemisissä ohjauslaitteiston kanssa
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
tomsak
- Viestit: 61
- Liittynyt: Ti Syyskuu 27. 14:42:38 2005
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja tomsak » To Joulukuu 7. 20:03:00 2006
fsohc kirjoitti:Tyhmä kysymys, mutta onko tuossa nyt sitten sama välitys kuin alunperin? En tiedä kyllä edes tiedä voiko vaikuttaa, saati mahdollista muuttaa. Itse kun en ole koskaan värkännyt noiden tehostimien kanssa.
Ei ole sama välitys. Ilman tehostajaa joku neljäkierrosta ja ohjaustehostajalla tollanen 2,5 kierrosta.
-
jarkkoma
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
Viesti
Kirjoittaja jarkkoma » To Joulukuu 7. 23:27:03 2006
sierra friikki. Pikku juttu on niitä isompiakin ongelmia ollut..
Esim. mittaamisen ja ruosteen kanssa
http://img.photobucket.com/albums/v681/ ... hoitoa.jpg
No Laitan nyt tehostamattoman paikaille ja katon tuota tehostettua tarkemmin sit myöhemmin.. (kiire leimalle)
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR
Superblackbird 1100xx -05
Forditon....