USA/Euro Cologne

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

raimo
Viestit: 603
Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

USA/Euro Cologne

Viesti Kirjoittaja raimo » To Maaliskuu 15. 23:24:45 2007

Eli onko jenkkimallin Cologne moottoreiden osat yhteensopivia Eurooppa mallin Cologne moottorien kanssa, vai onko niissä jotain eroa? (paitsi tietysti ne kolmereikäiset kannet)

http://www.compcams.com/technical/Catal ... 61_230.pdf

Tuossa Comp Cams:sin kuvastossa on noita seuraajia sun muita, käykö ne meikäläisten kutosiin?
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V

tupu
Viestit: 769
Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja tupu » To Maaliskuu 15. 23:31:17 2007

Ei ole mitään muuta samaa, kuin lohko. näin ainakin sanoi koskenkorvan sheriffi mulle, kun osia kävin kyselemässä. :oops:

raimo
Viestit: 603
Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja raimo » To Maaliskuu 15. 23:44:48 2007

Sä kyselit osia tohon 2.9:iin, vai?

Mä meinasin tohon vanhempaan 2.8:iin
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Maaliskuu 16. 11:59:43 2007

Kannet eri, imusarjassa oli jotain eroja mutta muuten käytännössä samoja
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

raimo
Viestit: 603
Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja raimo » Pe Maaliskuu 16. 16:55:18 2007

Jep, kiitoksia. Nyt voin huoletta ostaa noita rojuja :wink:
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Pe Maaliskuu 16. 17:04:39 2007

eikös kannet ole erikulmassa joten imusarja ei käy keskenään joten sovitus hommia or something..

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Maaliskuu 16. 17:28:15 2007

Mikitic kirjoitti:eikös kannet ole erikulmassa joten imusarja ei käy keskenään joten sovitus hommia or something..
Harvemmin kannet 60 asteisissa V-koneissa on eri kulmassa....Joku nähnyt painajaisia...
Lohko on sama, alakerran osat ylipäätään ovat samoja tai ristiin vaihtokelpoisia. Saksassa niistä suurin osa on koottu, mm. musse II:n koneet. Imusarjakin saattaa sopia, mutta imukanavat ja vesireiät kannattaa varmistaa, toki. Kun en enää muista.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Pe Maaliskuu 16. 18:06:42 2007

Olikos dekkitasossa jotain eroa, minkä takia imusarja ei osunut kohdalleen? Jotain semmosta muistelisin, vaikka en koskaan näitten kanssa itse olekkaan pelaillut.
Pedal tu tö metal!

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Pe Maaliskuu 16. 18:28:36 2007

2.9 vs. 4.0 tulee ero dekkikorkeudessa.

Jenkki 2.8:n 3-reikäkansiin ei sovi eurokoneen imusarja, koska keskimmäinen imukanava on reippaasti (yli 5cm) eri kohdassa, kuin 2-reikäkansissa.

Muuten kuten jjs sanoi, kaikki rojut sopii ristiin. Männissä sen verran eroa, että jenkkikoneisiin sai matalapuristeisia mäntiä ja nokka-akselit toooosi mietoja.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

tupu
Viestit: 769
Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja tupu » Pe Maaliskuu 16. 19:54:02 2007

Sopiikos jenkkikoneen pakosarjat euroon? :? meinaan 2.9;in

raimo
Viestit: 603
Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja raimo » Pe Maaliskuu 16. 21:09:54 2007

jouni kirjoitti:nokka-akselit toooosi mietoja.
Jep, eipä kovin rajuilta vaikuta nuo Comp Camsin nokatkaan, mikäli noista luvuista jotain tajusin 8)
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » La Maaliskuu 17. 1:03:57 2007

raimo kirjoitti:
jouni kirjoitti:nokka-akselit toooosi mietoja.
Jep, eipä kovin rajuilta vaikuta nuo Comp Camsin nokatkaan, mikäli noista luvuista jotain tajusin 8)
jenkeissä useat valmistajat ilmottavat hiukan eritavoin nokka-akselien asteet, jotenka siis opiskelemaan.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » La Maaliskuu 17. 17:33:40 2007

tupu kirjoitti:Sopiikos jenkkikoneen pakosarjat euroon? :? meinaan 2.9;in
Ei taida sopia. Jenkki 2.8ssa kaksi pakokanavaa vierekkäin ja yksi etempänä.

2.9ssä tasaisin välein.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

cologne
Viestit: 174
Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne » Su Maaliskuu 18. 10:17:14 2007

tanari kirjoitti:
raimo kirjoitti:
jouni kirjoitti:nokka-akselit toooosi mietoja.
Jep, eipä kovin rajuilta vaikuta nuo Comp Camsin nokatkaan, mikäli noista luvuista jotain tajusin 8)
jenkeissä useat valmistajat ilmottavat hiukan eritavoin nokka-akselien asteet, jotenka siis opiskelemaan.
Olen tilannut noita compcamsseja v6:seen ja juuri nytkin on yks tilauksessa.. ihan hyviä kokemuksia..
jenkeissä on pääsääntöisesti 1 tapa joilla asteet ilmoitetaan ja euroopassa niitä on varmaan n kpl.
Eli ei niitä voi vertailla asteiden suhteen ainut tapa on nosto ja tehoalue..

hyvä kirja opiskeluun on
uusi moottoritekniikka virittäminen ja säätäminen
a. graham bell
Fix Or Repair Daily
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ma Maaliskuu 19. 8:44:04 2007

jouni kirjoitti:nokka-akselit toooosi mietoja.
Tarkoitin tällä siis nimenomaan vakionokkaa.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

Vastaa Viestiin