Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
simanski
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
- Paikkakunta: kotzuomi
Viesti
Kirjoittaja simanski » Su Helmikuu 18. 22:44:31 2007
Minä vuosina näitä tehtiin? millaiset tehot 1.6 stokkassa? tehtiinkö 2.0 pannulla ollenkaan? olikos näissä muita "päivityksiä" kuin pallo kylkeen ja papereihin? ei haku antanut enää tietoa, alkaa varmaan olemaan aika kuopattu nää stokka jutut.
Kiitos!
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td
-
Hesus
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Viesti
Kirjoittaja Hesus » Su Helmikuu 18. 22:51:25 2007
Tehtiin 1.3,1.6,2.0 sierroja. 1.3 ja 1.6 IHI RHB5 ahtimella,osa solexin kaasarilla ja osa weberin datilla. 2.0 IHI RHB6 ahtimella ja datilla. Puristukset saatiin alemmas laittamalla paksumpi pahvi ja jos muistan oikein niin siellä oli vielä kupari levy välissä. Scorpioita tehtiin pari kappaletta,tais olla 2.8 efi twinturbo.
Viimeksi muokannut
Hesus, Su Helmikuu 18. 22:52:30 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Viesti
Kirjoittaja Arska » Su Helmikuu 18. 22:52:22 2007
Oli Scorpioita myös 2 litrasena.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
Hesus
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Viesti
Kirjoittaja Hesus » Su Helmikuu 18. 22:53:21 2007
Arska kirjoitti:Oli Scorpioita myös 2 litrasena.
Taas opin jotain uutta. Kiitos Arska.

EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » Su Helmikuu 18. 23:02:57 2007
Olen ajanut testinä tuollaista 1.3 stokkaa viisiovisena, vuosimallia en muista, olisiko ollut -82 tai -83? Hyvin oli pirteä verrattuna ahtamattomaan 1.6 koneiseen.
Sitten "onnellisena" omistin -89 Laser 1.6 sedanin josta laukesi turbo kaksi kertaa omistukseni aikana ( 1.5 vuotta ). Siinä oli kaasarina Weberin yksikurkkuinen ja puristuksia oli laskettu jollakin levyllä tai tosi paksulla tiivisteellä kannen ja lohkon välissä. Huohotusta ei oltu ajateltu kovinkaan hyvin eikä välijäähdyttimestä ollut tietoakaan. Bensansaantiongelmiakin oli kovemmissa rykäisyissä. Loppui löpö totaalisen kesken kun ykköseltä kakkoselle vaihtoi.
Kaupparatsuthan noita ajelivat pienemmän työsuhdeautoveron vuoksi..
Suomi oli ja on edelleen ihmeellinen autoilumaa

Viimeksi muokannut
ukormi, Su Helmikuu 18. 23:10:58 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
Turbo_IS
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Viesti
Kirjoittaja Turbo_IS » Su Helmikuu 18. 23:03:40 2007
Arska kirjoitti:Oli Scorpioita myös 2 litrasena.
Ja ruiskukoneella. Yhden omistin joskus 10v sitten.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » Su Helmikuu 18. 23:08:42 2007
Turbo_IS kirjoitti:Arska kirjoitti:Oli Scorpioita myös 2 litrasena.
Ja ruiskukoneella. Yhden omistin joskus 10v sitten.
Oliko varmasti Stokkan tekele? En ole kuullut ainoastakaan ruiskuversioon tehdystä stokkaviritelmästä. Ei se tosin merkkaa etteikö sellaista stokka olisi voinut tehdä mutta kun miettii millainen viritelmä tuo "turbotus" oli niin ihmettelen että olisivat tehneet sen huomattavasti vaikeammin toimivaksi paketiksi saatavaan ruiskuun..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Viesti
Kirjoittaja Arska » Su Helmikuu 18. 23:09:45 2007
Mites se ruiskupuoli oli siinä toteutettu? Minä en ole kyllä kuullut ruiskuversioista koskaan.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
t5
- Viestit: 292
- Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
- Paikkakunta: stadi
Viesti
Kirjoittaja t5 » Ma Helmikuu 19. 0:56:42 2007
ford sierra
1.3L:ahtopaine 0,5bar teho 101 hv vääntö 200nm
1,6L:ahtopaine 0,5bar teho 103hv vääntö 200nm paremalla puolella????
2.0L:ahtopaine 0,5bar teho 152hv vääntö 303nm
Paineistettu kaksivaiheinen weber-kaasutin,IHI-pakokaasuahdin jossa hukkaportti rajaa ahtopaineen 0,5 bariin,kierrostenrajoitin 5900r/min,öljynjäähdytin.
ford scorpio v6 2.9i 4wd
Bosch LE-Jetronic elektroninen polttoaine suihkututus+lisäsuikutus,kaksi kpl IHI RHP-52 turboahdinta,ahtopaine 0,65bar,puristussuhde 8,2 teho 225-250hv/6200r/min vääntö???
-
Turbo_IS
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Viesti
Kirjoittaja Turbo_IS » Ma Helmikuu 19. 7:50:27 2007
ukormi kirjoitti:Turbo_IS kirjoitti:Arska kirjoitti:Oli Scorpioita myös 2 litrasena.
Ja ruiskukoneella. Yhden omistin joskus 10v sitten.
Oliko varmasti Stokkan tekele? En ole kuullut ainoastakaan ruiskuversioon tehdystä stokkaviritelmästä. Ei se tosin merkkaa etteikö sellaista stokka olisi voinut tehdä mutta kun miettii millainen viritelmä tuo "turbotus" oli niin ihmettelen että olisivat tehneet sen huomattavasti vaikeammin toimivaksi paketiksi saatavaan ruiskuun..
Oli. Ruiskuun oli tehty lisäsuutin erillisellä boksilla ja painekytkimellä ja koneeseen asennettu nakutusanturi, jota ohjasi myös erillinen boksi. Boksi oli vaan rikki, se taitaa olla mulla vieläkin jossakin. Välijäähdytintä ei ollut.
Olen myös näyhnyt yhden vastaavan Sierran -87 mallia, oli myynnissä Hyrylässä vuonna -90. Kovasti silloin teki sitä mieli ostaa, mutta hintaa oli liikaa silloiseen budjettiin.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Viesti
Kirjoittaja SLEI » Ma Helmikuu 19. 13:59:30 2007
AVK:lla joskus syynäilin Scorpio ruisku Stokkaa tai ainakin sellaiseksi tulkitsin samanlaisista tarroista kuin omassa. Siinä oli Racing Dynamics boksi ohjaamassa lisäsuutinta ja saman firman nakutustunnistus tai ahtopaineen mukaan säätyvä sytkän myöhastys, jälkimmäisen boksin laadusta on muistissa pientä epäselvyyttä.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
Turbo_IS
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Viesti
Kirjoittaja Turbo_IS » Ma Helmikuu 19. 14:59:49 2007
SLEI kirjoitti:AVK:lla joskus syynäilin Scorpio ruisku Stokkaa tai ainakin sellaiseksi tulkitsin samanlaisista tarroista kuin omassa. Siinä oli Racing Dynamics boksi ohjaamassa lisäsuutinta ja saman firman nakutustunnistus tai ahtopaineen mukaan säätyvä sytkän myöhastys, jälkimmäisen boksin laadusta on muistissa pientä epäselvyyttä.
Just noin se oli toteutettu. Oliko minkä värinen? Se lisäruiskun ohjain oli mulla Micro Dynamics ja muistelisin nakutustunnistimen/sytkänmyöhästysboksin päällä lukeneen Carter Engine Knock Eliminator.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » Ma Helmikuu 19. 20:31:31 2007
Mulla on 2.0 stokka scorppion juttu lehdessä koitan saada skannattua sen.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
Ville K
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti
Kirjoittaja Ville K » Ma Helmikuu 19. 20:59:12 2007
Yritin kanssa joskus oikein liikkeestä ostaa IS-sierraa joka oli turbotettu, myyjä väitti sen olevan stokkaturbo. Harmillisesti aikaa on sen verran kulunut, ettei mulla ole asiasta enää kovin selkeitä muistikuvia, mutta papereita muistan katselleeni ja niissä luki turbo jo mallin kohdalla, eikä ollu tehorajoja. Eihän toi mitään vielä todista, mutta kyllä se jotenkin "orkkis" tekeleeltä vaikutti.
Pedal tu tö metal!
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » Ma Helmikuu 19. 21:22:55 2007
siipicossu kirjoitti:Mulla on 2.0 stokka scorppion juttu lehdessä koitan saada skannattua sen.
Tässä on:
Ford Scorpio "Stockmann turbo"
Pirteyttä pienellä vaivalla
Pirteyttä pienellä vaivalla
Pirteyttä pienellä vaivalla
Pirteyttä pienellä vaivalla
Ford Sierra ja Scorpio Stockmann turbojen mainos vuodelta 1987.
Voimalaitokset
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » Ma Helmikuu 19. 22:07:35 2007
Tekstissä sanotaan kaikkien scorpioiden olevan ruiskuja mutta kyllä tuossa kuvassa kaasari vaan on
"Tämän päivän tuontiohjelmassa Scorpion kaksilitraisia versioita on ainoastaan polttoaineen suihkutuksella ruokittuna"
Toisaalta tuossa on kaasarin kuva ja puhutaan turbosta

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Viesti
Kirjoittaja SLEI » Ti Helmikuu 20. 15:38:53 2007
ukormi kirjoitti:
Tekstissä sanotaan kaikkien scorpioiden olevan ruiskuja mutta kyllä tuossa kuvassa kaasari vaan on
"Tämän päivän tuontiohjelmassa Scorpion kaksilitraisia versioita on ainoastaan polttoaineen suihkutuksella ruokittuna"
Toisaalta tuossa on kaasarin kuva ja puhutaan turbosta

Ei vaikuta kovin tekniseltä artikkelilta jutun kasaaja ei ole erottanut turboa kaasarista, kuvassahan on Weber DAT.
On näitä Stokkia Vauhdin maailmassakin(VM) ajettu.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
Ford is God
- Viestit: 4022
- Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004
Viesti
Kirjoittaja Ford is God » Ti Helmikuu 20. 18:20:41 2007
siipicossu kirjoitti:Ford Sierra ja Scorpio Stockmann turbojen mainos vuodelta 1987.
Voimalaitokset
Tuollainen Sierra ois sexikäs.

-
Hesus
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Viesti
Kirjoittaja Hesus » Ti Helmikuu 20. 18:22:39 2007
Ford is God kirjoitti:siipicossu kirjoitti:Ford Sierra ja Scorpio Stockmann turbojen mainos vuodelta 1987.
Voimalaitokset
Tuollainen Sierra ois sexikäs.

En kyllä nää tommosessa mitään seksikästä. Ei tommosessa oo mitään ihmeellistä.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
Ford is God
- Viestit: 4022
- Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004
Viesti
Kirjoittaja Ford is God » Ti Helmikuu 20. 18:30:37 2007
Musta tuo on oikein hieno, olis vaan 3d koppa ni ois vielä hienompi. Tosin eihän tuo siipicossulle pärjää.

-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » Ti Helmikuu 20. 19:09:35 2007
Ford is God kirjoitti:Musta tuo on oikein hieno, olis vaan 3d koppa ni ois vielä hienompi. Tosin eihän tuo siipicossulle pärjää.

Siis voisin minäkin sanoa ettei tuollaisessa ole kovinkaan paljon hohtoa.
Monet noista on vielä oikeasti hinnat alkaen malleja ja nuo korisarjat ovat kyllä aika rumia

Turbot olivat pääsääntöisesti liian pieniä ja alkoivat vuotaa jo pienillä kilometreillä. Ja kaasariturbo..hmm......
Kyllä tuollaisen saa rakennettua itse paljon fiksummin

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
Sine
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Sine » Ti Helmikuu 20. 21:12:20 2007
Skorppiin käy nuo helmat, mutta Sierran etupuskuri ja se lehden jutussa oleva Scorpion takaspoikka ovat IMO aika kauheita.
-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Viesti
Kirjoittaja Arska » Ti Helmikuu 20. 21:14:45 2007
Sine kirjoitti:Skorppiin käy nuo helmat, mutta Sierran etupuskuri ja se lehden jutussa oleva Scorpion takaspoikka ovat IMO aika kauheita.
Öhöm...
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
Ford is God
- Viestit: 4022
- Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004
Viesti
Kirjoittaja Ford is God » Ti Helmikuu 20. 22:17:35 2007
Olenko minä nyt vastarinnan kiiski.

Tuo puskurinjatke on hieno. Yksinkertaisesti. Takapuskurin jatke ei kyl oikeen innosta.