Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
fsohc
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Viesti
Kirjoittaja fsohc » Pe Tammikuu 19. 0:23:55 2007
Arska kirjoitti:
Ainut pieni miinus annettakoon siitä, että suorituskyky ei päätä huimaa... Leikkisästi voitaneen sanoa, että tällä koneella vedättely on niinku itkisi ja nussisi.

Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
MouTine
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja MouTine » Pe Tammikuu 19. 7:05:06 2007
Arska kirjoitti:Kyllä ohc sentään voiman merkit näytti jos tarvis vaati

Hah hah haa... BS!
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
TeRoK
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
- Paikkakunta: Loimaa
Viesti
Kirjoittaja TeRoK » Pe Tammikuu 19. 9:19:38 2007
Arska kirjoitti:Missä vuosimallissa 2.9 kansiin tuli pakopuolelle erilliset istukkarenkaat?
Eikös noissa oo jo kaikissa teräs seetit??? vai mitä tarkotat?
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96
-
tanari
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja tanari » Pe Tammikuu 19. 10:36:43 2007
kannet irrotettu 2.9:stä eilen ja männät tuli huomattavasti dekkitason yli, silmämääräsesti ~0.3mm mittaan vielä tänään, tuleeko vakionakin 2.9 koneista männät dekin yli?

ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
MouTine
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja MouTine » Pe Tammikuu 19. 10:41:22 2007
tanari kirjoitti:kannet irrotettu 2.9:stä eilen ja männät tuli huomattavasti dekkitason yli, silmämääräsesti ~0.3mm mittaan vielä tänään, tuleeko vakionakin 2.9 koneista männät dekin yli?

Millä koodilla kone on?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
Jari H
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Viesti
Kirjoittaja Jari H » Pe Tammikuu 19. 11:33:23 2007
tanari kirjoitti:kannet irrotettu 2.9:stä eilen ja männät tuli huomattavasti dekkitason yli, silmämääräsesti ~0.3mm mittaan vielä tänään, tuleeko vakionakin 2.9 koneista männät dekin yli?

Mulla on muttereina yks 2.9 jossa männät tuli 0.4mm yli dekin. Edellinen omistaja kiisti jyrkästi kajonneensa dekkikorkeuteen..
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Viesti
Kirjoittaja Arska » Pe Tammikuu 19. 14:50:11 2007
Kyllä ne dekin yli tulee.
Tuolla seetihommalla tarkoitan sitä, että ostin aikoinaan kannen tuohon toiseen koneeseen mistä oli seetirengas pudonnut. Tässä uudessa kannessa ei pakopuolella erillistä seetirengasta ole. Kansi kyllä näyttää 2.9 koneen kannelta, joskin ihan pieniä eroja on, ei kuitenkaan toiminnallisia. Vai onko se sittenkään tähän koneeseen sopiva kansi, omituiset "kahvat" siinä oli pultattuina kiinni pakokanavien päällä oleviin pultinreikiin. Näille raudoille en mitään järkevää käyttöä ole keksinyt, enkä niitä ole koskaan näissä koneissa tavannut
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
jarnok
- Viestit: 57
- Liittynyt: Ma Tammikuu 15. 10:04:26 2007
- Paikkakunta: espoo
Viesti
Kirjoittaja jarnok » Pe Tammikuu 19. 22:54:22 2007
milläs muutoksilla ton 2,9 saikaan sierraan, kun tästä tuntuu olevan eriäviä mielipiteitä?Istuuko koneen kiinnityspaikat samoihin paikkoihin kuin noi oharit ja docit?Saako tommoisen vähäpäästöisen laitettua vähäpäästöiseen docin sierran nokille jollain pelillä?
-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Viesti
Kirjoittaja Arska » Pe Tammikuu 19. 23:08:04 2007
Kyllä kiinnitykset käy, mutta hirvee homma on vaihtaa kaikki vaadittavat osat, muutoskatsastaa ja maksaa kauheita vakuutusmaksuja.
Eikä mene mihinkään, ei todellakaan. En suosittele.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
jarnok
- Viestit: 57
- Liittynyt: Ma Tammikuu 15. 10:04:26 2007
- Paikkakunta: espoo
Viesti
Kirjoittaja jarnok » Pe Tammikuu 19. 23:11:13 2007
Arska kirjoitti:Kyllä kiinnitykset käy, mutta hirvee homma on vaihtaa kaikki vaadittavat osat, muutoskatsastaa ja maksaa kauheita vakuutusmaksuja.
Eikä mene mihinkään, ei todellakaan. En suosittele.
noista vakuutusmaksuita puheen ollen niin mitä ne on tommoisessa korppi cossussa?
-
tupu
- Viestit: 769
- Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
- Paikkakunta: E-P
Viesti
Kirjoittaja tupu » Pe Tammikuu 19. 23:18:17 2007
jarnok kirjoitti:milläs muutoksilla ton 2,9 saikaan sierraan, kun tästä tuntuu olevan eriäviä mielipiteitä?Istuuko koneen kiinnityspaikat samoihin paikkoihin kuin noi oharit ja docit?Saako tommoisen vähäpäästöisen laitettua vähäpäästöiseen docin sierran nokille jollain pelillä?
Saa. v6 laatikko. (startti vasemmalla)mt75, ja abs jarrut. eli levyt takana, ja edessä 260mm levyt. etuvakaaja 28mm. sen pitäis riittää. sekä päästö todistukset foordilta.
-
sierra4x4tbo
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja sierra4x4tbo » Pe Tammikuu 19. 23:32:25 2007
Arska kirjoitti:
Eikä mene mihinkään, ei todellakaan. En suosittele.
V niiko Voimaa!! Vai mites se nyt menikään..
Lait parit turbot tohon niin jos sitten.. saat ainakin partsia päreiks jos ei muuta.

-
Sine
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Sine » La Tammikuu 20. 0:24:12 2007
Arska kirjoitti:omituiset "kahvat" siinä oli pultattuina kiinni pakokanavien päällä oleviin pultinreikiin. Näille raudoille en mitään järkevää käyttöä ole keksinyt, enkä niitä ole koskaan näissä koneissa tavannut
Ettei vain se kahva(t) olisi apulaitetta varten? Minulla 2.8:ssa on matkustajan puolella yksi "kahva" pultattuna kiinni ja se on ohjaustehostimelle.
-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Viesti
Kirjoittaja Arska » La Tammikuu 20. 0:31:12 2007
Ei ollu mitään apulaitekiinnikeitä, eikä varmaan riittävän lujia nostolenkeiksikään.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
tanari
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja tanari » La Tammikuu 20. 1:10:05 2007
Nonii lisää ihmeellisyyksiä
moottori koodi on B4
koko kone on purettu nyt. Kovat nostimet yllätti, en olis uskonu, luulin että nää kaikki on oikeesti hytikoilla vaikka joku on joskus puhunut että vois olla myös kovilla nostimilla olevia malleja, mittailin nostimia ja totesin ne täysin samanlaisiksi kuin 2.8litrasen nostimet.
eli tilaukseen 2.8 nostimia sarja

ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
tumi
- Viestit: 201
- Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004
Viesti
Kirjoittaja tumi » La Tammikuu 20. 12:16:28 2007
Kovat nostimet katittomissa, kansien valu myös erilainen ja ainakin osa noista ilman erillisiä seetirenkaita. Käsittääkseni katillisissa aina terässeetit.
Lait parit turbot tohon niin jos sitten.. saat ainakin partsia päreiks jos ei muuta.

[/quote]
Mikäs sieltä ekana ratkeaa?

-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro
-
sierra4x4tbo
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja sierra4x4tbo » La Tammikuu 20. 12:19:20 2007
tumi kirjoitti:
Mikäs sieltä ekana ratkeaa?

type-9

-
tumi
- Viestit: 201
- Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004
Viesti
Kirjoittaja tumi » La Tammikuu 20. 12:27:06 2007
Joo, joskus ihan pelottaa vanhan type9n puolesta, on tosin parannetulla ryhmäpyörän laakerilla. Viime kesänä kytkin lähti luistamaan jos lähti vedättämään pieniltä kierroksilta isolla vaihteella, pientä päivitystä tulossa ensi kesäksi.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro
-
Jari H
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Viesti
Kirjoittaja Jari H » La Tammikuu 20. 12:53:32 2007
HD T 9 kestää +500Nm. Tosin jossainhan silläkin raja tulee vastaan, ehkä ens kesänä selviää missä.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
MouTine
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja MouTine » La Tammikuu 20. 14:59:44 2007
tanari kirjoitti:moottori koodi on B4
Ööh... Jotain sellasta BRC:n kaltaista tms vastaavaa hain. Näkisi mikä puristus-suhde jne jne kone on?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
Vesku
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Viesti
Kirjoittaja Vesku » La Tammikuu 20. 15:28:28 2007
Tuonnesiis tutkimaan...
Edit: Tuolla tosin taitaa olla juttua vaan BRG:stä, mutta hyvää tietoa kuitenkin.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
tanari
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja tanari » La Tammikuu 20. 18:40:26 2007
MouTine kirjoitti:tanari kirjoitti:moottori koodi on B4
Ööh... Jotain sellasta BRC:n kaltaista tms vastaavaa hain. Näkisi mikä puristus-suhde jne jne kone on?
siinä missä lukee normisti brc luki b4
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Viesti
Kirjoittaja Arska » La Tammikuu 20. 20:54:05 2007
Tehokkain BRC on 9.5 puristuksilla, muut 9.0. Siitä 8.5 ruttuisesta ruotsinkoneesta en tiedä tyyppiä, sitä ei kirjoissa mainita. Puristussuhde selviää myös männistä, kuopan syvyys on joko 4mm tai 7mm.
Minulla on just tähä tuulennopea BRC, varmasti piristystä tulee kun avaa nuo pakokanavat jotka on valettu puoliksi umpeen ylimääräisellä rautaköntillä, kattikoneissa ne on hiukan paremmat valmiiksi, vain pienet nännit ahdistamassa.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
TeRoK
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
- Paikkakunta: Loimaa
Viesti
Kirjoittaja TeRoK » La Tammikuu 20. 22:27:15 2007
Toi B4 On todennäkösesti B4A. Sulla on vaan jääny viimenen kirjain huomaamatta.
Toi B4A on sierran kone ja tosiaan katiton sekä mekaanisilla nostimilla.
Tehoa 150hv.
Sierrasa on myös B4B ja B4C mutta ne on katilla ja hydraulinostimilla.
Mutta teräs seeteillä toi B4A:kin pitäs olla koska lukeee, että saa käyttää lyijytöntä jatkuvasti...
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96
-
tanari
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja tanari » Ma Tammikuu 22. 0:12:41 2007
TeRoK kirjoitti:Toi B4 On todennäkösesti B4A. Sulla on vaan jääny viimenen kirjain huomaamatta.
Toi B4A on sierran kone ja tosiaan katiton sekä mekaanisilla nostimilla.
Tehoa 150hv.
Sierrasa on myös B4B ja B4C mutta ne on katilla ja hydraulinostimilla.
Mutta teräs seeteillä toi B4A:kin pitäs olla koska lukeee, että saa käyttää lyijytöntä jatkuvasti...
ei sielä ole A:ta eikä B:tä eikä C:tä ihan pelkkä B4 ja valuvuosi kaikissa osissa ja lohkossa on 89
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
xrissane
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja xrissane » To Tammikuu 25. 19:34:17 2007
jarnok kirjoitti:Arska kirjoitti:Kyllä kiinnitykset käy, mutta hirvee homma on vaihtaa kaikki vaadittavat osat, muutoskatsastaa ja maksaa kauheita vakuutusmaksuja.
Eikä mene mihinkään, ei todellakaan. En suosittele.
noista vakuutusmaksuita puheen ollen niin mitä ne on tommoisessa korppi cossussa?
Viimeisimmistä laskuista: ao. Skorppari - liikennevak. persvuosimaksu 686,17 e sekä ao. Sierra noin 660e vuodessa.
* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Viesti
Kirjoittaja Arska » Ma Helmikuu 5. 13:55:31 2007
Pakkanen on pistänyt colognen peruskunnon koville ja pikkuisen on vastustuskyky pettänyt. Tahtoo sammuttaa yhtä kynttilää kylmiltään, lämmetessään sitten lähtee peliin, tosin kotvasen kestää juu. Mikä ihme sitä soppaa juuri siihen tiettyyn pyttyyn niin reilusti annostelee, tietysti suuttimessa paskaa ja se kusee koko ajan. Suuttimen ohjaus on kyllä kunnossa. No mutta että jotain hyödyllistäkin asiaa saisi tuotua julki, niin seuraavassa pari huomioita.
Lähtötilanteessa koneessa oli muutama imuvuoto, josta johtuen seosruuvit oli kierretty kiinni jonkun viisaan miehen toimesta. Ihan jonkun verran sai niitä avata että loppui se kitkerä vedet silmistä irroittava katku.
Plenumpömpelin ja imukannen välinen tiiviste oli yhden kanavan kohdalta pettänyt ja alipaine imaissut sen osittain sisään. Bensanpaineensäätimen kangaspäällysteinen alipaineletku oli hyvin mätä, tarkkaa vuotokohtaa ei pystynyt määrittämään, koska ilmavuoto jakautui tasaisesti kaikile letkun pinta-ala alkioille.
Kaasuläpän asentotunnistin on joskus vaihdettu yleismalliseen uudempaan potikkaan. Näissä uudemmissa ei ole pultinrei'issä säätövaraa, joten closed throttle asennossa jännite meni yli ohjearvon joka on 0.3-0.7 V. Ei muuta kuin viilaamaan reikiä soikeiksi että sai käännettyä helyn sopivaan asentoon.
Puolassa halkeama, + liittimen ympärillä pitkä reva. Tiedä sitten vaikuttaako puolan vaihtaminen miten, mutta eiköhän se seuraavassa kylmäkäynnistyksessä näytä mitä vaikutuksia näillä pienillä säädöillä oli. Lämpöisenäkin saa kyllä edelleen tukehdutettua konetta kun nopeasti lirputtaa kaasua ihan silleen pikkuisen, joutunee mahdollisesti ruuvaamaan seoksia vielä laihemmalle.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
jarkkoo
- Viestit: 758
- Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 16:00:38 2002
- Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja jarkkoo » Ke Lokakuu 24. 17:46:31 2007
Nonni, nostetaanpas vanhaa juttua. Eli kaveri on ruvennu taas lämmittelemään vanhaa rojektia Fierran valmistuttua, nyt pitäis saada 2.9 kutvosen sytkä säädettyä. Eli kone on siis Scorpiosta peräisin, MAP-anturilla varustetulla ruiskulla.
Muistelin, että oli joku keino, katkaistaan jakajalle menevästä liittimestä yksi johto niin saa sytkien perusennakon säädettyä kohille, muistanko ihan väärin? Tuossa liittimessä on 6 johtoa, Sinikeltainen, sinipunainen, mustavihreä, musta, keltainen ja sinimusta. Eli jos jokin pitää hetkeksi katkaista niin mikä piuha mahtaa olla kyseessä?
Ja paljon piti laittaa ennakkoa?

Subaru Impreza WRX MY06
Subaru Forester XT MY06
-
tupu
- Viestit: 769
- Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
- Paikkakunta: E-P
Viesti
Kirjoittaja tupu » Ke Lokakuu 24. 21:20:12 2007
sinipunainen poikki ja . 12 astetta , niin muistelisin. 12 tappinen kone.
-
jarkkoo
- Viestit: 758
- Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 16:00:38 2002
- Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja jarkkoo » Ke Lokakuu 24. 21:32:31 2007
tupu kirjoitti:sinipunainen poikki ja . 12 astetta , niin muistelisin. 12 tappinen kone.
Kiitos. Välitän tiedon eteenpäin ja katotaan mitä tapahtuu. 12 tappinen juu, konekoodia en nyt muista eikä muista kaverikaan kenen kosla kyseessä. -89 scorpparin pannu, katit löytyy.
Nyt kun ECT- ja TPS-anturit vaihdettu niin pannu saatiin käymään kohtuu hyvin, mutta pikkasen uneliaan oloinen on vielä, aikaisemmin kävi tosi rikkaalla ja rauhallisesti..
Ja kun on täyden rempan kokenut niin sytkät on hakusessa.
edit: Saman näköinen kattila näyttäis olevan ku sun kärryssä.
Subaru Impreza WRX MY06
Subaru Forester XT MY06
-
Hampe
- Viestit: 295
- Liittynyt: La Tammikuu 10. 0:05:03 2004
- Paikkakunta: Isokyrö
Viesti
Kirjoittaja Hampe » To Lokakuu 25. 7:09:09 2007
mistä mahtaa saada tuahon 2.9 koneeseen tiivisteitä,laakereita ja männänrenkaita?
Sierra xr4i 24v
Sierra Cosworth 4x4
-
tanari
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja tanari » To Lokakuu 25. 7:31:33 2007
CossuH kirjoitti:mistä mahtaa saada tuahon 2.9 koneeseen tiivisteitä,laakereita ja männänrenkaita?
racersplace keravalla, sieltä saa esim 2.9 amerikan versioon osia, suurin osa käy ristiin, ylin imusarjan tiiviste ei käy.
jos tartteet kannenpultteja, niin mulla on ylimääräsenä yksi sarja paketissa(näissähän on venyvät pultit ja pitää vaihtaa joka kerta kun käyttää kannet ylhäällä)
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.