Megasquirt

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

pasic
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Marraskuu 12. 11:56:46 2004
Paikkakunta: LAHTI
Viesti:

Megasquirt

Viesti Kirjoittaja pasic » Su Tammikuu 28. 21:58:27 2007

Tietääkö kukaan pystyykö megasquirt v2.2 toiminnan testaamaan mitenkään. Rakensin itse rakennus sarjasta ton boxin ja nyt ei tunnu löytävän kierroslukua ollenkaan ja ilmeisesti täten ei osaa kytkeä bensapumppua päälle joten olisi kiva tietää onko boxi mennyt jotenkin paskaks vai onko jokin asetus väärin. Pystyykö boxin testaamaan jotenkin mittaamalla/testerillä ?

Viikinki
Viestit: 58
Liittynyt: La Elokuu 30. 20:20:31 2003
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja Viikinki » Su Tammikuu 28. 22:09:46 2007

Ms:ään on olemassa simulaattori joka kytketään suoraan Ms:ään ja sen kautta syötetään virta ja voidaan testata boxin toiminta. Simulaattorin rakennussarjaa myyvät yleensä kaikki jotka myyvät itse boxiakin, paitsi partcolta ei taida saada. Itsellä simulaattori on jos liikut Joutsenossa päin.

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Su Tammikuu 28. 22:23:57 2007

Viikinki kirjoitti:Ms:ään on olemassa simulaattori joka kytketään suoraan Ms:ään ja sen kautta syötetään virta ja voidaan testata boxin toiminta. Simulaattorin rakennussarjaa myyvät yleensä kaikki jotka myyvät itse boxiakin, paitsi partcolta ei taida saada. Itsellä simulaattori on jos liikut Joutsenossa päin.
Saa myös partcolta...
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Tammikuu 28. 22:54:44 2007

Oletusarvoisesti bensapumppu lähtee päällle, mutta sammuu jos koneelta ei ole tullut kierrossignaalia kahteen sekuntiin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Ma Tammikuu 29. 9:40:36 2007

ota joku äänenkäsittelysofta ja generoi sillä pulssijonoa, pistä pyörimään loopissa niin siinä saat simuloitua kahtakin anturia.

p.

pasic
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Marraskuu 12. 11:56:46 2004
Paikkakunta: LAHTI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pasic » Ma Tammikuu 29. 17:02:45 2007

jotain softaa kokeilin jossa näkyi analogisia mittareita josta osa oli normaali tilassa ja kierrosluku mittari oli punaisena joten siihen ei tullut minkäälaista signaalia vaikka yritti startata. kun taas esimerkiksi kaasu läpän asennon se tunnisti oikein kytkennät pitäisi olla oikein. eikö sen kierros luvun pitäisi tulla suoraan sieltä puolan - navasta? ja tollassia äänisoftia en osaa soveltaa tohon autooni... joku joka liikkuu lahdessa päin ja ymmärtää näistä niin voisi tulla vilkaisemaan et mikä tossa on vikana.. Olis kiva saada auto liikkumaan jo ens kesänä kun on seissyt vasta 3 kesää.... ;)

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ma Tammikuu 29. 18:26:41 2007

Kokeileppas avata megatunesta realtimedisplay valikko, lyö virrat päälle autoon ja katso kun sekuntimäärä alkaa juoksemaan --> kokeile startata

Sekuntilukema ei saa nollautua ennen lukemaa 255 (harmaa muistikuva). Jos lukema nollautuu --> mega ei saa startatessa tarpeeksi virtaa ja sen takia todennäköisesti rpm luku ei näy ja suuttimet aukea.

Yksi toinen syy voisi ehkä olla, että jokin siltaus puuttuu tai on paikoillaan. Muistaakseni jotain hyppyjohtoja piti olla ainakin testausta varten. Taisi liittyä XG(ehkä 2) ja X(ehkä 11) nastoihin. Alkaa olla jo sen verran aikaa kun viimeksi olen kasannut megan, että en tähän hätään muista mitä siltauksia tuossa piti käyttää.

Nuo kaikki on kyllä mainittu finsquirtin sivuilla olevassa megamanualissa. Hämärä muistikuva myös, että partcon sivuilla olevassa siltausjutuissa olisi ollut joku pikku fiba, mutta finsquirtin sivuilla olevassa oikein. Tämäkin on mutua, voin olla ihan hakuteillä mutta kannattaa tarkistaa :roll:

Myöskään boot jumpperi ei saa olla kytkettynä, mutta muistaakseni partcon sarjan mukana tulevassa prossussa on extra koodi sisällä ja sen takia muutenkin merkityksetön tuo boot jumper

Tänään pitäisi kaverin subaruun kytkeä mega kiinni, jos tulee jotain mieleen niin raportoin lisää
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Vastaa Viestiin