
No niin fiksut ja filmaattiset..Visko ja ZF -lukko
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Paitsi että Ei sitä lukon kuntoa voi käsin todeta yhtään mitenkään.. no ehkä just sen verran että "perässä lievä lukko, ehkä.. voi olla".jjs kirjoitti:Paitsi jos on ZF:n esijännittämätön "ramppilukko"; eli ei lainkaan kartiojousilevyjä aiheuttamassa esijännitystä. Mutta kuumana ko. tyypin lukkokin saattaa tarttua ilman kuormaa-> pyörivät samaan suuntaan.sierra friikki kirjoitti:jos lukko (kitka tai visko) on ehjä niin molemmat pyörii samaan suuntaan
käsin pyörittämällä
Vaikka käsin pyörittämällä renkaat pyörisikin samaan suuntaan niin lukko voi olla silti niin sökö ettei pidä edes jäällä!
Ja vaikka pudottaisit toisen renkaan maahan ja pyörittäisit sitten sitä ilmaan jäänyttä niin aika vitun kova jätkä saa olla että saa sen renkaan pyörimään käsipelissä niin kovaa että levy lukko puree kunnolla kiinni. Ellei sitä ole shimmattu niin piukaksi ettei sitä saa käsin edes pyörimään.
..
Tosin niin tiukkaa en ole nähnyt, mussen lukon shimmasin niin tiukkaan kun sen sai ja silti rengasta saa käsin pyöritettyä. Ajossa ei luista yhtään.
Levylukon kunnon voi tietääkseni todeta vain purkamalla ja mittaamalla pakkojen paksuudet shimmilevyineen. Tietty jos se luistaa ajossa niin turha silloin niitä pakkoja on mittailla

Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Juu piti myös kuivallaSkorppi kirjoitti:Joo piti se sun lukko ainaki jäällä kun tänään lähit mussella petäsmäestä siitä rivarin pihasta

Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Luulisin ettei missään DOHC Scorpissa ole lukkoa vakiona, rahalla sen siiihen varmaan sai. Lisävarusteena sai ABSiin yhdistetyn sutimiseneston mulkosilmään. 24 venaisissa taisi olla visco vakiona mulkosilmään asti.Fullspeed kirjoitti:Miten se oli, onko doch scorpiossa lukko perässä aina/yleensä/joskus??
Vai riippuuko vielä doch koneesta, 16v/8v???
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
SLEI kirjoitti:Luulisin ettei missään DOHC Scorpissa ole lukkoa vakiona, rahalla sen siiihen varmaan sai. Lisävarusteena sai ABSiin yhdistetyn sutimiseneston mulkosilmään. 24 venaisissa taisi olla visco vakiona mulkosilmään asti.Fullspeed kirjoitti:Miten se oli, onko doch scorpiossa lukko perässä aina/yleensä/joskus??
Vai riippuuko vielä doch koneesta, 16v/8v???
Kylläpä porukka on pihalla noiden lukkoperien kans, eikös tän foorumin perinteisiin kuulu, ettei kuseteta "varomattomasti" tietämättömiä avun tarvitsijoita MUTU TIEDOILLA!!!

Kyllä on useassa Scorpiossa vm.90- 2.0i dohc 7.5" lukkoperä vakiona. Myös kaikissa suomi 4x4 Sierroissa ja Scorpioissa AINA lukkoperä (tietääkseni 7"), tuonti (Saksa) 4x4 ei yleensä ole lukkoa.
XR4 perä ei todellakaan oo 7" vaan 7.5" ja on saanut vaan optiona lukollisena, ei vakiona (4x4 mainittuna edellä).
Is Sierroissa tietääkseni lukkoperiä satunnaisesti, optiona ja vakiona.
Alkuperäisiä/optio lukkoperiä mun tiedossa 4 erilaista:
- Cosworth 2wd 7,5" isolla laipoilla (ei muissa Fordeissa)
- Cosworth 4wd 7", pikkulaipoilla (näitä myös muissa 4x4 vakiona ja uusimmissa 2wd Sierroissa optiona)
- Scorpio Cosworth 7,5", pikkulaipoilla (myös norm. Scorpioissa satunnaisesti tai optiona ja XR4i Sierra optiona)
- Sierra (mm. is ym.) 7", tökättävillä vetareilla (yleensä optio, mutta joissakin maahantuojan asentamana alkuperäis varuste)
Korjatkaa jos oon vääräs?
Ilmeisesti noi tökättävillä vetareilla olevat 7" lukkperät ovat ainoita Sierran/Scorpio sarjan kitkalukollisia ZF.n lukkoperiä, mutta onko ne kaikki??? Ja noissa muissa lukkoperissä on sitten se viskolukko???
Nyt ois VIISAIDEN aika kertoa faktat, jotta me tyhmemmätkin osataan etsiä itellemme oikeat murikat???
Sit päästään leikkimään näillä leikkikaluilla...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Minulle "vakiona" tarkoittaa sitä, että se löytyy maksamatta extraa joka autosta.
Minulla on/oli ainakin pari Scorpio 7,5" perää joissa ei ole mitään lukkoa ja toinen niistä on ainakin 2,3L Docista.
Minun tietojeni mukaan Scorpio 4x4 perä on kitka ja kun niissä on vakiona ABSit niin ei niissä ole tökättäviä vetareita.
Minulla on/oli ainakin pari Scorpio 7,5" perää joissa ei ole mitään lukkoa ja toinen niistä on ainakin 2,3L Docista.
Minun tietojeni mukaan Scorpio 4x4 perä on kitka ja kun niissä on vakiona ABSit niin ei niissä ole tökättäviä vetareita.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Nelikko korppareissa on kyllä ihan samanlainen perä kun nelari cosassa eli viskolukollinen. Sama löytyy myös xr4x4 sierroista. Välityshän on se 3.62.SLEI kirjoitti: Minun tietojeni mukaan Scorpio 4x4 perä on kitka ja kun niissä on vakiona ABSit niin ei niissä ole tökättäviä vetareita.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
En ole yhtään XR4x4 takaperää aukaissut, tämä perustui FF tai PF artikkeliin, joka käsitteli lukkoperiä.Hesus kirjoitti:Nelikko korppareissa on kyllä ihan samanlainen perä kun nelari cosassa eli viskolukollinen. Sama löytyy myös xr4x4 sierroista. Välityshän on se 3.62.SLEI kirjoitti: Minun tietojeni mukaan Scorpio 4x4 perä on kitka ja kun niissä on vakiona ABSit niin ei niissä ole tökättäviä vetareita.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
SLEI kirjoitti:Minulle "vakiona" tarkoittaa sitä, että se löytyy maksamatta extraa joka autosta.
Minulla on/oli ainakin pari Scorpio 7,5" perää joissa ei ole mitään lukkoa ja toinen niistä on ainakin 2,3L Docista.
Minun tietojeni mukaan Scorpio 4x4 perä on kitka ja kun niissä on vakiona ABSit niin ei niissä ole tökättäviä vetareita.
Jos tarkotat noita mun kirjottamia juttuja, niin tosiaan joissaki Sierrois ja Scorpiois on maahantuojan asentamana lukkoperä, eli "vakiona", ilman lisämaksua, mutta ei kaikissa ja joissakin malleissa on ostettu optiona uuteen autoon...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Ja tuollainen on itsellä alle juuri vaihdettu. 7" visko, pikkulaipat.Hesus kirjoitti:Nelikko korppareissa on kyllä ihan samanlainen perä kun nelari cosassa eli viskolukollinen. Sama löytyy myös xr4x4 sierroista. Välityshän on se 3.62.SLEI kirjoitti: Minun tietojeni mukaan Scorpio 4x4 perä on kitka ja kun niissä on vakiona ABSit niin ei niissä ole tökättäviä vetareita.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Jep ja tuo on se perinteinen (normaali/yleisin) 4x4 perämurikka, perinteinen välityskin.Sultzi kirjoitti:Ja tuollainen on itsellä alle juuri vaihdettu. 7" visko, pikkulaipat.Hesus kirjoitti:Nelikko korppareissa on kyllä ihan samanlainen perä kun nelari cosassa eli viskolukollinen. Sama löytyy myös xr4x4 sierroista. Välityshän on se 3.62.SLEI kirjoitti: Minun tietojeni mukaan Scorpio 4x4 perä on kitka ja kun niissä on vakiona ABSit niin ei niissä ole tökättäviä vetareita.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Onkos jollain tarkempaa tietoa, että voiko ton 7" (is) tökättävillä vetareilla olevan ZF-kitkalukko hilppeet siirtää pikkulaipalliseen 7" viskolukolliseen tai lukottomaan perään ja siis meneekö "heittämällä" vai pitääkö jotain muuttaa/patentoida
Vai voiko esim. ne pikkulaipat asentaa suoraa tohon tökättävien vetereiden tilalle murikkaan




Vai voiko esim. ne pikkulaipat asentaa suoraa tohon tökättävien vetereiden tilalle murikkaan



MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Siis eikö kukaan oo tutkinu tai yrittäny tollasta väkertää???
Olis vaan helpompi rempata vetarit jos laittaisin tollasen ZF-kitkalukollisen pikkuperän ja siihen ne laipallisen pikkuperän vetarin laipat, mutta ongelma onkin että voiko noin laittaa???

Olis vaan helpompi rempata vetarit jos laittaisin tollasen ZF-kitkalukollisen pikkuperän ja siihen ne laipallisen pikkuperän vetarin laipat, mutta ongelma onkin että voiko noin laittaa???
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Ylläpitäjä
Ne pikkurattaat on kovilla esim. noissa amerikan perissä ja iloinen yllätys oli kun Mussen perän avasin ja neljä ratasta löytyi. Kitkalukossa on se hyvä puoli, että niitä voi usein vähän shimmailla, eli lukon tiukkuus "säädettävissä".SLEI kirjoitti:Onko jollain tietoa kestääkö 7" kitkaperä mahdollisesti enemmän tehoa kuin visko, kun kitkassa on 4 pikku ratasta ja viskossa 2?
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Laipat on kiinni perän sisältä lukkorenkailla, kun katselee Ukormin kuvia niin ei paljon näy purkissa aukkoja joista niitä renkaita kiinnittelisi.tumppe kirjoitti:Siis eikö kukaan oo tutkinu tai yrittäny tollasta väkertää???![]()
Olis vaan helpompi rempata vetarit jos laittaisin tollasen ZF-kitkalukollisen pikkuperän ja siihen ne laipallisen pikkuperän vetarin laipat, mutta ongelma onkin että voiko noin laittaa???
Hyviä kiinnitysmönjiä on tietenkin olemassa, mutta purkua haittaa myöhemmin aika pahasti laippojen liimaus.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Tuskin ne laipat sieltä irti pääsee, jos vaan tökkää ne paikalleen ilman kiinnitystä, mutta kuinkas stefojen kanssa, onko samat laippa peräs, ku tökättävillä vetareilla ja onko sama reikä, jos laittaa laippaperän stefat?SLEI kirjoitti:Laipat on kiinni perän sisältä lukkorenkailla, kun katselee Ukormin kuvia niin ei paljon näy purkissa aukkoja joista niitä renkaita kiinnittelisi.tumppe kirjoitti:Siis eikö kukaan oo tutkinu tai yrittäny tollasta väkertää???![]()
Olis vaan helpompi rempata vetarit jos laittaisin tollasen ZF-kitkalukollisen pikkuperän ja siihen ne laipallisen pikkuperän vetarin laipat, mutta ongelma onkin että voiko noin laittaa???
Hyviä kiinnitysmönjiä on tietenkin olemassa, mutta purkua haittaa myöhemmin aika pahasti laippojen liimaus.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Aivan totta, pitää koittaa soveltaa jotain, kun vaan ehtii ihmetellä tota perän vaihtoo/kasausta...Sultzi kirjoitti:Voithan käydä hydrauliikka firmasta hakemassa uudet stefat omien mittojen mukaan, jos sattuisi eroa olemaan?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 201
- Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004
Tökättävissä vetareissa on nivelten sisällä jouset jotka painaa niveltä perään päin, laippavetareissa ei ole eli tarvitsee sokat.
Laipasta perän sisään menevä akseli on toisella puolella pidempi ja tökättävissä ovat muistaakseni keskenään yhtä pitkät.
Laipasta perän sisään menevä akseli on toisella puolella pidempi ja tökättävissä ovat muistaakseni keskenään yhtä pitkät.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro
-07 Audi A8 4.2 quattro
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Eli ei ehkä kannata alkaa "patentoimaan"...tumi kirjoitti:Tökättävissä vetareissa on nivelten sisällä jouset jotka painaa niveltä perään päin, laippavetareissa ei ole eli tarvitsee sokat.
Laipasta perän sisään menevä akseli on toisella puolella pidempi ja tökättävissä ovat muistaakseni keskenään yhtä pitkät.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
- Paikkakunta: Nivala
Re: No niin fiksut ja filmaattiset..Visko ja ZF -lukko
Tarttisin neuvoa koskien perän tunnistusta.
Eli olisi eräs varaosa scorpio. Vm.90, dohc automaatti. Kokeiltiin pyörittää vetarista, niin molemmat pyörivät samaan suuntaan. Siis onko tuossa lukkoperä? Ja jos on, niin onnistuuko vaihtaa koko scorpion taka-akselisto sedan sierraan jossa Mt75 laatikko?
Eli olisi eräs varaosa scorpio. Vm.90, dohc automaatti. Kokeiltiin pyörittää vetarista, niin molemmat pyörivät samaan suuntaan. Siis onko tuossa lukkoperä? Ja jos on, niin onnistuuko vaihtaa koko scorpion taka-akselisto sedan sierraan jossa Mt75 laatikko?
"Mieluiten ihan sama."
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Re: No niin fiksut ja filmaattiset..Visko ja ZF -lukko
Oli tässä mainittukin että kokeile pyörittää erisuuntiin vetareita...jos pyörii helposti ei ole lukkoa.
Tökättävillä vetareilla olevassa näkyy kaksi ristikkäin olevaa tappia vetarin rei´ästä, jos lukollinen. Laipallisten perien ulkonäöstä en tiedä, onko niitä tehtykään ilman lukkoa?
Eikös se mene sinne samanlailla kuin t-9:n jatkoksi, tosin oli hieman sierran akselii leveempi. Jos oikein ymmärtäny kerholaisten neuvot, niin korpin koko taka-akseli apurunkoineen menee sierraan heittämällä, mutta käpälät on leveemmät, samoten vetarit. Ja jos haluaa heittää yhden p-pultin pois niin jarruiltaan samanlaisen sierran pelkät pyörännavat riittää.
Itellä tulossa 2,9 korpin perä runkoineen kaikkinensa omaan kunhan saan puhallettua sen
Tökättävillä vetareilla olevassa näkyy kaksi ristikkäin olevaa tappia vetarin rei´ästä, jos lukollinen. Laipallisten perien ulkonäöstä en tiedä, onko niitä tehtykään ilman lukkoa?

Eikös se mene sinne samanlailla kuin t-9:n jatkoksi, tosin oli hieman sierran akselii leveempi. Jos oikein ymmärtäny kerholaisten neuvot, niin korpin koko taka-akseli apurunkoineen menee sierraan heittämällä, mutta käpälät on leveemmät, samoten vetarit. Ja jos haluaa heittää yhden p-pultin pois niin jarruiltaan samanlaisen sierran pelkät pyörännavat riittää.
Itellä tulossa 2,9 korpin perä runkoineen kaikkinensa omaan kunhan saan puhallettua sen

-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: No niin fiksut ja filmaattiset..Visko ja ZF -lukko
On laipallisia tehty lukottomiakin. Ja scorpiossa on visko jos on lukko, koska siinä on aina laipalliset vetarit, takalevyjen takia. ZF:ää on vaan tökättävillä vetareilla. Mun mielestä pitäs mennä kokolailla helposti toi scorpparin akselisto sierraan.. mahtoko olla missään leveydessäkään eroa.
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Re: No niin fiksut ja filmaattiset..Visko ja ZF -lukko
Muistelin et korpin akselissa leveys oli jotain pari cm/puoli eroa, otin korpin akselista selkoo sillon vuos sit kun rupesin ettiin omaan lukollista perää(jos se mitä tääl puhuttiin pitää paikkansa). Zf:ää en laittanut vaikka olis tallissa ollutkin, kuulema kitkalukko kuluu ja sinne joutuu vaihtaan joskus levyjä...lisäksi onhan se puolituumaa pienempi
Ja navat ei käy levyjarrulliseen rumpujarrullisesta sekä kallistuksen vakaaja kannattaa ottaa ilmeisesti korpista kun on pari milliä paksumpi(onko se sitten hyvä vai huono en sano siihen mitään). Omaan tulee kokonaisuudessaan korpin akselisto ja jos eteen tulee rikkinäinen visko läväytän ne välilevyt(viskon levyt) niinkuin ne on cossussakin. Korpin visko on ilmeisesti karvan verran heikompi pitämään kuin cossun. Näin olen tän klubilaisten jutuista käsittäny, saa kyllä oikasta jos meni mettään

Ja navat ei käy levyjarrulliseen rumpujarrullisesta sekä kallistuksen vakaaja kannattaa ottaa ilmeisesti korpista kun on pari milliä paksumpi(onko se sitten hyvä vai huono en sano siihen mitään). Omaan tulee kokonaisuudessaan korpin akselisto ja jos eteen tulee rikkinäinen visko läväytän ne välilevyt(viskon levyt) niinkuin ne on cossussakin. Korpin visko on ilmeisesti karvan verran heikompi pitämään kuin cossun. Näin olen tän klubilaisten jutuista käsittäny, saa kyllä oikasta jos meni mettään

-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
- Paikkakunta: Nivala
Re: No niin fiksut ja filmaattiset..Visko ja ZF -lukko
Eli siis heittämällä menee. Eikös perän kiinnitys poikennut jotenkin? Entäs passaako iskarit ja jouset sitten samallalailla kiinni? Laippavetarit taisi olla tuossa myös. Tympii vain jos ostan eikä olekkaan lukollinen äässi. Eikait raideleveys muutu?
"Mieluiten ihan sama."
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Re: No niin fiksut ja filmaattiset..Visko ja ZF -lukko
Mä rupesin epäröimään kun heti tuli vastaväite, mutta mun mielestä raideleveys muuttuu hieman. Tosin ei kriittisesti ja kaiken muun pitäis olla aivan bolt-on, paitti renkaiden...jos ei vaihda laippoja.
Kokeiles hakua...jos vaik vanhatkin topikit löytys.
Edit. Siis koko akselisto, apurunkoineen, varsineen, vakaajineen pitäis olla bolt-on...
Kokeiles hakua...jos vaik vanhatkin topikit löytys.
Edit. Siis koko akselisto, apurunkoineen, varsineen, vakaajineen pitäis olla bolt-on...
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
-
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Re: No niin fiksut ja filmaattiset..Visko ja ZF -lukko
Mulla on tossa omassa scorpparin 7.5" koko taka-akselisto, isommilla jarruilla ja 4 pulttisilla navoilla tosin.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 17. 11:26:35 2007
- Paikkakunta: pieksämäki
Re: No niin fiksut ja filmaattiset..Visko ja ZF -lukko
paljon lie maksaa kossun pyörän navat taakse uutena?
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Re: No niin fiksut ja filmaattiset..Visko ja ZF -lukko
Eikös ne uudemman korpin navat kävis suoraan tohon vanhempaanki akseliin???
Onko tossa uudemmassa korpin levyissä jotain eroo sierran levyihin? Entäs korppi cossu vs. Sierra cossu???
Onko tossa uudemmassa korpin levyissä jotain eroo sierran levyihin? Entäs korppi cossu vs. Sierra cossu???
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: No niin fiksut ja filmaattiset..Visko ja ZF -lukko
Juuri pulttailin kasaan -91 cos sorpparin navat/satulat ,-95 scorpparin(stw) tukivarret/napalevyt joissa on uudemman 4-pulttisen cos sorpparin levyt.BlackEscort kirjoitti:Eikös ne uudemman korpin navat kävis suoraan tohon vanhempaanki akseliin???
Onko tossa uudemmassa korpin levyissä jotain eroo sierran levyihin? Entäs korppi cossu vs. Sierra cossu???
Levyissä riippuen mallista saattaa löytyä pieniä eroja/erikoisuuksia, pää pirteittäin kuitenkin samaa tavaraa jos pultit täsmää navoissa.
Esim. scorpion -95 stw:stä löytyy 253mm jäähdytettynä (sama satula kuin 4wd cos/sorpio cos)
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: No niin fiksut ja filmaattiset..Visko ja ZF -lukko
jatketaas..
Mulla olis ehjä tumppimallinen lukoton iiässän perä, ja uliseva laippavetarillinen 4x4 dohc:n perä, samaa kaliiberia ulkoisesti (7"?) ja jopa välitys lienee molemmissa sama (3.92?).. saakos tuon viskon vaihdettua laippamallista tuonne tumppimalliin (ja eri autoon alle?)
Mulla olis ehjä tumppimallinen lukoton iiässän perä, ja uliseva laippavetarillinen 4x4 dohc:n perä, samaa kaliiberia ulkoisesti (7"?) ja jopa välitys lienee molemmissa sama (3.92?).. saakos tuon viskon vaihdettua laippamallista tuonne tumppimalliin (ja eri autoon alle?)
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: No niin fiksut ja filmaattiset..Visko ja ZF -lukko
3.92 varmistettu, sellainen välitys molemmissa.
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Re: No niin fiksut ja filmaattiset..Visko ja ZF -lukko
Visko=viskon kuorissa, ei käy muihin kuoriin. Toi 7 viskoperä pitäs mennä normy akseliin ihan heittämällä omalla kuorellaan ja akseleillaan. Ison lautas pyörän vaihdosta en osaa sanoa keskenään...vai mitä sä nyt oikein meinasit vaihtaa ja mihin? Ulinan saa kyl varmaan säätämällä pois...se et kuka jaksaa alkaa siihen on toinen asia 

-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: No niin fiksut ja filmaattiset..Visko ja ZF -lukko
tuo nelarin lukollinen laippaperä on päässy joskus kuivaksi ja sen takia HUUTAA (ulina on liian lievä ilmaisu).. en usko että säädöt auttaa :-/ sen tilalle aion vaihtaa ehjän samanlaisen, mutta toiseen sierraan on myös perän vaihto tulossa, siinä on nyt ja myös tilalle tulossa tumppimallinen lukoton perä, niin ajattelin että jos tuota ääntelevän laippaperän lukkoa vois käyttää uudelleen ehjään tumppimallin lukottomaan perään.
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Re: No niin fiksut ja filmaattiset..Visko ja ZF -lukko
Välitys passaa suoraan mistä tahansa 7" sierran perästä tollaseen viskolukolliseen. Mutta tökättävän mallin vetarit ei sovi siihen kiinni, kun viskon puoli siitä on niin pitkä boori ettei vetarin pää riitä lukittumaan. Kaveri tuota joskus tutki. Mutta vaihto useita välityksiä kyllä tohon viskolliseen ja käytti aina perus sierran peristä rattaat.
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Re: No niin fiksut ja filmaattiset..Visko ja ZF -lukko
Laakerointi??? Helpompaahan se vaihtaa kaikki
Kuten sanoin viskon vetarit "pitäisi" olla kokonaismitoiltaan perän kanssa saman pituiset ja samanlaiset ulkopäästään kuin tökättävien....eli jos en ole kauheesti ymmärtänyt väärin, niin ulkopuolen päät vetareissa ihan samat eli käy myös levylliseen kuin myös rummulliseen.

Kuten sanoin viskon vetarit "pitäisi" olla kokonaismitoiltaan perän kanssa saman pituiset ja samanlaiset ulkopäästään kuin tökättävien....eli jos en ole kauheesti ymmärtänyt väärin, niin ulkopuolen päät vetareissa ihan samat eli käy myös levylliseen kuin myös rummulliseen.
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis