Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Jusu
- Viestit: 558
- Liittynyt: La Joulukuu 20. 15:22:01 2003
- Paikkakunta: Raisio
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Jusu » To Joulukuu 28. 21:07:59 2006
Miten ja millaisia Ecuja pystyy ohjelmoimaan uudelleen

, millaisilla vempeleillä

. Netti on pullollaan kaiken maaliman mehr leistung! kikkareita, onko ainoo mahis joku 300-400 euron Super chippi tms.
(Ei oo pakko vastata jollei tiedä)
-
MouTine
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja MouTine » To Joulukuu 28. 21:51:28 2006
Siis puhutaanko nyt EEC-IV vai V:stä? Täälä oli joskus aikoinaan linkki jonkun jenkkiläisen firman sivuille, josta sai tilata kikkareen joka tuupataan ecun takana olevaan huoltoporttiin. Tähän piirilevyn liitettiin johto ja toinen pää tietokoneeseen. Mukana seurasi ohjelma, jolla sitten pääsi käsiksi parametreihin. Toimii vaihtelevasti, paremmin USA vehkeissä. Oon tosin nähnyt tämmöisen ihan livenäkin BOA:n jatkeena. Ilmeisesti toiminta ja koodin aukaisu on hyvin erilaista eri vehkeiden välillä.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
Jusu
- Viestit: 558
- Liittynyt: La Joulukuu 20. 15:22:01 2003
- Paikkakunta: Raisio
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Jusu » To Joulukuu 28. 22:12:32 2006
MouTine kirjoitti:Siis puhutaanko nyt EEC-IV vai V:stä? Täälä oli joskus aikoinaan linkki jonkun jenkkiläisen firman sivuille, josta sai tilata kikkareen joka tuupataan ecun takana olevaan huoltoporttiin. Tähän piirilevyn liitettiin johto ja toinen pää tietokoneeseen. Mukana seurasi ohjelma, jolla sitten pääsi käsiksi parametreihin. Toimii vaihtelevasti, paremmin USA vehkeissä. Oon tosin nähnyt tämmöisen ihan livenäkin BOA:n jatkeena. Ilmeisesti toiminta ja koodin aukaisu on hyvin erilaista eri vehkeiden välillä.
EEC-IV/ V total heprea. Aletaan ihan alkeista, meikäläisen tietotaito tämmösten suhteen 0.
Missä kaikissa Fordeissa on OBD liitin ja mitä sen olemassaolo tarkoittaa.
Mitä/minkä tyyppisiä ecuja pääsee muuttelemaan ilman komponenttien vaihtoa.
-
VesQ
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Viesti
Kirjoittaja VesQ » To Joulukuu 28. 22:25:04 2006
EEC-IV eli eec-4, löytyy ruisku sierroista, scorppareista yms. Anturit taitaa olla hyvin pitkälti imuilman lämpötila, veden lämpötila, kaasuläpän asentotunnistin ja ilmamäärämittari
EEC-V eli eec-5 on sitten uudemmissa escoissa yms ja antureita ja ajonestoja yms alkaa olemaan ihan riittävästi
-
Voortikari
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
- Paikkakunta: Kuopio
Viesti
Kirjoittaja Voortikari » To Joulukuu 28. 23:32:33 2006
Jusu kirjoitti:Missä kaikissa Fordeissa on OBD liitin ja mitä sen olemassaolo tarkoittaa.
Kaikissa autoissa jotka ovat uudempia kuin 2001, niin oltava OBD-pistoke (
Over
Board
Diagnostig). Katsurit pääseevät lukemaan tätä kautta onko autossa toimivat sähköisetlaitteet (mm. lambda). Samoin korjaamot lukevat vikakoodit OBD-pistokkeen kautta ja mm. huoltoväli nollataan pistokkeen kautta.
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita
-
henu
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Viesti
Kirjoittaja henu » To Joulukuu 28. 23:45:07 2006
Voortikari kirjoitti:Kaikissa autoissa jotka ovat uudempia kuin 2001, niin oltava OBD-pistoke (Over Board Diagnostig). Katsurit pääseevät lukemaan tätä kautta onko autossa toimivat sähköisetlaitteet (mm. lambda). Samoin korjaamot lukevat vikakoodit OBD-pistokkeen kautta ja mm. huoltoväli nollataan pistokkeen kautta.
muutamia poikkeuksia vissiin on, kesällä laitoin yhtä opelin coupe astraa (Bertone) ni ihmettelin ku ei obd toiminu ni selvis pienen kattelun jälkeen et ei oo toista lambdaa ni sillä oli jotkut luvat et ei tarvinnu obd mittausta. en sit tiijjä onko miten yleisii tämmöset tapaukset...nii ja se oli vm 02
edit: nii ja ei ollu tuonti auto
-
Jari H
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Viesti
Kirjoittaja Jari H » Pe Joulukuu 29. 0:34:10 2006
MouTine kirjoitti:Siis puhutaanko nyt EEC-IV vai V:stä? Täälä oli joskus aikoinaan linkki jonkun jenkkiläisen firman sivuille, josta sai tilata kikkareen joka tuupataan ecun takana olevaan huoltoporttiin. Tähän piirilevyn liitettiin johto ja toinen pää tietokoneeseen. Mukana seurasi ohjelma, jolla sitten pääsi käsiksi parametreihin. Toimii vaihtelevasti, paremmin USA vehkeissä. Oon tosin nähnyt tämmöisen ihan livenäkin BOA:n jatkeena. Ilmeisesti toiminta ja koodin aukaisu on hyvin erilaista eri vehkeiden välillä.
Ausseilla on ollu oma EEC IV Tuner jo kanssa jokusen vuoden markkinoilla.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
Jusu
- Viestit: 558
- Liittynyt: La Joulukuu 20. 15:22:01 2003
- Paikkakunta: Raisio
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Jusu » Pe Joulukuu 29. 10:49:44 2006
Voortikari kirjoitti:Jusu kirjoitti:Missä kaikissa Fordeissa on OBD liitin ja mitä sen olemassaolo tarkoittaa.
Kaikissa autoissa jotka ovat uudempia kuin 2001, niin oltava OBD-pistoke (
Over
Board
Diagnostig). Katsurit pääseevät lukemaan tätä kautta onko autossa toimivat sähköisetlaitteet (mm. lambda). Samoin korjaamot lukevat vikakoodit OBD-pistokkeen kautta ja mm. huoltoväli nollataan pistokkeen kautta.
Juu tiedän että 2001 ja uudemmissa pitää olla OBD, mutta kuinka paljon vanhemmista tuo löytyy? Onko ecu jotenkin erityyppinen ohjelmoitava jos siinä on OBD?
(Over board

)
-
Voortikari
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
- Paikkakunta: Kuopio
Viesti
Kirjoittaja Voortikari » Pe Joulukuu 29. 12:39:14 2006
Periaatteessa kaikissa ruisku autoissa on jonkin näköinen OBD pistoke. Tämä nykyinen 21 napainen on direktiivi määräys, joka on ollut käytössä joissakin automerkeissä käytössä jo -90 luvun alkupuolta lähtien. Tätä nykyistä pistoketta on ilmeisesti helpompi käyttää ohjelmointiin, kun on noita firmoja jotka syöttävät pistokkeen kautta uuden softan ECU:lle.
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita
-
razorass
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Viesti
Kirjoittaja razorass » Pe Joulukuu 29. 14:36:26 2006
Lähinnä tässä haetaan kysymystä siihen että miten 98' Ka:n ecua pääsee ohjelmoimaan, jos pääsee. Olisko tossa EECV ?
Jos on tietoa tähän nimenomaiseen aiheeseen liittyen niin kiitoksia tiedoista, jos ei ole niin ei ole.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
Jusu
- Viestit: 558
- Liittynyt: La Joulukuu 20. 15:22:01 2003
- Paikkakunta: Raisio
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Jusu » La Joulukuu 30. 18:18:42 2006
razorass kirjoitti:Lähinnä tässä haetaan kysymystä siihen että miten 98' Ka:n ecua pääsee ohjelmoimaan, jos pääsee. Olisko tossa EECV ?
Jos on tietoa tähän nimenomaiseen aiheeseen liittyen niin kiitoksia tiedoista, jos ei ole niin ei ole.
Ei tässä kysymystä haeta, vaan vastausta

.
Eikä pelkästään tuohon vaan ihan yleisesti. (KA:n virittely ei kiinnosta suuria yleisömassoja)
Niin muuten, mitä firmoja on jotka ecuja ronkkii? missä? mitä maksaa?