Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
IcE1
- Viestit: 75
- Liittynyt: Pe Toukokuu 7. 0:24:25 2004
- Paikkakunta: Mikkeli
Viesti
Kirjoittaja IcE1 » Su Helmikuu 18. 22:27:22 2007
Hakua käyttämällä en tarkkoja tietoja löytänyt
Kysymys kuuluukin, että mitä kaikkea tarvitaan jotta saadaan zetecin perään joku takavedon laatikko? type9 vissiin käy ainakin? Mites vauhtipyörän, kytkinlevyn, asetelman ja startin laita? Mitkä käy?
Tarkoituksena sovittaa 1.8 zvh ke20 corollaan ja ahtimella tietenkin

Ford Escort -87 / Piristetty föönillä ja megasquirt & spark *myyty
Corolla ke20 / zvh turbo projekti
-
Jari H
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Viesti
Kirjoittaja Jari H » Su Helmikuu 18. 22:34:29 2007
1.8 vauhtipyörään 1.6 Mondeon 23 pooria/220mm kytkin, Tane/Sierra pikkulaatikon painelaakeri ja Dokin startti.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
IcE1
- Viestit: 75
- Liittynyt: Pe Toukokuu 7. 0:24:25 2004
- Paikkakunta: Mikkeli
Viesti
Kirjoittaja IcE1 » Su Helmikuu 18. 23:55:00 2007
Kiitoksia vastauksesta
Pitää alkaa ettii kyseisiä osia tuohon projektiin. Kytkin varmaan ois syytä olla joku parempi ku tuo orkkis.
Ford Escort -87 / Piristetty föönillä ja megasquirt & spark *myyty
Corolla ke20 / zvh turbo projekti
-
Tinde
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Tinde » Ma Helmikuu 19. 6:59:38 2007
Tässä omia toteutuksia.
vers 1 (zetec 2.0 & type9):
Sierra 1.8 cvh vauhtipyörä, 2.0ohc kytkin & painelaakeri, sierra dohc startti
vers 2 (zetec 1.8 & 2000E):
Escort zetec 1.8 vauhtipyörä & asetelma, kytkinlevy Ø~216mm 20uraa (1.6gt capri & mk3 cortina yms), painelaakeri yhdistetty sierra ohc & cortina mk1, sierra dohc startti
-
IcE1
- Viestit: 75
- Liittynyt: Pe Toukokuu 7. 0:24:25 2004
- Paikkakunta: Mikkeli
Viesti
Kirjoittaja IcE1 » Ke Helmikuu 21. 23:46:19 2007
Käykös tuohon laatikon akselin päähän joku neulalaakeri suoraan jostain eli tuohon ku se uppoo kampuran sisälle?
Ford Escort -87 / Piristetty föönillä ja megasquirt & spark *myyty
Corolla ke20 / zvh turbo projekti
-
Tinde
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Tinde » To Helmikuu 22. 6:20:16 2007
Joo, esim SKF HK1516 sopii zetec-type9 yhdistelmään.
-
IcE1
- Viestit: 75
- Liittynyt: Pe Toukokuu 7. 0:24:25 2004
- Paikkakunta: Mikkeli
Viesti
Kirjoittaja IcE1 » To Helmikuu 22. 7:45:48 2007
Tinde kirjoitti:Joo, esim SKF HK1516 sopii zetec-type9 yhdistelmään.
Kiitoksia

Ford Escort -87 / Piristetty föönillä ja megasquirt & spark *myyty
Corolla ke20 / zvh turbo projekti
-
tikkuri
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 17. 11:26:35 2007
- Paikkakunta: pieksämäki
Viesti
Kirjoittaja tikkuri » To Tammikuu 8. 1:52:57 2009
niin 2l setekkiin ei passaa oharin vauhtpyörä? pitää olla cvh:n? käykö muut?
-
el_reino
- Viestit: 372
- Liittynyt: Pe Helmikuu 1. 19:31:46 2008
- Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti
Kirjoittaja el_reino » Ma Syyskuu 27. 22:49:21 2010
Jari H kirjoitti:1.8 vauhtipyörään 1.6 Mondeon 23 pooria/220mm kytkin, Tane/Sierra pikkulaatikon painelaakeri ja Dokin startti.
Mitä eroa on tanen/sierran pikku- ja isonlaatikon painelaakereissa eroa? eikös ne ole samat aina OHC:n jatkeena?
Ja kentin perässä on OHC:n p.laakeria matalampi?
EDIT 28.09.10 : Mitä ihmettä, olen aina ollut siinä käsityksessä että kentissä on matalampi p.laakeri kuin OHC:ssa. Mutta äsken kävin broidin luona vertaamassa niitä keskenään ja kas kummaa ne olivat saman korkuiset?? WTF? Kentissähän on kytkinpinta 10mm lohkotasosta ulompana kuin OHC:ssa. ja eikös siihen myydä eri laakeria?