USA/Euro Cologne
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 603
- Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
- Paikkakunta: Hyvinkää
USA/Euro Cologne
Eli onko jenkkimallin Cologne moottoreiden osat yhteensopivia Eurooppa mallin Cologne moottorien kanssa, vai onko niissä jotain eroa? (paitsi tietysti ne kolmereikäiset kannet)
http://www.compcams.com/technical/Catal ... 61_230.pdf
Tuossa Comp Cams:sin kuvastossa on noita seuraajia sun muita, käykö ne meikäläisten kutosiin?
http://www.compcams.com/technical/Catal ... 61_230.pdf
Tuossa Comp Cams:sin kuvastossa on noita seuraajia sun muita, käykö ne meikäläisten kutosiin?
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V
-
- Viestit: 769
- Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
- Paikkakunta: E-P
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Harvemmin kannet 60 asteisissa V-koneissa on eri kulmassa....Joku nähnyt painajaisia...Mikitic kirjoitti:eikös kannet ole erikulmassa joten imusarja ei käy keskenään joten sovitus hommia or something..
Lohko on sama, alakerran osat ylipäätään ovat samoja tai ristiin vaihtokelpoisia. Saksassa niistä suurin osa on koottu, mm. musse II:n koneet. Imusarjakin saattaa sopia, mutta imukanavat ja vesireiät kannattaa varmistaa, toki. Kun en enää muista.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
2.9 vs. 4.0 tulee ero dekkikorkeudessa.
Jenkki 2.8:n 3-reikäkansiin ei sovi eurokoneen imusarja, koska keskimmäinen imukanava on reippaasti (yli 5cm) eri kohdassa, kuin 2-reikäkansissa.
Muuten kuten jjs sanoi, kaikki rojut sopii ristiin. Männissä sen verran eroa, että jenkkikoneisiin sai matalapuristeisia mäntiä ja nokka-akselit toooosi mietoja.
Jenkki 2.8:n 3-reikäkansiin ei sovi eurokoneen imusarja, koska keskimmäinen imukanava on reippaasti (yli 5cm) eri kohdassa, kuin 2-reikäkansissa.
Muuten kuten jjs sanoi, kaikki rojut sopii ristiin. Männissä sen verran eroa, että jenkkikoneisiin sai matalapuristeisia mäntiä ja nokka-akselit toooosi mietoja.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///
-
- Viestit: 769
- Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
- Paikkakunta: E-P
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
jenkeissä useat valmistajat ilmottavat hiukan eritavoin nokka-akselien asteet, jotenka siis opiskelemaan.raimo kirjoitti:Jep, eipä kovin rajuilta vaikuta nuo Comp Camsin nokatkaan, mikäli noista luvuista jotain tajusinjouni kirjoitti:nokka-akselit toooosi mietoja.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Olen tilannut noita compcamsseja v6:seen ja juuri nytkin on yks tilauksessa.. ihan hyviä kokemuksia..tanari kirjoitti:jenkeissä useat valmistajat ilmottavat hiukan eritavoin nokka-akselien asteet, jotenka siis opiskelemaan.raimo kirjoitti:Jep, eipä kovin rajuilta vaikuta nuo Comp Camsin nokatkaan, mikäli noista luvuista jotain tajusinjouni kirjoitti:nokka-akselit toooosi mietoja.
jenkeissä on pääsääntöisesti 1 tapa joilla asteet ilmoitetaan ja euroopassa niitä on varmaan n kpl.
Eli ei niitä voi vertailla asteiden suhteen ainut tapa on nosto ja tehoalue..
hyvä kirja opiskeluun on
uusi moottoritekniikka virittäminen ja säätäminen
a. graham bell
Fix Or Repair Daily
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier