Sierran, Scorpion & Cossun taka-akseliston apurungot
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Sierran, Scorpion & Cossun taka-akseliston apurungot
Onko noilla otsikon kapistuksilla eroa toisiinsa, kertokaas viisaimmat onko eroja ja jos on, niin mitä?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Eroa on perämurikan kiinnityspisteiden leveydessä, riippuen minkä kokoinen perä on kyseessä. Nelikot ja 2 litraiset on 7" perällä, cossut ja kutoset 7.5" perällä. Apurunko siis perän mukaan. Sierroissa kutosen kanssa ei välttämättä ole 7.5" perää, vaikka olisi kutonen esim xr4i.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 165
- Liittynyt: Pe Marraskuu 25. 17:56:16 2005
- Paikkakunta: Imatra
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Kyl kaikki Scorpparit on 7.5" perällä.Kaizu_k kirjoitti:eiks nelikot oo kans tol 7" peräl ja taka potku cossu 7,5" peräl myös scorpion cossu... normi scorppari 7"peräl.
Onko suurikin ero 7" ja 7.5" apurungon kiinnityskohdassa?
Niin ja on siis vaan 2 mallia apurunkoja, eikä muita malleja?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Kaikki 7.5" "isot" perät on laippa vetareilla.samiharju kirjoitti:onko mitään helppoa tunnistustapaa erottaa 7" ja 7,5" murikat toisistaan, jos ei ole vertailuna toista vieressä?
4wd 7" "pikku" perät on lappavetareilla, kuten yleensä myös abs jarrulliset Sierrat, mut muut 7" perät on tökättävillä vetareilla.
Eli noi tökättävillä vetareilla olevat tunnistaa, ku ei oo vetarin kiinnitys laippoja...
Tää topikki ei koske kyl noita murikoita...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Rullamittaamalla ylin kiinntys.
7" on 175mm ja läpi pultilla, 7.5" on 195mm eikä läpi pulttia vaan kuoressa on kierteet kummallakin puolella.
7" on 175mm ja läpi pultilla, 7.5" on 195mm eikä läpi pulttia vaan kuoressa on kierteet kummallakin puolella.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Haluatko lukita vastauksen...tumppe kirjoitti: Kyl kaikki Scorpparit on 7.5" perällä.

Eipä ole. 4x4 Scorpit on 7" perällä


BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Joo tiedän ja jos pilkkuja viilataan niin tarkennettuna kaikki 4x4 Sierrat, Scorpiot ja Cossut on pikkuperälläsierra4x4tbo kirjoitti:Haluatko lukita vastauksen...tumppe kirjoitti: Kyl kaikki Scorpparit on 7.5" perällä.![]()
Eipä ole. 4x4 Scorpit on 7" perällä![]()
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Se on helppoa kun tietää...sierra friikki kirjoitti:voisko joku kerätä oikean vastauksen tuosta yllä olevasta sekamelskasta.
ilman korjauksen korkjauksia

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Scorpiot on sit hiukan enemmän sekasikiöitä ku Sierrat... 

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Sierran, Scorpion & Cossun taka-akseliston apurungot
Onkos kukaan tutkinut sopiiko noi "vanhat" Sierran ja Scorpion tukivarret mulkkari Scorpion apurunkoon, vai onko noi mulkkarien akselistot tehty jo ihan omilla mitoilla?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: Sierran, Scorpion & Cossun taka-akseliston apurungot
Menevät kyllä ristiin.
Sen verran eroa löysin että mulkkarin puslan "keskitappi" oli hieman pitempi. Piti hieman lyhentää ettl sai vanhempaan apurunkoon paikoilleen,ei mene muuten ilman järjetöntä väkivaltaa perille asti.
Sen verran eroa löysin että mulkkarin puslan "keskitappi" oli hieman pitempi. Piti hieman lyhentää ettl sai vanhempaan apurunkoon paikoilleen,ei mene muuten ilman järjetöntä väkivaltaa perille asti.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Sierran, Scorpion & Cossun taka-akseliston apurungot
Eli käytännössä siis Sierra Cossun tukivarret pitäis mennä heittämällä mulkkarin apurunkoon?
Oon vähä suunnitellu jos laittaisin nuo mun Cossun A-ryhmän vahvistetut uniball tukivarret mulkkarin apurungon kera Cossuun.
Noissa uudemmissa vm.96/97-> mulkkareissa kun on se apurunko kiinnitettynä myös takaa keskeltä runkopalkkiin ja apurunko on muutenkin huomattavasti tuhdimpi ja tuettu erinäisillä ratkaisuilla paremmin ku yhdessäkään vanhemmassa Sierrassa tai Scorpiossa.
Kyseessä on ne Scorpio mallit, joissa on perämurikan takapään kiinnitys 2.lla puslalla.
Vanhemmissa mulkkareissa vm.94/95 (myös vm.96 alkupään mallit) on vielä perinteinen (Sierra/Scorpio) perämurikan takapään kiinnitys, eli 2 pultilla 1 kpl tukikumi keskellä murikkaa.
Näissä vanhemmissakin vm.94/95 saattaa olla tuo apurunko sama (en oo tarkistanu), jos jollain on tällänen irrallaan tai jos joku on näitä purkanu, niin vois tarkistaa ton että onko takaa kiinni runkopalkissa myös, niinkuin uudemmissa vm.96/97->???
Oon vähä suunnitellu jos laittaisin nuo mun Cossun A-ryhmän vahvistetut uniball tukivarret mulkkarin apurungon kera Cossuun.
Noissa uudemmissa vm.96/97-> mulkkareissa kun on se apurunko kiinnitettynä myös takaa keskeltä runkopalkkiin ja apurunko on muutenkin huomattavasti tuhdimpi ja tuettu erinäisillä ratkaisuilla paremmin ku yhdessäkään vanhemmassa Sierrassa tai Scorpiossa.
Kyseessä on ne Scorpio mallit, joissa on perämurikan takapään kiinnitys 2.lla puslalla.
Vanhemmissa mulkkareissa vm.94/95 (myös vm.96 alkupään mallit) on vielä perinteinen (Sierra/Scorpio) perämurikan takapään kiinnitys, eli 2 pultilla 1 kpl tukikumi keskellä murikkaa.
Näissä vanhemmissakin vm.94/95 saattaa olla tuo apurunko sama (en oo tarkistanu), jos jollain on tällänen irrallaan tai jos joku on näitä purkanu, niin vois tarkistaa ton että onko takaa kiinni runkopalkissa myös, niinkuin uudemmissa vm.96/97->???
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: Sierran, Scorpion & Cossun taka-akseliston apurungot
Eikös noissa missä on tuo 2-puslainen kiinnitus takakannessa ole itse murikka kumityynyillä kiinni apurungossa,näin ainakin itse muistelisin et oli.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Sierran, Scorpion & Cossun taka-akseliston apurungot
Sillä ei oo niinkään väliä, ku oon laittamas M5 Bimmerin murikan ja murikan kiinnitykset joutuu muokkaan kumminki uusiks.Aksu kirjoitti:Eikös noissa missä on tuo 2-puslainen kiinnitus takakannessa ole itse murikka kumityynyillä kiinni apurungossa,näin ainakin itse muistelisin et oli.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Sierran, Scorpion & Cossun taka-akseliston apurungot
itellä oli -85 scorpio 2l ohc is tekniikalla, siinä oli 7" perä, se hajos.. Ostin sit -86 scorpion raadon ja otin sieltä perän (2l tekniikalla sekin) ja tadaa, sielä oli 7½" perä, Saa sen leveemmän sopimaan paikalleen kun hieman pillien kanssa levittää korvia.. Jaa mistäkö tiedän. Laitoin sen paikalleen tohon omaan autoon. (sain samalla pikku tulipallon naamaan kun bensan paluuletku suli poikki ja päästi hieman bensahöyryä auton alle 

Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: Sierran, Scorpion & Cossun taka-akseliston apurungot
Et sentään polttanut itseäsi enempää ja koko tallia samalla niin kuin eräs skoda harrastaja Vihdissä...VooDoo kirjoitti:sain samalla pikku tulipallon naamaan kun bensan paluuletku suli poikki ja päästi hieman bensahöyryä auton alle

Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: Sierran, Scorpion & Cossun taka-akseliston apurungot
Aksu! Tuhma....Aksu kirjoitti:Et sentään polttanut itseäsi enempää ja koko tallia samalla niin kuin eräs skoda harrastaja Vihdissä...VooDoo kirjoitti:sain samalla pikku tulipallon naamaan kun bensan paluuletku suli poikki ja päästi hieman bensahöyryä auton alle

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: Sierran, Scorpion & Cossun taka-akseliston apurungot



No mut kun...
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Sierran, Scorpion & Cossun taka-akseliston apurungot
nääh, pillitki sammu varmaa sekunnin kymmenykses, oli refleksit kerranki kohillaa. Ainut et pään löin johki siinä samalla ku tietysti veti päätä aika vauhdikkaasti alta pois
Mutjuu, ko operaatiota en suosittele kellekkään niin että tankki on paikallaan.

Mutjuu, ko operaatiota en suosittele kellekkään niin että tankki on paikallaan.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.