Farmaridokin seikkailut, osa: happiarvot korkeella

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » To Tammikuu 11. 19:23:42 2007

ne nokkien merkit kuuluu olla vähän alaspäin, eli ei aivan vaakatasossa.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » To Tammikuu 11. 19:34:47 2007

#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

PK
Viestit: 8
Liittynyt: To Syyskuu 23. 1:38:30 2004

Viesti Kirjoittaja PK » To Tammikuu 11. 19:51:15 2007

[quote="Rahtinalle"]ne nokkien merkit kuuluu olla vähän alaspäin, eli ei aivan vaakatasossa.[/quote

No ilmankos! Hassua että Autodatan tasoisessa ohjelmassa on pienoinen virhe. Se ehkä voi johdatella myös muita harhaan.
Muuten Autodata:ssa on paljon hyvää tietoa juuri tätä 8V konetta koskien. :!:

Ei Zipi muuta kuin kone kuntoon ja ajoon.

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Su Tammikuu 14. 18:40:02 2007

PK kirjoitti:koska tuo että ne kierroksilla laskisi että voisi viitata siihen.
Tai toinen mahdollisuus että joku suutin vuotaa kokoajan.
Tai Imuilman lämpötila-anturi on viallinen ja antaa rikastaa seosta hieman.
Ei muuta kuin jatkaa tutkimuksia :wink:
Ruiskut tuli vaihdettua toisesta koneesta, muttei tuntunut vaikuttavan mitenkään... Käy edelleen hieman rauhattomasti vaikkei rytkytäkkään.

Tempaisin kokeilumielessä imuilman lämpötila-anturin johdon irti ja mielestäni tyjäkäynnillä eikä kierroksilla tapahtunut mitään korvin kuultavaa... Olisikohan pitänyt? Täytyy huomenessa kokeilla toisella imuilman lämpötila-anturilla ja vielähän sitä voisi jossain välissä kokeilla toisella moottorinlämpötila-anturillakin.

Hitto kun tuota tyhjäkäyntiä ei oikein pysty mitenkään järkevästi säätämään vähän korkeammaksi... Jos sen kanssa meinaa pelata, niin olisi pakko tehdä virityksiä kaasuvaijeriin tai kaasuläppään. Saisi nyt perhana tämän vehkeen leimattua että pääsisi taas puuhastelemaan tuon "oikean" projektivehkeen kanssa. :x

Vaikuttaako muuten käytetty polttoaine HC arvoon mitenkään? Siis jos tankkaa 95:ttä tai 98:ia?
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Tammikuu 14. 18:45:44 2007

Zipi kirjoitti:Kiitos taas lisävinkeistä! Jatkamme tutkimuksia ja jos ei meinaa muuten ratketa, niin yritämme huijata testissä... :)

Koneen purkamista täytyy yrittää välttää viimeiseen saakka, joten kaikki mitä voi tehdä konetta purkamatta kokeillaan varmasti.
Itellä kun tehtiin päästö mittaukset tuohon talvi kikottimeen niin mitattiin päästöt seuraavasti: hieman kieroksia(1500) ja odoteltiin et HC tippui sallittuihin arvoihin ja laskettiin tyhjäkäynnillä,heti kun kone näytti oikeaa kierroslukua tyhjäkäynnille niin printti ulos koneesta.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Su Tammikuu 14. 18:56:15 2007

yks millä saa ihan _vähän_ huijattua testissä on että tankkiin vaa pari litraa bensaa ja samanverran masinolia. Tämä testi sitten omalla vastuulla. :-)
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

jiipee
Viestit: 70
Liittynyt: Su Joulukuu 16. 11:51:11 2001
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jiipee » Ti Tammikuu 16. 19:27:09 2007

yhden dohc:n päästöt korjasin uusimalla lambdan maajohdon, tai laitoin toisen rinnalle kun en jaksanut etsiä varsinaista katkos/huonoa liitoskohtaa.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Tammikuu 18. 12:13:36 2007

Popi kirjoitti:
Ville K kirjoitti: Tyhjäkäyntimoottori vaihdettu, ei auttanut mitään. Alkuperäistä lambdaa ei sierraan enää saa, joutuu ostamaan tarvikelambdan ja juottamaan piuhat.
Kun ostaa Boshin 'tarvike' lambdan niin ei tarvii juotella. Tietty maksaa vähä enempi kuin biltema versiot.
Mulla on uusia lambdoja Ford ja Bosch leimalla, pitäisi olla DOHC:n, mutta ei taida olla, kun johto on niin lyhyt. Johdot joutuu juottamaan tai niippaamaan, kun tarvitsen liittimen, mutta hinta on varmasti halpa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ti Tammikuu 23. 7:35:00 2007

Perjantaina pitäisi olla katsastus ja päästöjen puolesta homma pitäisi olla "sovittu". :)

Tarttee kesemmällä purkaa konetta sen verran ainakin että tarkastaa vielä itse että jako on kohdillaan. Jako tarkastettiin yhdessä paikallisessa pajassa kun oma talli on täynnä tuota rojektinelikkoa ja itse en töiden takia ollut operaatiota näkemässä. Jos se jako nyt kummiskin olisi viturallaan, niin mikä olisi helpoin tapa sen korjaamiseen? Siis ketjua ei ilmeisesti tarvitse/saa katkaista vaan sen saa sieltä muutenkin pois?

Eli jos perjantaina paperiin leima kopsahtaa, niin kesällä sitten tarpeen vaatiessa vaihdetaan vaikka koko kansi...
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Tammikuu 23. 8:40:55 2007

Suurin osa nyrkkipajoista ei osaa laittaa jakoa kohdille DOHC:sta. Varsinkin jos tarvikeosilla kasattu, joissa ei merkkejä. Fordin pajalla vanhemmat asentajat taitavat, nuorempi sukupolvi tuskin tuntee edes koo'oo moottoria.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ti Tammikuu 23. 8:50:01 2007

Tälläistä huhua minäkin olen kuullut... Ja siksi aionkin tarkastaa asian itse. Jos se nyt yhtään sen parempi on, kun ei hirveämmin ole kokemusta. Mutta ainakin kaikki tarvittava tieto pitäisi olla. Kunhan vaan vielä kuulisi miten tuon ketjun kanssa menetellään (lue topicin edellinen postaukseni), että tuleeko siitä lisäprobleemeja.
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ti Tammikuu 23. 10:17:03 2007

MouTine kirjoitti: Varsinkin jos tarvikeosilla kasattu, joissa ei merkkejä.
Hyvän vinkin löysin kun luin saarelaisten foorumia, että laskee vanhasta ketjusta merkkien paikat ja merkkaa uuteen ketjuun ne ylös :). Kaippa se käytännössäkin toimisi. Kuinkas muuten hinnat noissa, tarvike vs. orggis?

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JP » Ti Tammikuu 23. 12:14:19 2007

Tarvikkeena ei saa ketjun ohjaimia jotka maksavat fordilla yhteensä noin 15€, kannattaa aina uusia.
Hydrauli kiristin tarvikkeena n. 30€

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ti Tammikuu 23. 12:55:33 2007

Itse oon huomannut, että tarvikeosa on hinnaltaan aikalailla sama, kuin Fordalkuperäinen -cossuklubin alennus. Enkä kyllä uskaltais laittaa tarvike osia dokkilaisen muutenkin herkän oloiseen jakopäähän..
Pedal tu tö metal!

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » To Tammikuu 25. 11:47:37 2007

MouTine kirjoitti:Suurin osa nyrkkipajoista ei osaa laittaa jakoa kohdille DOHC:sta. Varsinkin jos tarvikeosilla kasattu, joissa ei merkkejä. Fordin pajalla vanhemmat asentajat taitavat, nuorempi sukupolvi tuskin tuntee edes koo'oo moottoria.
Huomattu on! Ihmettelin miksi ei prkl. rupea tyhjäkäynti asettumaan. Venakoppa pois ja peli oli selvä. jako päin v****a. Eikä siinä vielä kaikki. Ketjunohjurit kappaleina, irto osia jakopää täinnä mm. parit sokat yms. ja puolet jakopään tiivisteistä paskana/puuttuu. Nyt uusittu ohjurit ja jako melkein kohdallaan liekkö sopivasti plaanattu kantta ja ketju hieman venähtänyt. Tiedä noista.... pitänee vielä myöhemmin uusia toi ketju jotta saa varmasti asiat kuntoon.
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Su Helmikuu 4. 11:29:45 2007

Eihän siitä sovitusta katsastuksesta sitten mitään tullut... Kaatui inhimillisiin tekijöihin monien viiveiden jälkeen, mutta ehkä parempi näin. Mutta ei siitä nyt sen enempää, vaan itse vian selvittelyn kimppuun:

Avasin venttiilikopan ja roiskin parit valokuvat. Nyt arvon CRSC asiantuntijat, auttakaa tietämätöntä ja julistakaa tuomionne:

http://www.sipponen.com/userdata/galler ... 007123.jpg

Itse olen sitä mieltä että jako on hampaan verran persiillään (siis jos jako laitetaan kuten RS2000), mutta kaipaan uskonvahvistusta. Lisää kuvia osoitteessa:

http://www.sipponen.com/userdata/gallery/Jako/

Joten helppiä pliis! :?

Ja jos teidänkin mielestänne jako on hampaan verran pielessä, niin onkos mitään helppoa konstia sanoa kumpi nokka se onkaan persiillään? Vai tartteeko purkaa koko koneen etupää paljaaksi että voi sanoa?

[EDIT]
Vielä parempi kuva lisätty:
http://www.sipponen.com/userdata/galler ... 007124.jpg
[/EDIT]
Viimeksi muokannut Zipi, Su Helmikuu 4. 16:45:45 2007. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Su Helmikuu 4. 13:45:30 2007

Käänsin pakonokkaa yhden pykälän eteenpäin ja sehän perhana käy tasaiseen eikä tsupsuttele putkesta yhtään. :D

Eli huomenna konttorille kun on viimeinen päivä jatkaa tätä katsastusta tai muuten joutuu aloittamaan katsastuksen alusta... Tarttee toivoa että nyt menisi läpi, mutta todella selkeä parannus tyhjäkäynnin osalta. Nyt siinä ei ainakaan korvakuulolta eikä silmämääräisesti ole havaittavissa minkäänlaista epätasaisuutta. :D :D :D

[EDIT]
Ja tässä parit kuvat tilanteesta pakonokan siirron jälkeen:
http://www.sipponen.com/userdata/galler ... rjattu.jpg
http://www.sipponen.com/userdata/galler ... rjattu.jpg
[/EDIT]
Viimeksi muokannut Zipi, Su Helmikuu 4. 17:00:06 2007. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Su Helmikuu 4. 16:18:26 2007

Zipi kirjoitti:Käänsin pakonokkaa yhden pykälän eteenpäin ja sehän perhana käy tasaiseen eikä stupsuttele putkesta yhtään. :D

Eli huomenna konttorille kun on viimeinen päivä jatkaa tuota tätä katsastusta tai muuten joutuu aloittamaan katsastuksen alusta... Tarttee toivoa että nyt menisi läpi, mutta todella selkeä parannus tyhjäkäynnin osalta. Nyt siinä ei ainakaan korvakuuloltai eikä silmämääräisesti ole havaittavissa minkäänlaista epätasaisuutta. :D :D :D
Sulla oli vissiin sama kun mulla. Pakonokka yhden pykälän myöhässä. Se saa aikaan myös ton imun myöhästymisen.
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ma Helmikuu 5. 8:48:58 2007

Leimahan siihen paperiin lopsahti. 8)

HC oli tyhjäkäynnillä 82, eli vieläköhän siihen olisi jaon suhteen jotain tehtävää, vai taitanee johtua muista asioista... Mutta aika hyvä parannus kun yhdellä hampaalla pielessä HC yli 600 ja nyt 82.

Eli nyt enää subi konttiin ja hälytin kiinni. Sitten pääseekin jatkamaan tuota "oikeaa" projektia...
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Pe Heinäkuu 6. 10:17:22 2007

Tämä farkkudokki on toiminut ihan loistavasti viime kuuhun saakka jolloin sillä alkoi ilmenemään pientä tyhjäkäyntiongelmaa... Olen lukenut mielestäni kaikki DOHC tyhjäkäynti threadit täältä foorumilta ja ihan samaa oireyhtymää en löytänyt. Eli ennen kuin alan järestään vaihtelemaan osia, niin osaakos joku antaa vinkkiä:

Kylmällä koneella tyhjäkäyntikiekat on tosi-tosi matalat, mutta lämpimällä toimii hyvin. Minkäänlaista seilaamista ei ole havaittavissa. Kylmällä koneella myöskin nylkyttää kiihdyttäessä ja pienellä tasakaasulla, mutta lämpimänä ei juurikaan ole havaittavissa. Vaihdoin kokeeksi kaasuläpän asentoanturin, mutta sillä ei ollut vaikutusta. Tyhjäkäyntivena on myös rassattu ja synteettisellä vaseliinilla rasvattu (muttei toisella venalla kokeiltu).

Joskus tosin käynyt niin että lämpimällä koneella pienen motaripätkän jälkeen kun menee pikkuteille, niin ensimmäisissä risteyksissä jarrutellessa ökähtää. Tämä on tapahtunut kaksi tai kolme kertaa joskus kuukausi pari sitten, mutta ei viimeaikoina.

Eli jos jollain on hyvää vinkkiä minkä osan vaihdan kokeilumielessä, niin saa ehdottaa. Kaikkea löytyy omasta takaa extrakappaleita. :lol:
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Pe Heinäkuu 6. 11:55:54 2007

Veikkaisin kyllä taas sitä ruiskun lämpöanturia imusarjasta koneen etupäästä noilla oireilla. Haiseeko siltä että kävis rikkaalla?
Pedal tu tö metal!

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Heinäkuu 7. 6:24:42 2007

Mulla putosi nelikossa kierrokset liian alas, kun laittoin kytkimen pohjaan nopeutta vähentäessä, nopeusanturin ollessa jonkin aikaa pois käytöstä.
Saattoi oire olla tietenkin parin jutun summa, mutta vaihteita alas kelatessa kone meinasi sammua.
Anturi on nelarissa etuakselilla vaijerin välissä ja tietääkseni laatikossa takavetoisessa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Su Heinäkuu 8. 14:02:27 2007

Kyllähän toi ainakin kylmänä hiukka rikkaalta haiskahtaa... Vaihtelin kokeeksi sen imusatsin puolessa välissä olevan anturin johon menee kaksi johtoa. Tiedä sitten mikä se olikaan, muttei ainakaan sillä korjaantunut. Tänä aamuna kylmällä koneella ei käynyt tyhjäkäyntiä millään, mutta aavistus kaasua ja kävi vähän alle tuhatta kierrosta nätisti. Aikansa kun käytti, niin huomasi että jossain välissä kiekat nousi itsestään ja sitten kun päästi tyhjäkäynnille kävi taas ihan nätisti. Eli vian metsästys jatkuu...

Tarttee vissiin ottaa microcatiska avuksi että tietää millä nimellä mitäkin anturia kutsuu... :roll:
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » To Heinäkuu 12. 10:51:23 2007

Okei, eli Microcatiskan kuvia tutkimalla se oikea anturikin löytyi. :D

On sen verran alhaalla siellä imusarjassa etten ollut moista tököä aikaisemmin huomannutkaan. Jätin anturin vaihtamatta kun sieltä olisi vettä tullut pihalle... Sen sijaan kun irroitin liittimen, huomasin että joku kyläseppä oli hukannut liittimen kumitiivisteen aikojen saatossa. No arvattehan loput että hapettumapaskaahan siellä oli.

Liittimen huolellinen puhdistus ja uusi kumitiiviste paikoilleen ja starttaamaan... Ja ei perkkele lähtenyt käyntiin ollenkaan. Aikani siinä liittimen kontaktia varmistellessani ja hyvästä kontaktista huolimatta ei vaan lähtenyt käyntiin. Jostain mielenhäiriöstä nappasin sen imusatsin puolessa välissä olevan anturin liittimen pois ja starttasin.... Ja sehän perhana käynnistyi. :shock:

Noh, liitin paikoilleen koneen käydessä ja edelleen kesti käynnissä. Sammutin auton ja starttasin uudelleen ja toimi kuin junan vessa. Mystistä... Noh, nyt ei ole kuitenkaan mitään ongelmia tyhjäkäynnissä esiintynyt ja auto toiminut kaikin puolin mallikelpoisesti. Ihmeellinen väliepisodi kummiskin. :roll:
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Su Marraskuu 11. 11:59:39 2007

Eli pitäis alkaa leimaa hakemaan taas tähänkin Sierraan... Käytin auton päästömittauksessa, mutta eihän se perhana mennyt läpi. Nyt oli happiarvo liian korkea ja sen takia lambda arvokin pielessä. HC:t sun muut oli ihan kondiksessa.

Happiarvoon vaikuttanee vuotava pakoputki, mutta kuinka helkkarin pienestä vuodosta toi arvo voi mennä keturalleen? Meinaan kun putki on vähän vuotanut takimmaisen ja keskimmäisen putken liitoskohdasta, mutta se ei ainakaan näyttänyt hirveän isolta vuodolta. Nyt kyseinen vuoto on korjattu, mutta riittääköhän?

Eli onko kokemuksia miten pienestä tämä voi olla kiinni?
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Su Marraskuu 25. 21:47:31 2007

Zipi kirjoitti:Eli onko kokemuksia miten pienestä tämä voi olla kiinni?
Itse itselleni vastaten... Siitä se oli kiinni.

Eli keskimmäisen ja takimmaisen putken liitos tiiviiksi, niin johan kelpas. Jututin yhtä vastikää eläkkeelle jäänyttä autosähkäriä/testaajaa ja hän sanoi että joissain tapauksissa takapöntössä oleva parin kolmen millin reikäkin on riittänyt pilaamaan testin ja reijän kiinni kittaaminen on riittänyt.
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Ma Marraskuu 26. 14:34:18 2007

Zipi kirjoitti:
Zipi kirjoitti:Eli onko kokemuksia miten pienestä tämä voi olla kiinni?
Itse itselleni vastaten... Siitä se oli kiinni.

Eli keskimmäisen ja takimmaisen putken liitos tiiviiksi, niin johan kelpas. Jututin yhtä vastikää eläkkeelle jäänyttä autosähkäriä/testaajaa ja hän sanoi että joissain tapauksissa takapöntössä oleva parin kolmen millin reikäkin on riittänyt pilaamaan testin ja reijän kiinni kittaaminen on riittänyt.
Pistäpä malliksi muille tuo O2 ennen ja jälkeen paikkauksen.

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ti Marraskuu 27. 7:27:06 2007

Arto65FB kirjoitti:Pistäpä malliksi muille tuo O2 ennen ja jälkeen paikkauksen.
Valitettavasti en ottanut arvoa ylös ennen paikkaamista, tai edes sen tarkemmin katsonut/kysynyt paljon se oli... Miulle riitti kun testaaja sanoi että happiarvot liian ylhäällä ettei saa lappua ja että hän epäilee putken vuotavan jostain. Harmittaa kyllä itseäkin kun ei tullut arvoa sen tarkemmin kyseltyä, sillä olisi ollut mielenkiintoista tietää tuo vaikutus. Eläkkeellä oleva testaaja sanoi että tämä happi ongelma esiintyy varsinkin sellaisissa autoissa jotka jo valmiiksi käy "optimilaihalla" eli pienikin vuoto riittää viemään arvon yli.

Ilmeisen reippaat ne arvot kummiskin oli, sillä oli toi liitos tullut tehtyä vanhan kaavan mukaan kuten diesel Sierraakin... Eli periaatteella "ei se pieni falskaaminen haittaa". Haponkestävässä putkessa varsinkin kun ei tarttee ees pelätä että syöpyis lisää.
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

Vastaa Viestiin