Mitsun puhaltimista

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Mitsun puhaltimista

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ti Helmikuu 27. 21:20:49 2007

Juu elikkä tuollainen mitsun pieni puhallin eksyi tuonne ekkerin konehuoneeseen

Kuvaa ei juuri ole mutta pakopesässä lukee seuraavaa: *mitsun merkki*89-11821 tai 11321. Pakopesän laipan juuressa muistaakseni ??X16??. Suorakaiteen muotoinen laippa jossa keskellä about 4-5cm halk pyöreä reikä. 4 pultilla kiinni joista yksi kierteillä pakopesässä. Kiinteä hukkaportti sekä vesikierto. Kompurapesässä 2" lähtö ja imukaula about 2,5". Downpipen lähtö pyöreällä laipalla jossa kartio joka tulee 3 pultilla kiinni

Rakennustyöt vielä vaiheessa mutta rupesi mielenkiinto heräämään kun ei ole noiden turbojen kanssa tullut pelattua että riittääkö tuollainen mihinkään / herääkö kuinka alhaalta yms yms

edit: Kaveri jolta tuon ostin niin oli 2.0 8v ooppelista penkittänyt muistaakseni 1,4barin paineilla about 350 hevosta, tosin puristussuhde taisi olla yli 9:1

edit: 2
Pienellä kookletuksella ei löytynyt numerolla 89-11821 mitään mutta 89-11321 löytyi ebaystä 9-3 Saabin vakio puhallin joka kuvien perusteella näytti hyvinkin tutulta eli tuosta jos saisi jotain infoa

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Helmikuu 27. 22:03:31 2007

Kompurapesässä pitäisi olla peltinen lappu, jossa lukee mitsubishi ja numerosarjoja, niiden avulla selviää kun kattelet. Tuollainen itsellä, tosin eihän sitä välttämättä tuollaista ole sulla :?

Eli tuo MFD NO numerosarja, sen avulla löydät sitten täältä tarkkoja tietoja turbosta.

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ti Helmikuu 27. 22:20:25 2007

Juu ei löydy tuollaista lätkää, kompurapesässä on kuitenkin about tuollaisen lätkän kokoinen tyhjä tasainen kohta. Ei ainakaan tehtaan toimesta ole ollut kiinni

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Helmikuu 27. 22:21:36 2007

Harmi, sen avulla olis ollu liian helppoo selvittää :?

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ke Helmikuu 28. 7:58:49 2007

Aeron ahdin taitaa olla joku TD04-16 tjms. jos nyt yhtään oikein muistan.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Helmikuu 28. 10:26:48 2007

Tollanen 16T herää ainakin 2l koneessa käytännössä viiveettä. Parhaimmillaan alle kilon paineilla, siitä ylöspäin menee jo jostain päin tukkoon. Johonkin 300 lähelle sen ainakin pitäisi riittää. Vakionakin tuollaisessa aerossa tai t5 volvossa taitaa olla sen 250hp
Jäsen #606

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Pe Maaliskuu 2. 15:13:46 2007

Mahtaisikohan STI imprezan tai Evo mitsun ahdin olla millanen kosassa, kellään kokemuksia? luulis heräävän suht. viiveettä ja tehoakin noista kärryistä otetaan ilman ahtimen muutosta lähemmäs 350hv.

Eikös noissa ole juuri mitsu?
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Maaliskuu 2. 17:17:40 2007

Eikös Evo mitsun ahdin ole ainakin Twinn scroll tyyppinen ja siten aika mielenkiintoisella laipalla.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

BDG
Viestit: 220
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja BDG » Pe Maaliskuu 2. 22:04:17 2007

Se laippa näyttää tältä, jos tarvetta voin poltattaa ylimääräisen.
RapajuoppoPutkiMies*469*

Tähtisilmä
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
Paikkakunta: Pohjois Savo

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä » La Maaliskuu 3. 14:38:32 2007

jouni kirjoitti:Aeron ahdin taitaa olla joku TD04-16 tjms. jos nyt yhtään oikein muistan.
Baasin Aerossa on Mitsun -HL15T ja 300hp stabiilitehojen haku on utopiaa. Mulla on tonnarissa ko. ahdin, käyttöpelissä ihan ok ja mukavasti herää, viripeliin en laittaisi. Uudemmissa Volvoissa taitaa olla mainitsemiasi ahtimia.
Og 9-3:sta löytyy garretin T25 hyrriä pl. Aero/Viggen.
S a a b & F o r d

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » La Maaliskuu 3. 14:39:35 2007

Itsellä on td04-16t, peräisin v70 volvosta. Tuntuu mukavasti heräävän kyllä.

Tähtisilmä
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
Paikkakunta: Pohjois Savo

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä » La Maaliskuu 3. 21:59:10 2007

Sultzi kirjoitti:Itsellä on td04-16t, peräisin v70 volvosta. Tuntuu mukavasti heräävän kyllä.
Joo, vähän kuin tehokkaalla diiselillä ajelisi, tosin käyttökelpoinen kierrosrekisteri +1500rpm enemmän. :D
S a a b & F o r d

Vastaa Viestiin