2.9 turinaa

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Pe Tammikuu 19. 0:23:55 2007

Arska kirjoitti: Ainut pieni miinus annettakoon siitä, että suorituskyky ei päätä huimaa... Leikkisästi voitaneen sanoa, että tällä koneella vedättely on niinku itkisi ja nussisi.
:lol:
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Tammikuu 19. 7:05:06 2007

Arska kirjoitti:Kyllä ohc sentään voiman merkit näytti jos tarvis vaati 8)
Hah hah haa... BS!
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Pe Tammikuu 19. 9:19:38 2007

Arska kirjoitti:Missä vuosimallissa 2.9 kansiin tuli pakopuolelle erilliset istukkarenkaat?
Eikös noissa oo jo kaikissa teräs seetit??? vai mitä tarkotat?
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Pe Tammikuu 19. 10:36:43 2007

kannet irrotettu 2.9:stä eilen ja männät tuli huomattavasti dekkitason yli, silmämääräsesti ~0.3mm mittaan vielä tänään, tuleeko vakionakin 2.9 koneista männät dekin yli? :roll:
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Tammikuu 19. 10:41:22 2007

tanari kirjoitti:kannet irrotettu 2.9:stä eilen ja männät tuli huomattavasti dekkitason yli, silmämääräsesti ~0.3mm mittaan vielä tänään, tuleeko vakionakin 2.9 koneista männät dekin yli? :roll:
Millä koodilla kone on?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » Pe Tammikuu 19. 11:33:23 2007

tanari kirjoitti:kannet irrotettu 2.9:stä eilen ja männät tuli huomattavasti dekkitason yli, silmämääräsesti ~0.3mm mittaan vielä tänään, tuleeko vakionakin 2.9 koneista männät dekin yli? :roll:
Mulla on muttereina yks 2.9 jossa männät tuli 0.4mm yli dekin. Edellinen omistaja kiisti jyrkästi kajonneensa dekkikorkeuteen..
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Pe Tammikuu 19. 14:50:11 2007

Kyllä ne dekin yli tulee.

Tuolla seetihommalla tarkoitan sitä, että ostin aikoinaan kannen tuohon toiseen koneeseen mistä oli seetirengas pudonnut. Tässä uudessa kannessa ei pakopuolella erillistä seetirengasta ole. Kansi kyllä näyttää 2.9 koneen kannelta, joskin ihan pieniä eroja on, ei kuitenkaan toiminnallisia. Vai onko se sittenkään tähän koneeseen sopiva kansi, omituiset "kahvat" siinä oli pultattuina kiinni pakokanavien päällä oleviin pultinreikiin. Näille raudoille en mitään järkevää käyttöä ole keksinyt, enkä niitä ole koskaan näissä koneissa tavannut
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

jarnok
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Tammikuu 15. 10:04:26 2007
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja jarnok » Pe Tammikuu 19. 22:54:22 2007

milläs muutoksilla ton 2,9 saikaan sierraan, kun tästä tuntuu olevan eriäviä mielipiteitä?Istuuko koneen kiinnityspaikat samoihin paikkoihin kuin noi oharit ja docit?Saako tommoisen vähäpäästöisen laitettua vähäpäästöiseen docin sierran nokille jollain pelillä?

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Pe Tammikuu 19. 23:08:04 2007

Kyllä kiinnitykset käy, mutta hirvee homma on vaihtaa kaikki vaadittavat osat, muutoskatsastaa ja maksaa kauheita vakuutusmaksuja.

Eikä mene mihinkään, ei todellakaan. En suosittele.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

jarnok
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Tammikuu 15. 10:04:26 2007
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja jarnok » Pe Tammikuu 19. 23:11:13 2007

Arska kirjoitti:Kyllä kiinnitykset käy, mutta hirvee homma on vaihtaa kaikki vaadittavat osat, muutoskatsastaa ja maksaa kauheita vakuutusmaksuja.

Eikä mene mihinkään, ei todellakaan. En suosittele.
noista vakuutusmaksuita puheen ollen niin mitä ne on tommoisessa korppi cossussa?

tupu
Viestit: 769
Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja tupu » Pe Tammikuu 19. 23:18:17 2007

jarnok kirjoitti:milläs muutoksilla ton 2,9 saikaan sierraan, kun tästä tuntuu olevan eriäviä mielipiteitä?Istuuko koneen kiinnityspaikat samoihin paikkoihin kuin noi oharit ja docit?Saako tommoisen vähäpäästöisen laitettua vähäpäästöiseen docin sierran nokille jollain pelillä?
Saa. v6 laatikko. (startti vasemmalla)mt75, ja abs jarrut. eli levyt takana, ja edessä 260mm levyt. etuvakaaja 28mm. sen pitäis riittää. sekä päästö todistukset foordilta.

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Pe Tammikuu 19. 23:32:25 2007

Arska kirjoitti:
Eikä mene mihinkään, ei todellakaan. En suosittele.
V niiko Voimaa!! Vai mites se nyt menikään.. :lol: :lol:

Lait parit turbot tohon niin jos sitten.. saat ainakin partsia päreiks jos ei muuta. :wink:
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » La Tammikuu 20. 0:24:12 2007

Arska kirjoitti:omituiset "kahvat" siinä oli pultattuina kiinni pakokanavien päällä oleviin pultinreikiin. Näille raudoille en mitään järkevää käyttöä ole keksinyt, enkä niitä ole koskaan näissä koneissa tavannut
Ettei vain se kahva(t) olisi apulaitetta varten? Minulla 2.8:ssa on matkustajan puolella yksi "kahva" pultattuna kiinni ja se on ohjaustehostimelle.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » La Tammikuu 20. 0:31:12 2007

Ei ollu mitään apulaitekiinnikeitä, eikä varmaan riittävän lujia nostolenkeiksikään.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » La Tammikuu 20. 1:10:05 2007

Nonii lisää ihmeellisyyksiä

moottori koodi on B4

koko kone on purettu nyt. Kovat nostimet yllätti, en olis uskonu, luulin että nää kaikki on oikeesti hytikoilla vaikka joku on joskus puhunut että vois olla myös kovilla nostimilla olevia malleja, mittailin nostimia ja totesin ne täysin samanlaisiksi kuin 2.8litrasen nostimet.

eli tilaukseen 2.8 nostimia sarja :roll:
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » La Tammikuu 20. 12:16:28 2007

Kovat nostimet katittomissa, kansien valu myös erilainen ja ainakin osa noista ilman erillisiä seetirenkaita. Käsittääkseni katillisissa aina terässeetit.


Lait parit turbot tohon niin jos sitten.. saat ainakin partsia päreiks jos ei muuta. :wink:[/quote]

Mikäs sieltä ekana ratkeaa? :wink:
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » La Tammikuu 20. 12:19:20 2007

tumi kirjoitti:
Mikäs sieltä ekana ratkeaa? :wink:
type-9 :?: :wink:
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » La Tammikuu 20. 12:27:06 2007

Joo, joskus ihan pelottaa vanhan type9n puolesta, on tosin parannetulla ryhmäpyörän laakerilla. Viime kesänä kytkin lähti luistamaan jos lähti vedättämään pieniltä kierroksilta isolla vaihteella, pientä päivitystä tulossa ensi kesäksi.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » La Tammikuu 20. 12:53:32 2007

HD T 9 kestää +500Nm. Tosin jossainhan silläkin raja tulee vastaan, ehkä ens kesänä selviää missä.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Tammikuu 20. 14:59:44 2007

tanari kirjoitti:moottori koodi on B4
Ööh... Jotain sellasta BRC:n kaltaista tms vastaavaa hain. Näkisi mikä puristus-suhde jne jne kone on?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » La Tammikuu 20. 15:28:28 2007

Tuonnesiis tutkimaan...
Edit: Tuolla tosin taitaa olla juttua vaan BRG:stä, mutta hyvää tietoa kuitenkin.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » La Tammikuu 20. 18:40:26 2007

MouTine kirjoitti:
tanari kirjoitti:moottori koodi on B4
Ööh... Jotain sellasta BRC:n kaltaista tms vastaavaa hain. Näkisi mikä puristus-suhde jne jne kone on?
siinä missä lukee normisti brc luki b4
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » La Tammikuu 20. 20:54:05 2007

Tehokkain BRC on 9.5 puristuksilla, muut 9.0. Siitä 8.5 ruttuisesta ruotsinkoneesta en tiedä tyyppiä, sitä ei kirjoissa mainita. Puristussuhde selviää myös männistä, kuopan syvyys on joko 4mm tai 7mm.

Minulla on just tähä tuulennopea BRC, varmasti piristystä tulee kun avaa nuo pakokanavat jotka on valettu puoliksi umpeen ylimääräisellä rautaköntillä, kattikoneissa ne on hiukan paremmat valmiiksi, vain pienet nännit ahdistamassa.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » La Tammikuu 20. 22:27:15 2007

Toi B4 On todennäkösesti B4A. Sulla on vaan jääny viimenen kirjain huomaamatta.
Toi B4A on sierran kone ja tosiaan katiton sekä mekaanisilla nostimilla.
Tehoa 150hv.
Sierrasa on myös B4B ja B4C mutta ne on katilla ja hydraulinostimilla.
Mutta teräs seeteillä toi B4A:kin pitäs olla koska lukeee, että saa käyttää lyijytöntä jatkuvasti...
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ma Tammikuu 22. 0:12:41 2007

TeRoK kirjoitti:Toi B4 On todennäkösesti B4A. Sulla on vaan jääny viimenen kirjain huomaamatta.
Toi B4A on sierran kone ja tosiaan katiton sekä mekaanisilla nostimilla.
Tehoa 150hv.
Sierrasa on myös B4B ja B4C mutta ne on katilla ja hydraulinostimilla.
Mutta teräs seeteillä toi B4A:kin pitäs olla koska lukeee, että saa käyttää lyijytöntä jatkuvasti...
ei sielä ole A:ta eikä B:tä eikä C:tä ihan pelkkä B4 ja valuvuosi kaikissa osissa ja lohkossa on 89
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » To Tammikuu 25. 19:34:17 2007

jarnok kirjoitti:
Arska kirjoitti:Kyllä kiinnitykset käy, mutta hirvee homma on vaihtaa kaikki vaadittavat osat, muutoskatsastaa ja maksaa kauheita vakuutusmaksuja.

Eikä mene mihinkään, ei todellakaan. En suosittele.
noista vakuutusmaksuita puheen ollen niin mitä ne on tommoisessa korppi cossussa?
Viimeisimmistä laskuista: ao. Skorppari - liikennevak. persvuosimaksu 686,17 e sekä ao. Sierra noin 660e vuodessa.
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Helmikuu 5. 13:55:31 2007

Pakkanen on pistänyt colognen peruskunnon koville ja pikkuisen on vastustuskyky pettänyt. Tahtoo sammuttaa yhtä kynttilää kylmiltään, lämmetessään sitten lähtee peliin, tosin kotvasen kestää juu. Mikä ihme sitä soppaa juuri siihen tiettyyn pyttyyn niin reilusti annostelee, tietysti suuttimessa paskaa ja se kusee koko ajan. Suuttimen ohjaus on kyllä kunnossa. No mutta että jotain hyödyllistäkin asiaa saisi tuotua julki, niin seuraavassa pari huomioita.

Lähtötilanteessa koneessa oli muutama imuvuoto, josta johtuen seosruuvit oli kierretty kiinni jonkun viisaan miehen toimesta. Ihan jonkun verran sai niitä avata että loppui se kitkerä vedet silmistä irroittava katku.

Plenumpömpelin ja imukannen välinen tiiviste oli yhden kanavan kohdalta pettänyt ja alipaine imaissut sen osittain sisään. Bensanpaineensäätimen kangaspäällysteinen alipaineletku oli hyvin mätä, tarkkaa vuotokohtaa ei pystynyt määrittämään, koska ilmavuoto jakautui tasaisesti kaikile letkun pinta-ala alkioille.

Kaasuläpän asentotunnistin on joskus vaihdettu yleismalliseen uudempaan potikkaan. Näissä uudemmissa ei ole pultinrei'issä säätövaraa, joten closed throttle asennossa jännite meni yli ohjearvon joka on 0.3-0.7 V. Ei muuta kuin viilaamaan reikiä soikeiksi että sai käännettyä helyn sopivaan asentoon.

Puolassa halkeama, + liittimen ympärillä pitkä reva. Tiedä sitten vaikuttaako puolan vaihtaminen miten, mutta eiköhän se seuraavassa kylmäkäynnistyksessä näytä mitä vaikutuksia näillä pienillä säädöillä oli. Lämpöisenäkin saa kyllä edelleen tukehdutettua konetta kun nopeasti lirputtaa kaasua ihan silleen pikkuisen, joutunee mahdollisesti ruuvaamaan seoksia vielä laihemmalle.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

jarkkoo
Viestit: 758
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 16:00:38 2002
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jarkkoo » Ke Lokakuu 24. 17:46:31 2007

Nonni, nostetaanpas vanhaa juttua. Eli kaveri on ruvennu taas lämmittelemään vanhaa rojektia Fierran valmistuttua, nyt pitäis saada 2.9 kutvosen sytkä säädettyä. Eli kone on siis Scorpiosta peräisin, MAP-anturilla varustetulla ruiskulla.

Muistelin, että oli joku keino, katkaistaan jakajalle menevästä liittimestä yksi johto niin saa sytkien perusennakon säädettyä kohille, muistanko ihan väärin? Tuossa liittimessä on 6 johtoa, Sinikeltainen, sinipunainen, mustavihreä, musta, keltainen ja sinimusta. Eli jos jokin pitää hetkeksi katkaista niin mikä piuha mahtaa olla kyseessä?

Ja paljon piti laittaa ennakkoa? :)
Subaru Impreza WRX MY06
Subaru Forester XT MY06

tupu
Viestit: 769
Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja tupu » Ke Lokakuu 24. 21:20:12 2007

sinipunainen poikki ja . 12 astetta , niin muistelisin. 12 tappinen kone.

jarkkoo
Viestit: 758
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 16:00:38 2002
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jarkkoo » Ke Lokakuu 24. 21:32:31 2007

tupu kirjoitti:sinipunainen poikki ja . 12 astetta , niin muistelisin. 12 tappinen kone.
Kiitos. Välitän tiedon eteenpäin ja katotaan mitä tapahtuu. 12 tappinen juu, konekoodia en nyt muista eikä muista kaverikaan kenen kosla kyseessä. -89 scorpparin pannu, katit löytyy.

Nyt kun ECT- ja TPS-anturit vaihdettu niin pannu saatiin käymään kohtuu hyvin, mutta pikkasen uneliaan oloinen on vielä, aikaisemmin kävi tosi rikkaalla ja rauhallisesti..

Ja kun on täyden rempan kokenut niin sytkät on hakusessa.

edit: Saman näköinen kattila näyttäis olevan ku sun kärryssä.
Subaru Impreza WRX MY06
Subaru Forester XT MY06

Hampe
Viestit: 295
Liittynyt: La Tammikuu 10. 0:05:03 2004
Paikkakunta: Isokyrö

Viesti Kirjoittaja Hampe » To Lokakuu 25. 7:09:09 2007

mistä mahtaa saada tuahon 2.9 koneeseen tiivisteitä,laakereita ja männänrenkaita?
Sierra xr4i 24v
Sierra Cosworth 4x4

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » To Lokakuu 25. 7:31:33 2007

CossuH kirjoitti:mistä mahtaa saada tuahon 2.9 koneeseen tiivisteitä,laakereita ja männänrenkaita?
racersplace keravalla, sieltä saa esim 2.9 amerikan versioon osia, suurin osa käy ristiin, ylin imusarjan tiiviste ei käy.

jos tartteet kannenpultteja, niin mulla on ylimääräsenä yksi sarja paketissa(näissähän on venyvät pultit ja pitää vaihtaa joka kerta kun käyttää kannet ylhäällä)
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Vastaa Viestiin