Sierra 2.0 ohc kaasari asiaa
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Sierra 2.0 ohc kaasari asiaa
Elikkä asia koskee sigussa olevaa peliä. Kyseessä on tekniikkavaihdettu sierra 1.6->2.0 ohc. "Ongelma" koskee tuon kaksi litrasen kaasarin tyhjäkäynnin säätöä kun siinä pitäis olla sähkösäätöinen hihnasysteemi joka säätäisi kylmänä tyhjäkäyntiä.
Koneenvaihdon yhteydessä sitä ei kuitenkaan asennettu koska olisi vaatinut koko johtosarjan vaihtamista. Tällä hetkellä koneen käynti on asetettu sopivaksi kaasuvaijerista kun kone ollut lämmin.
Lyhyesti: Eli olisiko tuon sähkömötikän tilalle mitään muuta systeemiä olemassa? Joku vaijeri+vipu systeemi joka korvaisi tuon tyhjäkäyntisäätömötikän. Vai voisiko siihen asentaa jonkin toisenlaisen kaasarin jossa olisi erillainen ratkaisu,jos niin mikä?
Kyselen lähinnä sen takia ettei aina kylmäkäynnistyksen yhteydessä tarvitsisi seistä kaasulla useita minuutteja pitäen konettä käynnissä ja ettei nollan tietämillä tulisi tätä jäätämis/sammumis ongelmaa.
Koneenvaihdon yhteydessä sitä ei kuitenkaan asennettu koska olisi vaatinut koko johtosarjan vaihtamista. Tällä hetkellä koneen käynti on asetettu sopivaksi kaasuvaijerista kun kone ollut lämmin.
Lyhyesti: Eli olisiko tuon sähkömötikän tilalle mitään muuta systeemiä olemassa? Joku vaijeri+vipu systeemi joka korvaisi tuon tyhjäkäyntisäätömötikän. Vai voisiko siihen asentaa jonkin toisenlaisen kaasarin jossa olisi erillainen ratkaisu,jos niin mikä?
Kyselen lähinnä sen takia ettei aina kylmäkäynnistyksen yhteydessä tarvitsisi seistä kaasulla useita minuutteja pitäen konettä käynnissä ja ettei nollan tietämillä tulisi tätä jäätämis/sammumis ongelmaa.
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Kaverin bemarissa on ilmeisesti alipaineella toimiva tyhjäkäynninsäätö.
Käsitin kaverin puheista, että toimii ihan täysin periaatteella.
Kierrokset nousee tarpeeksi --> alipaine kasvaa --> alipaineohjaus vetää säätimen tankoa sisäänpäin, joka toimii kaasuläpän vivuston "minimi"säätimenä --> sulkee hiukan kaasuläppää.
Säätö tapahtuu tangon pituutta säätämällä ja kuristin alipaineohjausletkun välissä.
Ehkä jollain vastaavalla virityksellä jos tuosta nyt mitään ymmärtää?
Vähän kuin hukkaportinohjaus, muttei kuitenkaan
Käsitin kaverin puheista, että toimii ihan täysin periaatteella.
Kierrokset nousee tarpeeksi --> alipaine kasvaa --> alipaineohjaus vetää säätimen tankoa sisäänpäin, joka toimii kaasuläpän vivuston "minimi"säätimenä --> sulkee hiukan kaasuläppää.
Säätö tapahtuu tangon pituutta säätämällä ja kuristin alipaineohjausletkun välissä.
Ehkä jollain vastaavalla virityksellä jos tuosta nyt mitään ymmärtää?
Vähän kuin hukkaportinohjaus, muttei kuitenkaan

Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Sierra 2.0 ohc kaasari asiaa
Mulla ei toimi ollenkaan toi "tyhjäkäynnin" säädin...Jackass kirjoitti:Elikkä asia koskee sigussa olevaa peliä. Kyseessä on tekniikkavaihdettu sierra 1.6->2.0 ohc. "Ongelma" koskee tuon kaksi litrasen kaasarin tyhjäkäynnin säätöä kun siinä pitäis olla sähkösäätöinen hihnasysteemi joka säätäisi kylmänä tyhjäkäyntiä.
Koneenvaihdon yhteydessä sitä ei kuitenkaan asennettu koska olisi vaatinut koko johtosarjan vaihtamista. Tällä hetkellä koneen käynti on asetettu sopivaksi kaasuvaijerista kun kone ollut lämmin.
Lyhyesti: Eli olisiko tuon sähkömötikän tilalle mitään muuta systeemiä olemassa? Joku vaijeri+vipu systeemi joka korvaisi tuon tyhjäkäyntisäätömötikän. Vai voisiko siihen asentaa jonkin toisenlaisen kaasarin jossa olisi erillainen ratkaisu,jos niin mikä?
Kyselen lähinnä sen takia ettei aina kylmäkäynnistyksen yhteydessä tarvitsisi seistä kaasulla useita minuutteja pitäen konettä käynnissä ja ettei nollan tietämillä tulisi tätä jäätämis/sammumis ongelmaa.
Sen säätimen tapin kohdalla (josta se painaa kaasuvipua) on säädettävä ruuvi jonka päällä on jonkunlainen muovinen sinetti, revin sen sinetin he..ttiin ja säädin siitä tyhjäkäynnin.
Huono puoli on että pakkasella/kylmänä käynnistäessä tyhjäkäynti on aika pieni, mutta siihenkin voi hiukan auttaa kun säätää ryyppyä isommalle.
Jos nuo ei auta/toimi, niin vaihda Taunuksen tai mk1 Sierran 2.0 imusarja ja joku vanhempi 2-kurkkunen Weberi, Solexi tms.
Lyhykäisyydessään tuo kaasari on VAMMANEN KEKSINTÖ ja siihen ei oo hirveesti patentteja olemassa...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Ylläpitäjä
Re: Sierra 2.0 ohc kaasari asiaa
Noh kiitti kuitenkin. Onneks on kesä tulossa ja aikaa seuraavaan talveen jokunen kuukausi vielä.tumppe kirjoitti:Jackass kirjoitti: Lyhykäisyydessään tuo kaasari on VAMMANEN KEKSINTÖ ja siihen ei oo hirveesti patentteja olemassa...

-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Ei oo mun asia, mutta aika kallis ja kova urakka, kaasarinvaihtoon verrattuna?t5 kirjoitti:Vaihda ruisku siihen saat samalla lisää hepoja.

Niin ja ohc ruiskussa vakiona kaikki 10hp enemmän, eli aika kalliit 10hp...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 2075
- Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
- Paikkakunta: Toivala
moottorinjohtosarja riittääJackass kirjoitti:Mites sähköt sit? Johtosarjaa koko autoon en rupee vaihtamaan siinä menee elämä ja terveys.t5 kirjoitti:Nykyään noita ruiskuja saa edukkaasti ja yhtä paljon sä vietät siellä pellin alla aikaa ku se kaasari toimi kuitenkaa.
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Niin ja ruiskun tankki, bensa pumppu, pumpun teline, suodatin, bensalinja, suuttimien lovet imuaukkoihin tai ruiskun kansi, sytkän ohjainyksikkö, ehkä kaasupoljin, kaasuvaijeri ja ehkä jotain muuta pientä...caddy kirjoitti:moottorinjohtosarja riittääJackass kirjoitti:Mites sähköt sit? Johtosarjaa koko autoon en rupee vaihtamaan siinä menee elämä ja terveys.t5 kirjoitti:Nykyään noita ruiskuja saa edukkaasti ja yhtä paljon sä vietät siellä pellin alla aikaa ku se kaasari toimi kuitenkaa.

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
tumppe kirjoitti:
Niin ja ruiskun tankki, bensa pumppu, pumpun teline, suodatin, bensalinja, suuttimien lovet imuaukkoihin tai ruiskun kansi, sytkän ohjainyksikkö, ehkä kaasupoljin, kaasuvaijeri ja ehkä jotain muuta pientä...
Niin juuri.

Eli Weberin DGV tai DGAV kaasari + putsarikotelo ja siihen imusarja.
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
Audi 2.0Tfsi quattro