Pakosarjan pinnoitus ja aineet

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Pakosarjan pinnoitus ja aineet

Viesti Kirjoittaja Hessu » Pe Tammikuu 14. 10:43:57 2005

Löytyykö pakosarjansa tai turbon pakopesän pinnottaneita? Katselin vähän tuota Tech Line Black Satinia, jota tyrkytetään tähän tarkoitukseen. Varmasti muitakin aineita on tarjolla. Kiinnostaisi, kun ahdin olisi tulossa koneen ja rintapellin väliin pikkuisen ahtaaseen paikkaan, eikä konehuoneen lämpötilan pudottaminen liene huono ajatus muutenkaan.


Vähän vain kaihertaa kun pikku purkki (noin desi) Black Satinia on Suomessa 40€ vaikka valmistajan sivuilla suositushinta on $19,95 eli tulleineen alveineen vielä alle 20 eugenia. Quartin eli himppu vajaan litran saisi hintaan $125, eli jos kiinnostuneita on useampia niin voisi tulla huomattavan edulliseksi hankkia tuolta.

http://www.techlinecoatings.com
http://netti.nic.fi/~marlin/techline.htm
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: Pakosarjan pinnoitus ja aineet

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Pe Tammikuu 14. 10:48:12 2005

Hessu kirjoitti: Vähän vain kaihertaa kun pikku purkki (noin desi) Black Satinia on Suomessa 40€ vaikka valmistajan sivuilla suositushinta on $19,95 eli tulleineen alveineen vielä alle 20 eugenia. Quartin eli himppu vajaan litran saisi hintaan $125, eli jos kiinnostuneita on useampia niin voisi tulla huomattavan edulliseksi hankkia tuolta.

http://www.techlinecoatings.com
http://netti.nic.fi/~marlin/techline.htm
Jos en löydä jo ostamaani maalia kätköstään, niin voisin tilata pikku purkillisen maalia...
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Tammikuu 14. 11:39:22 2005

Hyvin on black satin pysynyt kiinni RST:n sarjassa vaikka käy välillä keltaisena. Ei myöskään ruostu läpi niin kuin maaleilla tuppaa tekevän. Hintaa oli purkille tosiaan tuo 40e, mutta siitä meni sarjaan ja mutkaan vain noin viidennes, joten sillä yhdellä purkilla tekee vielä monet pinnoitukset.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

toniwe
Viestit: 1074
Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
Paikkakunta: Lahti

Re: Pakosarjan pinnoitus ja aineet

Viesti Kirjoittaja toniwe » Pe Tammikuu 14. 11:49:12 2005

Hessu kirjoitti:jos kiinnostuneita on useampia niin voisi tulla huomattavan edulliseksi hankkia tuolta.
Mä voin pikkupurkin ottaa myös jos olet tilaamassa.

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Pe Tammikuu 14. 11:52:25 2005

mä voisin kans pikkupurkin ottaa.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Tammikuu 14. 15:53:41 2005

Mulla olisi käyttöä muutamalle tökötille.
Jos meinaa pinnoitella pakosarjoja tai turbon kuoria niin kannattaa hankkia sitten kanssa mönjää, joka on tarkoitettu sinne sisäpintaan ettei eristävä pinta kuumenna materiaalia liikaa.
Jos jokua haluaa tehdä jotain "tieteellisiä" tutkimuksia niin minulla on yksi Kent mäntä, jonka kuppi on pinnoitettu CBC-2:lla saman setin pinnoittamattomat löytyy kanssa tutkimuksiin.
Cermacrome on todella vaikeaa kamaa enkä minä saanut sitä onnistumaan hyvälläkään kynäruiskulla, sitä pitäisi levittää ehkä yläsäiliöisellä spruutalla, saattoi tietenkin tekijäkin olla tunari?
Mömmöissä on raskaita aineosia eikä ne sekoitu kovin helposti ja saattavat ruiskuttaessa liikkua huonosti.

Noiden tilaaminen postina ei pitäisi olla ongelma, aiemmin niissä jossain oli aineosia joita ei huolittu tavallisiin postikuljetuksiin tms.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ma Tammikuu 17. 16:11:23 2005

Vähän OT:

Onko kellään havaintoa, että toimiiko tuo BlackSatin maali vaikka se on kertaalleen päässyt "kuivumaan" purkkiin?

Oli liuottimia haihtunut sen verran pois, että oli aika jäykkää tököttiä. Sain kuitenkin liuotettua liuotinbensiinillä maalin takaisin nestemäiseen muotoon..

Maalihan sisältää ainakin liuotinbensiiniä ja butanolia..
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Re: Pakosarjan pinnoitus ja aineet

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Ma Tammikuu 17. 16:16:35 2005

Hessu kirjoitti:Löytyykö pakosarjansa tai turbon pakopesän pinnottaneita? Katselin vähän tuota Tech Line Black Satinia, jota tyrkytetään tähän tarkoitukseen. Varmasti muitakin aineita on tarjolla. Kiinnostaisi, kun ahdin olisi tulossa koneen ja rintapellin väliin pikkuisen ahtaaseen paikkaan, eikä konehuoneen lämpötilan pudottaminen liene huono ajatus muutenkaan.


Vähän vain kaihertaa kun pikku purkki (noin desi) Black Satinia on Suomessa 40€ vaikka valmistajan sivuilla suositushinta on $19,95 eli tulleineen alveineen vielä alle 20 eugenia. Quartin eli himppu vajaan litran saisi hintaan $125, eli jos kiinnostuneita on useampia niin voisi tulla huomattavan edulliseksi hankkia tuolta.

http://www.techlinecoatings.com
http://netti.nic.fi/~marlin/techline.htm


mäkin voisin ottaa 1 pikkupurkin koska ajattelit tilailla :?:
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » Ma Tammikuu 17. 16:52:09 2005

Jos tilailee noita pikkupurkkeja niin hintaetu karahtaa melkein jo siihen, että niitä pitää kotimaassa lähetellä edelleen. Lähinnä ajattelin, että jos olisi ottanut tuommoisen isomman kanisterin (0,95L) ja jakanut sen, niin hinta olisi saattanut olla kohdallaan. Pitää ne kanavien sisäpintojen päälysteet vielä tutkia.
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Tammikuu 17. 17:38:34 2005

sierra4x4tbo kirjoitti:Vähän OT:

Onko kellään havaintoa, että toimiiko tuo BlackSatin maali vaikka se on kertaalleen päässyt "kuivumaan" purkkiin?

Oli liuottimia haihtunut sen verran pois, että oli aika jäykkää tököttiä. Sain kuitenkin liuotettua liuotinbensiinillä maalin takaisin nestemäiseen muotoon..

Maalihan sisältää ainakin liuotinbensiiniä ja butanolia..
Testaa johonkin peltiin tai putkeen, ruiskuta ja grillaa.
Cermakrome ja CBC.. on ihme aineita ei ne meinaa pysyä niissä purkeissaan millään vaikka on kunnon tiivisteet ja vielä teippi päällä?


Kanavien ja putkien sisäpinnan aine tai olla Professional sarjaa?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

jarnok
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Tammikuu 15. 10:04:26 2007
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja jarnok » Su Tammikuu 28. 15:23:45 2007

kuka tota suomessa myy? Onko kokemuksia muista pinnoitteista?

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja heka » Ma Tammikuu 29. 16:54:50 2007

kuinkas tuo blak satin tulee maalata :?: ja millä
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Ma Tammikuu 29. 17:09:46 2007

kynäruiskuhommia melkein on.. tai sit joku tod pieni normi ruisku.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja heka » Ma Tammikuu 29. 17:51:43 2007

olis desin yläsäiliöllä varustettu mini ruisku vastaavan kokonen kuin sata minijet mahtaiskohan tommosella onnistua :?:
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Ma Tammikuu 29. 20:12:20 2007

heka kirjoitti:olis desin yläsäiliöllä varustettu mini ruisku vastaavan kokonen kuin sata minijet mahtaiskohan tommosella onnistua :?:
Ihan normi yläkannuruiskulla olen maalannu sarjani ja ihan hyvin on onnistunu.

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

nikkeli

Viesti Kirjoittaja ParDe » Ti Helmikuu 13. 21:20:08 2007

Onko kukaan kokeillut seuraavia:

Niklaus
Kromaus


Onnistuuko kromaus hiekkapuhallettuun peltisarjaan?

Entä niklaus?


Millaisia pohjatöitä ed. mainittuihin tarvitaan?


HUOM: Se on pakosarja, ei vanhakopan pätkäpuskuri.....

Eli siisti, ei tarvii käyttää meikkipeilinä..
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ti Helmikuu 13. 21:38:40 2007

Muuten varmaan hyviä mutta veikkaan (siis veikkaus) että kromi ei oikeen kestä kuumaa ??

Muut miinukset tulee mieleen esim tuohon Tech Line Black Satiniaan verrattuna että kromi tai niklaus ei oikeen eristä lämpöä, mutta sitä tässä ei vissiin edes haettu

Mielestäni kromaus onnistuu ihan puhtaalle raudalle (siis oikeasti puhtaalle ja rasvattomalle) ilman sen suurempia pohjatöitä. Tosin se ei kyllä näytä yhtään kromille jossei pinta ole aivan sileä, jos peilikuvansa haluaa nähdä niin sitten se pinta pitää olla lähes peilin kirkas jo valmiiksi

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ti Helmikuu 13. 22:29:20 2007

VesQ kirjoitti:Muuten varmaan hyviä mutta veikkaan (siis veikkaus) että kromi ei oikeen kestä kuumaa ??

Muut miinukset tulee mieleen esim tuohon Tech Line Black Satiniaan verrattuna että kromi tai niklaus ei oikeen eristä lämpöä, mutta sitä tässä ei vissiin edes haettu

Mielestäni kromaus onnistuu ihan puhtaalle raudalle (siis oikeasti puhtaalle ja rasvattomalle) ilman sen suurempia pohjatöitä. Tosin se ei kyllä näytä yhtään kromille jossei pinta ole aivan sileä, jos peilikuvansa haluaa nähdä niin sitten se pinta pitää olla lähes peilin kirkas jo valmiiksi
kromi kyllä on pysynyt ainakin mulla kiinni pakosarjassa vuodesta -95(Minin pakosarjassa)mutta on kylläkin ruskistunut ja sinistynyt,eikä eristä lämpöä yhtään.kromaamo edellytti ainakin Tampereen seudulla että pakosarja on uusi:sitähän ei saa sisältä täysin puhtaaksi millään jos se on käytetty ja karsta taas pilaa kromaamon liemet.ja pakosarja oli siis uusi jota vielä "hieman siistittiin" eli hiottiin itse aikas paljon ja hyvä tuli.kromihan ei peitä yhtään mitään(kromattava pinta pitää hioa niin että näyttää kromatulta ennen kromia jos haluaa hyvän).hiekkapuhallettu osa on kromattuna lievästi sanoen järkyttävä...

jarnok
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Tammikuu 15. 10:04:26 2007
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja jarnok » Ke Helmikuu 14. 6:15:54 2007

Jotkut on valittanut että black satinilla esim pakosarjat ruostuu.Mitä ilmeisemmin jos haluaa että black satin pysyy hyvänä niin se pitäsi pohjustaa.Tuolla blacksatinin liekö maahantuojansivuilla on noita aluskeraamipinnoiteita http://www.roadmachine.fi/excoat.html . Kuten esim. Q-Coat ja HHBK aluskeraamit onko noista kenelläkään kokemuksia?Yx mielenkiintoinen pinnoite tolla black satin valmistajalla on tommoinen kuin Cermakrome millä saa krominkaltaisen pinnan, onko tosta kokemuksia?

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ke Helmikuu 14. 11:09:28 2007

BlackSatin on sitten todelle riittoisaa tavaraa!

Desinpurkista jäi melkein puolet jäljelle, vaikka maalattavaa oli:

-Turbopakosarja (hukkiksenlähdöllä)
-Turbo
-Hukkaportti

kynäruisku on hommassa aivan ehdoton "maalin säästämiseksi".
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Ninja
Viestit: 4
Liittynyt: Su Kesäkuu 12. 4:00:47 2005

Viesti Kirjoittaja Ninja » La Kesäkuu 9. 15:00:41 2007

sierra4x4tbo kirjoitti:Vähän OT:

Onko kellään havaintoa, että toimiiko tuo BlackSatin maali vaikka se on kertaalleen päässyt "kuivumaan" purkkiin?

Oli liuottimia haihtunut sen verran pois, että oli aika jäykkää tököttiä. Sain kuitenkin liuotettua liuotinbensiinillä maalin takaisin nestemäiseen muotoon..

Maalihan sisältää ainakin liuotinbensiiniä ja butanolia..
LainausTECH LINE:n kotisivulta:

"Metalli-fritit ovat varastoinnin aikana yleensä sakkautuneet tiukaksi sedimentiksi purkin pohjalle, mikä vaatii mekaanista sekoittamista, esimerkiksi porakoneella pyöritettävällä vispilällä. Myös lämmittäminen noin 50°C vesihauteessa auttaa sulattamaan "klimpit"."

Remppa
Viestit: 148
Liittynyt: Ma Tammikuu 27. 13:47:49 2003

Viesti Kirjoittaja Remppa » Ma Heinäkuu 16. 1:04:44 2007

Vetelin itse tällä omat pukinsarvet Vetteen. Asensin tänään pakosarjat paikoilleen ja käytin kuumaksi + sekä reilua ajoa. Väri ei muuttunut mihinkään, alkuun vähän höyrysi ja savusi kevyesti kun kuumeni, mutta ei pahasti lainkaan.

Tilasin tavaraa täältä. Tuotenumero A2554. Vähän suksivoidepurkkia isompi pieni purkki kyseessä ja käsittelin (lue: leivitin puhtaalla Vipperillä käsin) kaksi pakosarjaa, ainetta jäi vielä varmaan 3 parille pakosarjoja. Puhalsin uudet pukinsarvet ennen pinnoitusta ja lopuksi kevyesti käsin kiillotin puhtaalla Vipperillä ja samalla sain ylimääräiset mömmöt pois. Alku on lupaava, katsotaan miten jatkossa käy.
---------------------------------------------
-73 Taunus GXL Coupe 1600 GT (MR)
-74 Escort Sport (verkkaisesti työn alla)
-81 Buick Electra Limited 2-dr Coupe (MR)
-86 Sierra iS 3d (heräteostos :D, tarjoa kaikkea iS osaa)
-97 V70 AWDT (käyttis, valitettavasti vieläkin...)
---------------------------------------------

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eemeli » Ti Heinäkuu 17. 14:21:50 2007

Kukaa koskaan ajatellu käyttää SarlinRaceTeamillä keraamisessa pinnoituksessa?

Laskee pintalämpöä huomattavasti, ei ruostu eikä muöskään rapistu/hilseile tms. ajanmyötä mitä maalit tahtoo tehdä.
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Heinäkuu 18. 0:12:45 2007

Eemeli kirjoitti:Kukaa koskaan ajatellu käyttää SarlinRaceTeamillä keraamisessa pinnoituksessa?

Laskee pintalämpöä huomattavasti, ei ruostu eikä muöskään rapistu/hilseile tms. ajanmyötä mitä maalit tahtoo tehdä.
Mitähän mahtaa maksaa moinen toimenpide esim. 2wd Cossun pakosarjalle, pellisarjalle tai jonkun isomman Holsetin pakopesälle?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

pehkos69
Viestit: 470
Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003

Viesti Kirjoittaja pehkos69 » Ke Heinäkuu 18. 7:04:20 2007

Mistähän sais ja onko kukaan käyttäny sellasta suoja "huppua" pakopesän päällä? Varmaan sekin aika hyvin eristää sitä lämpöä jos muuten vaikkapa termotechilla pyöritelty muut kohdat.. :roll:

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ke Heinäkuu 18. 8:09:37 2007

pehkos69 kirjoitti:Mistähän sais ja onko kukaan käyttäny sellasta suoja "huppua" pakopesän päällä? Varmaan sekin aika hyvin eristää sitä lämpöä jos muuten vaikkapa termotechilla pyöritelty muut kohdat.. :roll:
en oo käyttäny muutakun firman joihinkin merikoneisiin(agrikaatti) eli vois löytyä muutaman viikon päästä kun palaan lomilta 8)

Vastaa Viestiin