Pakosarjan pinnoitus ja aineet
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1284
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
- Paikkakunta: Sastamala
Pakosarjan pinnoitus ja aineet
Löytyykö pakosarjansa tai turbon pakopesän pinnottaneita? Katselin vähän tuota Tech Line Black Satinia, jota tyrkytetään tähän tarkoitukseen. Varmasti muitakin aineita on tarjolla. Kiinnostaisi, kun ahdin olisi tulossa koneen ja rintapellin väliin pikkuisen ahtaaseen paikkaan, eikä konehuoneen lämpötilan pudottaminen liene huono ajatus muutenkaan.
Vähän vain kaihertaa kun pikku purkki (noin desi) Black Satinia on Suomessa 40€ vaikka valmistajan sivuilla suositushinta on $19,95 eli tulleineen alveineen vielä alle 20 eugenia. Quartin eli himppu vajaan litran saisi hintaan $125, eli jos kiinnostuneita on useampia niin voisi tulla huomattavan edulliseksi hankkia tuolta.
http://www.techlinecoatings.com
http://netti.nic.fi/~marlin/techline.htm
Vähän vain kaihertaa kun pikku purkki (noin desi) Black Satinia on Suomessa 40€ vaikka valmistajan sivuilla suositushinta on $19,95 eli tulleineen alveineen vielä alle 20 eugenia. Quartin eli himppu vajaan litran saisi hintaan $125, eli jos kiinnostuneita on useampia niin voisi tulla huomattavan edulliseksi hankkia tuolta.
http://www.techlinecoatings.com
http://netti.nic.fi/~marlin/techline.htm
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Re: Pakosarjan pinnoitus ja aineet
Jos en löydä jo ostamaani maalia kätköstään, niin voisin tilata pikku purkillisen maalia...Hessu kirjoitti: Vähän vain kaihertaa kun pikku purkki (noin desi) Black Satinia on Suomessa 40€ vaikka valmistajan sivuilla suositushinta on $19,95 eli tulleineen alveineen vielä alle 20 eugenia. Quartin eli himppu vajaan litran saisi hintaan $125, eli jos kiinnostuneita on useampia niin voisi tulla huomattavan edulliseksi hankkia tuolta.
http://www.techlinecoatings.com
http://netti.nic.fi/~marlin/techline.htm
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Hyvin on black satin pysynyt kiinni RST:n sarjassa vaikka käy välillä keltaisena. Ei myöskään ruostu läpi niin kuin maaleilla tuppaa tekevän. Hintaa oli purkille tosiaan tuo 40e, mutta siitä meni sarjaan ja mutkaan vain noin viidennes, joten sillä yhdellä purkilla tekee vielä monet pinnoitukset.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 1074
- Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
- Paikkakunta: Lahti
Re: Pakosarjan pinnoitus ja aineet
Mä voin pikkupurkin ottaa myös jos olet tilaamassa.Hessu kirjoitti:jos kiinnostuneita on useampia niin voisi tulla huomattavan edulliseksi hankkia tuolta.
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Mulla olisi käyttöä muutamalle tökötille.
Jos meinaa pinnoitella pakosarjoja tai turbon kuoria niin kannattaa hankkia sitten kanssa mönjää, joka on tarkoitettu sinne sisäpintaan ettei eristävä pinta kuumenna materiaalia liikaa.
Jos jokua haluaa tehdä jotain "tieteellisiä" tutkimuksia niin minulla on yksi Kent mäntä, jonka kuppi on pinnoitettu CBC-2:lla saman setin pinnoittamattomat löytyy kanssa tutkimuksiin.
Cermacrome on todella vaikeaa kamaa enkä minä saanut sitä onnistumaan hyvälläkään kynäruiskulla, sitä pitäisi levittää ehkä yläsäiliöisellä spruutalla, saattoi tietenkin tekijäkin olla tunari?
Mömmöissä on raskaita aineosia eikä ne sekoitu kovin helposti ja saattavat ruiskuttaessa liikkua huonosti.
Noiden tilaaminen postina ei pitäisi olla ongelma, aiemmin niissä jossain oli aineosia joita ei huolittu tavallisiin postikuljetuksiin tms.
Jos meinaa pinnoitella pakosarjoja tai turbon kuoria niin kannattaa hankkia sitten kanssa mönjää, joka on tarkoitettu sinne sisäpintaan ettei eristävä pinta kuumenna materiaalia liikaa.
Jos jokua haluaa tehdä jotain "tieteellisiä" tutkimuksia niin minulla on yksi Kent mäntä, jonka kuppi on pinnoitettu CBC-2:lla saman setin pinnoittamattomat löytyy kanssa tutkimuksiin.
Cermacrome on todella vaikeaa kamaa enkä minä saanut sitä onnistumaan hyvälläkään kynäruiskulla, sitä pitäisi levittää ehkä yläsäiliöisellä spruutalla, saattoi tietenkin tekijäkin olla tunari?
Mömmöissä on raskaita aineosia eikä ne sekoitu kovin helposti ja saattavat ruiskuttaessa liikkua huonosti.
Noiden tilaaminen postina ei pitäisi olla ongelma, aiemmin niissä jossain oli aineosia joita ei huolittu tavallisiin postikuljetuksiin tms.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Vähän OT:
Onko kellään havaintoa, että toimiiko tuo BlackSatin maali vaikka se on kertaalleen päässyt "kuivumaan" purkkiin?
Oli liuottimia haihtunut sen verran pois, että oli aika jäykkää tököttiä. Sain kuitenkin liuotettua liuotinbensiinillä maalin takaisin nestemäiseen muotoon..
Maalihan sisältää ainakin liuotinbensiiniä ja butanolia..
Onko kellään havaintoa, että toimiiko tuo BlackSatin maali vaikka se on kertaalleen päässyt "kuivumaan" purkkiin?
Oli liuottimia haihtunut sen verran pois, että oli aika jäykkää tököttiä. Sain kuitenkin liuotettua liuotinbensiinillä maalin takaisin nestemäiseen muotoon..
Maalihan sisältää ainakin liuotinbensiiniä ja butanolia..
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
Re: Pakosarjan pinnoitus ja aineet
Hessu kirjoitti:Löytyykö pakosarjansa tai turbon pakopesän pinnottaneita? Katselin vähän tuota Tech Line Black Satinia, jota tyrkytetään tähän tarkoitukseen. Varmasti muitakin aineita on tarjolla. Kiinnostaisi, kun ahdin olisi tulossa koneen ja rintapellin väliin pikkuisen ahtaaseen paikkaan, eikä konehuoneen lämpötilan pudottaminen liene huono ajatus muutenkaan.
Vähän vain kaihertaa kun pikku purkki (noin desi) Black Satinia on Suomessa 40€ vaikka valmistajan sivuilla suositushinta on $19,95 eli tulleineen alveineen vielä alle 20 eugenia. Quartin eli himppu vajaan litran saisi hintaan $125, eli jos kiinnostuneita on useampia niin voisi tulla huomattavan edulliseksi hankkia tuolta.
http://www.techlinecoatings.com
http://netti.nic.fi/~marlin/techline.htm
mäkin voisin ottaa 1 pikkupurkin koska ajattelit tilailla

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
-
- Viestit: 1284
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
- Paikkakunta: Sastamala
Jos tilailee noita pikkupurkkeja niin hintaetu karahtaa melkein jo siihen, että niitä pitää kotimaassa lähetellä edelleen. Lähinnä ajattelin, että jos olisi ottanut tuommoisen isomman kanisterin (0,95L) ja jakanut sen, niin hinta olisi saattanut olla kohdallaan. Pitää ne kanavien sisäpintojen päälysteet vielä tutkia.
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Testaa johonkin peltiin tai putkeen, ruiskuta ja grillaa.sierra4x4tbo kirjoitti:Vähän OT:
Onko kellään havaintoa, että toimiiko tuo BlackSatin maali vaikka se on kertaalleen päässyt "kuivumaan" purkkiin?
Oli liuottimia haihtunut sen verran pois, että oli aika jäykkää tököttiä. Sain kuitenkin liuotettua liuotinbensiinillä maalin takaisin nestemäiseen muotoon..
Maalihan sisältää ainakin liuotinbensiiniä ja butanolia..
Cermakrome ja CBC.. on ihme aineita ei ne meinaa pysyä niissä purkeissaan millään vaikka on kunnon tiivisteet ja vielä teippi päällä?
Kanavien ja putkien sisäpinnan aine tai olla Professional sarjaa?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 925
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
- Paikkakunta: suomi
-
- Viestit: 889
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
- Paikkakunta: Turku
nikkeli
Onko kukaan kokeillut seuraavia:
Niklaus
Kromaus
Onnistuuko kromaus hiekkapuhallettuun peltisarjaan?
Entä niklaus?
Millaisia pohjatöitä ed. mainittuihin tarvitaan?
HUOM: Se on pakosarja, ei vanhakopan pätkäpuskuri.....
Eli siisti, ei tarvii käyttää meikkipeilinä..
Niklaus
Kromaus
Onnistuuko kromaus hiekkapuhallettuun peltisarjaan?
Entä niklaus?
Millaisia pohjatöitä ed. mainittuihin tarvitaan?
HUOM: Se on pakosarja, ei vanhakopan pätkäpuskuri.....
Eli siisti, ei tarvii käyttää meikkipeilinä..
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Muuten varmaan hyviä mutta veikkaan (siis veikkaus) että kromi ei oikeen kestä kuumaa ??
Muut miinukset tulee mieleen esim tuohon Tech Line Black Satiniaan verrattuna että kromi tai niklaus ei oikeen eristä lämpöä, mutta sitä tässä ei vissiin edes haettu
Mielestäni kromaus onnistuu ihan puhtaalle raudalle (siis oikeasti puhtaalle ja rasvattomalle) ilman sen suurempia pohjatöitä. Tosin se ei kyllä näytä yhtään kromille jossei pinta ole aivan sileä, jos peilikuvansa haluaa nähdä niin sitten se pinta pitää olla lähes peilin kirkas jo valmiiksi
Muut miinukset tulee mieleen esim tuohon Tech Line Black Satiniaan verrattuna että kromi tai niklaus ei oikeen eristä lämpöä, mutta sitä tässä ei vissiin edes haettu
Mielestäni kromaus onnistuu ihan puhtaalle raudalle (siis oikeasti puhtaalle ja rasvattomalle) ilman sen suurempia pohjatöitä. Tosin se ei kyllä näytä yhtään kromille jossei pinta ole aivan sileä, jos peilikuvansa haluaa nähdä niin sitten se pinta pitää olla lähes peilin kirkas jo valmiiksi
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
kromi kyllä on pysynyt ainakin mulla kiinni pakosarjassa vuodesta -95(Minin pakosarjassa)mutta on kylläkin ruskistunut ja sinistynyt,eikä eristä lämpöä yhtään.kromaamo edellytti ainakin Tampereen seudulla että pakosarja on uusi:sitähän ei saa sisältä täysin puhtaaksi millään jos se on käytetty ja karsta taas pilaa kromaamon liemet.ja pakosarja oli siis uusi jota vielä "hieman siistittiin" eli hiottiin itse aikas paljon ja hyvä tuli.kromihan ei peitä yhtään mitään(kromattava pinta pitää hioa niin että näyttää kromatulta ennen kromia jos haluaa hyvän).hiekkapuhallettu osa on kromattuna lievästi sanoen järkyttävä...VesQ kirjoitti:Muuten varmaan hyviä mutta veikkaan (siis veikkaus) että kromi ei oikeen kestä kuumaa ??
Muut miinukset tulee mieleen esim tuohon Tech Line Black Satiniaan verrattuna että kromi tai niklaus ei oikeen eristä lämpöä, mutta sitä tässä ei vissiin edes haettu
Mielestäni kromaus onnistuu ihan puhtaalle raudalle (siis oikeasti puhtaalle ja rasvattomalle) ilman sen suurempia pohjatöitä. Tosin se ei kyllä näytä yhtään kromille jossei pinta ole aivan sileä, jos peilikuvansa haluaa nähdä niin sitten se pinta pitää olla lähes peilin kirkas jo valmiiksi
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: Ma Tammikuu 15. 10:04:26 2007
- Paikkakunta: espoo
Jotkut on valittanut että black satinilla esim pakosarjat ruostuu.Mitä ilmeisemmin jos haluaa että black satin pysyy hyvänä niin se pitäsi pohjustaa.Tuolla blacksatinin liekö maahantuojansivuilla on noita aluskeraamipinnoiteita http://www.roadmachine.fi/excoat.html . Kuten esim. Q-Coat ja HHBK aluskeraamit onko noista kenelläkään kokemuksia?Yx mielenkiintoinen pinnoite tolla black satin valmistajalla on tommoinen kuin Cermakrome millä saa krominkaltaisen pinnan, onko tosta kokemuksia?
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: Su Kesäkuu 12. 4:00:47 2005
LainausTECH LINE:n kotisivulta:sierra4x4tbo kirjoitti:Vähän OT:
Onko kellään havaintoa, että toimiiko tuo BlackSatin maali vaikka se on kertaalleen päässyt "kuivumaan" purkkiin?
Oli liuottimia haihtunut sen verran pois, että oli aika jäykkää tököttiä. Sain kuitenkin liuotettua liuotinbensiinillä maalin takaisin nestemäiseen muotoon..
Maalihan sisältää ainakin liuotinbensiiniä ja butanolia..
"Metalli-fritit ovat varastoinnin aikana yleensä sakkautuneet tiukaksi sedimentiksi purkin pohjalle, mikä vaatii mekaanista sekoittamista, esimerkiksi porakoneella pyöritettävällä vispilällä. Myös lämmittäminen noin 50°C vesihauteessa auttaa sulattamaan "klimpit"."
-
- Viestit: 148
- Liittynyt: Ma Tammikuu 27. 13:47:49 2003
Vetelin itse tällä omat pukinsarvet Vetteen. Asensin tänään pakosarjat paikoilleen ja käytin kuumaksi + sekä reilua ajoa. Väri ei muuttunut mihinkään, alkuun vähän höyrysi ja savusi kevyesti kun kuumeni, mutta ei pahasti lainkaan.
Tilasin tavaraa täältä. Tuotenumero A2554. Vähän suksivoidepurkkia isompi pieni purkki kyseessä ja käsittelin (lue: leivitin puhtaalla Vipperillä käsin) kaksi pakosarjaa, ainetta jäi vielä varmaan 3 parille pakosarjoja. Puhalsin uudet pukinsarvet ennen pinnoitusta ja lopuksi kevyesti käsin kiillotin puhtaalla Vipperillä ja samalla sain ylimääräiset mömmöt pois. Alku on lupaava, katsotaan miten jatkossa käy.
Tilasin tavaraa täältä. Tuotenumero A2554. Vähän suksivoidepurkkia isompi pieni purkki kyseessä ja käsittelin (lue: leivitin puhtaalla Vipperillä käsin) kaksi pakosarjaa, ainetta jäi vielä varmaan 3 parille pakosarjoja. Puhalsin uudet pukinsarvet ennen pinnoitusta ja lopuksi kevyesti käsin kiillotin puhtaalla Vipperillä ja samalla sain ylimääräiset mömmöt pois. Alku on lupaava, katsotaan miten jatkossa käy.
---------------------------------------------
-73 Taunus GXL Coupe 1600 GT (MR)
-74 Escort Sport (verkkaisesti työn alla)
-81 Buick Electra Limited 2-dr Coupe (MR)
-86 Sierra iS 3d (heräteostos
, tarjoa kaikkea iS osaa)
-97 V70 AWDT (käyttis, valitettavasti vieläkin...)
---------------------------------------------
-73 Taunus GXL Coupe 1600 GT (MR)
-74 Escort Sport (verkkaisesti työn alla)
-81 Buick Electra Limited 2-dr Coupe (MR)
-86 Sierra iS 3d (heräteostos

-97 V70 AWDT (käyttis, valitettavasti vieläkin...)
---------------------------------------------
-
- Viestit: 422
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
- Paikkakunta: Lappi/Simo
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Mitähän mahtaa maksaa moinen toimenpide esim. 2wd Cossun pakosarjalle, pellisarjalle tai jonkun isomman Holsetin pakopesälle?Eemeli kirjoitti:Kukaa koskaan ajatellu käyttää SarlinRaceTeamillä keraamisessa pinnoituksessa?
Laskee pintalämpöä huomattavasti, ei ruostu eikä muöskään rapistu/hilseile tms. ajanmyötä mitä maalit tahtoo tehdä.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
en oo käyttäny muutakun firman joihinkin merikoneisiin(agrikaatti) eli vois löytyä muutaman viikon päästä kun palaan lomiltapehkos69 kirjoitti:Mistähän sais ja onko kukaan käyttäny sellasta suoja "huppua" pakopesän päällä? Varmaan sekin aika hyvin eristää sitä lämpöä jos muuten vaikkapa termotechilla pyöritelty muut kohdat..
