Sierra 2.0 ohc kaasari asiaa

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jackass
Ylläpitäjä

Sierra 2.0 ohc kaasari asiaa

Viesti Kirjoittaja Jackass » To Maaliskuu 15. 17:04:59 2007

Elikkä asia koskee sigussa olevaa peliä. Kyseessä on tekniikkavaihdettu sierra 1.6->2.0 ohc. "Ongelma" koskee tuon kaksi litrasen kaasarin tyhjäkäynnin säätöä kun siinä pitäis olla sähkösäätöinen hihnasysteemi joka säätäisi kylmänä tyhjäkäyntiä.

Koneenvaihdon yhteydessä sitä ei kuitenkaan asennettu koska olisi vaatinut koko johtosarjan vaihtamista. Tällä hetkellä koneen käynti on asetettu sopivaksi kaasuvaijerista kun kone ollut lämmin.

Lyhyesti: Eli olisiko tuon sähkömötikän tilalle mitään muuta systeemiä olemassa? Joku vaijeri+vipu systeemi joka korvaisi tuon tyhjäkäyntisäätömötikän. Vai voisiko siihen asentaa jonkin toisenlaisen kaasarin jossa olisi erillainen ratkaisu,jos niin mikä?

Kyselen lähinnä sen takia ettei aina kylmäkäynnistyksen yhteydessä tarvitsisi seistä kaasulla useita minuutteja pitäen konettä käynnissä ja ettei nollan tietämillä tulisi tätä jäätämis/sammumis ongelmaa.

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » To Maaliskuu 15. 18:03:54 2007

Kaverin bemarissa on ilmeisesti alipaineella toimiva tyhjäkäynninsäätö.

Käsitin kaverin puheista, että toimii ihan täysin periaatteella.
Kierrokset nousee tarpeeksi --> alipaine kasvaa --> alipaineohjaus vetää säätimen tankoa sisäänpäin, joka toimii kaasuläpän vivuston "minimi"säätimenä --> sulkee hiukan kaasuläppää.

Säätö tapahtuu tangon pituutta säätämällä ja kuristin alipaineohjausletkun välissä.

Ehkä jollain vastaavalla virityksellä jos tuosta nyt mitään ymmärtää?

Vähän kuin hukkaportinohjaus, muttei kuitenkaan :)
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Sierra 2.0 ohc kaasari asiaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Maaliskuu 15. 19:58:11 2007

Jackass kirjoitti:Elikkä asia koskee sigussa olevaa peliä. Kyseessä on tekniikkavaihdettu sierra 1.6->2.0 ohc. "Ongelma" koskee tuon kaksi litrasen kaasarin tyhjäkäynnin säätöä kun siinä pitäis olla sähkösäätöinen hihnasysteemi joka säätäisi kylmänä tyhjäkäyntiä.

Koneenvaihdon yhteydessä sitä ei kuitenkaan asennettu koska olisi vaatinut koko johtosarjan vaihtamista. Tällä hetkellä koneen käynti on asetettu sopivaksi kaasuvaijerista kun kone ollut lämmin.

Lyhyesti: Eli olisiko tuon sähkömötikän tilalle mitään muuta systeemiä olemassa? Joku vaijeri+vipu systeemi joka korvaisi tuon tyhjäkäyntisäätömötikän. Vai voisiko siihen asentaa jonkin toisenlaisen kaasarin jossa olisi erillainen ratkaisu,jos niin mikä?

Kyselen lähinnä sen takia ettei aina kylmäkäynnistyksen yhteydessä tarvitsisi seistä kaasulla useita minuutteja pitäen konettä käynnissä ja ettei nollan tietämillä tulisi tätä jäätämis/sammumis ongelmaa.
Mulla ei toimi ollenkaan toi "tyhjäkäynnin" säädin...
Sen säätimen tapin kohdalla (josta se painaa kaasuvipua) on säädettävä ruuvi jonka päällä on jonkunlainen muovinen sinetti, revin sen sinetin he..ttiin ja säädin siitä tyhjäkäynnin.
Huono puoli on että pakkasella/kylmänä käynnistäessä tyhjäkäynti on aika pieni, mutta siihenkin voi hiukan auttaa kun säätää ryyppyä isommalle.
Jos nuo ei auta/toimi, niin vaihda Taunuksen tai mk1 Sierran 2.0 imusarja ja joku vanhempi 2-kurkkunen Weberi, Solexi tms.
Lyhykäisyydessään tuo kaasari on VAMMANEN KEKSINTÖ ja siihen ei oo hirveesti patentteja olemassa...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Jackass
Ylläpitäjä

Re: Sierra 2.0 ohc kaasari asiaa

Viesti Kirjoittaja Jackass » Pe Maaliskuu 16. 2:06:47 2007

tumppe kirjoitti:
Jackass kirjoitti: Lyhykäisyydessään tuo kaasari on VAMMANEN KEKSINTÖ ja siihen ei oo hirveesti patentteja olemassa...
Noh kiitti kuitenkin. Onneks on kesä tulossa ja aikaa seuraavaan talveen jokunen kuukausi vielä. :D Ens talvena sitä sit taas kirotaan.

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Viesti Kirjoittaja t5 » Su Maaliskuu 18. 11:09:37 2007

Vaihda ruisku siihen saat samalla lisää hepoja.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Maaliskuu 18. 15:11:55 2007

t5 kirjoitti:Vaihda ruisku siihen saat samalla lisää hepoja.
Ei oo mun asia, mutta aika kallis ja kova urakka, kaasarinvaihtoon verrattuna? :shock:
Niin ja ohc ruiskussa vakiona kaikki 10hp enemmän, eli aika kalliit 10hp...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Viesti Kirjoittaja t5 » Su Maaliskuu 18. 19:18:45 2007

Nykyään noita ruiskuja saa edukkaasti ja yhtä paljon sä vietät siellä pellin alla aikaa ku se kaasari toimi kuitenkaa.

Jackass
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jackass » Su Maaliskuu 18. 20:19:34 2007

t5 kirjoitti:Nykyään noita ruiskuja saa edukkaasti ja yhtä paljon sä vietät siellä pellin alla aikaa ku se kaasari toimi kuitenkaa.
Mites sähköt sit? Johtosarjaa koko autoon en rupee vaihtamaan siinä menee elämä ja terveys.

caddy
Viestit: 2075
Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
Paikkakunta: Toivala

Viesti Kirjoittaja caddy » Su Maaliskuu 18. 20:21:28 2007

Jackass kirjoitti:
t5 kirjoitti:Nykyään noita ruiskuja saa edukkaasti ja yhtä paljon sä vietät siellä pellin alla aikaa ku se kaasari toimi kuitenkaa.
Mites sähköt sit? Johtosarjaa koko autoon en rupee vaihtamaan siinä menee elämä ja terveys.
moottorinjohtosarja riittää
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Maaliskuu 18. 20:58:33 2007

caddy kirjoitti:
Jackass kirjoitti:
t5 kirjoitti:Nykyään noita ruiskuja saa edukkaasti ja yhtä paljon sä vietät siellä pellin alla aikaa ku se kaasari toimi kuitenkaa.
Mites sähköt sit? Johtosarjaa koko autoon en rupee vaihtamaan siinä menee elämä ja terveys.
moottorinjohtosarja riittää
Niin ja ruiskun tankki, bensa pumppu, pumpun teline, suodatin, bensalinja, suuttimien lovet imuaukkoihin tai ruiskun kansi, sytkän ohjainyksikkö, ehkä kaasupoljin, kaasuvaijeri ja ehkä jotain muuta pientä... :roll:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Ma Maaliskuu 19. 16:52:19 2007

tumppe kirjoitti:
Niin ja ruiskun tankki, bensa pumppu, pumpun teline, suodatin, bensalinja, suuttimien lovet imuaukkoihin tai ruiskun kansi, sytkän ohjainyksikkö, ehkä kaasupoljin, kaasuvaijeri ja ehkä jotain muuta pientä... :roll:


Niin juuri. :lol:
Eli Weberin DGV tai DGAV kaasari + putsarikotelo ja siihen imusarja.
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

Vastaa Viestiin