Megasquirt
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: Pe Marraskuu 12. 11:56:46 2004
- Paikkakunta: LAHTI
- Viesti:
Megasquirt
Tietääkö kukaan pystyykö megasquirt v2.2 toiminnan testaamaan mitenkään. Rakensin itse rakennus sarjasta ton boxin ja nyt ei tunnu löytävän kierroslukua ollenkaan ja ilmeisesti täten ei osaa kytkeä bensapumppua päälle joten olisi kiva tietää onko boxi mennyt jotenkin paskaks vai onko jokin asetus väärin. Pystyykö boxin testaamaan jotenkin mittaamalla/testerillä ?
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: La Elokuu 30. 20:20:31 2003
- Paikkakunta: Joutseno
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Saa myös partcolta...Viikinki kirjoitti:Ms:ään on olemassa simulaattori joka kytketään suoraan Ms:ään ja sen kautta syötetään virta ja voidaan testata boxin toiminta. Simulaattorin rakennussarjaa myyvät yleensä kaikki jotka myyvät itse boxiakin, paitsi partcolta ei taida saada. Itsellä simulaattori on jos liikut Joutsenossa päin.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: Pe Marraskuu 12. 11:56:46 2004
- Paikkakunta: LAHTI
- Viesti:
jotain softaa kokeilin jossa näkyi analogisia mittareita josta osa oli normaali tilassa ja kierrosluku mittari oli punaisena joten siihen ei tullut minkäälaista signaalia vaikka yritti startata. kun taas esimerkiksi kaasu läpän asennon se tunnisti oikein kytkennät pitäisi olla oikein. eikö sen kierros luvun pitäisi tulla suoraan sieltä puolan - navasta? ja tollassia äänisoftia en osaa soveltaa tohon autooni... joku joka liikkuu lahdessa päin ja ymmärtää näistä niin voisi tulla vilkaisemaan et mikä tossa on vikana.. Olis kiva saada auto liikkumaan jo ens kesänä kun on seissyt vasta 3 kesää.... 

-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Kokeileppas avata megatunesta realtimedisplay valikko, lyö virrat päälle autoon ja katso kun sekuntimäärä alkaa juoksemaan --> kokeile startata
Sekuntilukema ei saa nollautua ennen lukemaa 255 (harmaa muistikuva). Jos lukema nollautuu --> mega ei saa startatessa tarpeeksi virtaa ja sen takia todennäköisesti rpm luku ei näy ja suuttimet aukea.
Yksi toinen syy voisi ehkä olla, että jokin siltaus puuttuu tai on paikoillaan. Muistaakseni jotain hyppyjohtoja piti olla ainakin testausta varten. Taisi liittyä XG(ehkä 2) ja X(ehkä 11) nastoihin. Alkaa olla jo sen verran aikaa kun viimeksi olen kasannut megan, että en tähän hätään muista mitä siltauksia tuossa piti käyttää.
Nuo kaikki on kyllä mainittu finsquirtin sivuilla olevassa megamanualissa. Hämärä muistikuva myös, että partcon sivuilla olevassa siltausjutuissa olisi ollut joku pikku fiba, mutta finsquirtin sivuilla olevassa oikein. Tämäkin on mutua, voin olla ihan hakuteillä mutta kannattaa tarkistaa
Myöskään boot jumpperi ei saa olla kytkettynä, mutta muistaakseni partcon sarjan mukana tulevassa prossussa on extra koodi sisällä ja sen takia muutenkin merkityksetön tuo boot jumper
Tänään pitäisi kaverin subaruun kytkeä mega kiinni, jos tulee jotain mieleen niin raportoin lisää
Sekuntilukema ei saa nollautua ennen lukemaa 255 (harmaa muistikuva). Jos lukema nollautuu --> mega ei saa startatessa tarpeeksi virtaa ja sen takia todennäköisesti rpm luku ei näy ja suuttimet aukea.
Yksi toinen syy voisi ehkä olla, että jokin siltaus puuttuu tai on paikoillaan. Muistaakseni jotain hyppyjohtoja piti olla ainakin testausta varten. Taisi liittyä XG(ehkä 2) ja X(ehkä 11) nastoihin. Alkaa olla jo sen verran aikaa kun viimeksi olen kasannut megan, että en tähän hätään muista mitä siltauksia tuossa piti käyttää.
Nuo kaikki on kyllä mainittu finsquirtin sivuilla olevassa megamanualissa. Hämärä muistikuva myös, että partcon sivuilla olevassa siltausjutuissa olisi ollut joku pikku fiba, mutta finsquirtin sivuilla olevassa oikein. Tämäkin on mutua, voin olla ihan hakuteillä mutta kannattaa tarkistaa

Myöskään boot jumpperi ei saa olla kytkettynä, mutta muistaakseni partcon sarjan mukana tulevassa prossussa on extra koodi sisällä ja sen takia muutenkin merkityksetön tuo boot jumper
Tänään pitäisi kaverin subaruun kytkeä mega kiinni, jos tulee jotain mieleen niin raportoin lisää
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73