Zetec takavetoon

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

IcE1
Viestit: 75
Liittynyt: Pe Toukokuu 7. 0:24:25 2004
Paikkakunta: Mikkeli

Zetec takavetoon

Viesti Kirjoittaja IcE1 » Su Helmikuu 18. 22:27:22 2007

Hakua käyttämällä en tarkkoja tietoja löytänyt :oops:

Kysymys kuuluukin, että mitä kaikkea tarvitaan jotta saadaan zetecin perään joku takavedon laatikko? type9 vissiin käy ainakin? Mites vauhtipyörän, kytkinlevyn, asetelman ja startin laita? Mitkä käy?

Tarkoituksena sovittaa 1.8 zvh ke20 corollaan ja ahtimella tietenkin :)
Ford Escort -87 / Piristetty föönillä ja megasquirt & spark *myyty
Corolla ke20 / zvh turbo projekti

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » Su Helmikuu 18. 22:34:29 2007

1.8 vauhtipyörään 1.6 Mondeon 23 pooria/220mm kytkin, Tane/Sierra pikkulaatikon painelaakeri ja Dokin startti.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

IcE1
Viestit: 75
Liittynyt: Pe Toukokuu 7. 0:24:25 2004
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja IcE1 » Su Helmikuu 18. 23:55:00 2007

Kiitoksia vastauksesta :)

Pitää alkaa ettii kyseisiä osia tuohon projektiin. Kytkin varmaan ois syytä olla joku parempi ku tuo orkkis.
Ford Escort -87 / Piristetty föönillä ja megasquirt & spark *myyty
Corolla ke20 / zvh turbo projekti

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » Ma Helmikuu 19. 6:59:38 2007

Tässä omia toteutuksia.

vers 1 (zetec 2.0 & type9):
Sierra 1.8 cvh vauhtipyörä, 2.0ohc kytkin & painelaakeri, sierra dohc startti

vers 2 (zetec 1.8 & 2000E):
Escort zetec 1.8 vauhtipyörä & asetelma, kytkinlevy Ø~216mm 20uraa (1.6gt capri & mk3 cortina yms), painelaakeri yhdistetty sierra ohc & cortina mk1, sierra dohc startti

IcE1
Viestit: 75
Liittynyt: Pe Toukokuu 7. 0:24:25 2004
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja IcE1 » Ke Helmikuu 21. 23:46:19 2007

Käykös tuohon laatikon akselin päähän joku neulalaakeri suoraan jostain eli tuohon ku se uppoo kampuran sisälle?
Ford Escort -87 / Piristetty föönillä ja megasquirt & spark *myyty
Corolla ke20 / zvh turbo projekti

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » To Helmikuu 22. 6:20:16 2007

Joo, esim SKF HK1516 sopii zetec-type9 yhdistelmään.

IcE1
Viestit: 75
Liittynyt: Pe Toukokuu 7. 0:24:25 2004
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja IcE1 » To Helmikuu 22. 7:45:48 2007

Tinde kirjoitti:Joo, esim SKF HK1516 sopii zetec-type9 yhdistelmään.
Kiitoksia 8)
Ford Escort -87 / Piristetty föönillä ja megasquirt & spark *myyty
Corolla ke20 / zvh turbo projekti

tikkuri
Viestit: 308
Liittynyt: Ti Huhtikuu 17. 11:26:35 2007
Paikkakunta: pieksämäki

Re: Zetec takavetoon

Viesti Kirjoittaja tikkuri » To Tammikuu 8. 1:52:57 2009

niin 2l setekkiin ei passaa oharin vauhtpyörä? pitää olla cvh:n? käykö muut?
Radalle ja PAM
kaasari ohc
edistyy

el_reino
Viestit: 372
Liittynyt: Pe Helmikuu 1. 19:31:46 2008
Paikkakunta: Hyvinkää

Re:

Viesti Kirjoittaja el_reino » Ma Syyskuu 27. 22:49:21 2010

Jari H kirjoitti:1.8 vauhtipyörään 1.6 Mondeon 23 pooria/220mm kytkin, Tane/Sierra pikkulaatikon painelaakeri ja Dokin startti.

Mitä eroa on tanen/sierran pikku- ja isonlaatikon painelaakereissa eroa? eikös ne ole samat aina OHC:n jatkeena?

Ja kentin perässä on OHC:n p.laakeria matalampi?



EDIT 28.09.10 : Mitä ihmettä, olen aina ollut siinä käsityksessä että kentissä on matalampi p.laakeri kuin OHC:ssa. Mutta äsken kävin broidin luona vertaamassa niitä keskenään ja kas kummaa ne olivat saman korkuiset?? WTF? Kentissähän on kytkinpinta 10mm lohkotasosta ulompana kuin OHC:ssa. ja eikös siihen myydä eri laakeria?

Vastaa Viestiin